tammikuu 06, 2025, 22:26:23 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Hedelmäinen chilikastike

Aloittaja Rundari, maaliskuu 29, 2012, 19:54:52 ip

« edellinen - seuraava »

Rundari

Reiluun 3desin annokseen tarvitset:
-1tl öljyä
-12 fatalii/habanero chiliä
-100g ananasmurskaa
-4 valkosipulin kynttä
-½ keskikokoinen sipuli
-½tl suolaa
-3dl vettä
-40ml etikkaa
-15g sokeria

Laita kattilaan öljy, chilit, ananas, valkosipuli, sipuli ja suola. Keitä niitä noin 5minuuttia.
Lisää vesi ja anna kiehua n.20minuuttia kunnes ainekset ovat pehmenneet. Survo sauvasekoittimella sileäksi ja lisää etikka ja sokeri, sekoita vielä hieman sekoittimella. Voit vielä lisätä pienen lorauksen atamonia parantamaan säilyvyyttä. Purkita uunissa kuumennettuihin vielä kuumiin lasipurkkeihin ja anna makuuntua jääkaapissa parisen päivää jos maltat.

wille

Vaikuttaa varsin mehukkaalta.

Täytyisi varmaan koittaa jossain vaiheessa. On vaan itellä toi kastikkeiden kulutus niin huonoissa kantimissa, että yleensä kastikkeet säilyy kaapissa vähän liiankin kauan.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

Rundari

Ei kans itellä kotona oikeen kulu, mutta töihin oon noita kantanu.

wille

Itseasiassa 100% vastaavuus kommenttiisi.
Silläpä tuota meinasin kokeillakin. Pakastimessa notkuu vielä Fataliita reippaanlaisesti.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

Tyttii

Päiväkirja: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10978.0
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Lassi-s

mulla on itellä noita poppamiehen fatalii chili kastikkeita. on kyllä todella järeetä soosia. ton fatalii chilin polte on kyllä räjähtävä ja polte pitkä. on kuin pommin löis suuhun kun pelkälteen menee maistamaan. aika armotonta mutta helevetin hyvää 8)

toi aloittajan tekemä kastike on aika houkuttelevan kuuloinen soossi kanaruokien kanssa
S.Y.L.B

Romu

Oho mikä kastike, aion tehä tommosta, osaakko sanoa montako naga morichta kannattaa laittaa jos haluaa TULISEN semmosen että maistuu kunnolla muttei että pää räjähtää, ja en oo ees maistanu niitä

PP

Lainaus käyttäjältä: Romu - kesäkuu 18, 2012, 13:55:37 ip
Oho mikä kastike, aion tehä tommosta, osaakko sanoa montako naga morichta kannattaa laittaa jos haluaa TULISEN semmosen että maistuu kunnolla muttei että pää räjähtää, ja en oo ees maistanu niitä

Minkä tasoista poppaa olet maistanut? Yksi Naga kolmen desin pulloon tekee siitä suurimalle osalle meistäkin kunnolla potkivaa,

Romu

Lainaus käyttäjältä: PP - kesäkuu 18, 2012, 14:04:26 ip

Minkä tasoista poppaa olet maistanut? Yksi Naga kolmen desin pulloon tekee siitä suurimalle osalle meistäkin kunnolla potkivaa,

Birdeye chilejä ja tabascoa laitan aina ruokaan mutta se on tulisin mitä oon syöny, ehkä liian raaka chili mulle tuo naga mutta ko oon ne kasvattanu nii pakko mun o jotai niille tehä :D

Ryhis

https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

biblo

Lainaus käyttäjältä: Romu - kesäkuu 18, 2012, 14:48:36 ip

Birdeye chilejä ja tabascoa laitan aina ruokaan mutta se on tulisin mitä oon syöny, ehkä liian raaka chili mulle tuo naga mutta ko oon ne kasvattanu nii pakko mun o jotai niille tehä :D

Tee kolminkertainen satsi ja siihen yksi naga. Totuttele siihen niin voit nakella nuo tabascot lasinkierrätykseen ja linnunsilmät vaikka naapurille.
"Grow food, not lawns"

Romu

Lainaus käyttäjältä: biblo - kesäkuu 18, 2012, 18:43:33 ip
Lainaus käyttäjältä: Romu - kesäkuu 18, 2012, 14:48:36 ip

Tee kolminkertainen satsi ja siihen yksi naga. Totuttele siihen niin voit nakella nuo tabascot lasinkierrätykseen ja linnunsilmät vaikka naapurille.

Laitoin tommosen 3desin kastikkeen siihe joku neljäsosa nagaa nii ko maistoin nii ei ees maistu tuliselle pitää varmaa tehä uus ja tunkee enemmän, mutta muuten tuo kastike erittäin hyvä!

biblo

Niin no tokihan se on myös kiinni siitä onko se norminaga 8cm-> vai joku lilliputti. Rohkeasti vaan puolikas, kyllä ne tolet nousee.
"Grow food, not lawns"

Romu

Lainaus käyttäjältä: biblo - kesäkuu 20, 2012, 18:03:38 ip
Niin no tokihan se on myös kiinni siitä onko se norminaga 8cm-> vai joku lilliputti. Rohkeasti vaan puolikas, kyllä ne tolet nousee.

Oli varmaa joku lilliputti tuo mun :D