tammikuu 10, 2025, 07:33:50 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Autot...

Aloittaja ChiliPark, tammikuu 21, 2012, 13:48:50 ip

« edellinen - seuraava »

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: Wolfman - syyskuu 16, 2013, 12:30:16 ip
Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - syyskuu 16, 2013, 09:15:42 ap
voi hyvin olla, hemmetin johdot vaan menevät jonnekin lokarin sisään, niin ei niitäkään liian helppo ole seurata. Ehkä jos viikonloppuna on aikaa... ::)


Eikös viikonloppuna ole jotain tärkeämpääkin tekemistä ;)
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=14195.0

Voi ei, kun en kuulu "liittoon" ;)  :( vieläkään, omaa saamattomuuttani. Ja tuskin ehtisinkään kun koko ajan kiireitä  >:(
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Huru-ukko

Jossakin muuten sanoin että arvomaailma on jokaisella omansa.
Joku olisi voinut sanoa, että: Sori, en pääse millään kun olen Nastolassa just silloin  ;).
En kyllä ole itsekkään tulossa, päihtyneenä ei saa kuljettaa autoa...

Wolfman

Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - syyskuu 16, 2013, 16:32:57 ip
Lainaus käyttäjältä: Wolfman - syyskuu 16, 2013, 12:30:16 ip
Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - syyskuu 16, 2013, 09:15:42 ap
voi hyvin olla, hemmetin johdot vaan menevät jonnekin lokarin sisään, niin ei niitäkään liian helppo ole seurata. Ehkä jos viikonloppuna on aikaa... ::)


Eikös viikonloppuna ole jotain tärkeämpääkin tekemistä ;)
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=14195.0

Voi ei, kun en kuulu "liittoon" ;)  :( vieläkään, omaa saamattomuuttani. Ja tuskin ehtisinkään kun koko ajan kiireitä  >:(


Onhan tuolla ketjussa aika selkeästi tullut esiin että muutkin kuin yhdistyksen jäsenet ovat tervetulleita miittiin, "ei jäsenille" ruoka ja majoitus on maksullista mutta ei kallista ;) Itse kokoukseenkin saavat ei jäsenet ilmeisesti mennä seuraamaan ? Ja samallahan tuolla liittyisi näppärästi  ;D

Aji Inferno

Muistoja malliin autot aikajärjestyksessä...

- Toyota Corona 1500 -69: tavallaan aika mainio, joskin konservatiivinen auto. Helppo huoltaa ja korjata. Karmea ruostumaan! Ajettavuus oli etenkin talvella ihan ok, sillä tuo ei takavetoisenakaan tehnyt mitään Ford-mallin spektaakkeleita. Ruostetta ja käynnistykseen vanhemmiten liittyviä "idler" -ongelmia lukuun ottamatta ihan toimiva ja sympaattinenkin auto, jossa ei ollut juurikaan esim. sähköongelmia.

- Datsun 100A -74: tähän pikku vekkuliin oli laitettu isompi 1.2 kone. Auton perusongelma oli sama kuin Coronan, eli ruostuminen. Tämä oli erittäin hyvä ajaa, melkeinpä nautinto hyvin renkain. Se vain lahosi käsiin, ja jälkiasennetussa isommassa moottorissa oli paljon ongelmia etenkin talvisin. Pidin kovasti. Äärettömän epäturvallinen auto, suoranainen kuolemanloukku, mutta hauska ja toimiva pikkuauto, jolla oli kiva ajaa.

- Nissan (Datsun) Cherry 1.5 -82: Olin unelmoinut tästä, ja kun halpa, jälkikäteen ajatellen LIIAN halpa yksilö tuli myyntiin, lankesin. Cherry oli monessa mielessä hyvä, jos vaikka nykymittapuulla epäturvallinen, auto. Siinä oli tavallaan kaikki kunnossa. Se näytti hyvältä. Se oli varsin suorituskykyinen. Se oli nykymittareillakin hyvä ajaa. Pidin tuosta autosta todella paljon!

Se vain lahosi käsiin, niin koriltaan kuin moottoriltaan. Moottori kun ei ollut alkuperäinen, vaan erilainen - jotain mitä maahantuojakaan ei voinut varmuudella tunnistaa. Se oli pirun tehokas! Mutta auton kytkin ei kestänyt sitä. Ja lopulta moottorikin väsähti, vaati täysremonttia. Ja auto päätyi mustalaisille. Kirjaimellisesti.

- Honda Accord 1.8 -82: tämä upea auto päätyi haltuuni opiskellessani rapakon takana. Pidin tästä autosta todella paljon. Se oli helppo ajaa, riittävän suorituskykyinen, riittävän taloudellinen - ja, niin, kaikkea. Se oli hyvä auto! Se oli kuitenkin myös kaltoin kohdeltu auto. Sen vaihteistossa oli vakavia ongelmia jo ostohetkenä. Moottorikin oli lähes loppuun ajettu, ja kulutti öljyä rikollisen paljon. Tuo vaihteisto sitten räjähti kesken matkaa Niagaran putouksille, ja se oli sitten siinä.

- Opel Ascona 1.6 -82: huonoin omistamani auto. Mitä vähemmän sitä ajattelen, sen parempi.

- Talbot Solara 1.3: -86: äärimmäisen konservatiivinen auto. Ei huono. Patalaiska ja sähkölaitteiltaan osin "kiintoisa" auto, muttei missään tapauksessa huono. Sillä ei ohiteltu ketään, ja käynnistykset olivat usein kiintoisia, mutta auto täytti tarkoituksensa: liikuttaa ihmisiä.

- Toyota Yaris 1.3 -01: mitä mainioin pikku auto. Täydellisen luotettava, hyvä ajettava, aika pitkälti kaikkea mitä autolta saatoi toivoa.

- Toyota Yaris 1.5 T-Sport -04:  edellisestä vielä hurjasti parannettu pieni auto. Erittäin hyvä ajaa. Taloudellinen. Vähintään riittävän ripeä. Vain kuutosvaihdetta jäi toivomaan. Täydellisen luotettava.

- Honda Civic 1.8 Sport -07: upea auto. Ei täydellinen, etenkään kaupunkiajoon, mutta... upea auto.

Myöhemmin: unohdetaan.

calm

Kävinpä katsastamassa auton. Kohtaaminen mallin kanssa oli katsastusmiehelle todennäköisesti ensimmäinen lajityyppinsä edustajan kanssa ja vaihdekaavio tuntui aiheuttavan suunnatonta tuskaa. Mutta eipä se mitään huomautettavaa kuitenkaan keksinyt.



Onhan tämä vastaava Priuksessakin ollut jo vuosikausia, niin luulisi tuon joskus jo tulleen vastaan ennenkin..

akselsson1

Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Hapa_Nero


masaiman

Mä kun luulin et se on burnout-vaihde  ;D

calm

Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - syyskuu 18, 2013, 10:27:09 ap
Mikä tuo B on?


B niinkuin moottorijarrutus. .. jonka kanssa logiikka toki toimii niin, että ensin pitää olla D:llä ennenkuin voi valita B:n. Käytännössä Suomen teillä täysin tarpeeton on se.

masaiman

Lainaus käyttäjältä: calm - syyskuu 18, 2013, 12:27:46 ip


Käytännössä Suomen teillä täysin tarpeeton on se.


just aattelin et jos sille on ihan oma vaihde niin missä hitossa sitä voi hyödyntää, tunturilta alas rullaillessa?

calm

Lainaus käyttäjältä: Mattson - syyskuu 18, 2013, 12:30:35 ip
just aattelin et jos sille on ihan oma vaihde niin missä hitossa sitä voi hyödyntää, tunturilta alas rullaillessa?


Juurikin semmoisissa paikoissa. Kyllä Suomessakin Kaunispäältä ja Vuokatin huipulta alas lasketellessa saa akun täyteen, jonka jälkeen pitäisi sitten jarruttaa jarrupaloilla tai käyttämällä tuota B-vaihdetta, joka sitten jarruttaa polttomoottoria pyörittämällä. Mutta isommilla teillä ei niin pitkiä mäkiä ole, että moista tilannetta vastaan tulisi. Jossain Norjassa tai Sveitsissä lienee ihan hyödyllinenkin ominaisuus silti.

Cheini

Lainaus käyttäjältä: Mattson - syyskuu 18, 2013, 12:30:35 ip
... missä hitossa sitä voi hyödyntää, tunturilta alas rullaillessa?


repesin :D
iha totta, joskus pari vuotta sitten kävin testaamassa vastaavaa ja ihan hyvin toimi myös rampille hidastaessa.
Joko tehdään kunnolla tai ei tehdä mitään

unenkuva


Eikös tuo jarruta moottorilla jos vain "ajoasennossa" nostaa jalan kaasulta?

calm

Lainaus käyttäjältä: unenkuva - lokakuu 03, 2013, 18:17:06 ip
Eikös tuo jarruta moottorilla jos vain "ajoasennossa" nostaa jalan kaasulta?


Kyllähän se vähän jarruttaa silloinkin (sähkömoottorilla). Mutta ei vielä ole tullut niin pitkää mäkeä vastaan, että tietäisi mitä tapahtuu akun täytyttyä.

Jani M

Parin kuukauden viikonloput kuluttelin projektin parissa, tänään napsahti katsastuksessa puhdas leima kehujen kera. Ei mennyt tunnit hukkaan. :D

masaiman

Talvinakit alla, eli kesä jatkuu ainakin kuukauden  ;D Oli pakko laittaa jo Volvoon kerta sitikalla ei nyt sitten voikaan ajaa... Vähän jänskätti kun noi vanteet on ihan bränd nyy eikä oo koskaan käyny edes ton auton alla:





Ei nuo nyt aivan hirveet oo minusta... Tarvii vaan ostaa 12mm kuusiokolohylsy, toi mukana tullu "adapteri" ei todellakaan vakuuta... Vielä kun jaksais pestä ton auton...


akselsson1

Mattson tarttis selkeesti kolmannet renkaat välikelin renkaiksi ;) kitkat nii ei nastat kulu ;)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

masaiman

Tippuu kohta niin paljon työmatka ja loppu pelkkää valtatietä ettei tarvi...

akselsson1

Ainiin! Ei kaikkea voi muistaa ;)
Eilen oli jo aika slaidia keliä kun pirkkalassa kävin. alkoi toisinaan luistonestovalot vilkkumaan mersussa kun painoi kaasua :o ;)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

0lli

Opel astra -97, ollut siitä lähtien kun kortin sain eli noin viisi vuotta, pikkuvikoja siellä täällä ja kaikenlaista on saanu korjauttaa. Perkuleesti kilometrejä tullut sillä taivallettua ja paljon on kyllä senkin kanssa nähty ja koettu:DD Rahallinen arvo ei juurikaan mitään, mutta tunnearvo mittaamaton  ;D
If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.