tammikuu 09, 2025, 22:29:08 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Cholula Mexican Hot Sauce

Aloittaja svalli, tammikuu 28, 2005, 21:32:37 ip

« edellinen - seuraava »

svalli

Suosikki pikaruokapaikassani Qdobassa tutustuin Cholula nimiseen Meksikossa tehtyyn soosiin. Tosi maukasta ja eika liian tulista reilusti kaytettavaksi. Nykyisin en enaa pysty syomaan burritoa ilman tuota soosia.
http://www.cholula.com
Ei reisuus rikastu, mutta viisastuu...

Anonymous

Tama Cholula olikin ihan lapsiystavallista soosia tai ainakin meidan viisivuotias ihastui siihen maistettuaan. Poika on tosi kranttu syomisistaan, mutta tata soosia tiputtelee lastujen paalle ja dippaa ranskiksetkin siihen. Maitoa kuluu kylla sivussa useampi lasi.

Taalla USA:ssa naytettiin telkkarissa, miten vanhemmat kurittavat pahoja puhuvia lapsiaan hot saucella. Ehka meidan poika alkoi nyt kasvattamaan sietokykyaan vastaisuuden varalle; saas naha milloin han haluaa maistaa Red Savina saucea...

svalli

Oops, en ollutkaan loggautunut sisaan edellista kirjoittaessani.

miikkah

Tätä klassikkoa saa näemmä nykyään behnfordsilta, Helsingin WTC:ltä.
Näytti olevan pieniä 2oz pulloja.

svalli

Olen kiinnostunut kuulemaan kommentteja makutesteistä. Minun mielestäni tämä on paljon parempaa kuin perustabasco ja käy hyvin pöytämausteena.

Meillä kuluu tuota soosia aika paljon ja joka kerta kun käydään Suomessa, on useita pulloja mukana. Toivottavasti tätä saa tulevaisuudessa muistakin kaupoista. :D

Pasi

Sain itse onnekkaasti tuota tuliaisina sieltä rapakon takaa. Kyllä tämä minustakin Tabascon hakkaa maukkaudessaan, myös hieman kiinteämpi koostumus on plussaa. Minusta miedompaa kuin taba ja kyllähän tätä varsin reilusti kuluukin. Tuollainen pikkuleili (kts. yllä) menee todellakin aika ripeästi.

svalli

Lainaus käyttäjältä: "Pasi"Tuollainen pikkuleili (kts. yllä) menee todellakin aika ripeästi.

En ymmärrä miksi ne edes noin pieniä pulloja tekee; 2 oz:ia on vaan n. 0.5 dl. Meiän ruokakaupassa pienin on 5 oz. Siinä on just sopivasti tavaraa, ettei avattu pullo ehdi väljähtymään pitkään.

Toivottavasti soosi saa Suomessa sellaisen suosion, että maahantuoja toisi myös suurempia pulloja.