kesäkuu 17, 2024, 03:27:05 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Hei Haloo...

Aloittaja ChiliPark, elokuu 23, 2011, 23:44:19 ip

« edellinen - seuraava »

TunturiTiger

^^  Onko se salailua jos hallitus ei spämmää tätä foorumia tyhjänpäiväisellä jaarittelulla? Toisaalta ei tässä mitään niin salaista ole, etteikö siitä vois keskustella vaikka ircissä tai tässä.

hessi

Täti-E:lle
jäsenyytesi on näillä säännöillä voimassa vuoden eteenpäin ja siitäkin vielä 6kk voimassa.
jäsenkortin saat tulostettua yhdistyksen sivuilta ja sieltä jäsenille-omat tiedot ja  paina tulosta merkkiä sivun alareunassa oikealla.
sieltä se tulee :)

2012-2015> hallituksen jäsen/rahastonhoitaja
2011-> hallituksen varajäsen
2010-> hallituksen jäsen,sihteeri
2008-10 tilintarkastaja Suomen Chiliyhdistys ry

InkRose

Lainaus käyttäjältä: ..TOMPPA.. - syyskuu 27, 2011, 17:09:55 ip
Lainaus käyttäjältä: kalat69 - syyskuu 27, 2011, 16:15:50 ip
eikös tää taas keskutelua joka hallituksen kuuluis käydä yhdistyksen sivuilla?

Mielestäni nyt kun yhdistyksessä on jumalan kiitos uusi hallitus niin eikö tuota salailupolitiikkaa voisi hieman vähentää.


Hallituksen keskustelut ja kokouspöytäkirjat eivät varsinaisesti jäsenistöllekään yleiseen jakoon kuulu. Vielä vähemmän yhdistyksen ulkopuolisille.

Täti-E

hmmm..Muutamassakin yhdityksessä olen ollut/olen jäsenenä ja tämän topikin (tämän sivun)posteista tuli ajatuksia näin:

- Useissa yhdistyksissä on olemassa vain aktiivi ja ei jäseniä. Olen ollut mukana myös kohtalaisen hyvin toimineessa systeemissä missä oli aktiivi ja passiivi jäseniä. Passiiveihin kuuluivat he jotka olivat viimeisen vuoden aikana olleet jäseniä, mutta eivät olleet maksaneet jäsenmaksua. Aktiiviksi pääsi maksamalla jäsenmaksun, mutta silloin ei tarvinnut maksaa enään liittymismaksua.

- Mielestäni ei ole yhdistyksen asia kysellä maksujen perään(ainakaan puhelimitse/postitse), mikäli maksua ei ole suoritettu eräpäivään mennessä tippuu yhdistyksen aktiivilistalta pois. Mikäli henkilö on epävarma jäsenyydestään saa sen helposti selville vaikkapa sähköpostilla yhdistyksen jäsenrekisterin hallitsevalle henkilölle.

Tässä ensimmäiset..myöhemmin ehkä lisää kun jaksan perehtyä siihen miksi osa huutelee täälläkin mitä sattuu ja miten sattuu, siihen menee useampi ilta ;)

tso

^ Minun mielestäni tämä on oikein hyvä keskustelu käydä avoimesti jäsenistön ja potentiaalisten jäsenien kesken.

Eihän tässä mitään päätöksiä olla tekemässä vaan kerätään parhaita ajatuksia siitä, miten maksuja saadaan hoidettua parhaalla mahdollisella tavalla. Kokemuksia muista yhdistyksistä ja hyviä käytäntöjä on erittäin suotavaa tuoda esille. Parhaiten tämä sujuu avoimella keskustelulla.

IMHO.
#20

Janne

Tso vei jalat suustani. Hallitus tekee päätöksen mutta tästäkin asiasta voi keskustella yhdistyksen foorumilla, täällä, puhelimessa tai vaikka aamukahvipöydässä. Nettifoorumeilta sentään hallitus voi halutessaan vähän haistella suuren yleisön fiiliksiä asian suhteen.
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

Kärsä Babar

Kiitän hyvistä ideoista, niitä otetaan mielellään vastaan. Kaikkea en lupaa että toteutetaan mutta kyllä parhaat ideat otetetaan vakavaan harkintaan. Tuo tervehdyskirje on kyllä idea jota varmasti harkitaan.
Tutustukaa kasvatustarvikekauppaani:
www.chilitarvike.fi
Tampereella ja Helsingissä myymälät!
Chilitarvike myös Facebookissa:
http://www.facebook.com/pages/Chilitarvike/182891188480903

Siku

En ole tähän asiaan mitään vielä sanonut, koska en asioista tiedä mitään, jos sitäkään.

Pakko nyt kuitenkin mainita, että mielestäni yhdistykselle on tärkeätä tietty katu-uskottavuus. Yksi asia mikä pisti silmään on jäsenkortit. Ne siis tosiaan täytyy itse tulostaa jollekin lapulle. Aika kämäsen oloista, etten sanoisi. Kuinka paljon hienompaa olisi esitellä muovista korttia, jossa lukee chiliyhdistys, nimi, jäsen numero ja vaikka kaunis nagan kuva taustalla. Tämä kirje jupakka on kieltämättä myös tärkeä imagollinen asia. Ymmärrän toki, että yhdistyksen varat eivät välttämättä ole tähtitieteelliset, mutta nostakaa nyt vaikka jäsenmaksua se euro, että saatte kirjeet lähetettyä (e-laskun toki voisi pyytää erikseen, jos kokee sen helpommaksi).

En tosiaan edes kuulu yhdistykseen, mutta lasken itseni potentiaaliseksi jäsenehdokkaaksi. Vähän on vain tullut epäilevä kuva muodostettua. Uusi hallitus ja eteenkin PJ kyllä vakuuttaa ja odotukset ovat korkealla.

Pakko oli jotain päästä sanomaan...

Starwhite

Rohkeasti vaan sanomaan rakentavia kehitysehdotuksia. Ja ehdottomasti jos siltä tuntuu mukaan menoon, tekijöitä ja hyviä ideoita ei ole koskaan liikaa.

Kärsä Babar

Muistelisin että tuota muovista jäsenkorttia olisi jokin aikaisemmista hallituksista esittänyt mutta se olisi kaatunut liian suureen hintaan. Paperi lasku on kyllä monen mieleen ja tavoittaa paremmin kuin sähköposti, luulen ettei sitä ole käytetty juurikaan koska se todettu liian työlääksi. Tämä on kumminkin asia jota meidän täytyy miettiä uudestaan.
Tutustukaa kasvatustarvikekauppaani:
www.chilitarvike.fi
Tampereella ja Helsingissä myymälät!
Chilitarvike myös Facebookissa:
http://www.facebook.com/pages/Chilitarvike/182891188480903

TunturiTiger

Pelkät postimerkit kaikille n.1300:lle jäsenelle maksais n.800e. Kuulostaa suurelta summalta, mutta on silti vähän, kun muistelee, paljonko noita maksuja oli jäänyt maksamatta.

Hubert

Lainaus käyttäjältä: Kärsä Babar - syyskuu 28, 2011, 19:10:51 ip
Muistelisin että tuota muovista jäsenkorttia olisi jokin aikaisemmista hallituksista esittänyt mutta se olisi kaatunut liian suureen hintaan. Paperi lasku on kyllä monen mieleen ja tavoittaa paremmin kuin sähköposti, luulen ettei sitä ole käytetty juurikaan koska se todettu liian työlääksi. Tämä on kumminkin asia jota meidän täytyy miettiä uudestaan.


http://www.chiliyhdistys.fi/pages/fi/keskustelut/viewthread.php?id=1885&s=1987#1987

Tuossa noita hintoja on mainittu, eli 0,35€/kpl. Siihen yhteistyökumppanien logo(ja) kylkeen, niin nettokulut aika lähellä nollaa euroa!

Kärsä Babar

Enpä ollut tuommoista huomannutkaan. Eipä tuo hinnan puolesta pahalta näytäkkään. Täytyy tutkia asiaa paremmin.
Tutustukaa kasvatustarvikekauppaani:
www.chilitarvike.fi
Tampereella ja Helsingissä myymälät!
Chilitarvike myös Facebookissa:
http://www.facebook.com/pages/Chilitarvike/182891188480903

biblo

Lainaus käyttäjältä: Siku - syyskuu 28, 2011, 18:58:41 ip
En ole tähän asiaan mitään vielä sanonut, koska en asioista tiedä mitään, jos sitäkään.

Pakko nyt kuitenkin mainita, että mielestäni yhdistykselle on tärkeätä tietty katu-uskottavuus. Yksi asia mikä pisti silmään on jäsenkortit. Ne siis tosiaan täytyy itse tulostaa jollekin lapulle. Aika kämäsen oloista, etten sanoisi. Kuinka paljon hienompaa olisi esitellä muovista korttia, jossa lukee chiliyhdistys, nimi, jäsen numero ja vaikka kaunis nagan kuva taustalla. Tämä kirje jupakka on kieltämättä myös tärkeä imagollinen asia. Ymmärrän toki, että yhdistyksen varat eivät välttämättä ole tähtitieteelliset, mutta nostakaa nyt vaikka jäsenmaksua se euro, että saatte kirjeet lähetettyä (e-laskun toki voisi pyytää erikseen, jos kokee sen helpommaksi).

En tosiaan edes kuulu yhdistykseen, mutta lasken itseni potentiaaliseksi jäsenehdokkaaksi. Vähän on vain tullut epäilevä kuva muodostettua. Uusi hallitus ja eteenkin PJ kyllä vakuuttaa ja odotukset ovat korkealla.

Pakko oli jotain päästä sanomaan...


Liity yhdistykseen ja tule vuosikokoukseen. Näistäkin asioista oli siellä puhetta..
"Grow food, not lawns"

Siku

Lainaus käyttäjältä: biblo - syyskuu 28, 2011, 20:15:46 ip
Liity yhdistykseen ja tule vuosikokoukseen. Näistäkin asioista oli siellä puhetta..


Pointtihan on enemmän siinä, että miksi liittyisin yhdistykseen, joka ei vakuuta minua.

Lainaus käyttäjältä: tso - syyskuu 27, 2011, 20:13:06 ip
^ Minun mielestäni tämä on oikein hyvä keskustelu käydä avoimesti jäsenistön ja potentiaalisten jäsenien kesken.

Eihän tässä mitään päätöksiä olla tekemässä vaan kerätään parhaita ajatuksia siitä, miten maksuja saadaan hoidettua parhaalla mahdollisella tavalla. Kokemuksia muista yhdistyksistä ja hyviä käytäntöjä on erittäin suotavaa tuoda esille. Parhaiten tämä sujuu avoimella keskustelulla.

IMHO.


Tässä tosiaan viety ne "jalat suusta".
Uusi hallitus vaikuttaa pirun hyvältä. Kärsä taas on kojullaan asioinnin, tekstiensä, kauppansa jne. avulla luonut itsestään minulle sellaisen kuvan, että hän on todellaankin mies paikallaan tässä kohtaa. Uskon todellakin, että tämän hallituksen aikana yhdistys kääntyy siihen suuntaan, että ensi kokouksessa olen paikalla jäsenenä.

Chilivaari

Lainaus käyttäjältä: CyberDog - syyskuu 26, 2011, 12:11:54 ip... Mulle nimittäin on noita muistutuksia tullut sähköpostiin maksusta jonka olen mielestäni maksanut ja olen asiaa tiedustellut vastaamalla siihen spostiin niin mitään vastausta ei ole kuullunut.


Älkää hyvät ihmiset maksako niitä kaikkia maksukehotuksia.
Itselleni tuli jo toinen muutaman viikon  aikana. Jonkun automaatin lähettämänä eri rahastonhoitajien nimissä.

Tilanne on näet sellainen, että sekaisin on yhdistyksen laskutusohjelma, joka tekee aiheettomia perintäyrityksiä. Yhdistyksen sivustolta löytyy "omat tiedot", joka minulle kertoo, että kaikki maksut on maksettu, mutta viime vuonna kahteen kertaan, tänä vuonna ei ollenkaan. Yhteissumma kuitenkin täsmää.

Starwhite

syyskuu 28, 2011, 22:39:41 ip #216 Viimeisin muokkaus: syyskuu 28, 2011, 22:42:04 ip käyttäjältä Starwhite
Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - syyskuu 28, 2011, 21:09:31 ip
Älkää hyvät ihmiset maksako niitä kaikkia maksukehotuksia.
Itselleni tuli jo toinen muutaman viikon  aikana. Jonkun automaatin lähettämänä eri rahastonhoitajien nimissä.
Tilanne on näet sellainen, että sekaisin on yhdistyksen laskutusohjelma, joka tekee aiheettomia perintäyrityksiä. Yhdistyksen sivustolta löytyy "omat tiedot", joka minulle kertoo, että kaikki maksut on maksettu, mutta viime vuonna kahteen kertaan, tänä vuonna ei ollenkaan. Yhteissumma kuitenkin täsmää.


Tämä on yksi aika paha ongelma mikä tullaan korjaamaan ns. Pohjanmaan kautta. Automaatti toimii miten toimii, ihmisten pitää perehtyä tilanteeseen ja korjata asiat. Sen lupaan ettei enää tule yhtäkään turhaa emailia asiasta ennen kuin on asia tutkittu ja vasta sitten hutkittu.

Puheenjohtaja, rahastonhoitaja ja suuri osa hallituksesta vaihtui. Uudet joutuvat kuitenkin aloittamaan siltä pohjalta mihin jäätiin. Mutta nyt on kaikilla jäsenillä oikeasti paras mahdollisuus vaikuttaa miten asiat tapahtuvat ja hoidetaan tulevaisuudessa.

Kaisuli-Haisuli

Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - syyskuu 28, 2011, 19:18:42 ip
Pelkät postimerkit kaikille n.1300:lle jäsenelle maksais n.800e. Kuulostaa suurelta summalta, mutta on silti vähän, kun muistelee, paljonko noita maksuja oli jäänyt maksamatta.


Meneekö turhaksi säätämiseksi, jos vois valita haluaako paperilaskun (maksais euron-pari lisää vuodessa) tai sitten sähköpostiversion?

TunturiTiger

Lainaus käyttäjältä: Kaisuli-Haisuli - syyskuu 28, 2011, 22:44:14 ip
Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - syyskuu 28, 2011, 19:18:42 ip
Pelkät postimerkit kaikille n.1300:lle jäsenelle maksais n.800e. Kuulostaa suurelta summalta, mutta on silti vähän, kun muistelee, paljonko noita maksuja oli jäänyt maksamatta.


Meneekö turhaksi säätämiseksi, jos vois valita haluaako paperilaskun (maksais euron-pari lisää vuodessa) tai sitten sähköpostiversion?

Menee. Todellisuudessa tuo alta 800e on pikku summa siitä, että kaikki yhdistyksen jäsenet vihdoinkin saa laskunsa varmasti perille. Veikkaan, että ihan jo pelkän läskutuksen takia kaikkia ei edes kiinnosta kuulua yhdistykseen saati maksaa siitä. Oma ehdotukseni on, että pistetään ensin nää pikkujutut kuntoon ja mietitään vasta sitten kaikkia hienoja nettisivujuttuja.

Whili

Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - syyskuu 28, 2011, 23:00:59 ip
Lainaus käyttäjältä: Kaisuli-Haisuli - syyskuu 28, 2011, 22:44:14 ip
Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - syyskuu 28, 2011, 19:18:42 ip
Pelkät postimerkit kaikille n.1300:lle jäsenelle maksais n.800e. Kuulostaa suurelta summalta, mutta on silti vähän, kun muistelee, paljonko noita maksuja oli jäänyt maksamatta.

Meneekö turhaksi säätämiseksi, jos vois valita haluaako paperilaskun (maksais euron-pari lisää vuodessa) tai sitten sähköpostiversion?

Menee. Todellisuudessa tuo alta 800e on pikku summa siitä, että kaikki yhdistyksen jäsenet vihdoinkin saa laskunsa varmasti perille. Veikkaan, että ihan jo pelkän läskutuksen takia kaikkia ei edes kiinnosta kuulua yhdistykseen saati maksaa siitä. Oma ehdotukseni on, että pistetään ensin nää pikkujutut kuntoon ja mietitään vasta sitten kaikkia hienoja nettisivujuttuja.

Mun mielestä nettilasku on parempi ja halvempi vaihtoehto. JOS jäsen ei jostain syystä ole maksanut maksuaan, niin SITTEN vois laittaa kyselyn: mielipide yhdistyksestä ja lasku.
Nyttenhän elätään nettiaikaa, elikkäs yhdistyksen sivuihin pitäisi panostaa enemmän.