tammikuu 10, 2025, 23:03:29 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

M: Symbivit Mykorritsaa

Aloittaja Juso, helmikuu 05, 2012, 13:26:46 ip

« edellinen - seuraava »

Juso

helmikuu 05, 2012, 13:26:46 ip Viimeisin muokkaus: helmikuu 05, 2012, 15:58:28 ip käyttäjältä Juso
Laitellaan tänne, vaikkei tämä nyt varsinaista myyntiä mielestäni olekaan, ehkä yhteistilaus paremminkin.
Olen hommaamassa jättikasvisten kasvattajille isomman määrän Symbivit nimistä mykorritsaa. Speksi tässä:http://tinyurl.com/83eodex
Voin tilata sen verran ylimääräistä että jos joku haluaa, voin pussitella isommasta säkistä ja lähettää. Hinnaksi tullee noin 15€ kilo + pakkauksen hinta ja postimaksut (ymmärtääkseni alle 10€)  tai Espoosta voi noutaa. Yleensä säilyvyys on hyvä (n. 2 vuotta) kunhan pitää kuivassa ja viileässä.

Jos olet kiinnostunut laita yksäri ennen 15.2, määrä (tasakiloja) ja sähköpostiosoitteesi, niin varmistan vielä lopullisen hinnan selvittyä kiinnostuksesi ja sitoumuksesi. Yritän saada tuotteet maahan ennen 15.3 tai ennen. Maksu tapahtuu vasta kun tavara on minulla Suomessa.

E: laitetaan tänne kanssa lannoituksesta kun tuli kysymys. Myko sietää hyvin mitä tahansa normaaleita yleensä mullassa/turpeessa käytettyjä lannoitteita (PK, Nutriforte, Biobizz jne). Kuten speksissäkin on sanottu niin todella fosforipitoisia (superfosfaatti yms) kannattaa välttää, koska myko nimenomaan tehostaa kasvin fosforin ottoa. Itse kasvattelin viime vuonna Nutriforten setillä loppukauden ja hyvin toimii. 

aropupu

Jossain määrin kiinnostaa, pistänpä  YV:tä. Antamasi linkki muuten vaatii tunnuksen luomista ja sisäänkirjautumista, laita ihmeessä johonkin tolkullisempaan palveluun speksit jakoon.

Juso

Kiitos huomiosta.  Nyt pitäisi toimia, en ollut huomannut laittaa oikeita asetuksia, ja kun itse olin loggautuneena, niin näytti toimivan.

Juso

Lähetys tuli tänään ja maanantaina pistän postiin tilanneille chilin kasvattajille.
Jos jotakuta kiinnostaa vielä (laita yks.viesti) niin muutama ylimääräinen kilo löytyy, hinnaksi tuli 13,50/kg . Pakkaus/postikulut erikseen painosta riippuen.

Juso

helmikuu 06, 2013, 10:49:40 ap #4 Viimeisin muokkaus: helmikuu 07, 2013, 07:03:45 ap käyttäjältä Juso
Jäi muutama säkki viime vuodesta ja tuskin tilailen uutta ellei nyt tuolta jättikasvispuolelta tulee paineita koska kaikkeen omaan käyttöön 10 kiloa riittää.Yhden 10 kg säkin voin jakaa pienempiin pussukoihin ja myydä, parasta ennen päiväys on 2/2014 ja säilytetty viileässä varastossa, joten toimivaa tavaraa on.

Hinta on 13,50/kg +pakkausmateriaali/postikulut.
Myydään tasakiloin.

Tehosta chiliviljelyyn en osaa edelleenkään sanoa kun meni oma turvepuoli viime kaudella niin hänekseen  mutta kilolla istuttelee jo melko monta kasvia. Monien muiden puutarhan kasvien osalta toimii kyllä, sen voin varmuudella sanoa. Ja lannoituksen osalta kaikki peruslannoitteet käyvät ihan hyvin, kunhan muistaa välttää fosforin ylenmääräistä käyttöä. Eikä sekään mitään tuhoa, ainoa että mykon vaikutus on silloin vähäinen.

tietoa:
tuotteen speksi http://www.keepandshare.com/doc/3507887/en-symbivit-pdf-february-1-2012-7-59-pm-1-4-meg?da=y

yleistä perustietoa mitä myko on ja miten toimii:  http://www.keepandshare.com/doc/3507888/mycorrhiza-primer-pdf-february-1-2012-7-59-pm-343k?da=y

Laittakaa tilaukset suoraan YV:nä. Toimitus samantien eli ehtii seuraavaan ruukunvaihtoon. Toimitus järkevän viestihistorian omaaville luotolla ja maksun voi laittaa tililleni jonka annan vastausviestissä.

E: linkit muokattu