kesäkuu 28, 2024, 23:07:26 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Perryn Tsilit

Aloittaja Perry, elokuu 15, 2011, 22:50:25 ip

« edellinen - seuraava »

Perry

elokuu 15, 2011, 22:50:25 ip Viimeisin muokkaus: syyskuu 23, 2011, 22:13:19 ip käyttäjältä Perry
Joo, eli tänne sitten alan huvikseni päivittämään omaa Ebb&Flood-projektin alkueriä, ja kasvun eri vaihteita. Mikään aktiivinen tästä päiväkirjasta tuskin tulee, mutta mennään virran mukana.

Kaikenlainen feedback+ehdotukset on enemmän kuin tervetullut, jos huomaat jonkin epäkohdan tai "voi tuonkin eri/paremalla tavalla tehdä" jne..

Tämä on siis ihka ensimmäinen kausi ylipäätänsä minkään kasvin kasvatuksessa, elle lasketa yhtä kaktusta joka sekin kuoli kun juovuksissa sen vahingossa tiputin. R.I.P.

Peace, love and cosmic justice ;D

coco

Missä vaiheessa projekti on meneillään? Laitahan kuvia! :)

Perry

elokuu 16, 2011, 17:13:15 ip #2 Viimeisin muokkaus: elokuu 16, 2011, 17:16:21 ip käyttäjältä Perry
Projekti on vasta alkutekijöissä. Eli lajikkeet jotka olen idättänyt ja jotka ovat pikku taimia vasta:

Lemon Drop (10/10 iti)
Inca Berry (5/4 iti)
Naga Morich (5/3 iti) yksi olin noussut mullista vasta tänään 16.8.2011 A.D.)
Aji Cristal (5/1 joka sekin on tehnyt ylösnousemuksen 16.8.2011. mullissa se oli kolmatta viikkoa)
Turbo Pube (5/0. idätys ei toiminut, joten sain Hubertilta 2 sirkkalehdillä, Suuri kiitos!!)

Tällä hetkellä en pysty tarjoamaan mitään hifiä/muutakaan hulppeita elinolosuhteita.
Nyt lähiaikoina olisi siis tarkoitus siirtyä hydroilemaan, ja eilen sain valmiiksi eppin. nyt huomenna hakemaan tarvikkeet jotta voi sen toisen tehdä samaan hengenvetoon. Loisteputki kun on 1200 pitkä, niin ei mene ainakaan valoa hukkaan (4X54w).

Tänne siis voi ehdottaa chililajikkeita mitä olisi hyvä pistää hydroon pöhisemään. ei kuitenkaan mitää hirmu yleistä tai muuten vaan kooltaan iso (onko sellaisa edes??)







Lillen

Hyvältä näyttää, hyvältä näyttää  :)...

Ehdotan ,että käytät Aijaa.comia kuvien lataamisessa. Itse pidän siitä siksi ,että se on helppo käyttää ,on ilmainen ja saa isoja kuvia.

http://www.aijaa.com/

Lataat vain kuvat koneeltasi ja sitten linkität tänne valitsemasi kuvalinkin (itse suosittelen "Iso kuva":a).

Helppoa kuin heinän teko.

Jester

elokuu 16, 2011, 17:37:06 ip #4 Viimeisin muokkaus: elokuu 16, 2011, 17:41:46 ip käyttäjältä Jester
Joo vähän isommat kuvat on kivempii  ::)

Ite käytän http://tinypic.com/

Tai jos ei pikkurahasta oo pulaa niin oma serveri vaan ;D
Noissa ilmaispaikoissa toisinaan voi olla vähän nopeus onglemia..

Ja varmaan tarkotat 36W loistareita.. tai ainakin mun 36W on 120cm (1200mm)..

Perry

Lainaus käyttäjältä: Jester - elokuu 16, 2011, 17:37:06 ip
Joo vähän isommat kuvat on kivempii  ::)

Ite käytän http://tinypic.com/

Tai jos ei pikkurahasta oo pulaa niin oma serveri vaan ;D
Noissa ilmaispaikoissa toisinaan voi olla vähän nopeus onglemia..

Ja varmaan tarkotat 36W loistareita.. tai ainakin mun 36W on 120cm (1200mm)..


Ei, ihan 4X54 (4T5HO-1200) http://www.akvaterra.eu/at006.html#

Joo, pitää tosiaan oppia tänne lataaman kuvia. Systeemi vaan on kovin "hankalaksi" tehty vert. muihin :D

Perry

elokuu 27, 2011, 18:59:46 ip #6 Viimeisin muokkaus: elokuu 27, 2011, 19:03:31 ip käyttäjältä Perry
Ebb&Flood rojekti:





Ruumisarkku teema :)  Sry kuvien koko/Laatu. jotain maalia vaille valmiit..

Siku

elokuu 27, 2011, 19:10:22 ip #7 Viimeisin muokkaus: elokuu 27, 2011, 19:11:56 ip käyttäjältä Siku
Ohho, komean ebbin oot rakentanu. Kehtaa jo laittaa ihan näkyville  ;D

Valmiista setistä voisit vaikkapa laittaa kuvan oikeen tuohon Esteettinen sisäkasvatus -topicciin  ;)

Hubert

Hyvän näköstä settiä! Täytyy ehkä itekkin talvella jotain samantapaista väsätä.

Perry

syyskuu 22, 2011, 14:42:47 ip #9 Viimeisin muokkaus: syyskuu 22, 2011, 14:53:39 ip käyttäjältä Perry








Päivitykset on jääneet pois kun ei ole oikeestaan ollut mtn päivitettävää. Kaikki kun on vielä kesken; Valaistukset, hyllyt jne..Mutta tuossa nyt jotain dokumenttia että kasvit elää (nippa nappa) Ksvu on kyllä hidastunut, mikä on ymmärrettävää, mutta eiköhän nuo vielä marraskuulle elä kunnes saa hommattua eslit...

Unohtuikin tuossa mainit että mitäs noi on, niin Lemon Droppia, Inca Berryä, Orange Flamea, Nagaa, Marketti habaneroa, Goat´s weediä..Perus kauraa kun n00bie kerran olen :D :D

InkRose

Harvassa lienevät ne ihmiset, joille Goat's Weed on ruoka-aineena peruskauraa... ;D

Perry

Tänään sitten tuli hankittua "väliaikaiseksi" 400W SpNa jäähdytetyllä virranlähteellä. ja eikä edes maksanaut mitään  ;D Onhan se s%%"#%n ruma, mutta kasveja ajatellen hyvä ratkaisu nykyiseen.

tuossa kuva asentamattomana


Perry

Nyt näyttää vakaasti siltä että, Harsosääsket/ja niiden vauvat on tuhonneet ainakin 3 Orange Flamea, Yhden Nagan, 2 Aji Cristalia..En edes halua tietää onko levinnyt jokaiseen...suurimmissa osissa mulla on kyllä lecasoraa, vai mitähän se on. Tänään sitten Mäntysuopaliusta multiin ja toivotaan josko nuo vielä elpyisi. Huonovointiselta ne ei näytä, mutta se kasvu on stopannut kokonaan.

Mr_Green_

Hyiii! Surunvalittelut sinne! Harsosääsket vei multakin pari pientä taimea ja muutaman kasvu oli pysähtynyt totaalisesti juurikin samojen bastardojen toukkien takia.. mäntysuopaliuoksella itse niistä selvisin, kun lopulta hiffasin mikä oli hätänä. Epäilin jopa sellaista, että ne toukat olis mussuttaneet itämään laittamani siemenetkin.. koska ihmettelin, miksei muka vieläkään olen mullista mitään noussut. Kun kaivelin idätyskippoja, ei siellä mitään siemeniä enää missään edes ollut.. :D Enkä voi uskoa, että olisin unohtanut laittaa siemenet about 1/4 kipoista.. prkleen sääsket! Onnea torjuntahommiin.. kyllä ne sillä mäntysuovalla kuolee.. uskon siihen!

InkRose

Kyllä se mäntysuopa tepsii, kunhan muistit tehdä riittävän vahvaa liuosta.

Whili

Lainaus käyttäjältä: InkRose - syyskuu 25, 2011, 13:00:49 ip
Kyllä se mäntysuopa tepsii, kunhan muistit tehdä riittävän vahvaa liuosta.

Mikä on riittävän vahva sekoitussuhde ??

InkRose

Siitä on ollut puhetta siellä sun täällä. Muistinvaraisesti sanoisin noin 3%. Chiliwikissä sanotaan että 2%. Ei sen siis mitään hirmuista tarvitse olla kuitenkaan.

Vate

Hienon näköstä ja kirkas on valo! :)

Afasa

On kyllä asiallisen näkönen ebbi,
  mietin joskus itekki että jonku ton tapasen vois joskus väsätä mutta voipi olla että ei tuu ainakaan vähään aikaan vielä onnistumaan.

Muutenki oikeen komiaa settiä.  :)

Perry

Kiitos teille kaikille kannustavista sanoista, Tänään siis vaihdoin nämä kaksi herraa isompiin alatakasteluruukkuihin, ja samalla tuli tehtyä tuo mäntysuopalius cocktail, 2l Vettä, 0,5dl sitä itteensä. Ja tässä lopputulos:



Taisi kasvit ottaa hieman itteensä, samalla tietty laitoin sen ravinneliuokseksi tuota puutarhan kesää. katsotaan nyt mitä tuossa oikein tapahtuu. toiv. ei kuollut.. :D7

Ebbi muuten sai tänään värikseen punertavan petsin, ja nuo kulmalistat menee vielä mustaksi. jotta ei sitten ois niin pirun tylsä!! Kuvia myöhemmin.