Pirkkalan Bauhaus:sta 2x18W loisteputkivalaisin 15€!

Aloittaja jaolsten, lokakuu 15, 2011, 08:43:46 ap

« edellinen - seuraava »

jaolsten

Se, joka tekee tarjouksesta älyttömän, on että tuolla valaisimen sisällä on myös uudet 4000K putket! Nuo 4000K putket maksaa Bauhausissa 8€, eli 2kpl 16€.. Valaisimen kotelointi on IP65, joten käy märkätiloihinkin.

Ostin kolme. Oli jollain äijällä parikymmentä 120cm pitkää (20€) kärryissä...Myyjä sanoi, että tiläävät kohta uuden satsin jos läytyy tarpeeksi kysyntää.
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Chilivaari

Mittailepa jollakin keinolla noiden valotehoa, ettei käy kuin taannoin valolistoille. Halpoja olivat, mutta valoakin tuli vain puolet muiden valmistajien valoihin verraten. Kalliksi sellaisella valaiseminen tulee pitkän päälle, kun sähkölaskua ajattelee.
http://chilivaari.blogspot.com/2009/11/kannattaa-katsoa-milla-valaisee_06.html
http://chilivaari.blogspot.com/2009/11/jatketaanpa-valoista-viela_08.html

Noista kyseisistä lampuista minulla ei siis ole mitään havaintoa, mutta jonkun kannattaisi vertailla laatua ennen kuin joukolla rynnätään kauppaan. Tuo irtoputken hinta muuten on älytön, yli tuplahinta moneen muuhun kauppaan verraten.

Pawni

Itsehän ostin kaksi samanlaista settiä 20e/kpl Vantaan Bauhausista kuukaus sitten ja vaihoin Bilteman putket niihin. Hyvinhän nekin toimivat, mutta nyt tosin surisee 250W ESL joten eipä tule putkia tarvittua tällä hetkellä :)
Ensimmäistä satoa odotellessa... :)

jaolsten

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - lokakuu 15, 2011, 09:24:06 ap0
Mittailepa jollakin keinolla noiden valotehoa, ettei käy kuin taannoin valolistoille. Halpoja olivat, mutta valoakin tuli vain puolet muiden valmistajien valoihin verraten. Kalliksi sellaisella valaiseminen tulee pitkän päälle, kun sähkölaskua ajattelee.
http://chilivaari.blogspot.com/2009/11/kannattaa-katsoa-milla-valaisee_06.html
http://chilivaari.blogspot.com/2009/11/jatketaanpa-valoista-viela_08.html

Noista kyseisistä lampuista minulla ei siis ole mitään havaintoa, mutta jonkun kannattaisi vertailla laatua ennen kuin joukolla rynnätään kauppaan. Tuo irtoputken hinta muuten on älytön, yli tuplahinta moneen muuhun kauppaan verraten.
Tuskin loisteputkivalaisimet sisältää niin ihmeellistä tekniikkaa, että valoteho kärsisi. Valolistat ja ledisysteemit lienee asia erikseen.

Voin toki vertailla chilien kasvua Bauhaus/Clas Ohlsson-valaisimilla.
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: jaolsten - lokakuu 15, 2011, 11:28:22 apTuskin loisteputkivalaisimet sisältää niin ihmeellistä tekniikkaa, että valoteho kärsisi.

Itseasiassa sisältävät, mutta mitä väliä koska ihmisen silmä ei ole tarpeeksi tarkka instrumentti huomaamaan sellaisia eroja. Elleivät valot ole samassa tilassa vierekkäin, mutta tuskin silloinkaan.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Chilivaari

Lainaus käyttäjältä: jaolsten - lokakuu 15, 2011, 11:28:22 apTuskin loisteputkivalaisimet sisältää niin ihmeellistä tekniikkaa, että valoteho kärsisi.

Tuo valolistahan nimenomaan ON loisteputki.
Ainakin 2 vuotta sitten se oli puolet himmeämpi kuin muiden valmistajien vastaavan tehoiset loisteputket. Ongelmaa oli mukana tulleessa putkessakin, mutta eniten valaisimen elektroniikassa. Eron kyllä huomasi silmälläkin vierekkäin vertailemalla, mutta valokuvaamalla tai luksimittarilla edon huomasi selkeämmin.

Asaxi

perskeles... jus kävin ostaas motonetistä 2x18W ip45 valaisimen hintaan 19,95€ ja putket 4,5€ kipale :(
Push it to the limit!

Chilivaari

Lainaus käyttäjältä: Asaxi - lokakuu 15, 2011, 17:08:38 ip
perskeles... jus kävin ostaas motonetistä 2x18W ip45 valaisimen hintaan 19,95€

Saatoit saada edullisemman.
JOS nuo sattuisivat olevaan yhtä paljon himmeämpiä kuin taannoiset valolistat, niiden hankkijat maksavat sähköstä jo yhden kauden aikana laitteen hinnan ylimääräistä, jos haluavat yhtä paljon valoa kuin muut. Puhumattakaan siitä, että heidän pitäisi hankkia kaksi valaisinta pärjätäkseen yhdelle toisen merkkiselle.

Tuossa on monta jos-sanaa ja paljon selvittämätöntä, mutta noinkin voi olla. Ja on ollut. Jonkun pitäisi selvittää tosiasiat. Minä en siihen enää ryhdy, kun en usko tuon kaupan tarjouksiin.

chili_maestro

Tähän voisi kiteytetysti taas jälleen sanoa että Bauhausin valolistat ovat paskoja, mutta en sano koska joku vetäis herneet syvälle nenuun.
Sen sanon kuitenkin että kannattaa tässä asiassa kuunnella Chilivaaria kun on muistaakseni oikein luksimittarilla tutkaillut näitä loistareita.

Itse ostin 2 kpl näitä Bauhausin valolistoja pari vuotta sitten. Ensimmäinen simahti melkein heti, taimikasvatusvaiheen lopussa toinen jaksoi syttyä enää todella vaivalloisesti. Toisin sanottuna, kannattaako ostaa paskaa, vaikka halvalla sais. Itse olen sitä mieltä että köyhällä ei ole varaa ostaa huonoa.

halpa ja hyvä > yhtälö toimii harvemmin
luulin erehtyneeni, mutta olinkin väärässä.

Loki

Taitaa olla samoja joita ostin toissa syksynä.

Valaisimen tehosta ei pahaa sanottavaa (tosin heitin kuoret mäkeen 5min kotiintulon jälkeen), kivasti sai maistiaisia vielä lumien aikaan. Valokin oli mukavan kirkkaan valkoinen.
Sytytin(?) vaan sanoi sopimuksen irti viime keväänä toisen talven päätteeksi  :(

Tiemuh

Aamulla luin tän topikin ja nyt menin Bauhausin ohi ni olihan se ostettava pari. Pitkät oli loppunu. Oli miten oli ni eipähä tarvi hortoilla pimees kylppäris.

Janne

Lainaus käyttäjältä: Loki - lokakuu 15, 2011, 21:17:59 ip
Sytytin(?) vaan sanoi sopimuksen irti viime keväänä toisen talven päätteeksi  :(

No hei, sytkät ovat kulutustavaraa eikä uudet maksa juuri mitään.
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

jaolsten

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - lokakuu 15, 2011, 18:16:31 ip

JOS nuo sattuisivat olevaan yhtä paljon himmeämpiä kuin taannoiset valolistat, niiden hankkijat maksavat sähköstä jo yhden kauden aikana laitteen hinnan ylimääräistä, jos haluavat yhtä paljon valoa kuin muut. Puhumattakaan siitä, että heidän pitäisi hankkia kaksi valaisinta pärjätäkseen yhdelle toisen merkkiselle.

Tuossa on monta jos-sanaa ja paljon selvittämätöntä, mutta noinkin voi olla. Ja on ollut. Jonkun pitäisi selvittää tosiasiat. Minä en siihen enää ryhdy, kun en usko tuon kaupan tarjouksiin.

No nythän voin toki vertailla näitä valaisimia käytännössä. Mun vakaa arvaus on, että ovat ihan priimaa tavaraa. Mutta ei nielaista ennenkuin lasti on lentänyt eikun...
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

jaolsten

lokakuu 25, 2011, 22:57:05 ip #13 Viimeisin muokkaus: lokakuu 26, 2011, 00:15:49 ap käyttäjältä jaolsten
Tuolla ne nyt ovat sulassa sovussa Bauhausin ja Clas Ohlssonin loisteputkivalaisimet. Silmämääräisesti arvioiden ovat ihan yhtä laadukkaita kummatkin.

YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Pawni

Mistäs on hylly hankittu? Aika passelin näköinen.
Ensimmäistä satoa odotellessa... :)

jaolsten

lokakuu 26, 2011, 00:14:48 ap #15 Viimeisin muokkaus: lokakuu 26, 2011, 00:16:22 ap käyttäjältä jaolsten
Lainaus käyttäjältä: Pawni - lokakuu 25, 2011, 23:48:25 ip
En tiedä. Tarttis varmaan herättää vaimo ja kysyä, se oli sillä jo silloin kun ruvettiin seurustelemaan v-1999.

Ihan tavallinen maalattu varastohylly se on. Maalaan sen jossain vaiheessa tuolla samalla vihreällä maalilla millä tuon seinänkin olen maalannut.
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Macex

Lainaus käyttäjältä: jaolsten - lokakuu 26, 2011, 00:14:48 ap
En tiedä. Tarttis varmaan herättää vaimo ja kysyä, se oli sillä jo silloin kun ruvettiin seurustelemaan v-1999.

Ihan tavallinen maalattu varastohylly se on. Maalaan sen jossain vaiheessa tuolla samalla vihreällä maalilla millä tuon seinänkin olen maalannut.
Tuohonhan kannattais rakentaa seinät ympärille ja maalata valkoiseksi, niin olis simppeli taimikoppi sulla. Tai jos vuoraisi valkomusta muovilla tai hurjana vetäis mylaria ympäri.

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

jaolsten

Lainaus käyttäjältä: Macex - lokakuu 26, 2011, 00:20:59 ap
Lainaus käyttäjältä: jaolsten - lokakuu 26, 2011, 00:14:48 ap

Tuohonhan kannattais rakentaa seinät ympärille ja maalata valkoiseksi, niin olis simppeli taimikoppi sulla. Tai jos vuoraisi valkomusta muovilla tai hurjana vetäis mylaria ympäri.
Samaa ehdotti vaimokin  ;D

Sit tarvis tosin taas sytytellä muitakin valoja. Antaa loimottaa vapaana vaan.
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

jaolsten

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - lokakuu 15, 2011, 18:16:31 ip

Vielä hieman takerrun tähän, ihan hyvässä hengessä tietenkin!  ;)

Toisaalta:
Lainaus käyttäjältä: Fatalii - helmikuu 13, 2003, 09:58:10 ap
Noihin loisteputkiin joita kutsutaan "kasvilampuiksi" ei kannata sijoittaa penniäkään.
Sama pätee aqua-loisteputkiin..
Ensinnäkin kasvu ja kukkimisvaiheeseen tarvitaan erilainen spektri, nuo voivat toimia kultaisena keskitienä, mutta eivät YHTÄÄN sen paremmin kuin esim bilteman halpisputket jotka ovat lähes ilmaisia noihin verrattuna.

Itse olen päässyt hyvin vertaamaan kun lamppuja löytyy kummankinlaisia, kasvavat aivan yhtä hyvin bilteman putkien alla.

Jos on valmis sijoittamaan noin järjettömiä summia loisteputkiin niin kannattaa samantien harkita voimakkaampia valoja. :)

Halpisputkiakin löytyy kahden tyyppisiä, coolia ja warmia, viileät spektrit sopivat taimi- ja kasvuvaiheeseen, lämpimät esikukitus- ja/tai kukitusvaiheeseen.
Tosin noissa kaupan cooleissa ja warmeissa saattaa olla kuitenkin varsin pieniäkin eroja.

Käytännössä yhdentyyppisillä putkilla pärjää kyllä alusta loppuun, mutta näiden lamppujen sekoitukset ovat toimineet varsin hyvin sadontuotossa....

Toki käsiteltävä asia tässä olivat loisteputket, eivät valaisimet, mutta en edelleenkään näe halvan ja kalliin loisteputkivalaisimen välillä niin suuria eroja laadussa/tekniikassa, että ostaisin kallista loisteputkivalaisinta.
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Chilivaari

Lainaus käyttäjältä: jaolsten - lokakuu 26, 2011, 12:06:29 ip... en edelleenkään näe halvan ja kalliin loisteputkivalaisimen välillä niin suuria eroja laadussa/tekniikassa, että ostaisin kallista loisteputkivalaisinta.

Minä olen nähnyt kahden halvan (Bauhaus/Clas Ohlson) välillä kaksinkertaisen eron kirkkaudessa ja siksi kyseenalaistin tarjouksen todellista edullisuutta. Voi olla, että ovat korjanneet tuotettaan, siirtyneet toisiin valmistajiin. Silloin putket olivat Unkarista, runko itäisestä Saksasta ja hämärää oli.