heinäkuu 05, 2024, 13:34:25 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Liikennekulttuuri

Aloittaja Minbaari, joulukuu 01, 2011, 00:13:43 ap

« edellinen - seuraava »

cuski

Hmm melkosta Gumball meininkiä tänään hki-loviisa motarilla. Ja puhun ihan perus autoilijoista. 3 tapausta jotka eivät ilmeisesti ymmärtäneet et jos on tietyö ja rajoitus on 50-60 et silloin vois hiljentää. Mulla palo käämit vaihdon sport asentoon ja odotin et tulee 120, lämä tiskiin. Muunmuassa yksi volvo t5, seat cupra ja Trans-Am jäivät taakse. Volvo oli kyllä paras, sitkun niska punasena pääsee ohi kaveri vierestä nauraa ja näuttää peukkua :D

cuski

Jahvetti

Juurikin tämä mua vituttaa kaikista eniten liikenteessä.
Jos joku urpo velka-autollaan elvistelee, niin älä hyvä ihminen provosoidu mukaan tähän pelleilyyn.
Näiden lopputuloksia on nähty jo ihan liikaa.
#1530

Mä en ymmärrä pääsääntöisesti mitään mitä muut puuhaa! (copyright Räyhis)

Kerran olin niin selvinpäin, että aloin nähdä suoraan eteenpäin. (copyright Räyhis)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10863.0 Kausi 2012
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12830.0 Kausi 2013

Ryhis

Viikonloppuna taas totesin, että mökkikausi on avattu ja kaikki ne joiden pitäisi ajotaitojensa ja asenneongelmiensa puolesta kulkea bussilla, olivat ossuuspankin omistamille perhehelvettimallin natsivankkureilla liikenteessä.

Meinaan vaan, liikennesääntöjä noudattava pakukuski oli kokolailla lapsipuolen asemassa. Jos lasken ainoastaan kamikaze-ohitukset niin vaaratilanteita Lohja-Helsinki matkalla oli vain kolme. Jos alle autonmitan päässä takapuskurista roikkuminen lasketaan vaaratilanteeksi niin silloin ~80% reissusta oli jatkuvaa vaaratilannetta.

Mikä olisi sellainen nopeus, että takspuskurissa ei roikuttaisi? 200 km/h?

Kuinka tuomittavaa on viskellä esim. tyhjiä kaljapulloja puskurissa roikkujaa päin?
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

masaiman

Yks minä itteä sekä vatuttaa että ihmetyttää liikenteessä on ihme vuosittaiset trendit. Viime vuonna ainakin rääläpäin oli tapana vaihtaa pitkät takas pikkasen liian aikaisin ja sokaista vastaantulija, tänä vuonna yttäis viimeisin villitys olevan ettei kukaan vilkuta missään. Ihan muutaman kerran aikalailla päivittäin joutuu esim liikenneympyröihin pysähtymään kuormurilla aivan turhaan kun apinat ei voi tönästä sitä saamarin viikseä sitä vertaa sormella, motarin käytön olwn rajoittanut pakkotilanteisiin, koko nelostie on sellanen surmanloukku että huhhuh, sata kertaa mielummin koluaa vaikka pikkuteitä kun lähtee sinne hermojaan menettämään... En voi käsittää mikä siinä vilkun käytössä on niin vaikeaa...

masaiman

Ja sori taas kerran lukuisat typot, saa niitä poiskaan kun kursori loikkii missä sattuu...

cuski

toukokuu 21, 2013, 10:16:07 ap #145 Viimeisin muokkaus: toukokuu 21, 2013, 10:18:49 ap käyttäjältä cuski
Täsmennän hieman, siis itse noudatan rajoituksia ja huomioin töitään tekevät tiellä. En edes ala avautumaan kuinka kivaa on ajaa kärry persiissä.
äh edittiä siis 50 raivokas kiihdytys 120 ei mun mielestä ole paha.

Ryhis

Juu motarille ei ole mitään asiaa ellei pysty kelaamaan sataaneljääkymppiä isompaan kiekkoon. Pikkuteille piti siirtyä heti kun lumet ja liukkaat lähti.

Tuo pitkien päälle lyöminen 0,5s ennen kohtaamista opetetaan kuule autokoulussa. Itse en tosin tee tätä, koska minulla on AIVOT.

Meillä stadissa on ruvettu kiertoliittymissä vilkuttamaan espanjalaisittain, vilkku päällä sisäkaarteessa niin kauan kuin kierretään. Mikä on omasta mielestäni fiksumpaa. Tosin mersu-bemari-audi-kansan sormethan eivät taivu vilkkuviiksen käyttöön.

Kumma muuten miten maailman kallein autokoulu tuottaa kaikkein paskimmat kuskit.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

cuski

toukokuu 21, 2013, 10:35:50 ap #147 Viimeisin muokkaus: toukokuu 21, 2013, 10:38:32 ap käyttäjältä cuski
Vilkun käyttö < tosta voisin huutaa naamapunasena vähintään tunnin. Mut se vaan lienee niin vaikeeta monelle.

masaiman

Itte oon käyny tähän ikään mennessä autokoulun jo neljästi (m,a,b,c, no okei mopokortti pelkkä koe mut silti) ja mulle ainakin on opetettu että valo vaihdetaan KEULOJEN KOHDATESSA eikä suinkaan kaks autonmittaa ennen. Jos ehdin ajattelemaan *voi vtun homo taas, kostan (naks pitkät päälle)* niin EHKÄ vaihto on saatettu tehdä PIKKASEN turhan aikasin... Tämä syyspimeessä huonolla hämäränäöllä 80km:n aikana parikyt kertaa niin aiettä näkee hienosti eteensä eikä päätäkään särje yhtään... Prrrkl...

Jani M

Täällä taas ongelmana on ne, jotka vaihtaa lyhkäsille puolen kilometrin päästä ja sitten kostoksi 50m ennen kohtaamista pitkät päälle, kun en itse vaihtanut lyhyille valoille kuin vasta sitten kun normaalisti vaihdetaan. Eli siis siinä kohdassa, kuin pitkien valojen keilat normaalisti kohtaisivat. Takaisin pitkillehän vaihdetaan muutama metri ennen keulojen kohtaamista, katse on tällöin molemmilla kuskeilla jo aivan muualla kuin siinä toisessa autossa. Harvalta silti tuntuu nykyään tuo onnistuvan, en ymmärrä mikä siinä on niin vaikeaa.

masaiman

Itselläni on tapana vaihtaa valot "sillee suunnillee" mut kuitenkin aina kohtaamisen jo tapahduttua syystä että eipä sieltä sen 0,3-0,5 sekunnin aikana vielä kertaakaan ole mitään yllättävää löytynyt, sitäpaitsi moni tuntuu keskittyvän siihen vaihtotapahtumaan niin paljon että unohtaa kokonaan miksi yrittää ne niin helvetin aikasin saada koko pitkät päälle...häviää pikkasen pointti koko hommasta... Mullakin kun tossa uudessa autossa on sekä bi-xenonit että apupitkät vielä haloilla samoissa umpioissa niin sitä valotehoa tosissaan jo löytyy, ei viitti räpsiä toisen silmille kun tietää kuinka perhanan ärsyttävää se on eikä sillä ihan oikeesti voita yhtään mitään...

akselsson1

Paljon autoilevana voin allekirjoittaa edelliset vilkku- sekä pitkävaloaiheet. Onneksi nyt pimeä aika on aika lyhyt, ehkä jostain 24-04, ja siihen aikaan liikenne on 8-tiellä aika hiljaista, mutta itse ajan siihen aikaan parhaillaan joka ehtoo sen 3 tuntia. Nyt on ollut pari päivää väliä, mutta huomenna mennään taas.
Liikenneympyröiden vilkuttelemattomuus ärsyttää hirveästi, koska itse yritän ajaa hirveän pihisti naftan kanssa varsinkin omalla autollani, ja se yksi teelusikallinen tarpeettoman pysähdyksen takia kututtaa jo suunnattomasti  ::)

Myös nämä hullut ohitukset ovat lisääntyneet kevään edetessä aivan huimiin sfääreihin. Omasta mielestäni BMW, MB, ja Volvokuskit ovat pahimpia tässä. Välillä meininki on ihan päätöntä. rajoitus on 100kmh, itse päästelen taksilla siinä todellista nopeutta 101-104, ja pakko päästä ohi, vaikka ylämäkeen. älytöntä... Parhaimmat jäävät sen jälkeen eteen kupparehtimaan kun huomaavat että ajetaankin jo satasta... huoh.  >:(
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Ryhis

Suomijunteille ei pitäisi antaa mitään muita liikennöintikapineita kuin lötköt koripallotossut.

Tänään taas joutui katsomaan sitä saatanallista härväämistä, mitä Suomaassa kutsutaan liikenteeksi. Voi jumalauta en paremmin sano. Suomalaisten liikennearpomimen on kuin katsoisi piikkisikojen nussimista.

Ja naiset ehdottomasti pois auton ratista, naiset eivät osaa ajaa.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

cuski

Hmm Mia ajaa paremmin kuin 97% miehistä. Et en välttis haluis haukkua naiskuskeja.

cuski

Jani M

Tarkkoja mittauksia suoritettu.

Mutta kyllähän se keskimäärin niin on, että kaikista arimpia kuskeja liikenteessä on keski-ikäiset naiset. Jos ei ole valo-ohjauttua risteystä, niin siinäpä ollaan sitten helposti varttitunti. Ellei pidempäänkin.

Ryhis

Poikkeuksia toki löytyy, mutta tehtävät jotka vaativa objektiivisen harkinnan jälkeistä nopeaa päätöstä, kappaleiden kokojen ja sijaintien hahmottamista tai ajan käsittämistä epälineaarisena abstraktina suureena, eivät ole naisten hommia. Näihin kuuluu mm. autolla ajaminen ja suurin osa "esimiesasemaksi" miellettyjä työaloja.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Jahvetti

Eniten minua vituttaa juuri nämä ohittelijat, jotka motarilla palaavat oikealle kaistalle heti nokan eteen, vaikkei perässä ketään tulisikaan.

Toinen ryhmä on karavaanarit, jotka pitäisi lailla kieltää. Ovat aina mielestään oikeassa, kun alitehoisella Fiatilla vetää jotain lasikuituhäkkyrää perässään.
Ja yleensä sen häkkyrän perässä on n. kilometrin letka tieliikenteeseen kelpaavia kulkuneuvoja, joita vaan ei päästetä ohi. Nääs kun ollaan karavaanareita.

Pelastustoimen näkökulmasta pahimpia ovat yleensä Punto/Micra tyyppisten "autojen" kuljettajat.
Ikää tuppaa kuskeilla olemaan keskimäärin 75+, ja ajotapa sen mukainen. Ajokorttiuudistus mielestäni siis ihan asiallinen.
Ennen vanhaan kun edellämainitun tyyppiset kuljettajat saivat ajokorttinsa, oli paloauto nykyisen päältäajettavan ruohonleikkurin kokoinen avomallinen Chevrolet tai Ford.
Kaksitoista miestä peltikypärineen istui/seisoi kyydissä tässä puusäleovisessa vempeleessä jossa tangon päässä heilui 15 kertaa minuutissa pyörähtävä punainen majakka, ja saattoipa aika ajoin jopa painailmatorvi törähtää, sikäli kun oli muistettu pitää kompressorista huolta.
Mummot ja papat antoivat tietä, eli siirsivät Mansikit ja Äpylit sivuun. Myös ongelta tullut poika antoi polkupyörineen tilaa, ja polki tietenkin perään.

Nykyään kun taustapeilistä näkyy joku oranssiksi teipattu isohko möhkäle kaikkine sinisine ledeineen, joka vielä pitää ihan eläimellistä ääntä, on mummelin parempi kääntää Micra poikittain valoristeykseen, ja näin pelastaa lastenlasten tulevaisuus.

Anteeksi kun näppäimistö oli vähän vilkkaalla päällä.
P.S. Pelastustointakin käsittelevä osuus on (virallisesti) vain henkilökohtainen mielipiteeni.


#1530

Mä en ymmärrä pääsääntöisesti mitään mitä muut puuhaa! (copyright Räyhis)

Kerran olin niin selvinpäin, että aloin nähdä suoraan eteenpäin. (copyright Räyhis)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10863.0 Kausi 2012
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12830.0 Kausi 2013

PK

Monilla varmaan löytyy enemmänkin maita ajettuna, mutta itse olen ajanut noin 20 maassa. Voin sanoa, että kyllä sitä muuallakin osataan ihan yhtä hyvin. Reissussa sitä ei jaksa provosoitua kovinkaan helposti, mutta kieltämättä sarvet kasvaa päähän, kun palaa kotopuoleen :)

Noli Me Tangere

Ja sitten kun pitäisi vielä töitä tehdä tuolla liikenteen seassa. Yöhommia ja törmäyssuojan käyttöä, muuten menee henki.

Ryhis

Karavaariletkan syypää on karavaanarin takana ajava, joka ei lähde ohittamaan.

Itsellä ei kyllä juurikaan kokemuksia karavaanareista, peräkärrysankareita täällä stadissa sen sijaan piisaa!
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa