tammikuu 09, 2025, 12:34:40 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Jääkiekon maailmanmestaruuskilpailut 2012

Aloittaja chilley, toukokuu 07, 2012, 11:31:58 ap

« edellinen - seuraava »

chilley

Sveitsi oli kyllä paljon, paljon kovempi vastus kuin mitä ennalta osasin edes odottaa. Todella ennakkoluulottomasti tulivat kahdella ja välillä jopa kolmella karvaajalla päälle ja laittoivat aika ajoin Suomen puolustuksen todella ahtaalle. Vaikka Suomen kakkosvitja Pesonen - Immonen - Granlund tekivät kaksi maalia niin he olivat pahiten vaikeuksissa omassa puolustuspäässä. Sveitsille täytyy kyllä nostaa hattua hulppeasta tason nostosta edellisiin kisoihin nähden!

Suomen peliin tuli juuri sitä mitä on kaivattu, laukauksia maalia kohti ja ukkoja kakkoskiekolle. Itse jopa ihan yllätyin siitä kuinka ahnaasti Suomen pelaajat ajoivat maalille ja uskalsivat ottaa niitä mustelmia. Tämä peli oli taas yksi näyttö siitä, että nykykiekossa suurin osa maaleista tehdään sieltä kolmesta metristä!

Vihdoin Suomen ylivoimakin alkoi toimimaan! Eihän siihenkään mitään muuta tarvittu kun ukkoa maalille ja vedot maalia kohti, oli ne sitten kovia pommeja tai vain löysiä heittoja. Homma toimii!

Tulosveto meni kyllä tämän matsin osalta pipariksi, mutta onneksi niitä maaleja tuli! Laadukkaita maalintekopaikkoja oli kyllä yllin kyllin molemmilla joukkueilla. Mielestäni näiden kisojen upein syöttö nähtiin kun ilman mailaa oleva Sveitsin pelaaja antoi pitkän, kovan syötön potkaisemalla kiekon eteen päin ja Sveitsin hyökkääjä pääsi yksin läpi!

Sveitsi myös tiedotti tänään, että Nashville Predatorsin puolustaja Roman Josi tulee vahvistamaan joukkuetta!

Jääkiekon maailmanmestaruuskisojen kunniaksi:
"Olen pelannut Gordie Howea ja Alexander Ragulinia vastaan, ja tiedän mitä kaukalossa oleminen tarkoittaa : "If you can't stand the heat, stay out of the kitchen". - Juhani "Tami" Tamminen

Tyttii

Sveitsissä päätettiin 15 vuotta sitten, että nyt panostetaan (junnu)jääkiekkoon. Alkaa kantamaan näköjään hedelmää. Hyvä peli oli.
Päiväkirja: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10978.0
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

LupeKani

Nyt harmittaa etten lähtenyt eilen töissä lätkävetoon mukaan. 5 kossua meni sivusuun kun jätin ilmoittamatta itseni mukaan tuloksella 5-2....

chilley

toukokuu 09, 2012, 14:15:07 ip #23 Viimeisin muokkaus: toukokuu 09, 2012, 14:16:49 ip käyttäjältä chilley
Huomenna olisi sitten edessä Ranskan kaato. Eiköhän pelin kuva liene kaikille selvä? Ranska puolustaa ja Suomi myllyttää.

Ranskan ainoat teoreettiset mahdollisuudet tulee olemaan nopeat vastaiskut, edellyttäen tietenkin, että heille siihen siunaantuu minkäänlaisia mahdollisuuksia. Itse en näe, että Ranskalla olisi minkäänlaisia mahdollisuuksia luoda kontrolloitua peliä, joten he todennäköisesti tulevat vain roiskimaan kiekkoa päätyyn. Povailenkin siis saman kaltaista peliä kuin Slovakiaa ja Valko-Venäjää vastaan, sillä erotuksella, että Suomi tulee tekemään paljon enemmän maaleja. Ketsuppipullo efekti sai alkunsa eilen, joten uskon, että Suomi tulee heiluttelemaan verkkoa ahkerasti ja kaunistelee hiukan lukuja tuolla pistepörssin puolella.
"Olen pelannut Gordie Howea ja Alexander Ragulinia vastaan, ja tiedän mitä kaukalossa oleminen tarkoittaa : "If you can't stand the heat, stay out of the kitchen". - Juhani "Tami" Tamminen

chilley

Myös Suomen kokoonpanoon tulee pieniä muutoksia huomiseen Ranska otteluun. Aikaisempi ketju Pihlström - Kontiola - Pyörälä muuttuu kun Kontiolan laidoille istutetaan nyt ainakin Ranska ottelun ajaksi Tuomas Kiiskinen ja Jani Tuppurainen. Torjunta vastuun ottaa Petri Vehanen.

Hapa_Nero

Perjantaina pelit alkaa ja taito sekä kyvyt punnitaan, siihen asti harjoitellaan eikä tämä nyt liian hyvin ole mennyt.

chilley

Mielenkiinnolla seuraan tämän päivän Ranska ottelussa ainakin seuraavia asioita:

- Antaako päävalmentaja Jukka Jalonen enemmän peliaikaa 3-4 ketjuille ja pyrkii lepuuttamaan 1-2 ketjuja huomista Kanada ottelua varten?

- Miten uusi, ainakin tähän Ranska otteluun rakennettu 4 ketju Kiiskinen - Kontiola - Tuppurainen toimii. Onko hiukan alkukankeutta vai lähteekö peli rullaamaan heti?

- Pelin kuva lienee selvä. Ranska puolustaa ja Suomi hyökkää, mutta hyytyykö Suomi parin tehdyn maalin jälkeen ja tyydytään vain "pelailemaan"?

- Pystyykö Vehanen pelaamaan nollapelin? Vetoja tulee todennäköisesti vähän, mutta ne saattavat olla hyvinkin vaarallisia ylivoima hyökkäyksiä jos Suomi sortuu liikaan kikkailuun, namutteluun, passiivisuuteen, tyhmiin jäähyihin jne.

Kyllä tässä tulosvedon puolella silti lähdetään siitä, että Suomi hoitaa pelin mallikkaasti kotiin ja oma veikkaukseni on 8-1. Ranska tekee räkämaalin joko viivasta heitetyllä kiekolla ja/tai ylivoima hyökkäyksestä...

Huomenna mitataan sitten Suomen todellinen kunto kun vastaan tulee Kanada. Itse ennakoin tästä pelistä todella paljon samanlaista kuin pelistä Sveitsiä vastaan. Nämä joukkueet pelaavat hyvin saman tyylistä kiekkoa, tietenkin sillä erotuksella, että Kanadalla on huomattavasti enemmän taitoa jäällä kuin Sveitsillä. Huomenna enemmän sitten siitä pelistä, tänään kaadetaan Ranska!

chilley

Suomi teki myös pieniä muutoksia puolustuslinjoilla. Pakkipari Väänänen - Järvinen siirtyy 2 ketjun taakse ja Salmela - Niskala 3 ketjun taakse. Idea tässä on todennäköisesti ollut  se, että varsinkin Suomen 2 kenttä oli Sveitsiä vastaan aika ajoin melkoisissa vaikeuksissa.

Lillen

Mielenkiintoinen peli tulossa... oma tulos veikkaukseni (mikäli täällä sellaista harrastetaan  ??? ) on 5-1 Suomelle.

ingeniero

Lainaus käyttäjältä: chilley - toukokuu 10, 2012, 14:59:09 ip
Suomi teki myös pieniä muutoksia puolustuslinjoilla. Pakkipari Väänänen - Järvinen siirtyy 2 ketjun taakse ja Salmela - Niskala 3 ketjun taakse. Idea tässä on todennäköisesti ollut  se, että varsinkin Suomen 2 kenttä oli Sveitsiä vastaan aika ajoin melkoisissa vaikeuksissa.

En oikeesti tajua, että Väänäsen ja Järvisen pelaamista kehuttiin joissain uutisissa. Väänäsellä oli ongelmia omassakin päässä saada edes kiekko itsellään pidetyksi, saati sitten availla peliä ylöspäin. Järviselle vois laittaa vähän kiviä taskuun, on niin pojalla hätä ja kiire joka paikkaan. Ottaisi hieman rauhallisemmin välillä, eikä sähläisi paniikissa.

Toivottavasti vaihto toimii, Jalonenhan ajatteli tässä lähinnä et pakit ei toiminut yks yhteen hyökkäyskolmikon kanssa aikaisemmin ja vaihtamalla saadaan sopivammat pakit hyökkäyskolmikkoon nähden.

Peukut ylös Kiiskiselle!

(Niin, Vehasen nolla taitaa katketa tähän peliin...)

wille

Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

LupeKani

Mä en oikein tiedä mihin tää viesti pitäisi laittaa, mutta aiheeseen liittyen suoraan mun feisbuuk päivityksestä poimittua. Vastasin tälläistä ihmisten statuspäivityksiin.

Muuttakaa pois Suomesta, hävetkää vaan niin vitusti, haukkukaa lampaiksi. Kerran vuodessa kun "seuraatte" jääkiekkoa niin heti on itkuparkuvittukuvituttaa,einääosaavittumitään päivityksiä facebook täynnä. Peli josta suurin osa ei tajua yhtään mitään yhdistää niin vitusti näemmä. Media haukkuu taas huomenna joukkueen pystyyn ja otsikkona "JALOSEN LÄHTÖ LÄHELLÄ????!!. Mutta auta armias kun Suomi noissa tosipeleissä vetää vaikka finaaliin asti niin sitten on MEIDÄN JOUKKUE; KANSA KANNUSTI LEIJONAVIHAISETLINNUT VOITTOON.

En muuten katsonut minuuttiakaan tätä peliä.

exa

Pakka oli sekasin kuin taikuri Luttisella ikään. Pieniä pelaamisen pilkahduksia nähtiin sinivalkoisilta kolmannessa erässä, muuten matsi silkkaa rämpimistä ja turhautumisen aiheuttamaa pööpöilyä. Uskomatonta sekin, että erän verran istuttiin boksissa. Ei tommosia pelejä voi voittaa muuten kun provosoimalla jäähyihin, eikä varsinkaan jos omia jäähyminuuttejä kerätään tuohon tapaan. Pohjanoteeraus oli kun Salmela flippasi täysin ja joutui suihkuun - aivan oikeutetusti.

Tiukkoja ilmeitä oli paikan päällä ja kotikatsomoissa, Kale liukeni varmaan aika hissun kissun Jaffa-areenalta. Pelin henki kondensoituu mielestäni täydellisesti linkin takaa löytyvään kuvaan.

Jos virheistä lähtee kirjottelemaan niin saa istua näppäimistön ääressä koko yön, jälkeen jäätiin joka saralla. Tiivistetysti, Jalosella on tiukan palopuheen paikka. Vaikea lähteä puolivälierien revanssiin tältä pohjalta. Toivokaamme jenkkien lähtevän takki auki, jolloin päästään näpäyttään heti ottelun alkuun. Ennakkoluulottoman tiukalla asenteella etiäppäin!

Klikkaa kuvaa ja lue kasvatuksistani!

chilley

Nyt kun pahin vit*tus on laskenut niin kai tässä jonkinlainen kommentti pitää laittaa.

Suomi pelasi Kanada ottelussa 30 minuuttia maailmanluokan jääkiekkoa, sitten tapahtui jotain. Hiipikö se kuuluisa hyvänolontunne puseroon vähän liian aikaisin vai mitä oikein tapahtui? Tokan erän puolessa välissä Suomi menetti kaiken sen kovuuden, pelirohkeuden ja kiekkokontrollin millä peliä hallittiin. Se siitä, pataan tuli.

Ennen USA peliä, olin täysin varma siitä, että Suomi tulee päälle kuin yleinen syyttäjä! Ennakoin, että Suomi karvaa kovaa, vie taklaukset loppuun asti, pyrkii hallitsemaan kiekkoa ja kontrolloimaan peliä. Mä ennakoin hyvää maalivahtipeliä, hyvää puolustuspelaamista, hyvää hyökkäyspään pelaamista, kaikkea sitä mitä Suomelta on totuttu näkemään kun isot kiekkomaat tulevat vastaan! Mutta mitä vielä, Suomi hävisi kaikessa, kaikilla osa-alueilla. Suomi oli täysin aseeton.

Pointteja ranskalaisin viivoin...

- Suomen avauspeli tyssäsi aivan täysin USA:n ensimmäiseen karvaajaan. Jos ensimmäisestä karvaajasta päästiin ohi niin punaisen jälkeen kiekko vain heitettiin päätyyn ja toivottiin, että joku ehtii siihen. Suomen ykkösvitja oli ainoa joka kykeni välillä väläyttämään hyökkäyspäässä.

- Missä oli Suomen rakkaudella ja hartaudella rakennettu kakkoskenttä? Kenttä jonka Jalonen on nimennyt kisoihin jo aikaa sitten. Pesonen-Immonen-Granlund ei ole saanut näissä kisoissa vielä mitään mainittavan arvoista aikaiseksi. Tässä USA pelissä tämä kolmikko oli aivan nesteessä. Suomen hyökkäyspään pelaaminen on ollut täysin ykkösnyrkin varassa. Jos meillä on ainoastaan yksi hyökkäysvitja mikä pystyy rakentamaan pitkiä hyökkäyksiä vastustajan päätyyn niin me ollaan todella lirissä isompia kiekkomaita vastaan.

- Missä oli Suomen duunariosasto? Me tarvitaan niitä äijiä jotka pystyy viemään taklaukset loppuun asti, hämmentämään peliä vastustajan päässä ja ottamaan mustelmia oman, sekä vastustajan maalin edessä. Me ei tarvita sellaisia tapauksia kuin Anssi Salmela. Kaveri lähtee omasta päästä kuljettamaan kiekkoa vastustajan alueelle, vauhti ei riitä, menettää kiekon, menettää hermot ja ajaa kaverin päätylautaan niin, että helisee. Mä olisin ollut helvetin tyytyväinen tähän jos se taklaus olisi ollut puhdas, mutta siinä nähtiin yksi näiden kisojen sikamaisimmista tempauksista. Salmela tuskin tulee selviämään tästä ilman isompia sanktioita ja hyvä niin. Se oli todella törkeästi vedetty.

- Entäs sitten Suomen puolustus? Siellä oli tasan kaksi kaveria (Väänänen - Järvinen) ketkä pärjäsivät jenkkihyökkääjien kanssa. Ainoastaan tämä kaksikko pystyi vastaamaan USA:n fyysisyyteen. Suomen kaikki muut pakit olivat aivan purjeissa omassa päässä.

- Mitenkäs maalivahtipeli? Mun mielestä Kari Lehtonen ei ole ollut hyvä, eikä huono. Oman alakerran huonous yleensä heijastuu myös maalivahtiin. Jos puolustajat eivät kykene hoitamaan omaa tonttiaan, eli putsata maalinedustaa ja pitää vastustaja pois kakkoskiekoista, ajaa peliä kulmiin, ottaa maalin edestä viuhuvat poikkisyötöt pois, avata peliä ja olla hyökkäyksien tukena. Toki Kärpän piikkiin voi laittaa näitä maaleja, mutta mä en itse siihen lähtisi. Suomen puolustus ei ole ollut tarpeeksi maalivahdin tukena, joten mä luulen, että nämä maalit olisi mennyt kenelle tahansa veskarille. Miten valmennus sitten tulee reagoimaan näihin kahteen edelliseen otteluun? Kärppä on nyt kahdessa pelissä päästänyt 9 maalia ja taisi myös loukkaantua hieman tuossa jenkkipelin viimeisessä erässä. Vai oliko tässä kyse enemmänkin henkisestä puolesta? Joka tapauksessa mä uskon, että tämän päivän Kazakstan pelin tulee pelaamaan Vehanen. Jos Vehanen onnistuu hyvin tässä pelissä niin todennäköisesti hän tulee myös pelaamaan seuraavatkin pelit.

Näitä vihkoon menneitä asioita voisi luetella tässä vaikka koko päivän. Muutoksia tarvitaan - se on selvä jos Suomi meinaa pelata tänä vuonna mitaleista. Tässä siis muutama oma ehdotus:

- 1 kenttä pidetään ennallaan. Kaikki loput ketjut rikotaan. Kiiskinen ja Tuppurainen otetaan mukaan pelaavaan kokoonpanoon, Pyörälä ja Pesonen laitetaan penkinpäähän. Pyörälän ja Pesosen kaveriksi lähtee myös Anssi Salmela ja Suomi siirtyy kolmeen pakkipariin joista Mäenpää pelaa 7 pakkina.

1. Filppula - Koivu - Jokinen

Hietanen - Niskala

2. Granlund - Immonen - Pihlström

Väänänen - Järvinen

3. Kiiskinen - Kapanen - Komarov

Kukkonen - Jaakola

4- Tuppurainen - Kontiola - Joensuu

Ei nämä ketjumuutokset itsessään tietenkään mitään ratkaise. Pelaajien pitää löytää omien korvien välistä se tahtotila, asenne, fyysisyys, peliäly, voittamisen halu - kaikki se mitä me olemme tottuneet näkemään. Nyt pitää vaan nollata nämä kaksi peliä ja alkaa pelaamaan!

On tämä valmentaminen täältä ruudun takaa helppoa....

chilley

Jaahas, viimeisimpien tietojen mukaan Kari Lehtonen loukkaantui tuossa USA ottelussa kun Bobby Ryan liukui Kärpän päälle. Maajoukkue kertoo tiedottavansa mikäli tilanteessa tapahtuu muutoksia. Virallisen tiedon mukaan Kari Lehtosella on alaraajavamma, joten Petri Vehanen ottaa torjuntavastuun ja Karri Rämö on luukkuvahtina.

Jalonen on tehnyt myös ketjuihin muutoksia. Tuomas Kiiskinen tulee Jesse Joensuun tilalle kolmosketjuun ja Jani Tuppurainen ottaa nelosketjusta Mika Pyörälän paikan. Anssi Salmela saa eilisestä flippaamisestaan todennäköisesti pelikieltoa, joten Suomi lähtee Kazakstania vastaan 7 puolustajalla.

tonttu

Ja saikin 3 ottelua kieltoa, eli se on moro.

Lehtonen voi olla kovasti loukkaantunutkin, toisaalta sen pommituksen jälkeen varmaan motiveissöni vähän kateissa. Toisaalta hyvä niin, onhan meillä Vehanen joka on parempi. Eihän se Lehtosen vika ollut tuo lopputulos, mutta ei se varmasti puolustajien itsetuntoa jeesannutkaan, että jokainen parempi tilanne päättyi maaliin.

Toivottavasti kazakstani peliin ovat koonneet itsensä. Minun suustä ei tämmöistä ole koskaan kuulunut, kun olen jääkiekollinen optimisti, mutta pahoin pelkään, että torstaina tulee sitten turpaan jo 10-0. Mä vielä oon loman järkänny ja aion tunkea kisakylään matsia katsomaan :D Toivottavasti ei tule itselleenkin turpaan, kun kiukkuiset Suomifanit lähtee valmistautumaan ensi vuoden kisoihin.

Whili

Lainaus käyttäjältä: tonttu - toukokuu 14, 2012, 16:55:37 ip
... mutta pahoin pelkään, että torstaina tulee sitten turpaan jo 10-0. Mä vielä oon loman järkänny ja aion tunkea kisakylään matsia katsomaan :D Toivottavasti ei tule itselleenkin turpaan, kun kiukkuiset Suomifanit lähtee valmistautumaan ensi vuoden kisoihin.

Eipähän tullu turpaan  ;D

Oli aikas jännä vääntö,    HYVÄ LEIJONAT !!!!

Heku

Olipa jännä ottelu, siinäkin mielessä että alku meinasi ukkosen takia jäädä katsomatta, vähän se jyräytteli kyllä toisen erän aikanakin.

Hienoa Leijonat, nyt vaan sitten lauantaina voitto itänaapuria vastaan!

TunturiTiger

No voi ny prkl! Viäläkö noi pelaa kauankin? Alkaa koko marginaalilaji ja sen ympärillä vellova tyhjänpäivänen vouhotus riapoon. Tulis tonkin tilalla vaikka Frendien uusintoja.

Provo..

wille

toukokuu 17, 2012, 21:22:09 ip #39 Viimeisin muokkaus: toukokuu 17, 2012, 21:43:03 ip käyttäjältä wille
Lainaus käyttäjältä: Heku - toukokuu 17, 2012, 20:58:08 ip
Olipa jännä ottelu, siinäkin mielessä että alku meinasi ukkosen takia jäädä katsomatta, vähän se jyräytteli kyllä toisen erän aikanakin.

Hienoa Leijonat, nyt vaan sitten lauantaina voitto itänaapuria vastaan!

Hurraa. Välillä meinasi jo usko loppua, kun peli oli aivan hukassa.
Hienosti tsemppasivat Jellonat kuitenkin ja lähettivät jenkit Atlantin tuolle puolen.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit