joulukuu 21, 2024, 13:36:30 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Vesiviljely bonzi

Aloittaja Mog-, huhtikuu 20, 2012, 12:09:09 ip

« edellinen - seuraava »

Mog-

Pahoittelut jos tästä on jo puhetta. Omiin silmiin ei osunut.

Bolivian rainbow:sta on hyvä pistokas olemassa jota olen ajetellut vesiviljelmä kokeeksi. Tilaa ei kuitenkaan hirveästi ole joten bonzi kokeilu tuli mieleen.

Ajatuksena se että vesiviljely alusta olisi pieni ja kompakti eli voisi olla vaikka pöydälle sijoitettu. Kasvia en kasvattaisi missään vaiheessa isoksi vaan rupeaisin vaan pitämään heti sopivan kokoisena ja katsoa mitä siitä tulee. Varsi jäisi ohueksi mutta jos muuten muoto ja koko onnistuisi niin se riittäisi.

Kysymys kuuluukin, miten tämä kasvualusta olisi helpoin rakentaa ja millä systeemillä.
Jonkun verran on luettuna passiiveista ja bublereista, mutta en tiedä voisiko jonkun noista rakentaa tarpeeksi pieneksi ja kompaktiksi?
Kipu syntyy kun heikkous poistuu kehosta

Päiväkirja vuosimallia 2012

Liikuntapäiväkirja

ChIlIDoG

Mulla oli puoli vuotta bolle kitumassa EBBissä ja roihahti heti kasvuun kun siirsin turpeeseen ja keinovalon alta aurinkoiselle ikkunalle. Samassa EBBissä on podeja hyvin tuottava lombardo, habanero ja oli myös starfish aloittelemassa kasvuaan.

Mog-

Eli  veikkaat ettei pärjäisi hirveän hyvin. Anuumit eivät taida ebistä tykätä samalla tavalla kuin muut.
Passiivihan olisi helpoin ratkaisu tohon, olisko ebbi sitten seuraavaksi helpoin.?

Liikuntapäiväkirja

Siku

Olen talvettanut Aji Cristallin bubblerissa ja ehkä sen voi jopa bonchiksi luokitella.
Bubblerin hyväksi puoleksi sanoisin juurien hoidon siinä mielessä, että tummuneet juuret voi huoletta leikata pois.

chilimieli

Oma mielipide:
Itse en laittaisi bonchia vesiviljelyyn. Lehtikasvu saattaa olla liian rajua ja podien tuotto olematonta.
Turpeessa kasvun hallinta on helppoa, eikä kasvi stressaannu jatkuvasta leikkelystä.

O

Passiivi toimii hyvin. Mulla on ollu annuumi 5v litraisessa purkissa.
If a law is unjust, a man is not only right to disobey it, he is obligated to do so. - Thomas Jefferson

Mog-

Tollaiseen passiivi systeemiin tuon nyt tökkäisin, mutta joku pikku bubleri voisi olla kyllä ihan mahdollinen.
Vähän pitäisi vaan askarrella että saisi siitä hyvän-näköisen että kehtaa pöydällä pitää.

Liikuntapäiväkirja

Sipulikeitto

Lainaus käyttäjältä: Mog- - huhtikuu 25, 2012, 12:16:23 ip
Tollaiseen passiivi systeemiin tuon nyt tökkäisin, mutta joku pikku bubleri voisi olla kyllä ihan mahdollinen.
Vähän pitäisi vaan askarrella että saisi siitä hyvän-näköisen että kehtaa pöydällä pitää.

Ratkaisu: http://chilifoorumi.fi/index.php?PHPSESSID=e0549b420e16564d04eae5ba716c37bd&topic=8235.0

Mog-

Lainaus käyttäjältä: Sipulikeitto - huhtikuu 30, 2012, 20:12:16 ip
Lainaus käyttäjältä: Mog- - huhtikuu 25, 2012, 12:16:23 ip

Ratkaisu: http://chilifoorumi.fi/index.php?PHPSESSID=e0549b420e16564d04eae5ba716c37bd&topic=8235.0

Kiitokset hienosta vinkistä.
Pitääkin ruveta vilkuilemaan tarvikkeita, jos kokeilisi.

Liikuntapäiväkirja