tammikuu 11, 2025, 01:10:02 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Vaten pohdiskeluja vuodelle 2012

Aloittaja Vate, syyskuu 13, 2011, 18:20:21 ip

« edellinen - seuraava »

InkRose

Heikommilla valoilla - esim 2x18W parinkymmenelle taimelle tai 23W ESLi tuuhean puolimetrisen Aji Cristalin valona - pidin viime talvena noin 14/10 valojaksoa. Ei ainakaan ollut liikaa. Tehokkaammilla valoilla vähempi riittää.

Vate

Mul on 30w esli, joten eiköhän sillä pitäkälle pötkitä!

wille

Lainaus käyttäjältä: Vate - syyskuu 19, 2011, 08:23:31 ap
Mul on 30w esli, joten eiköhän sillä pitäkälle pötkitä!

Ei. ;)

Yhdellä 30W lampulla et kovin suurta aluetta valaise. Taimikasvatuksessa valo on ensisijaisen tärkeää, ettei kasveista kasva kaatuilevia, honkkeleita risuja, vaan tukevia ja tuuheita taimia.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

InkRose

Wille on aivan oikeassa. Esim. noille baccoille tarvitset muutaman kuukauden iässä jokaiselle oman 30W lampun, jos ei ikkunatilaa riitä ja tämän vuoden puolella idätät. Tuo Lemon Droppisi kyllä pärjää sillä, kunhan et liian isoon ruukkuun laita talvea vasten ja hillitset saksilla liikoja kasvuja.

Toki jos jätät vaikka tammikuun loppupuolelle noiden uusien baccojen idätyksen, niin sitten pääset paljon vähemmällä säätämisellä. Itsekin aion Chilivaarin aikataulua noin suurin piirtein noudattaa ensi kaudella.

Vate

Ok, olen jo aikas paljon latvonu tota isompaa LD:tä, mutta se vaan kasvaa ja kasvaa. Nyt pitäis saada pysäytettyy toi kasvu yms., sitten vois jatkaa sitä latvomista, koska liika latvoninen vaan kasvattaa sitä ja siit tulee hontelo kasvain alku... :(

InkRose

Sitten sun pitää laittaa se viileämpään paikkaan, jättää kastelu vähemmälle ja varmaan vähentää valoakin. LD ja useimmat muutkin baccat kun kasvaa mielellään hyvinkin nopeasti. Tästä taidettiin aikanaan varoitellakin... ;)

Vate

Juu siltä näytää, lehdet on valitetavasti tipahatnut tosata LD:stä, mutta uusia tulee ;)

Vate

PhotoUpdate!

Toi mun Lemon Drop on aikaskin isoks tullu!

Taas on kukka auennut!

Tässäkin on jo auennut myös!

Ensinmäinen kukka on jo tiputtanu lehtensä :(, mitäköhän se meinaa ???

biblo

Kun terälehdet kuihtuvat ympärilta ja tilalle jää sellainen "piikki"päinen knöppä, niin siitä kasvaa sitten se podi.
"Grow food, not lawns"

Vate

PHOTOUPDATE!!!

Siinä on mun pienempi Lemon saman oven edessä...

Siihenkin on jo ilmestynyt kukannuppuja!

Muuten, taas se toinen Droppi oli tipauttanut lehtensä, lisää podeja tiedossa! ::)

MegaRatt44

Taidetaan saada oikein kunnolla satoa?  ::)
Kauden 2012 päiväkirja alotteilla:
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=11388.0

Vate

wille

Lainaus käyttäjältä: Vate - syyskuu 25, 2011, 18:11:57 ip
Muuten, taas se toinen Droppi oli tipauttanut lehtensä, lisää podeja tiedossa! ::)

Toi jotenkin särähti korvaan? Jos Lemon Drop tiputtaa lehtensä, se on vakavasti huonossa kunnossa. Ei suinkaan tarkoita satoa.
Vai takoitatko kukkien terälehtiä?
Uniformu ukkosesta
Kiehuvaa pikeä poletit

Vate

Lainaus käyttäjältä: wille - syyskuu 25, 2011, 19:02:04 ip

Toi jotenkin särähti korvaan? Jos Lemon Drop tiputtaa lehtensä, se on vakavasti huonossa kunnossa. Ei suinkaan tarkoita satoa.

Minä ja mun aivot. Just, terälehtiä tarkotin, anteeksi väärinkäsitys... :(

wille

Lainaus käyttäjältä: Vate - syyskuu 25, 2011, 19:36:08 ip
Lainaus käyttäjältä: wille - syyskuu 25, 2011, 19:02:04 ip

Minä ja mun aivot. Just, terälehtiä tarkotin, anteeksi väärinkäsitys... :(

Eipä mitään. Pidä nyt huolta siitä Lemon Dropista. Pelkkä terälehtien putoaminen ei vielä tarkoita, että siitä väkisinkin muodostuu podi. Koko kukkavarsi voi vielä pudota.

Podia pukkaa satavarmasti, jos valoa, lämpöä, kosteutta ja ravinnetta on riittävästi ja oikeassa suhteessa.
Uniformu ukkosesta
Kiehuvaa pikeä poletit

Vate

Afasa

Aika jättimäiset lehet tossa sun LD:ssä,
itellä tänä vuonna oli surkeissa olosuhteissa kasvatetuilla jalluilla isoimmat sen ~10cm pituset.  ;D

Vate

Lainaus käyttäjältä: Afasa - syyskuu 25, 2011, 20:33:46 ip
Aika jättimäiset lehet tossa sun LD:ssä,
itellä tänä vuonna oli surkeissa olosuhteissa kasvatetuilla jalluilla isoimmat sen ~10cm pituset.  ;D

:D, No mut toivotaan vaan noitten jallujenkin lehtien suurenemista...!

InkRose

On ihan normaalia, että niin baccoilla kuin monilla annuumeilla ja chinenseilläkin tulee nuorina kasveina lehdistä aivan valtavia. Kun lehtiä alkaa olla lukumääräisesti enemmän, niiden ei tarvitse olla enää niin valtavia, että saavat riittävästi yhteyttämistä aikaan - eikä kannatakaan, muutenhan ne varjostaisivat kasvin alaosia.

Vate