MrFrost hiljainen välivuosi ja Turpeella mennään 2012

Aloittaja MrFrost, joulukuu 12, 2011, 21:55:09 ip

« edellinen - seuraava »

Iivari

Paria kymmentä siementä ei oo, mutta viisi vois lähtee vaihtoon. Riittäskö ensihätään? (punaisia kyllä pitäs olla nämäkin)

MrFrost

Huhhuh....

Sisun hoito päivisin, koulu iltaisin ja vaalitouhut sen päälle....

No, jotain sentään on tapahtunut, Cili Goronongissa alkaa pari podia kypsymään ja jaksaa kukkiakin, toivon mukaan tulisi enemmänkin satoa.

Bonsait voi vähän liiankin hyvin, tai siis kasvaa, mut mut... Ulupica Large taas kuoli, ei podin podia parin vuoden aikana.

-T
Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Räyhis - halvempi kuin luulin!

MrFrost

Tällaista oli syyskuun alussa....

Tämmöstä tai jotain nyt:

Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

MrFrost

Aika kauas jäätiin valtuustopaikasta.... 44 ääntä, mut kaipa mulle tulee tarjouksia lautakuntapaikasta, katotaan nyt....

Mutta mutta....

Jos ei joku jo ole muualle pastennut täällä, niin:
http://static.metrolive.fi/nakoislehdet/metro/MET20121109/ WKD ja sivu 2.

-T

MrFrost

Noniin.

Ensviikolla (Viikko 47) on Arvostele mun illallinen Suomessa ja Vantaan vuoro.
Tiistaina mä olen isäntänä ensimmäisessä jaksossa, mutta mut voi bongata tosiaan niistä kaikista :D

Bluesmaniltä JUST ENNEN TUHOLAISINVAASIOTA saatu parivuotias Habanero Brown Large päätti sitten heittää veivinsä:

Rocoto Peru Cusco -bonsaintapainen viritelmä. Nippusiteet on yllättävän käteviä =)

Cili Goronong pukkaa satoa:

Toinen C. lanceolatum:

Että tuollaista....

Lähipäivinä pitäisi tulla siemeniä ensikautta silmällä pitäen ja pitäisi kai jo hiljalleen alotella kausi, ettei mee niin päin hevon helevettiä,
kuin viime kesä.

-Timo

P.S. AMI:n mun jaksossa vilahtanee parikin tuttua naamaa osalle porukasta, mutta sopimus ei anna kertoa enempää.

Eric Sour

Hyi sinua. Taidat olla jonkinsortin mediahuora kun tollatapaa itteäs jokasuuntaan tyrkytät...  ;D
Nyt kun salaiset reseptitkin on näin televisioitu, ei sulla ole enää mitään syytä olla tulematta meille käymään kokkailemaan ja saunomaan.

MrFrost

Lainaus käyttäjältä: Eric Sour - marraskuu 15, 2012, 22:49:01 ip
Hyi sinua. Taidat olla jonkinsortin mediahuora kun tollatapaa itteäs jokasuuntaan tyrkytät...  ;D
Nyt kun salaiset reseptitkin on näin televisioitu, ei sulla ole enää mitään syytä olla tulematta meille käymään kokkailemaan ja saunomaan.

Buhahahah :D

Hyvä läppä, kamu, hyvä läppä.

En oo ite tyrkyttänyt itseäni yhtään minnekään.
Vaimo ilmotti mut salaa tohon Arvostele mun illallinen Suomessa.
Sit kun tuli kyselyä, et oonko edelleen kiinnostunut, olin et WTF, ja Ellu oli "hups".

Ja toi Metro Liven juttu, WKD:n vastaava sisällöntuottaja sattuu tietämään mut, niin kyseli, et suostuisinko kertomaan vähän
harrastajan talvesta. Kerroin ihan perkeleesti, mutta juttuun pääty vaan muutama sana. 4000 merkkiä välilyönteineen
(joka on pääjutun merkkimäärä, jos halutaan valokuviakin sekaan) ei riittäs ees kertomaan mun chilinkasvatushistorian lyhyttä oppi- ja takapakkejen määrää.

Mutta tuosta AMI:stä. Oli erittäin hauska viikko, meillä oli pirun rento ja mukava porukka, samoin kuvausporukan kanssa läppä lensi. Pakko todeta, että yks mun parhaista
neljän päivän periodeista tähän mennessä. Ja oli aika mielenkiintoista nähdä mitä kulissien takana tapahtuu :D

Juonipaljastus, kun se löytyy jo telkku.comista:

-Timo

Ryhis

https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Lillen

Pakko katsoa, meni toi kuningaskuluttajan virallinen lähetys ohi kun olin muistavinani sen olevan 25.11 eikä 15.11 teeveessä. Onnistuihan se areenanki kautta katsoa, mutta ei siinä ole samaa fiilistä. Joten tiistai iltana kello 20:00 nokka teeveessä kiinni :).

bluesman

Sullahan on enemmän chilejä kuin mulla. Virkeännäköinen Lancekin. Pummaan jo nyt tammikuulle pistokkaan. On siemenestä niin hidas ettei tahdo marjoa ennen talvea vaikka kasvarissa kasvattaisi.  Harmi kun Brown haba kuoli. En nimittäin talven idätyksistä aio antaa kenellekään taimia. Terveennäköisetkin saattavat olla kantajia ja pilata koko vuoden kasvatukset. Siemenissä eivät ötökät leviä joten ennenkuin mitään tilaat niin kyselepä täältäpäin.

MrFrost

Lainaus käyttäjältä: bluesman - marraskuu 16, 2012, 18:38:10 ip
Sullahan on enemmän chilejä kuin mulla. Virkeännäköinen Lancekin. Pummaan jo nyt tammikuulle pistokkaan. On siemenestä niin hidas ettei tahdo marjoa ennen talvea vaikka kasvarissa kasvattaisi.  Harmi kun Brown haba kuoli. En nimittäin talven idätyksistä aio antaa kenellekään taimia. Terveennäköisetkin saattavat olla kantajia ja pilata koko vuoden kasvatukset. Siemenissä eivät ötökät leviä joten ennenkuin mitään tilaat niin kyselepä täältäpäin.

Lanceolottia saat tottakai veliseni....

Itseasiassa noita on kaks, tai oli yks, jonka idätin 8+ siemenellä ja tungin yhteen törppöön, yritin saada jonkunlaista bonsai-aihiota, mutta hidas kasvamaan todellakin, ellei käytä
Fataliin steroidimenetelmiä.... =) Oli tarkotus punoa palmikolle, mut mut....
Fasse, tuo chilinkasvattajien DDR-dopingvalmentaja  ::)

Vois melkeen tammikuussa vaihtaa ruukut ja irrottaa pari noista sulle.

Flexu mulla kukkii, just lannoitin noi kaikki (ehkä goronongia lukuunottamatta) viimestä kertaa ennen kevään kasvukautta, pari hedelmää on tullut, mut siemenettömiä, eli pitäs jostain saada pari flexua lisää, että saisi pölytettyä ristiin.

Hieman alkaa oleen jännitykset päällä, kun kuvauksista aikaa melkeen puol vuotta, saa nähdä mitä on editointipöydältä päässyt läpi, yhen nettiin tulevan videon mä jo näin, kun halusivat varmistaa et tekstitykset menee oikein....

-Timo

Lillen

marraskuu 20, 2012, 21:06:48 ip #71 Viimeisin muokkaus: marraskuu 20, 2012, 21:13:08 ip käyttäjältä Lillen
Hyvinhän se meni! Katsoin tänään kaikki neljä jaksoa :).
Oli muuten hyvän näköiset ruuat sulla, vaikka hieman taisi syöjät käpristellä poltteen kanssa :D.

Löytyykö nuo reseptit taas mistä? Herkkusieniä tekisi mieli kokeilla, samoin kiinnosti tuo banaani homma, itse nimittäin olen aina kuorinut banaanit ennen valmistamista...

//: Kirjoitus virheitä korjailemassa...

bluesman

Hyvä Timo!
Vaikka tyypilliseen tapaan vieraat hiukan yskivät chilien potkua mutta kun itsekin pääsin maistamaan grillistä Nagaherkkuja niin kyllähän potkua myös meikäläisellekin oli ihan kivasti. Eli ei mitään maitoilua vaan kunnon latinki. Jos kerran chiliherkkuja tarjoaa. Rohkea veto.
Saat luvan tulla kesällä farmille kokkaamaan jos sopii.

MrFrost

marraskuu 20, 2012, 22:23:18 ip #73 Viimeisin muokkaus: marraskuu 20, 2012, 22:25:18 ip käyttäjältä MrFrost
Ihan hyvin se muuten meni, mut aikatauluongelmat....

Tosiaan alkuruoan ja pääruoan välissä pirun pitkä tauko, mut eipä oo ennen tullut valmistettua 3 ruokalajin illallista
vieraille ihmisille (taino ei ne enää oo vieraita), ois pitänyt funtsia vähän tarkemmin tuo pääruoka....

Reseptit löytyy:

http://www.livtv.fi/ohjelmat/arvostele-mun-illallinen-suomessa/reseptit/uutinen/timon-alkuruoka-t%C3%A4ytetyt-herkkusienet-pekonik%C3%A4%C3%A4reell%C3%A4-ja-homejuustoja

http://www.livtv.fi/ohjelmat/arvostele-mun-illallinen-suomessa/reseptit/uutinen/timon-p%C3%A4%C3%A4ruoka-kristallikanan-rintaleikett%C3%A4-basmatiriisi%C3%A4-ja-mausteista-kermakastiketta

http://www.livtv.fi/ohjelmat/arvostele-mun-illallinen-suomessa/reseptit/uutinen/timon-j%C3%A4lkiruoka-grillattua-banaania-aji-cristal-suklaalla-t%C3%A4ytettyn%C3%A4-j%C3%A4%C3%A4tel%C3%B6%C3%A4-ja-kastiketta

Hieman jäi harmittamaan, siis nuo NAGA-versiot oli "Mähän varotin!" ja sanoin et "omalla vastuulla saa maistaa, mutta ei vähentää pisteitä, plussaa toki saa antaa"... Tais unohtua se sitten kun kutosen napsautti Arja ja Kukan antaman 7 ymmärrän hyvin, kun pääruoan kanssa kesti. Marcosin ysi tuli yllärinä =)

-T

Lillen

Kiitokset resepteistä!
Täytyy kokeilla kunhan ehtii  :).

6 ja 7 ymmärtämisestä voi olla montaa eri mieltä, en ollut itse paikalla mutta saamastani vaikutuksesta päätellen olisi ainakin 8 ollut kohdallaan ;).

Tosin kyll mä vähän kattelin kun chiliä annostelit, että ensi kertalaisille jotka ovat tottuneet pirkan punaisia chilejä käyttämään, varmaan aikamoinen jytky. Hyvä vaan että ihmiset oppivat ymmärtämään että chilivalikoima ulottuu myös "punaisten chilien" ulkopuolelle!

MrFrost

Lainaus käyttäjältä: Lillen - marraskuu 20, 2012, 22:42:28 ip
Kiitokset resepteistä!
Täytyy kokeilla kunhan ehtii  :).

6 ja 7 ymmärtämisestä voi olla montaa eri mieltä, en ollut itse paikalla mutta saamastani vaikutuksesta päätellen olisi ainakin 8 ollut kohdallaan ;).

Tosin kyll mä vähän kattelin kun chiliä annostelit, että ensi kertalaisille jotka ovat tottuneet pirkan punaisia chilejä käyttämään, varmaan aikamoinen jytky. Hyvä vaan että ihmiset oppivat ymmärtämään että chilivalikoima ulottuu myös "punaisten chilien" ulkopuolelle!

Se tuossa olikin ideana, tuoda eri chilien makua esiin. Ei vaan sitä perus punasta pahan makusta annuumia joka paikkaan....

Kuvausaikana vaan oli just aika hyvin potkasevia vihreitä Aji Cristaleita ja raakoja Naga Moricheja... Se oli kesäkuun toinen viikko, ois ollut juhannuksen jälkeen, niin sit ois
ollut tarjolla myös ehkä vähän värikkäämpää tavaraa.

Kaikki vieraat ja tuotantotiimi sai sit vielä kotiinviemisiksi Fatalii Gourmetin tuotteita, että pääsivät käytännössäkin kokeilemaan laatumausteiden ja tuotteiden kanssa
ruoan maustamista.

Ja Bluesmanille suuret kiitokset vierailusta. Ja joo, kai mä jotain voin farmilla vääntää ens kesänä =)

-Timo

PP

Olihan loistavat neljä jaksoa! Todella tyypillistä tuo chilin tuntemattomuus taviksille, mutta Kukka on kyllä kuullut Aji Cristalista ja syönytkin sitä. :) Kahtena kesänä tuota ennen on saanut tästä 10 metrin päästä chiliä sen minkä tarvii, mutta ei sitä kovin paljoa ole mennyt ja pääasiassa miedompia. Pyysi jaksoa vartenkin chiliä muttei uskaltanut käyttää kunnolla. :) Kukka on siis meidän naapuri, minkä Timo jo tiesikin.

MrFrost

Lainaus käyttäjältä: PP - marraskuu 20, 2012, 23:05:38 ip
Olihan loistavat neljä jaksoa! Todella tyypillistä tuo chilin tuntemattomuus taviksille, mutta Kukka on kyllä kuullut Aji Cristalista ja syönytkin sitä. :) Kahtena kesänä tuota ennen on saanut tästä 10 metrin päästä chiliä sen minkä tarvii, mutta ei sitä kovin paljoa ole mennyt ja pääasiassa miedompia. Pyysi jaksoa vartenkin chiliä muttei uskaltanut käyttää kunnolla. :) Kukka on siis meidän naapuri, minkä Timo jo tiesikin.

Jep

Tokasta jaksosta alkaen huomas sen, miten hyvin porukka tuli toimeen ja toi loppujakso kruunas kaiken, eli siitä näki, että meillä oli oikeesti ollut
hauskaa.

PP, yllätyin muuten teidän lähikaupan laadukkuudesta :D
Itse en siellä käynyt, mutta Marcos haki pari boksia röökiä, kun oli "pummannut liikaa" mielestään tytöiltä :)

-Timo

PP

Se kauppa on ihan uskomaton. Jäätelöt kääritään talouspaperiin, leikkeleet siivutetaan asiakkaan toiveen mukaan, kanafileestä tehdään käsin suikaletta, jauheliha tehdään sillä minuutilla, kun asiakas päättää ostaa sitä, ostokset kannetaan (naisille) autoon, ja nämä on vasta pitkän listan alkua. Lihatiski on kokoonsa nähden ja myös absoluuttisella skaalalla uskomaton ja esim. juhlapyhien aikaan tiskissä on mitä ihmeellisimpiä italialaisia salameja ja vaikka mitä muita herkkuja. Tuollaisia kauppoja ei ole nykyään Suomessa montaa.

MrFrost

Lainaus käyttäjältä: PP - marraskuu 21, 2012, 00:12:41 ap
Se kauppa on ihan uskomaton. Jäätelöt kääritään talouspaperiin, leikkeleet siivutetaan asiakkaan toiveen mukaan, kanafileestä tehdään käsin suikaletta, jauheliha tehdään sillä minuutilla, kun asiakas päättää ostaa sitä, ostokset kannetaan (naisille) autoon, ja nämä on vasta pitkän listan alkua. Lihatiski on kokoonsa nähden ja myös absoluuttisella skaalalla uskomaton ja esim. juhlapyhien aikaan tiskissä on mitä ihmeellisimpiä italialaisia salameja ja vaikka mitä muita herkkuja. Tuollaisia kauppoja ei ole nykyään Suomessa montaa.

Hitto, pitää poiketa ostoksilla, kunhan liikkuis sillä suunnalla.

Kukka on kutsunut meidät kylään koko perheen, mut ei sen tarkemmin oo sovittu aikatauluista....

Ootko tarjonnut omia chilejä sinne "toimitus tilausten mukaan" ja hinnat tutustumisystävällisinä? =)