lokakuu 06, 2024, 09:29:40 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Aloittelijan eka taimi

Aloittaja Pulu, elokuu 26, 2012, 13:50:38 ip

« edellinen - seuraava »

Pulu

Kulutan chilejä tasaseen tahtiin ja päätin tampereen chilifesteiltä ostaa ensimmäisen oman taimen.

Ostin taimen nimeltä Hot taco ja sain mukaan fataliiseedsin koostaman kasvatusohje vihkosen enkä tajunnut kysyä sen kummempia ohjeita. Eli siis:  Onko kellään kokemusta kyseisestä chilistä? Mitä tulee huomioida kasvatuksessa, mistä tietää milloin chilit ovat kypsyneet jne.

Jani M

http://infernochili.net/index.php?page=kasvatus < Tuosta pääsee alkuun. Tai saa itse asiassa jo aika kattavat tiedot chilien kasvatuksesta, loppu tuleekin sitten kantapään kautta. Ei muuta kuin lykkyä tykö.

Lartza

Lainaus käyttäjältä: ChiliChillailija - elokuu 26, 2012, 13:59:02 ip
Itse en kyseisestä kasvista mitään tiedä, mutta eiköhän senkin kasvatuksessa päde samat ohjeet, kuin muissakin chileissä. Onko siinä jo podeja.


Itse chilifesteillä pyörähdin ja kaikissa taimissa siellä oli podeja, ja kaikki myytini tosiaan oudoilla kauppanimillä. Hungarian Hot Cherryä taisi olla "Hot Tomato" nimellä. Ja tosiaan luulen että kaikki melko helppohoitoisia ovat kun niitä tuolla myyvät.

Rundari

Nimet tosiaan outoja, mutta annuumeja kaikki ja kypsänä punaisia. Lienee kasvattajan omia nimiä. noi taco ja salsa lienee jotain anaheim, apache tyyppejä.

Pulu

Lainaus käyttäjältä: ChiliChillailija - elokuu 26, 2012, 13:59:02 ip
Itse en kyseisestä kasvista mitään tiedä, mutta eiköhän senkin kasvatuksessa päde samat ohjeet, kuin muissakin chileissä. Onko siinä jo podeja.



Joo podeja löytyy. Väriltään tumman vihreitä, osassa paikoitellen tummempia melkein mustia laikkuja. Kuulostaako yhtään tutulta?