heinäkuu 05, 2024, 14:12:39 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Liikennekulttuuri

Aloittaja Minbaari, joulukuu 01, 2011, 00:13:43 ap

« edellinen - seuraava »

mohla

Lainaus käyttäjältä: Räyhis - toukokuu 23, 2013, 10:56:36 ap
Karavaariletkan syypää on karavaanarin takana ajava, joka ei lähde ohittamaan.


Juuri näin, mutta kyllä nuo sitä kusenhajuista lasikuitukoppia mukanaan hilaavat parinvaihtajat ovat itsekin melko haitarista.  Mistä vain sivutieltä tullaan eteen ja eihän se alitehoinen fiat sitä yhdistelmää saa kiihdytettyä koskaan maantienopeuksiin.

Peräkärrysankarit ovat näemmä taas palanneet sulostuttamaan perjantaista kotiinpaluuta töistä. 4-tiellä saisi olla joka perjantai ratsia peräkärrysankareita varten, kun useimmat näistä sankareista eivät ymmärrä nopeusrajoitustaan, yhdistelmänsä kokoa, peräkärryn lastausta tai sen mukanaan tuomia rajoituksia auton tavalliselle käyttäytymiselle.

Jani M

Lainaus käyttäjältä: mohla - toukokuu 23, 2013, 13:06:04 ip
Lainaus käyttäjältä: Räyhis - toukokuu 23, 2013, 10:56:36 ap
Karavaariletkan syypää on karavaanarin takana ajava, joka ei lähde ohittamaan.


Juuri näin, mutta kyllä nuo sitä kusenhajuista lasikuitukoppia mukanaan hilaavat parinvaihtajat ovat itsekin melko haitarista.  Mistä vain sivutieltä tullaan eteen ja eihän se alitehoinen fiat sitä yhdistelmää saa kiihdytettyä koskaan maantienopeuksiin.



Itse asiassa, syynä on monesti keltainen viiva, jonka aikana taakse ehtii kerääntyä jonkinlainen jono. Sitten kun pidät asiallisen välin kyseiseen rattaiden päällä kulkevaan invavessaan, siihen väliin on välittömästi keltaisen viivan vaihduttua puskemassa joku, samalla kun olet jo nykäissyt vilkun vasemmalle ja olet lähdössä ohi. Siinä sitten kaikki joutuu jarruttelemaan ja varsinkaan sen lasikuitupömpelin puskuriin pesiytynyt kuski ei varmasti näe lähteä siitä ohitse. Ja tilanne on sillä taputeltu. Yleensä seuraavassa ohituspaikassa pääsee sitten ohittamaan sen karavaanarin pakokaasuja haistelevan ja karavaanarin itse, mutta sama tilanne yleensä toistuu heti seuraavan notkon jälkeen. Jonossa sitten on tietysti ajoneuvojen turvaväli noin kahden metrin luokkaa, ettei vaan kukaan pääse iskemään väliin, ennen kuin on päässyt ensin ohittamaan. Monesti ihmetellyt, ettei tapahdu enempää onnettomuuksia. Mitä jos esimerkiksi se rauhassa tien pientareella paskaista ruohoa mutustava lapin herkku, poro, säikähtää ja pinkasee tien yli sen karavaanarin nenän edestä ja karavaanari painasee jarrua. Siinä olis ketjukolari valmis, vieläpä yleensä noin 80-100km/h vauhdista.

Ryhis

toukokuu 24, 2013, 10:21:58 ap #162 Viimeisin muokkaus: toukokuu 24, 2013, 10:24:16 ap käyttäjältä Räyhis
^ No näinpä. Aina välillähän noita sattuu, oliko kaksi vuotta sitten kun jossain Oulussa oli 120 autoa kimppakolarissa sumuisella sillalla. Fysiikan laithan eivät tunnetusti koske leasing-autoja!

Itsekin joudun vähän väliä ajamaan todella ison peräkärryn kanssa. Painoa ei ole kuin se maks.750kg, kun jarruton vehjes kyseessä, mutta kokoa kopilla on hiacen verran. Korkeutta rapiat parikymmentä senttiä enemmän. Sen kanssa on muuten ihana vetää taskuparkkiin, varsinkin ruuhka-aikaan kun keskivertoryhänen ei varmaan pysty kuvittelemaankaan moisen olevan mahdollista.

Huvittavia ovat myös nämä peräkärrysankarit. Siis nämä Marko Merkantit jotka ovat räjäyttäneet rahoitusyhtiön luottolimiitit maksimiin ja hankkineet ison auton, eli etuvetoisen "maastoauton" tai farmarin ja sitten tilaisuuden koittaessa yrittävät profiloitua retroseksuaaleiksi tekijämiehiksi. Tämä edellämainuttu tarve manifestoituu siten, että kun anopin vanha kuvaputkitöllötin pitää heivata kaatopaikalle tai taloyhtiön kokouksessa osuu mustapekka käteen ja velvoitetaan hankkimaan talkoisiin kaksi haravaa, kolme säkkiä turvetta ja kolmen neliön edestä kestokyllästettyjä terassilevyjä, pitää sen rahoitusyhtiön omistaman kikottimen perään saada puoliväkisin peräkärry.

Peräkärry hommataan kaverin tutulta, lankomiehen veljen siskon mieheltä, isännöitsijän ryyppykaverin faijalta. Sitten kun ruosteenraiskaama Muuli750 on kytketty pikalukittavaan Kovil-koukkuun jonka osaa asentaa ainoastaan naapurin 12-vee tenava jolla on pitkäaikainen kokemus LEGO-palikoista, alkaa retroseksuualiksi tekijämieheksi muuntautunut käytäväkiitäjä puhua kokonaisuudesta "yhdistelmänä". Ehkäpä hän miettii jo, saisiko jostain kipparilakin kutreilleen, kun nyt mennään "isolla paketilla".

Sitten sinne K-rautaan/Rautiaan/Agrimarkettiin.

Ensimmäinen tenkkapoo tulee, kun ymmärretään ettei ajoneuvoyhdistelmä mahdu ruutuun. Leikkirautakauppa Bauhaussissa on pihalla erilliset ruudut, joihin mahtuu periksen kanssa. Vaan eipä hätää RT (=retroseksuaali tekijämies) ymmärtää, että hän on tärkeällä asialla sekä myös huomattava ASIAKAS. Hänellä on PERÄKÄRRY joka erottaa hänet kaikista muista rautakaupoissa asioivista PELLEISTÄ. Lisäksi hän aikoo ostaa USEALLA KYMMENELLÄ EUROLLA tavaraa, mahdollisesti samalla summalla myös ensi vuonna!

Tämän ajatuskulun myötä onkin jo itsestäänselvää, että auto+peräkärri -kombo jätetään poikittain oven eteen tai mahdollisimman lähelle sitä. Ollaanhan sitä tultu ostamaan oikein PERÄKÄRRYLLÄ tavaraa.

RT menee, lastaa tuotteet ostoskärryyn, kinaa hetken aikaa myyjän kanssa voiko hän lunastaa boooonukset, vaikka tuotteet tulevat taloyhtiölle, ei saa lupaa ja kostoksi ostaa yhden kismet patukan taloyhtiön laskuun.

Seuraavaksi kärryt väännetään peräkärryn viereen, tukkien koko pihalla oleva ajokaista, samalla mulkoillen muita, peräkärryttömiä ali-ihmisiä. Kärryt lastataan tottakai väärin, koska maalaisjärkeä ei arvostettaisi samalla tavalla jos jokaisella olisi sitä.

Sitten alkaa saatanallisperkeleellinen pihaltapoistumis operaatio joka sisältää noin 400 erilaista peruutusliikettä sekä pari kontaktia pysäköityihin autoihin. Sitä ennen RT ihailee pakkaamaansa peräkärryä, kärryn kuuden kuution kuormatilasta käytössä on ehkä puolisen kuutiota.

Kotimatka hoituu pikatietä pitkin, lievästi aisanostoista peräkärriä vedetään perässä ronskia hunttia ajaen ja aina välillä ihmisiä ohitellen, koska on jo kiire, koska kärry pitää palauttaa ennen iltaa sille kaverin tutule, lankomiehen veljen siskon miehelle, isännöitsijän ryyppykaverin faijalle.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

akselsson1

Räyhis, arvaa kuinka monta em. tapausta olen nähnyt oltuani monta kesää rak tarvike kaupassa kesähommissa  ::)
MONTA.
Parasta noissa on se kun se mersun "maasturi" on niin korkea, että se muuli 645 menee aivan häröön kulmaan, ja sitten ne kakkosneloset viistää maata kolmen metrin peränylityksellä, koska eihän etulautaa voi irroittaa!? Mikä lippu?
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

masaiman

Ai ristus, päivän naurut!

Arvatkaas kun tämmönen onneton jakopetteri erehtyy vääntämään REKKANSA (jokainen c-kortillinenhan siis tietää että rekka=puoliperäkärry(yhdistelmä) eikä suinkaan mikään auto) sinne kooraudan takapihalle, kyljen auki ja hyppää lavalle siirtelemään lavoja trukin nosteltavaksi kun tämä mersun MAASTURI vetää kylmän reteesti peräkärryn takalaita raapien sen YHDISTELMÄNSÄ parkkiin kuormurin viereen ja lähtee kävelemään kohti ovea niin että saan huutaa kuskin takaisin siirtämään sen rottelonsa huit v***n siitä edestä! "ai tuleeks sulle jotain kyytiin " "NO V***U EI KUN PÄIVÄÄ PAISTATTELEN TÄSSÄ KYLKI AUKI ROCLAA VASTEN!!!

cuski

Ei kele mut repesin, mut oikeesti jos joku ei koskaan ole ajanut isompaa niin ei todella ymmärrä. Ja en edes aloita avautumista tän päivän ajo reissusta. Tosin onhanse kätevää et savu polttaa korvakarvat.
Mutta on se nyt niin ettei muista tarvitse välittää.
Jossen kohta pääse mökille saunaan olen todella paskamainen kaikkialla.
Rivillinen erillaisia kirouksia tähän perään. Ja pakollinen perkele.

cuski

Ryhis

Cuski puhuu asiaa. Olen jo vuosia "lobannut" ajatusmallia jossa jo autokoulussa pantaisiin huomioimaan isommat autot ja ammattiliikenne. Jokaisen B-kortillisen tulisi olla edes matkustajana vähän aikaa kuorkin hytissä.

Jos kokin hommista 80% on siivoamista niin silloin liikenne on 80% toisten huomioon ottamista. Miettikää kuinka monta miestyövuotta säästettäisiin vuositasolla ihan vain ennakoimalla ja vilkkua käyttämällä.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

akselsson1

Niinpä, varmasti paljonkin hyvä Räyhä-setä. Tänäänkin iltapäivällä 8 tiellä oli taas useita sankareita maastureineen ja peräkärryinen liikkeellä, puhumattakaan Jukka Järvisten ja Pekka Virtasten (Nimet keksitty) mökille matkaavista täyteen ahdetuista volvo, mercedes ja skoda -merkkisistä farmariautoista jotka tekivät taas aivan hulluja ja turhia ja älyttömiä ohituksia. Itse olin liikkeellä pitkällä sprintterillä ja kauhistelin sitä touhua taas vaihteeksi. onneksi illan keikalla saa ajella rauhassa Vianolla.
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Jani M

Ajelin tänään ihan piruuttani tukkiauton perässä, reilun välimatkan päässä. Kaikessa rauhassa, siirryin aina hyvissä ajoin oikeaan reunaan, että ihmiset näkee ohituspaikat paremmin. Ja mitäs hittoa, ihmiset osas ohittaa järkevästi ja ihan ihmisiksi? Voisko olla niin, että jos kaikki ottaiskin myös muut kulkijat huomioon, niin ei tarvis varoa tuulilasin nussimista sillä otsaan kasvaneella lerssillä. Mitä aiheuttaa esimerkiksi se toisten perässä roikkuminen, melkein puskurissa kiinni ja keskiviivaa hipoen, ilman uskallusta lähtä edelle. Jos kaikki vaan tajuais antaa tietä, jos ei ole just itse lähdössä ohitse? Voiko se olla sen vaikeampaa. :D

Jahvetti

Olis ilo ajella,jos kaikilla olisi sama ajatusmalli k
uin tänne kirjoittaneilla. Mutta kun ei ole,valitettavasti.
#1530

Mä en ymmärrä pääsääntöisesti mitään mitä muut puuhaa! (copyright Räyhis)

Kerran olin niin selvinpäin, että aloin nähdä suoraan eteenpäin. (copyright Räyhis)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10863.0 Kausi 2012
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12830.0 Kausi 2013

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: Jahvetti - toukokuu 24, 2013, 23:25:26 ip
Olis ilo ajella,jos kaikilla olisi sama ajatusmalli k
uin tänne kirjoittaneilla. Mutta kun ei ole,valitettavasti.

Jos meitä on tämä noin 10/5300000 niin se on kokemuksen perusteella aika heikko prosentti  ::)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Dethlock

11 mutta ei se tuolla tienpäällä oikein näy. Jotain on pielessä jos liikenteessä silmään pistää fiksusti toimiva autoilija/motoristi.

Kertoo suomalaisesta liikennekulttuurista että on jo oletusarvoisesti varautunut typeriin tempauksiin ja v-mäiseen käytökseen kun starttaa autoa.
I'm newbie and I know it  -  2013  -  Chilisti #2374
Kasvatuspäikkäkirja
Hydrohärpäke DethTable


Youtube kanava

Dethlock

Sil viisiin. Tänään sitten toteutui se yhtälö mitä olen pelännyt. Keski-iän ohittanut mies ostaa ajotaitoihinsa verrattuna ylitehoisen auton ja alkaa esitellä tehoja väärässä paikassa (koulubussien kääntöpaikka/pysäkki) sillä seurauksella että kulkine lähtee lapasesta ja joku jää alle.

Tämä päivä meni sitten keskussairaalassa kun kuopus sattui olemaan se kärsivä osapuoli. Onneksi ei käynyt pahemmin mutta poika on vielä saurannassa aivotärähdyksen takia.  >:(

Täälläkin olisi varmasti fiksumpiakin paikkoja alkaa leikkimään mutta on pakko änkeä tenavien keskelle pelleilemään.
I'm newbie and I know it  -  2013  -  Chilisti #2374
Kasvatuspäikkäkirja
Hydrohärpäke DethTable


Youtube kanava

masaiman

No voi jumalauta... Onneks ei vissiin käyny hirveen pahasti...?

Dethlock

No luita ei mennyt eikä sisäisiä verenvuotojakaan löytynyt mutta paha aivotärähdys ja ruhjeita. Pitävät pojan tarkkailtavana yön yli. Ilman kypärää olisi ilmeisesti henki lähtenyt.  Poliisi oli kaukaa viisas ja piti meikäläisen kaukana kuskista.
I'm newbie and I know it  -  2013  -  Chilisti #2374
Kasvatuspäikkäkirja
Hydrohärpäke DethTable


Youtube kanava

masaiman

Omalle kohalle kun aattelee ois kyllä takuulla menny nenähommiks...

Heku

Onneksi ei itse tarvitse juurikaan liikkua traktorilla maantiellä.

Jouduin tuossa taannoin poikkeamaan maantiellä ja ennen omalle tielle kääntymistä laitoin vilkun vasemmalle, perään ilmestyi auto hieman tätä ennen. Onneksi tapana vilkasta kaikki peilit ennen kääntymistä, just kun aloin kääntämään rattia tajusin että auto ei näy enää peileistä -> ratti suoraan ja liinat kiinni. Ei ihme että näitä onnettomuuksia sattuu jos järjenjuoksu on tuolla tasolla että lähdetään ohittamaan ajoneuvoa (edes hidasta sellaista) joka on vasemmalle kääntymässä... Lähellä oli ettei osunut eturenkaaseen.

Kevät on aikana varsin ikävä näiden suhteen kun traktoreita on paljon liikenteessä, perässä vielä työkoneita joiden huomioiminen on sitten jo keskiverto autoilijalle mahdotonta, varsinkin viikonloppuaikaan kun on kaupunkilaiset mökeille matkalla. Esim. auratkin kulkee kääntyessä aika mielenkiintoista rataa saati leikkuupuimurin peräpää.

Ymmärrän kyllä vastapuolenkin, viimeksi tänään tuli autolla roikuttua vilkasliikenteisellä tiellä traktorikuskin perässä joka ei viitsi heittää pysäkille että perässä olevat autot ja yhdistelmät pääsee ohi. Kevät on kyllä viljelijöille aika hermoja raastavaa aikaa, töitä on ja säät ei suosi, koneet ei pysy kasassa, päivät pitkiä jne. Tänäänkin lopeteltiin vähän ennen kymmentä, nyt nukkumaan, herätys taas ennen kuutta. Onneksi EU maksaa tästä hyvät tuet.

Ei lie aina herkkua raskasta ajoneuvoa työkseen ajavillakaan?

masaiman

Kieltämättä lähiaikoina välillä häivähdellyt ajatus mielessä että vois kai sitä jotain muutakin tehdä, just nyt tuo ratin pyörittäminen hieman pätkii...

Dethlock

Voi voi. Joku oli tuon aikaisemmin hölmöilleen sedän bemarin mennyt ja kääntänyt katolleen. Nyt siellä on joku härdelli menossa ympäristösuojelun tiimoilta kun on öljyä ja bensaa pitkin pihaa. Onneksi olin tenavaa hakemassa sairaalasta kotiin kun bemu alkoi ottaa aurinkoa pohjapanssarilleen.
I'm newbie and I know it  -  2013  -  Chilisti #2374
Kasvatuspäikkäkirja
Hydrohärpäke DethTable


Youtube kanava

masaiman