tammikuu 09, 2025, 22:15:50 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Chilin kasvatusta Diidadaan tapaan

Aloittaja diidadaa, tammikuu 15, 2012, 20:20:13 ip

« edellinen - seuraava »

diidadaa

Lainaus käyttäjältä: Babu - toukokuu 03, 2012, 11:38:20 ap
Oletko myrkyttämistä kokeillut? Mäntysuopaliuosta turpeeseen, niin kuolevat toukat ja lentävät öttiäiset sieltä. Siellä mullassa ne sikiää ja toukat pupeltaa juuria ravinnokseen.. liima-ansat on itselläni toiminut hyvin aikuisten yksilöiden eliminoimiseen.

Olen varovasti käyttänyt mäntysuopaliuosta, mutta pelkään, että menee ph-arvot perseelteen ja kuolee koko kasvi. Olen nimittäin joskus onnistunut mäntysuovalla tappamaan muutamia huonekasveja. Mutta, siinäkin pelossa, että kuolee kasvit, niin mäntysuopaa täytyy vielä kokeilla.

Lainaus käyttäjältä: Iivari - toukokuu 03, 2012, 14:32:10 ip
Kukkakärpäsansoinahan on aivan loistavia semmoset viritykset missä etikkaa pistetään avonaiseen purnukkaan ja pari tippaa fairyä päälle rikkomaan pintajännitystä. Voimakas tuoksu houkuttelee lentävät yksilöt purnukkaan ja pintajännityksen puuttuessa valahtavat etikkaliuokseen. Toimisiko harsosääskilläkin... eiku kokeilemaan!

Itse en ole huomannut mitään eroa onko kupissa pelkkää vettä, vettä +sokeria +etikkaa + fairya, tai vettä+ fairya. Näyttää noita hukkuvan vesilasiinkin ihan tasaseen tahtiin. Mulla on koko ajan 5 jälkiruokakulhoa, joissa on fairya + vettä ja saalista tulee.

Joskus aikoinaan onnistuin hävittämään ötöt sillä, että pidin tiskipöydän kuivana ja niin siistinä, ettei ollut yhtään astiaa likoamassa pitkään aikaan ja kasvien hävityksellä. Eli kyllä sillä kuivuudella on luultavasti väliä. Toivottavasti nyt ei tarvitse mennä niin pitkälle,että joutuu kasvit roudaamaan evakkoon. Mutta kyllä noi ötöt tosi ärsyttäviä osaa olla, kun ne tunkee nenään ja suuhun ja kahvikuppiin ja ... Argh!

diidadaa

heinäkuu 14, 2012, 14:42:11 ip #21 Viimeisin muokkaus: heinäkuu 20, 2012, 11:34:10 ap käyttäjältä diidadaa
Kesä on jo pitkällä ja satoa on tullut yhden pilttipurkillisen verran + se mitä on tullut syötyä. Muutama lajike on jo noussut suosikiksi ja muutamasta tietää, ettei ensi vuonna tule kasvatettua. Harsosääskiongelma on jotakuinkin hallinnassa ja muutama punkkilöydöskään ei vielä ole saanut kasvustoa tuhottua. Lemon Drop on ollut positiivisin yllätys: komea kasvi kattoon asti ja tuottaa paljon satoa. Dr. Green on ollut myös satoisa, mutta ei niin kaunis, jos sillä nyt on mitään väliä. Itselle on, kun kasvit ovat suurimmaksi osaksi olohuoneessa. Annuumeista Hungarian Hot Cherry kypsyi tosi hitaasti, eikä ollut kummoisen makuinen. Yllätyspussista tullut Bolivian Rainbow on kaunein chili, mitä minulla on ollut ja huonekasvina vallan mainio.

Ja sitten muutama kuva:

CAP 220

Lemon Drop

Dr. Green

Joku tuntematon Baccatum(?) yllätyspussista