tammikuu 09, 2025, 22:23:27 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Makon chilit 2011-2012

Aloittaja Raumala, huhtikuu 20, 2012, 00:01:39 ap

« edellinen - seuraava »

Babu

Todella upeita koruja olet vääntänyt!
Päiväkirjani:
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=11329.0

Peace&Love

Raumala

toukokuu 09, 2012, 19:55:29 ip #21 Viimeisin muokkaus: toukokuu 11, 2012, 15:16:37 ip käyttäjältä Raumala
Kävi hakemassa tänään vähän väriä chilikukkiin, lootuskukka alunperin peittokuva.
Vanhaa kuvaa näkyy vähän lootuskukasta nousevissa savujuovissa, muistaakseen 3 kertaa laaseroitu ennen peittokuvan tekoa, olin liikkeessä ensimmäinen koekaniini mutta lopputulokseen olen erittäin tyytyväinen.
Olen aika tyytyväinen myös chilikukkien lopputulokseen  :), kukat omien chilien valokuvien ääriviivoista tehty: 2 x Bolivian Rainbow & Malawi Bird's Eye. Kämmenselkä vahän ongelmallinen värien pysymisen suhteen.
Kun harkitsette tatuointia, käykää ottamassa se hyvässä liikkeessä ja hyvältä tatuoijalta, unohtakaa harrastelijat, trust me on this !!!
Itse olen ottanut kuvia 90-luvun alusta ja kroppa rupeaa jo täyttymään mutta aina mahtuu pari chilikukkaa...

jaolsten

-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Babu

Päiväkirjani:

Peace&Love

Iivari

Lainaus käyttäjältä: Babu - toukokuu 09, 2012, 21:37:47 ip
Yhdyn tuohon. Todella mahtava!

Itse en ryhtyisi yhtymään tuohon käteen  ;D /
/fingerporiläppä

Babu

Lainaus käyttäjältä: Iivari - toukokuu 09, 2012, 22:04:30 ip
Itse en ryhtyisi yhtymään tuohon käteen  ;D /
/fingerporiläppä

Haha.. on sen verran komea leima, että itse melkein ryhtyisin yhtymään tuohon räpylään.. ;D
Päiväkirjani:

Peace&Love

Raumala

toukokuu 09, 2012, 22:47:28 ip #26 Viimeisin muokkaus: toukokuu 09, 2012, 23:03:24 ip käyttäjältä Raumala
Ou nou    ;D

Raumala

toukokuu 10, 2012, 14:44:06 ip #27 Viimeisin muokkaus: toukokuu 15, 2012, 16:36:45 ip käyttäjältä Raumala
Mikkelissä sataa vettä kaatamalla mutta onneksi Lemon Drop kukkii 10.5.
Siitepölyä näyttää olevan reilusti.

Tällä hetkellä kukkivat:
-Lemon Drop
-Bolivian Rainbow
-Short Yellow Tabasco
-Malawi Bird's Eye
-Bird's Eye Baby
-Cheiro Roxa

Mutta ei vielä podeja  :'(

Raumala

Malawi Bird's Eye kukka 11.5.

Cheiro Roxa kukka 11.5.

Vähän tuli pkle epätarkkoja mutta noilla on mentävä sadepäivänä  >:(

Iivari

Lainaus käyttäjältä: Raumala - toukokuu 11, 2012, 14:59:23 ip
Cheiro Roxa kukka

On muuten hyvän näkönen. Olisiko mahdollista, että pistäisit tuosta kasvista jonkun podin siemeniä pussiin ja tehtäs vaihtareita. Mulla ois tarjolla muutamaa lajiketta mitkä on nähtävissä päiväkirjan avaustekstissä.

Raumala

Onnistuu kyllä, podeja ei ole vielä tehnyt yhtään.
Mulla löytyy kyllä noita siemeniä muistaakseen 3 kpl.

InkRose

Mulla olis Cheiro Roxaa viime kaudelta vielä jonkin verran tallessa, ehkä pari-kolmekymmentä siementä.

Raumala

Taivuttamalla todella hyvin haarautunut Birds Eye Baby.
Pitkäänkö noiden alumiinilankojen pitää olla paikoillaan että kasvi jämähtää tuohon muotoon ?

Raumala

Viikon offtopic kuva: Biomechanical hopeariipus valmistui H. R. Gigerin inspiroimana..

Babu

No wau! Mahtava riipus! Ja H.R.Giger on uskomaton mies.. aivan mielettömiä duuneja! ;)
Päiväkirjani:

Peace&Love

sami.

Pakko sanoa että on kyllä mahdottoman upea.

aropupu

Hyvän näköisiä kasveja ja koruja. On myös tuo sisäkasvatus onnistuttu hoitamaan vähän esteettisemmällä otteella kuin esim. täällä meillä jossa joka nurkka on täynnä mitälienee muovikipoissa ja ämpäreissä sinne tänne rehottavia puskia, enkä taida olla ihan ainoa foorumilainen jolla homma tuppaa näin menemään.

Tatuointi on aivan mahtava.

Raumala

Kiitos, yritettävä pitää mopo kurissa kun tilaa pienessä kerrostalokämpässä on niin rajoitetusti, 2 kpl 80 cm pöytää.
Hyvä puoli tuo kulmaikkuna jonka edessä chilit on, aurinko paistaa kokopäivän hyvin 2. kerrokseen, talvenkin pärjäsi aika minimaalisilla lisävaloilla.
Alussa oli tarkoitus vain kasvattaa muutama chili bonchiksi, mutta alkuvuodesta laiton sitten Lemon Dropin, Starfishin ja Naga Morichin kasvamaan, jos saisi vähän satoakin syksyksi. Aika harrasteluahan tämä vielä on, mutta mukavaa vastapainoa korunteolle, kitaransoitolle ja salitreenille. Saa aivot hyvin narikkaan.  ;D

Raumala

Tuossa hauska kukkaköynnös plektrasuoja jonka tein 30 vuotiaaseen keppiini koristukseksi.
Tässä meni viimeinenkin heviuskottavuuskin  8)

Raumala

Ihan ensimmäinen podin alku  :D
Muut chilit kukkineet jo melkein kuukauden ja ei podeja, Lemon Dropin ensimmäisestä kukasta heti tulossa podi.