tammikuu 09, 2025, 22:59:54 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Autot...

Aloittaja ChiliPark, tammikuu 21, 2012, 13:48:50 ip

« edellinen - seuraava »

tonttu

Lainaus käyttäjältä: Sihijuoma666 - marraskuu 14, 2013, 00:11:49 ap
En tiedä miksi, mutta just nyt tämä naurattaa kauheesti..  ;D
http://www.youtube.com/watch?v=smndCQGZCLk


Aika hauska. Eri maiden autoja löytyy. Ehkä tämä väljä tsekkiläinen diisseli on suosikkini: http://translate.google.com/#az/cs/vvvvvvvvvvvvv.%20vvvvvvvvvvvv%20vvvvvv%20vvvv

Italia on myös hyvin kansallinen.

mohla

Paskatti alkaa hieman loistaa pikkuvikoineen: kuskin oven ulkokahva, toinen kaukosäätöavain, lämppärin kaukosäädin, töötti, yksi parkkitutkan anturi ja pitkään rikki ollut kuskin penkin ristiselän tuen säätö... Kaksoismassavp kolisee myös kylmällä kelillä. Onneksi pitäisi ensi viikolla katsastaakin.

PP

Kivajee. Octaviassa (2008) ei toimi etulasin pesuri, takalasin pesuri ja pyyhin eikä penkinlämmittimet. Tästä päätelleen voisi olla relevika. Tämä onkin ensimmäinen iso vika sen jälkeen kun auto melkein uutena tyhjensi akun täydellisesti jonkin releen vuoksi.

Jani M

Lainaus käyttäjältä: PP - joulukuu 09, 2013, 21:31:42 ip
Kivajee. Octaviassa (2008) ei toimi etulasin pesuri, takalasin pesuri ja pyyhin eikä penkinlämmittimet. Tästä päätelleen voisi olla relevika. Tämä onkin ensimmäinen iso vika sen jälkeen kun auto melkein uutena tyhjensi akun täydellisesti jonkin releen vuoksi.


Iso vika? Eihän tuo ole isoa vikaa nähnytkään. Vikakoodinlukija kiinni ja katsoo vikakoodit, sillä vähentää reilusti arvailua. Relevika kuitenkin todennäköinen.

PP

Lainaus käyttäjältä: Jani M - joulukuu 09, 2013, 22:11:08 ip
Iso vika? Eihän tuo ole isoa vikaa nähnytkään. Vikakoodinlukija kiinni ja katsoo vikakoodit, sillä vähentää reilusti arvailua. Relevika kuitenkin todennäköinen.


Nojoo, iso oli väärä sana. Se on merkittävä tämän auton historiaan nähden, koska ei ole ollut juuri mitään, ja siksi että autorempat ei kuulu omiin harrastuksiin eikä kiinnostuksiin.

Jani M

Lainaus käyttäjältä: PP - joulukuu 10, 2013, 14:31:57 ip
Lainaus käyttäjältä: Jani M - joulukuu 09, 2013, 22:11:08 ip
Iso vika? Eihän tuo ole isoa vikaa nähnytkään. Vikakoodinlukija kiinni ja katsoo vikakoodit, sillä vähentää reilusti arvailua. Relevika kuitenkin todennäköinen.


Nojoo, iso oli väärä sana. Se on merkittävä tämän auton historiaan nähden, koska ei ole ollut juuri mitään, ja siksi että autorempat ei kuulu omiin harrastuksiin eikä kiinnostuksiin.


Juu. Toki se voi vielä isonkin vian siihen autoon kehittää, ne on nuo volkkarikonsernin vehkeet vähän sellasia. :D

masaiman

Pistin Volvon myyntiin, jos joku kiinnostui tuosta ilmoitukseen. (V50 D5)

masaiman

...ja tänään kävin vaihtamassa sen '08 Skodillac Octavia 4x4 Combi Scout:iin. Olihan hubaa tulla Valkealasta takas kotiappäin kun on manuaaliloota, ESP pois päältä ja mutkassa kunnolla runtua! Menee aikas nätisti!

meikkupeikko

helmikuu 22, 2014, 01:40:56 ap #248 Viimeisin muokkaus: helmikuu 22, 2014, 02:13:43 ap käyttäjältä meikkupeikko
Voin listata tähän ne mun ja miehekkeen omistamat autot, jotka muistan:

-Nissan Sunny 1.4 vm. -90 Ensimmäinen auto, jolla ajoin kortin saamisen jälkeen. Tästä putos kerran eturengas napoineen yhteen risteykseen. Onneks putos siihen kohtaan, kun seuraavaks olisin mennyt motarille ja niissä vauhdeissa olis irroneen renkaan kanssa tullu rumaa jälkeä. Nykysin jo paalissa.

-Suzuki Carry vm. -80 Ensimmäinen ajamani takaveto ja kiva kesäauto. Nykyolinpaikka tuntematon. Appiukko antoi vaihtoon ostaessaan toista pakettiautoa. Eipä tuo kauan autokaupan pihassa seissyt, kun kaupan apupoika telläsi sen tuliterään Mersuun. Ei ollut kukaan apupojalle kertonut, että jarrut toimii, kun viitisen kertaa ensin pumppaa. Seuraavana päivänä lehdessä oli ilmotus, että annetaan ilmaiseksi Suzuki ja hakijalle vielä tarjotaan pullakahvit.  :D

-Scoda Favorit vm. -93 Meni paaliin, kun vaihdelaatikko hajos. Tää oli mun ensimmäinen ihkaoma auto ja mukava peli. Jos ei vaihdelaatikko olis maksanu saman verran ku koko auto, ni varmaan seisois pihassa vieläkin.

-Mitsubishi Galant vm. -83 Meni paaliin, koska lattiassa oli enemmän reikää kuin ehjää peltiä. Konepellin alta löytyi Sapporon 2.4-litranen kone ja oli melkosen ärhäkkä peli tää poliisin entinen siviiliauto. Tästä autosta on paljon juttuja, kuten esim. sen bensapumppu sytty kerran palamaan ja ite en edes huomannut ennen kuin vastaantulija kurvas perään ja sai pitkiä väläyttelemällä mut pysähtymään. Tuli sammui melkein heti virran katkasun jälkeen ja tuhoja konepellin alle ei tullut kuin sen bensapumpun verran.

-Nissan Micra vm. -88 Rakentelussa ukolle rallileluksi, toiminut myös pikkuveljien peltoautona liikenteestä poistuttuaan.

-Nissan Sunny vm. -92 Meni paaliin.

-Volvo 440 vm. -93 Eka auto meillä, jossa oli aluvanteet. Meinas käydä vahinko, kun ukko ei muistanut kiristää pultteja uudestaan. Alko ihmetellä pikkutiellä, kun kummasti vippaa ja vaikka heti sanoin, et ne renkaat on löysällä, ni eihän tuo mies uskonut. Piti heilutella rattia ja katella pohjan alle ja vasta viimesellä kaivaa se rengasavain paksista. Pari pulttia oli ihan viimesillä kierteillä enää kiinni ja muutkin löysällä.  :D

-Opel Astra 1.6 vm. -97 Ehkä huonoin meidän omistamista romuista, meni paaliin kun kone hajos.

Miehekkeen tän hetkinen romu Honda Civic 1.4 vm. -97 ja mun kauppakassi Nissan Micra 1.0 vm. -90.
On noita romuja tossa enemmänkin pyörähtänyt, mutta nää on pihassa lojunu pidempään ku pari kuukautta. Ja tähän ei oo laskettu vielä ukon rakenteluprojekteja, joihin kuuluu mm. Isuzu Bellet vm. -66.

masaiman

 piti itelle vähän luxusta kun "jouduin" Scoutin luovuttamaan vaimolle  8)




Ymmärrä miks jotkut haluaa repiä noi tekstit irti...

Ihan samanlainen kun vanhakin, mut pikkusen enempi herkkuja: kahet alut, sähkökattoluukku, HU-801 mankka (4cd:n vaihtaja), täysnahat, takaovissa ja takaikkunalla sisään rullautuvat aurinkoverhot, puhelin, pakkitutka... nii joo, ja 272hv... En tiennykkään että näitä vanhempiakin on "geartronicilla" vai mikskä sitä nyt tohon aikaan on kutsuttu. Iskarit joutunee vaihtamaan mut muuta kummempaa ei pitäis olla, Bilian täydellinen huoltokirja löytyy 220tkm:ään asti ja mittarissa 247.

Jani M

Lainaus käyttäjältä: Mattson - helmikuu 23, 2014, 20:56:00 ip
piti itelle vähän luxusta kun "jouduin" Scoutin luovuttamaan vaimolle  8)


Etuveto. Pfff.

Sihijuoma666

Tällaisella talvella pärjää ihan hyvin etuvetoisellakin.  ::) Omakin neliveto saa viettää talvet hallissa.

masaiman

Ja onhan tossa toi koutsi, T6 AWD:t on vielä paljon enemmän ylihintasia...

janne_87

Muutama kehonsiirto väline on ollu.
Toyota corolla vm.91
Toyota carina2 vm.90
BMW 318 vm.85
BMW 325i coupe vm.94
BMW 325i m-sport farmari vm.06 nykyinen bemari sisältää kaikki tarpeelliset sähköherkut.
Seuraavakin auto on mitä varmemmin bemari...

janne___

On noita pari ehtiny 2vuoteen oleen..

-95 escort
-88 omega
-87 80 audi
-98 xsara
-ja nyt käytössä -96 b omega caravan.

masaiman

Menipähän taas Volvon kanssa suhmurointi ihan helevetin nappiin... Alustasarjaa laittelin, oikea etupää meni ihan nakkaamalla paikalleen, alko oikeen epäilyttää jotta meniköhän kaikki ihan oikein, vasemmalta edestä joutu rälläköimään koiranluun poikki kun kierteet niin mädäntyneet että eihän se mutteri sieltä mitään irronnut, takaa onnistuin kammen lipsahtaessa napsauttamaan ABS-anturin johdon poikki aivan anturin juuresta. Kohtalaisen eroottisesta paikasta kulkee johto kun sukeltaa tankin päälle, tulee PA-pumpun kannen välistä sisälle ja takapenkin alle töpseliin, hiton hienoa ujuttaa uus johto paikalleen kun joudun irrottamaan vanhan malliksi, tarvii teipata joku johdonpätkä siihen jonka jättää sinne siksi aikaa että saa sitten sillä vetää uuden sensorin paikalleen...

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: Mattson - kesäkuu 15, 2014, 21:14:16 ip
Menipähän taas Volvon kanssa suhmurointi ihan helevetin nappiin... Alustasarjaa laittelin, oikea etupää meni ihan nakkaamalla paikalleen, alko oikeen epäilyttää jotta meniköhän kaikki ihan oikein, vasemmalta edestä joutu rälläköimään koiranluun poikki kun kierteet niin mädäntyneet että eihän se mutteri sieltä mitään irronnut, takaa onnistuin kammen lipsahtaessa napsauttamaan ABS-anturin johdon poikki aivan anturin juuresta. Kohtalaisen eroottisesta paikasta kulkee johto kun sukeltaa tankin päälle, tulee PA-pumpun kannen välistä sisälle ja takapenkin alle töpseliin, hiton hienoa ujuttaa uus johto paikalleen kun joudun irrottamaan vanhan malliksi, tarvii teipata joku johdonpätkä siihen jonka jättää sinne siksi aikaa että saa sitten sillä vetää uuden sensorin paikalleen...

Volvot on eroottisia autoja  ;)
Pistähän kuvaa sitten valmiista laitteesta  8)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

masaiman

kesäkuu 16, 2014, 09:04:55 ap #257 Viimeisin muokkaus: kesäkuu 16, 2014, 09:07:54 ap käyttäjältä Mattson
Tarvii laittaa kun saan sen takaisin pyörilleen, vielä ei keula tietenkään asetu oikealle korkeudelle kun pylly on pukeilla niin röhnöttää etujousien päällä mutta on se aika sanoisinko maukkaan korkuinen kun kuormittamattomat jouset vierekkäin oli uuden alempi alakiinnike vanhan ylemmän tasalla, tietenkään tollanen streetsport-alusta ei painu niin paljoa kasaan ettei siitä voi suoraan verrata mutta kattoo mikä se lopullinen korkeus sitten on, laitoin keulaan vielä -14mm ekstraa, täytyy mittailla voiko sen jättää sinne vai tarviiko ruuvata takas ylös että menee muutosleimasta läpi ja on sen verran järkevällä korkeudella ettei joka hidasteessa tarvii pelätä putkea. Ei ihme että on ollu pikkanen ajokoira kun edestä molemmat ohjauslaakerit ihan morjens...

Odottelen vielä jos autosalvasta vastaavat varaosakyselyyn että saanko sen nopeammin sinne vai Mekonomenille sen anturin, Biltemasta sais 39,90 mutta se ei vissin käy mitä runkonumerolla vertas, toi on jotain varhaisempaa mallia jossa eri mittanen anturi, 119e  8)   on muuten etuvetoseksi autoksi hemmetin monimutkainen takaripustus.

Tarttee käydä tänään ostamasaa rautakanki, Volvon omassa korjausohjeessa sanotaan että tukivarret pitäis vetää kuormaliinalla alas että jouset saa veke kun on esijännityksessä, mulla väänty räikkä solmuun eikä silti kääntyny tarpeeks alas. Tietty isompi liina mut miksei samantien vaan kampea kangella.

masaiman

kesäkuu 16, 2014, 21:11:53 ip #258 Viimeisin muokkaus: kesäkuu 16, 2014, 21:13:47 ip käyttäjältä Mattson


Shawty got low, low, low, low... 8)

Isompi vika, isompi leka. Vedin isolla räikällä tukivarret niin alas kun vaan tulevat mutta silti jousi jäi jänskään joten laikkasin ne katki. Jos joku aikoo joskus tehdä saman täytyy ehdottomasti saada jousesta maksimaalisesti esijännitystä pois, muuten räpsähtää pahasti silmille.

Hetken jo kattelin että ei juma ei noi eturenkaat voi mahtua pyörimään mutta niin vaan kääntyy hienosti äärilaidasta toiseen eikä raavi edes pomppuisella tiellä. Pikkasen tarvii vaimennusten kanssa leikkiä kun on aika kengurukeppi vielä ja pyöränkulmat täytynee käydä tarkistamassa mut hyvin meni muuten osat paikalleen. Niin ja tietty pestä koko auto ja noi yyberpaskaiset suvikumit, kiitos edellisen omistajan...

Alla siis Bc Racing:in V1 -satsi.

akselsson1

Not bad at all! Ja hirvitarra kruunaa  ;)
s80 on nätti auto.
Chilihulluutta jo vuodesta 2011