Pirkkalan Bauhaus:sta 2x18W loisteputkivalaisin 15€!

Aloittaja jaolsten, lokakuu 15, 2011, 08:43:46 ap

« edellinen - seuraava »

jaolsten

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - lokakuu 26, 2011, 13:11:04 ip
Lainaus käyttäjältä: jaolsten - lokakuu 26, 2011, 12:06:29 ip... en edelleenkään näe halvan ja kalliin loisteputkivalaisimen välillä niin suuria eroja laadussa/tekniikassa, että ostaisin kallista loisteputkivalaisinta.

Minä olen nähnyt kahden halvan (Bauhaus/Clas Ohlson) välillä kaksinkertaisen eron kirkkaudessa ja siksi kyseenalaistin tarjouksen todellista edullisuutta. Voi olla, että ovat korjanneet tuotettaan, siirtyneet toisiin valmistajiin. Silloin putket olivat Unkarista, runko itäisestä Saksasta ja hämärää oli.

Ok. Ihmeellistä tosiaan, jos noin isoja eroja on kirkkaudessa, pitää olla jokin isompi valmistusvirhe valaisimen komponenteissa.
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Asaxi

mutta eikös tuo valaisu tehokkuus perustu ihan putken laatuun... tulevana sähkömasentajana sanoisin että ne sisuskalut on kaikissa ihan sitä samaa kiina shaissea ja antaa samoja arvoja ku paremmat ehkä vain isommalla toleranssilla... et se valon kirkkaus lähinnä johtuu putkesta ja sen laadusta.... tätä mieltä minä olen... tuo motonetin parinkympin 2x18W valaisin osramin putkilla valaisee oikein nätisti ni uskaltaisin väittää et bauhausin valaisimeeki ku laittaa kunnolliset putket ni toimii ku junan vessa...
Push it to the limit!

Chilivaari

Lainaus käyttäjältä: Asaxi - lokakuu 26, 2011, 13:39:14 ip... tulevana sähkömasentajana sanoisin että ne sisuskalut on kaikissa ihan sitä samaa kiina shaissea ja antaa samoja arvoja ku paremmat ehkä vain isommalla toleranssilla... et se valon kirkkaus lähinnä johtuu putkesta ja sen laadusta.... tätä mieltä minä olen...

Äläpäs puhu läpiä päähäsi olettamalla asioita, joita et tiedä oikeaksi.

Käytännön mittaukset osoittavat ihan muuta.
http://chilivaari.blogspot.com/2009/11/kannattaa-katsoa-milla-valaisee_06.html

Myönnän, että juttu on sekava, kun olin niin kiihdyksissäni löytämästäni kaksinkertaisesta kirkkauserosta. Epäilin sen liittyvän heijastimiin. Ei liittynyt. Putkia vaihtamalla ero pieneni, mutta ei poistunut. Valaisimen runko on syyllinen ja minulla on niitä 3, kaikki yhtä himmeitä. Eivät ole kyllä käytössä enää, ne kun tulevat kalliiksi kuluttamalla sähköä jopa vähän enemmän kuin vastaavan tehoiset, mutta tuplasti kirkkaammat muun merkkiset.

Asaxi

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - lokakuu 26, 2011, 14:05:31 ip
Lainaus käyttäjältä: Asaxi - lokakuu 26, 2011, 13:39:14 ip... tulevana sähkömasentajana sanoisin että ne sisuskalut on kaikissa ihan sitä samaa kiina shaissea ja antaa samoja arvoja ku paremmat ehkä vain isommalla toleranssilla... et se valon kirkkaus lähinnä johtuu putkesta ja sen laadusta.... tätä mieltä minä olen...

Myönnän, että juttu on sekava, kun olin niin kiihdyksissäni löytämästäni kaksinkertaisesta kirkkauserosta. Epäilin sen liittyvän heijastimiin. Ei liittynyt. Putkia vaihtamalla ero pieneni, mutta ei poistunut. Valaisimen runko on syyllinen ja minulla on niitä 3, kaikki yhtä himmeitä. Eivät ole kyllä käytössä enää, ne kun tulevat kalliiksi kuluttamalla sähköä jopa vähän enemmän kuin vastaavan tehoiset, mutta tuplasti kirkkaammat muun merkkiset.

homma bueno, nyt tiedän tämänkin...
Push it to the limit!

Juhaz

Lainaus käyttäjältä: Asaxi - lokakuu 26, 2011, 13:39:14 ip
mutta eikös tuo valaisu tehokkuus perustu ihan putken laatuun... tulevana sähkömasentajana sanoisin että ne sisuskalut on kaikissa ihan sitä samaa kiina shaissea ja antaa samoja arvoja ku paremmat ehkä vain isommalla toleranssilla... et se valon kirkkaus lähinnä johtuu putkesta ja sen laadusta.... tätä mieltä minä olen... tuo motonetin parinkympin 2x18W valaisin osramin putkilla valaisee oikein nätisti ni uskaltaisin väittää et bauhausin valaisimeeki ku laittaa kunnolliset putket ni toimii ku junan vessa...

Tulevan sähköasentajan luulisi tietävän, ettei loisteputki toimi yksinään vaan liitäntälaite/sytytin/kuristin on iso osa kokonaisuutta ja vaikuttaa hyötysuhteeseen aika huimasti. "Kiina shaissea" ne sytkät epäilemättä ovat kaikki noissa halpiksissa, mutta kiinassa tehdään rojua aika monessa tehtaassa, ja samalta linjalta tulevien komponenttien laatukin voi vaihdella kuin yöllä ja päivällä.

jaolsten

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - lokakuu 26, 2011, 14:05:31 ip

Voitaisiinko olettaa, että tuollaiseen yhden putken valolistaan olisi nyt vaan jostain syystä asennettu aivan väärä komponentti, joka rajoittaa tuon tehon puoleen? Pointin olen jo ymmärtänyt, mutta edelleen: Clas Ohlsson ja Bauhaus ovat kummatkin halpakauppoja. Yhden viallisen valolistan perusteella ei voida kuitenkaan todeta, että Bauhausin 15€ maksava 2x18w loisteputkivalaisin olisi huonompi, kuin Clas Ohlssonin 20€ maksava 2x18w loisteputkivalaisin. Tai siis kokemuksesta voin jo todeta, yhtä hyviä/huonoja ovat.
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Chilivaari

Lainaus käyttäjältä: jaolsten - lokakuu 26, 2011, 14:54:55 ipYhden viallisen valolistan perusteella ei voida kuitenkaan todeta, että Bauhausin 15€ maksava 2x18w loisteputkivalaisin olisi huonompi, kuin Clas Ohlssonin 20€ maksava 2x18w loisteputkivalaisin.

Joo, ei todellakaan voida, vaikka kyseessä olikin kokonainen tuote-erä.
Hyvä, jos olet ne yhtä kirkkaiksi todennut.

Minua alkoi epäilyttää kyseisen kauppaketjun laadunvalvonta, kun tuollaisia roskatuotteita myydään - ja tietysti halpoina tarjouksina. Niitä myytiin useamman vuoden ajan ja monet täälläkin ovat saaneet niitä himmeitä ja jotkut todenneet vielä niiden kuluttavan tavallista enemmän sähköä. Mittaukseni ovat kahden vuoden takaa. Sen jälkeisestä kehityksestä minulla ei ole mitään havaintoa, eikä tule, sen verran paha maku jäi tuosta kusetuksesta. Juridisesti kaikki on kunnossa, minä sain sen, mitä mainostettiin. Ei missään luvattu mitään tehoja tai kestävyyttä.

jaolsten

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - lokakuu 26, 2011, 15:10:06 ip
Lainaus käyttäjältä: jaolsten - lokakuu 26, 2011, 14:54:55 ipYhden viallisen valolistan perusteella ei voida kuitenkaan todeta, että Bauhausin 15€ maksava 2x18w loisteputkivalaisin olisi huonompi, kuin Clas Ohlssonin 20€ maksava 2x18w loisteputkivalaisin.

Joo, ei todellakaan voida, vaikka kyseessä olikin kokonainen tuote-erä.
Hyvä, jos olet ne yhtä kirkkaiksi todennut.

Minua alkoi epäilyttää kyseisen kauppaketjun laadunvalvonta, kun tuollaisia roskatuotteita myydään - ja tietysti halpoina tarjouksina. Niitä myytiin useamman vuoden ajan ja monet täälläkin ovat saaneet niitä himmeitä ja jotkut todenneet vielä niiden kuluttavan tavallista enemmän sähköä. Mittaukseni ovat kahden vuoden takaa. Sen jälkeisestä kehityksestä minulla ei ole mitään havaintoa, eikä tule, sen verran paha maku jäi tuosta kusetuksesta. Juridisesti kaikki on kunnossa, minä sain sen, mitä mainostettiin. Ei missään luvattu mitään tehoja tai kestävyyttä.

Joo tuota itsekin tarkoitin, että tuohon valolistaan olisi jo valaisimen suunnittelu/komponenttien hankintavaiheessa lipsahtanut joku väärä/huono osa. Eli siis koko erä olisi tätä myöten susi.

Juridisesti tilanne on varmaan vaikea kuluttajan kannalta, mutta silti kantaisin nuo ryönät takaisin kauppaan.
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013