heinäkuu 01, 2024, 03:53:01 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Etiketti "rikokset"

Aloittaja papereeka88, elokuu 28, 2011, 22:27:43 ip

« edellinen - seuraava »

Herra 47

kesällä kylmä valkoviini/sprite yhdistelmä on erittäin virkistävä :)
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen



ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

chilihardhead.fi

elokuu 29, 2011, 23:10:13 ip #21 Viimeisin muokkaus: elokuu 29, 2011, 23:12:08 ip käyttäjältä chilihardhead.fi
Lainaus käyttäjältä: hubert - elokuu 29, 2011, 22:37:50 ip
Ja kuten mohla tuossa mainitsikin, niin etelässä, missä viinien kanssa enemmän läträtään, juodaan varsinkin kesällä erilaisia limumixejä. En kuitenkaan väitä, että nämä erityisen hyviä ideoita olisivat! :D

Suomalaisittain kaljan lantraaminen limulla tuntuu myös oudolle, mutta niinpä sitäkin moni tekee, jopa tällä foorumilla :o

Utin sodessa olen syönyt elämäni ensimmäiset mikroranskalaiset ja olivat kyllä viimeisetkin. Valmistustapa ei edes taannut nopeaa palvelua, vaan kaveri söi mikropyttärinsä varttia ennen annokseni saapumista ???

ja taas ehdittiin väliin
Älä tee niin kuin minä teen, vaan miten sanon/kirjoitan. Vastuu on silti kuuntelijan/lukijan, vaikka Hämeestä olenkin

Ryhis

Shandy on hyvää ja oiva kesäjuoma! Puolet vaaleaa lageria, puolet spritea.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Juseq

Lainaus käyttäjältä: Littlelupe - elokuu 29, 2011, 23:05:01 ip
Keski-Euroopassa porukalla on tapana juoda myös spriteolutta. Kyllä se jokaisen lonkeron ja lähestulkoon jokaisen siiderin voittaa mennen tullen, etikettivirhe tai ei.

Saksassa tässä ei itseasiassa käytetä spriteä, tosin samankaltaista virvoitusjuomaa. Baijerin alueella ainakin laitettiin sellaista enemmän hieman makeutetun kivennäisveden makuista "limpparia" joka ei maistu paljoa miltään paljaaltaan. Oluen ystävänä kehtaan kyllä sanoa ettei tämä mikään etikettivirhe ole! Olutta se ei sen jälkeen ole mutta ihan sopiva kesäjuomahan se on 8) (vaikka paikallinen perinteinen vehnänen kyllä on jotain ihan muuta!)

Juseq

Lainaus käyttäjältä: ..TOMPPA.. - elokuu 29, 2011, 21:59:00 ip
itse juon joskus viskin lämpimän veden kanssa jolloin aromit tulevat esiin, jotkut viskit taas ovat hyviä "on the rock" eli jäillä nautittuna.

Kyllä eräisiin viskeihin omaankin makuun sopii (pieni) loraus vettä, maut aukee paremmin. Ja eiköhän noi "on the rocks" -viskit ainakin mun mielestä oo niitä jenkkien "viskejä" tai halvinta blendattua 3yo mitä saa pienellä rahalla kaupasta. En nyt siis niitä mitenkään lyttää (paitsi noita jenkkejä, niitä on lupa) kyllä sitä pienessä sievessä tulee otettua jo talousviskiä kunnon lasillinen jääpalalla ;D

InkRose

Lainaus käyttäjältä: Juseq - elokuu 30, 2011, 09:58:27 ap
Lainaus käyttäjältä: ..TOMPPA.. - elokuu 29, 2011, 21:59:00 ip
itse juon joskus viskin lämpimän veden kanssa jolloin aromit tulevat esiin, jotkut viskit taas ovat hyviä "on the rock" eli jäillä nautittuna.

Kyllä eräisiin viskeihin omaankin makuun sopii (pieni) loraus vettä, maut aukee paremmin.


Etenkin tynnyrivahvuiset pienestä vesilisästä yleensä hyötyvät, tosin on niitäkin jotka eivät kovin hyvin ui. Sillä vesitipallahan saa tosiaan makujen avautumista nopeutettua, kun hieman laimenee liemi. Jotakuinkin saman vaikutuksen saa seisottamalla viskiä lasissa vähän pitempään ennen maistelua tai vaikka kesken. Itse otan lähes aina ison lasillisen noin huoneenlämpöistä tai hieman viileää vettä viskin kaveriksi, etenkin jos on tarkoitus maistella ja arvuutella niitä sävyjä yhdestä tai useammasta. Minulla on pari hammaslääkärin pikkupipettiä veden annosteluun "mikrotastingeissa" (<1 cl annokset), yleensä annos on kuitenkin sen 1,5-2 cl, johon voi teelusikalla tai tavan mehupillilläkin läträtä riittävän tarkasti.

Juseq

Koitan nyt leikkiä kovinkin fiksua ja siirrän vähän oikeampaan paikkaan! Saadaan täällä sitten jatkaa varsinaisista etikettivirheistä lisää ;D
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=8161.msg166453#msg166453

papereeka88

mitenköhän tuo aihe kuuluu tuonne? haiskahtaisi aiheeseen liittyen off topikilta?Se mitä ensimmäiset vastailijat eivät varmaankaan ihan ymmärtäneet omasta kannastani oli se että pidän kyllä esim tunelmasta mikä tulee vaikka laadukkaampaa rommia ja viskiä maistellessa ja tavallaan ymmärränkin että jotkut kaikkiin saloihin vihkyityvätkin,mutta sitten kun alkaa jakamaan niitä omia mielipiteitään,kuten vaikka henkilö x (kaverin kaveri joten juurikaan tunne) alkaa kertomaan baarissa miten turmelen juomajan kaikkea muuta paskaa,kun nyt satuin juomaan viskiä colan kanssa (makuasioistahan ei sinänsä voi kiistellä) niin esitin vain kohteliaasti,että jos herran seura onliian hyvää niin tuolla nurkassa on tyhjä pöytä mihin voi viedä aatoksensa...Ihminen joka on todella ns sivistynyt ymmärtää pitää tälläiset etiketti ajatukset kaverien baari illasta ulkona
"Mina olla cool ja tyyni koko tämän nautinnon ajan"

InkRose

Lainaus käyttäjältä: papereeka88 - elokuu 30, 2011, 16:31:57 ip
Ihminen joka on todella ns sivistynyt ymmärtää pitää tälläiset etiketti ajatukset kaverien baari illasta ulkona


Juuri näin.

Vaikkakin tuon kuuluisan lausahduksen itse usein väännän muotoon "makuasioista ei voi kuin kiistellä." Ja juuri siksi pyrin pitämään omat toisinaan puristisetkin narinat pääni sisällä.

nicklas

Lainaus käyttäjältä: Tepi - elokuu 29, 2011, 10:50:37 ap
Yksi eksistäni lantrasi hyvinä pitämiään viinejä kokiksella...ja tämä ei ole vitsi. Sama neitokainen yritti myös ranskalaisten kypsentämistä mikroaaltouunissa.


tuttuni (ei kaveri tai ystävä) pitää itseään jonkin sortin kulinaristina ihan oikeesti. sisäfileen syö ylikypsänä ketsupin kanssa. tätä samaa harrastaa myös ravintoloissa. el tiemppo lantrattuna kokiksella. Kuulema päihittää minkä tahansa 30 euron viinipullon useimpien ihmisten mielestä  :-\

-mtk-

Lainaus käyttäjältä: nicklas - syyskuu 01, 2011, 12:33:51 ip
el tiemppo lantrattuna kokiksella. Kuulema päihittää minkä tahansa 30 euron viinipullon useimpien ihmisten mielestä  :-\


No, on tässä sentään pieni totuuden siemen. El Tiempo tuskin voi huonontua lantraamalla, ellei sitä sitten lantraa suurempaan määrää El Tiempoa :) Esim. Glögin pohjana menee kyllä ihan hyvin.

..TOMPPA..

Lainaus käyttäjältä: nicklas - syyskuu 01, 2011, 12:33:51 ip
Lainaus käyttäjältä: Tepi - elokuu 29, 2011, 10:50:37 ap
Yksi eksistäni lantrasi hyvinä pitämiään viinejä kokiksella...ja tämä ei ole vitsi. Sama neitokainen yritti myös ranskalaisten kypsentämistä mikroaaltouunissa.


tuttuni (ei kaveri tai ystävä) pitää itseään jonkin sortin kulinaristina ihan oikeesti. sisäfileen syö ylikypsänä ketsupin kanssa. tätä samaa harrastaa myös ravintoloissa. el tiemppo lantrattuna kokiksella. Kuulema päihittää minkä tahansa 30 euron viinipullon useimpien ihmisten mielestä  :-\


Jumalauta mitä ruoan raiskaamista!   sisäfilee pitää olla medium tai medium+ (jos on härkää tai nautaa) sika on parasta kun hautuu useita tunteja uunissa tai grillissä niin että rasva tirisee nahasta..  jos meinaa säilyttää kaapissa tuota pari päivää ja vedellä leikkeleeksi niin sitten kannattaa tuo full kypsennys..

ja ei jumalauta ketsuppi kuulu noin hienon lihan kanssa, melkein rupesi oksettamaan ihan oikeasti.

tämä tuttusi varmasti menee "romanttisille" treffeille ja ulos syömään..   kohteenä mäkkäri  ;D 

mistä näitä urpoja oikein tulee  :'(

Lihamestari

Kyllä se leivän päälle menevä paahtopaistikin jätetään mediumiksi!
Turha sitä on hyviä nesteitä tiiristellä turhaan pihalle... ;)

Pikkuveli kerran repäs oikein huolella!
Oltin enolla vierailulla, jolla on italialainen vaimo. Tämä vaimoihminen oli loihtinut hienon italialaisen aterian pastapääruoan kera, tätä varten tämä minun kulinaari-veli sitten tilasi emännältä ketsuppia! Joutu muutaman kerran porkaisemaan nilkkaan...
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

biblo

Lainaus käyttäjältä: cezve - syyskuu 01, 2011, 17:55:42 ip

Vuosi oli 1983 tai 4. Raumalla oli, ja on vieläkin eräs pizzeria joka perustettiin
jo kauan ennen kun kaikenmaailman kotipizzat ja muut vastaavat valtasivat kaikki
kadunkulmat ja huoltoasemien sivutilat.
Olin naapuripöydässä odottelemassa pizzaani, kun joku meni pruuttaamaan
pizzaansa ketsuppia. Kokki tai joku vastaava mestari tuli, ja vei tältä sankarilta
pizzan pois, ja toi hetken kuluttua uuden tilalle. Sen se söi sellaisenaan.

En kaivannut omaani edes oreganoa.





Riviera kenties?
"Grow food, not lawns"

Herra 47

Siellä olen parhaat ravintolapizzat syönyt ;) ikävää vain että omistaja/kokki lopetti eli jäi eläkkeelle parisen vuotta sitten... pitäisi käydä testaamassa vieläkö pizzat ovat siittä huolimtta ennallaan... ja se omistaja oli alkuperäinen italialainen...

edit ja kuten biblo jo ehti niin rivieraa minäkin arvelisin
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen



ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

chilihardhead.fi

syyskuu 01, 2011, 18:25:34 ip #35 Viimeisin muokkaus: syyskuu 01, 2011, 18:30:32 ip käyttäjältä chilihardhead.fi
Lainaus käyttäjältä: Lihamestari - syyskuu 01, 2011, 15:13:37 ip
Kyllä se leivän päälle menevä paahtopaistikin jätetään mediumiksi!
Turha sitä on hyviä nesteitä tiiristellä turhaan pihalle... ;)

Pikkuveli kerran repäs oikein huolella!
Oltin enolla vierailulla, jolla on italialainen vaimo. Tämä vaimoihminen oli loihtinut hienon italialaisen aterian pastapääruoan kera, tätä varten tämä minun kulinaari-veli sitten tilasi emännältä ketsuppia! Joutu muutaman kerran porkaisemaan nilkkaan...

Itse en syö pastaa ilman päälle lisättyä ketsuppia koskaan, jos tilanne näyttää vaativan ilman ketsuppia oloa liukenenen paikalta ::)
Sama koskee ruokajuomia, jollei ole maitoa, piimää, cokista tai kahvia, jätän syömättä, olut saattaa joskus mennä pitsan ohella vahingossa.
Jostain kumman syystä olen jättänyt paremmat syömäpaikat väliin...
Älä tee niin kuin minä teen, vaan miten sanon/kirjoitan. Vastuu on silti kuuntelijan/lukijan, vaikka Hämeestä olenkin

..TOMPPA..

juuri tuollaisten ronkelien takia ruokakulttuuri on mitä on  8)

"tätähän mä en syö jos mulla ei oo tota"

jos lapset kasvatetaan tuolla metodilla niin arvata saattaa minkälaisia aikuisia tulee..

ja en tahdo vittuilla mutta niin se vain on

biblo

Lainaus käyttäjältä: cezve - syyskuu 01, 2011, 18:51:39 ip
se oli Buena Vista. Silloin torin kulmalla


Itsehän en silloin edes varmaankaan ollut syntynyt tahi Raumalla asunut mutta oliko Buena Vista silloin siellä? Ravintolassa useasti käyneenä en kyllä muista mitään erikoista pizzahommaa edes olevan.

Ei se kuitenkaan tuo La Bamba olisi joka sittemmin muutti torin kulmalta toiseen paikkaan? Se kun on/oli tunnettu todella maukkaista pitsoistaan.
"Grow food, not lawns"

Rundari

Joo ettei ois mennyt bambat ja vistat sekasin, tosin en ollu itekkään syntyny niin varmaa tietoa ei ole.

chilihardhead.fi

syyskuu 01, 2011, 19:37:17 ip #39 Viimeisin muokkaus: syyskuu 01, 2011, 19:40:06 ip käyttäjältä chilihardhead.fi
Lainaus käyttäjältä: ..TOMPPA.. - syyskuu 01, 2011, 18:50:53 ip
juuri tuollaisten ronkelien takia ruokakulttuuri on mitä on  8)

"tätähän mä en syö jos mulla ei oo tota"

jos lapset kasvatetaan tuolla metodilla niin arvata saattaa minkälaisia aikuisia tulee..

ja en tahdo vittuilla mutta niin se vain on

No meillä ollaan syömättä jollei kelpaa, mutta kaikkea on maistettava, näin olen itsekkin ''joutunut'' oppimaan ruokailut kotona ja koulussa, tuloksena ei kovin montaa ruokaa ole, jota en ollenkaan syö, sama jälkikasvulla.
Tosin on monia ruokia, joita en kaikkien valmistamana syö mieluusti.
Olen ronkeli, myönnän, mutta miksi syödä jotain vain etiketin takia, omasta mielestä mautonta tai jopa pahaa, jos sille löytyy muita syöjiä ja juojia.
Vältän tosiaankin yleensä muualla syömistä, jottei kokin tunteet pääse valloilleen, en kuitenkaan saa itkupotkuraivareita asiasta, vaikka luistaminen ei onnistuisi.

Itse en todellakaan pahastu, jos joku maistettuaan haluaa vaikka upottaa ketsuppiin tai muihin mausteisiin tekemäni ruuan, tai haluaa hienon viinin tilalle kirnupiimää tai toisin päin. Omaan makuun sopimattomalla juomalla, kun voi pilata hyvänkin sapuskan totaalisesti. Kaikki eivät siitä vinkusta ja kaljasta ruuan kanssa todellakaan pidä.

Ruokakulttuuri ei parane, kuten ei muutkaan asiat, jos pitää tehdä aina asiat samalla tavalla kuin ennen ;)

Ja tuohon syömään opettamiseen vielä, likka syö melkolailla kaikkea, isommat rutinat ja todella harvat syömättä jättämiset on tulleet koulu-ja sairaalasapuskoista.
Onpahan tuo kavereitaankin saanut syömään muutakin, kuin sinistä lenkkiä, kun on käynyt kokkailemassa heidän kotonaan, onpahan siitä vanhemmatkin pitäneet ;D
Älä tee niin kuin minä teen, vaan miten sanon/kirjoitan. Vastuu on silti kuuntelijan/lukijan, vaikka Hämeestä olenkin