Vahvasta chilistä hetkellinen ankara mahanvääntö

Aloittaja HSuomi, huhtikuu 23, 2012, 20:04:10 ip

« edellinen - seuraava »

Ryhis

Allergioiden määrä ja monimuotoisuus korreloi ihmisen sukupuolen, iän ja koulutuksen mukaan. 35-vuotiaista, jatkokoulutetuista sinkkunaisista 90% on allergisia jollekin.

Ravintolan oviaukko on allergiakatalyytti. Täysin terveistä ihmisistä tulee hädintuskin elinkelpoisia kehäraakkeja astuttuaan ravintolan ovista. Marttyyriyden kruunu silmissään kiillellen nämä esimiestensä ja mielukuvitoksettoman työnsä sortamat käytäväkiitäjät kilvan keksivät mitä eksoottisimpia allergioita henkilökunnan kiusaksi.

Siinä vaiheessa kun mustapippuri, suola tai sokeri on kynnyskysymyksenä läpikypsää lehtipihviä tilatessa on ravintolahenkilökunnan velvollisuus ohjata vammainen HYKSiin nauttimaan keitettyä haaleaa vettä. Tai vaihtoehtoisesti vetää tämä pelle vessasta alas.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Masadist

Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - lokakuu 18, 2012, 21:12:58 ip
Tuskin on allergiaa, jos ei muuten ole paprikalle allerginen.

Meinasin kirjoittaa tähän kärkevän mielipiteeni useimpien allergioitten syistä, eli luulotaudista, mutta jätämpä mainitsematta, ettei tästä tule väittelyä.
Jep. Suurimmaksi osaksi se on juurikin näin. Joskus on krapulassa tullut vedettyä tuliset mätöt -> vatsa romppoolille ja loistava johtopäätös: "olen allerginen chilille".

Mietin vain, että aiemmassa viestissäni mainitsema "vihreän chilin allergikko" on aika analyyttisesti ajatteleva yksilö, eikä kovin helposti harhaudu näihin taikausko/luulosairaus hommiin..
Tuli sitten mieleen, että onko mahdollista, että chilin eri kasvuvaiheissa olisi jotain yhdisteitä, jotka poistuvat kypsymisen aikana? Tai sitten joku vihreä lajike kokonaisuudessaan sisältäisi jotain häntä allergisoivaa ainetta..?
Olen täysin vasta-alkaja tässä chilihommassa, joten siksi kyselen/ehdottelen tyhmiä :D

Lainaus käyttäjältä: Räyhis - lokakuu 19, 2012, 09:26:57 ap
Allergioiden määrä ja monimuotoisuus korreloi ihmisen sukupuolen, iän ja koulutuksen mukaan. 35-vuotiaista, jatkokoulutetuista sinkkunaisista 90% on allergisia jollekin.

Ravintolan oviaukko on allergiakatalyytti. Täysin terveistä ihmisistä tulee hädintuskin elinkelpoisia kehäraakkeja astuttuaan ravintolan ovista. Marttyyriyden kruunu silmissään kiillellen nämä esimiestensä ja mielukuvitoksettoman työnsä sortamat käytäväkiitäjät kilvan keksivät mitä eksoottisimpia allergioita henkilökunnan kiusaksi.

Siinä vaiheessa kun mustapippuri, suola tai sokeri on kynnyskysymyksenä läpikypsää lehtipihviä tilatessa on ravintolahenkilökunnan velvollisuus ohjata vammainen HYKSiin nauttimaan keitettyä haaleaa vettä. Tai vaihtoehtoisesti vetää tämä pelle vessasta alas.
Jep. Sitten on valitettavasti näitä aikuisten oikeasti allergisia ihmisiä, kuten esim. avovaimoni. Jos juon kahvia töissä ennen kotiin lähtöä ja suutelen häntä kotiin tullessani, niin hänellä alkaa huulet turvota samantien.. Määrä myös korreloi suoraan reaktion rajuuteen, eli esim. maito on todella paha ja sitä ei saa olla ruuassa yhtään. piste!

Itseltänikään ei löydy minkäänlaisia sympatioita näille muka "allergikoille".. Valitettavasti se on vain välillä aika vaikea tietää kuka teeskentelee ja kenellä saattaa oikeasti olla isot ongelmat allergioiden kanssa..

Huru-ukko

Itse olen sen suolan käytön joutunut jättämään melkein kokonaan pois, eli sen välttämättömän päiväannoksen syön. Sokeri tai pippuri ei nouse kynnyskysymykseksi. Ne ravintola ja pizzareissut on jääneet tekemättä vain. Ihan siksi ettei sieltä sitä suolatonta saa...
Voisi melkein sanoa että keskiluokan ruokapaikat tekee sen pihvin valmiiksi 100 kpl kerralla pakastimeen. Ja melkein kaikki käyttää valmiita kastikkeita. Eli sitä pippuria tai suolaakaan ei saa enää sieltä pois. Ja taitaa siellä pakkasessa olla ihan 100% valmiita annoksiakin. Tuskin siellä keittiössä niin nopeita ollaan, että pihvi ja ranskikset valmistuu 15 minuutissa.
Helpompi tehdä itse ruoka kuin lähteä kinaamaan siitä henkilökunnan kanssa. Siitä saa vain molemmat pahan mielen. Eikä kyllä edes tulisi mieleen mennä sanomaan ettei minun anoksessa saa olla suolaa.( Enkä kyllä 30km sivu viitsi lähteä ajamaan pelkän sapuskan takia, ei saa sitä kaljaa tai viiniäkään ruuan kanssa).
Tuskin silti viitsin Hyksiin mennä vettä juomaan sen takia. Ja yleensäkkin sairaalat ovat paikkana jossa ihmisten vaivoja ymmärretään. Niin kauan kuin itseä ei vaivaa mikään, niin silloin pystyy kyllä helpostikkin toisten taudit ja vaivat leimaamaan luulotaudiksi.
Mutta toivotaan..... ;)

Jos joku pelle pilaa pihvin läpikypsyttämällä sen, niin silloin niiden kuuluu kusta se idiootti alas vessan pytystä porukalla...Ei siihen saa vettä haaskata.

Ryhis

Pihvi ja ranskikset nousee luukulle alta kymmenen minuutin oikeassa ravintolassa. Eikä todellakaan mistään pakkasesta.

Jengi aina jeesustelee omilla heikkouksillaan, luuletteko että minä olen joku yli-ihminen jolla ei ole heikkouksia? Ei todellakaan, en vain tee niistä numeroa.

Itsellänikin on muutama allergia joista voi henki lähteä jos huonosti käy, jotenkin pystyn kuitenkin aivan normaalisti asioimaan ravintoloissa niin kotimaassa kuin ulkomailla. Ilmeisesti kyse on älykkyydestä tai puutteesta vetää karmea show aina päälle.

Pidän kuitenkin kiinni väitteestäni, että 90% allergioista on korvien välissä. Vaikka ruokavammaiset kuinka vetäisivät herneet nenäänsä.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Fredrik-flugarn

Rehut ja revitetyt pelihousut, kasvatuspäiväkirja siis...
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=16281.0

Aji Inferno