lokakuu 07, 2024, 06:21:05 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Diavola: No reservations

Aloittaja Diavola, tammikuu 07, 2012, 14:42:02 ip

« edellinen - seuraava »

Diavola

tammikuu 07, 2012, 14:42:02 ip Viimeisin muokkaus: tammikuu 07, 2012, 15:41:29 ip käyttäjältä Diavola
Teen aika usein pastaa. Kuten seuraavasta kuvasta näkyy, olen Rainbown tuotteiden ystävä. Mutta pastan täytyy olla kunnon tavaraa. Barilla ja De Cecco ovat hyviä. Parastahan olisi tietysti tuorepasta.
Aloitan tämän reseptikirjani helpolla peruspastan ohjeella, jossa on kuitenkin pieni twist. Naiset ja herrat, Pasta piccante con sugo e rucola, tulista pastaa tomaattikastikkeella ja rucolalla:



Ainekset yhden hengen annokseen:

1 pieni sipuli
2 valkosipulin kynttä
Öljyä
Oreganoa
Chiliä, itse käytän keltaista habanerorouhetta, maun mukaan
1 pieni prk Rainbow paseerattu tomaatti
Pastaa
Kourallinen rucolaa
Tilkka punaviiniä (voi korvata ripauksella sokeria)
Parmesaania

Laita vettä kattilaan ja kattila liedelle. Tee sillä aikaa kastike:

1. Kuullota sipuli öljyssä, lisää valkosipuli ja chili.

2. Lisää paseerattu tomaatti. Lisää oregano. Säädä lieden lämpötila ykköselle. Laita kansi päälle. Jos sinulla ei ole viiniä lisätä kastikkeeseen, lisää myös loraus vettä ja sokeria. Muuten lisää viini vasta lopuksi.

Lisää pasta kiehuvaan veteen. Noudata ohjetta pastan kiehumisajasta.

Juuri ennen kuin pasta on kypsää, käännä tomaattikastikekattilan liesi pois päältä ja lisää 1/2 lasia punaviiniä. Laita vielä kansi päälle.

Valuta pastasta vesi pois ja lisää tomaattikastikkeeseen. Sekoita ja anna levätä vielä kattilan alla viitisen minuttia. Sillä aikaa voit pestä rucolan.

Kaada pasta lautaselle ja lisää reilusti parmesaania. Lisää päälle rucola ja loraus oliiviöljyä.







Chilivaari

Kuulostaa ja näyttää hyvältä. Pastan ei tosiaan tarvitse olla tuon monimutkaisempaa.

Mutta: Vanhemmalla iällä keittiötouhuihin vain vähän perehtyneenä minulta kesti jonkin aikaa tajuta ohjeen numerointi. Siinä olikin kaksi rinnakkaista tapahtumaa kahdessa eri kattilassa. Aluksi ihmettelin, miten sipuli kuullotetaan vesikattilassa öljyssä.

Hyvin vähän ruoanlaiton perusteista tietäville alku olisi voinut olla: Laita pastan keitinvesi liedelle ja sen kiehumista odotellessa tee kastike.

Minä muuten lämmitän veden vedenkeittimellä ja kaadan vasta sitten kattilaan, on paljon nopeampi. Kastikkeen teen wokkipannussa.

tomppa,

Itsetehty pasta on kaikkein parasta ja todella helppotöinen. pastataikinaan voi lisätä vaikka nokkosta tai kuivattuja yrttejä sekä chiliä.  siitä kun tekee vaikka cannelonit niin voi hyvällä omallatunnolla ottaa lasin punaviiniä ruoan kanssa.

jos joku tahtoo niin voin näyttää kädestäpitäen tuon pastan teon itse  :)

Diavola

Oli kieltämättä vähän hätäisesti kirjoitetut ohjeet. Asia korjattu.

biblo

Tämmöinenhän tosiaan on hyvää perusruokaa. Itsekin tuli tehtyä tänään vastaavaa, tosin kastike oli Dolmion luomupastasoossi. Toimii lihalla ja ilman. Kannattaa toki itse lisätä sekaan chiliä, valkosipalia ja basilikaa.
"Grow food, not lawns"