tammikuu 11, 2025, 11:15:12 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Foorumin epäluotettavat kaupankävijät

Aloittaja Remotecontrol, syyskuu 01, 2012, 19:26:35 ip

« edellinen - seuraava »

Remotecontrol

Ajattelin että olisiko ok tehdä threadi ihmisistä keidenkä kanssa kauppa ei suju, keneltä jää siis maksamatta tai tuotteet lähettämättä tai vaihdot suorittamatta?
Mulla on nyt tullut parikin jo tältä foorumilta vastaan, mitä mieltä modet ja foorumilaiset on kannattaisiko pitää listaa niin eivät muut tule pettymään?

bluesman

Ei kai se ketään loukkaa, jos on rehellinen ja virheellisesti  syytetty niin uskaltaa puolustautua. Vilunkipeliä pelanneet eivät yleensä vastaa eikä heitä mielestäni pidä kunnioittaa. Joissain valtioissa varkailta katkaistaan toinen käsi.
Mielestäni ihan aiheellinen pointti tälläkin foorumilla.

Lista vilunkipelleilijöistä vaan julkiseksi.

Whili

En tiedä kuuluuko tähän listaan, mutta..    ;D

Siemenvaihtareita tein MatskuPetterin kanssa, mutta posti perkules palautti lähettämäni kirjeen
ja väitti osoitteen olevan epäkelpo ?? Jos MP vielä haluaa vuosikertachilakoita niin toimivaa osoitetta kiitos  8)

Lillen

Lainaus käyttäjältä: bluesman - syyskuu 01, 2012, 19:52:14 ip
Ei kai se ketään loukkaa, jos on rehellinen ja virheellisesti  syytetty niin uskaltaa puolustautua. Vilunkipeliä pelanneet eivät yleensä vastaa eikä heitä mielestäni pidä kunnioittaa. Joissain valtioissa varkailta katkaistaan toinen käsi.
Mielestäni ihan aiheellinen pointti tälläkin foorumilla.

Lista vilunkipelleilijöistä vaan julkiseksi.

Täysin samaa mieltä.
Kyllä rehtejä kaupustelioita/vahtelioita tulee varoittaa vastapuolen vilunki-villeistä.
Itse en ole vielä kertaakaan törmännyt huijareihin foorumilla, mutta nostan kyllä sellaisen vitutus älämölön jos tai kun ensimmäinen tulee.

Wolfman

Lainaus käyttäjältä: Whili - syyskuu 01, 2012, 20:41:22 ip
En tiedä kuuluuko tähän listaan, mutta..    ;D

Siemenvaihtareita tein MatskuPetterin kanssa, mutta posti perkules palautti lähettämäni kirjeen
ja väitti osoitteen olevan epäkelpo ?? Jos MP vielä haluaa vuosikertachilakoita niin toimivaa osoitetta kiitos  8)

Joskus posti sekoilee kun sopivaa osoitetta lyhentää.... Oma katuosoitteeni on "kuja" loppuinen ja posti ei tunnu tykkäävän jos sen lyhentää "k" loppuiseksi eli katsovat että "....katu" jota ei alueelta löydy. Tai ilmeisesti postin tietokonejärjestelmä sekoaa tuossa eivätkä sitten manuaalisesti aina osaa korjata oikein. Ainakin pari kertaa ovat tuosta seonneet. Olisiko kyse jostain tuollaisesta ?

Lillen

Lainaus käyttäjältä: ChiliChillailija - syyskuu 01, 2012, 22:59:57 ip
Ei ole tainnut onneksi tulla kellään vielä ketään epäilyttävää vastaan?

->

Lainaus käyttäjältä: Remotecontrol - syyskuu 01, 2012, 19:26:35 ip
Mulla on nyt tullut parikin jo tältä foorumilta vastaan, mitä mieltä modet ja foorumilaiset on kannattaisiko pitää listaa niin eivät muut tule pettymään?

Kyllähän se valitettavaa on että foorumeilla löytyy aina enemmän tai vähemmän kusettajia. Tietenkin joskus saattaa oikeasti käydä vahinkoja tai muita tapahtumia jonka vuoksi häviävä puoli uskoo tulleensa huijatuksi, mutta lienee sinisilmäistä uskoa ettei näinkin isolla foorumilla löytyisi epäilyttäviksi leimattuja käyttäjiä.

Lainaus käyttäjältä: ChiliChillailija - syyskuu 01, 2012, 22:59:57 ip
Itse en osaa ainakaan kuvitella, että esim. Bluesman tai Lillen kusettaisivat kaupankäynnissä jotenkin.

Tuskinpa täällä ketään "kantapeikoista" on huijareita, mutta kun uusia käyttäjiä tupsahtaa päivittäin, suurin osa heistä rehtejä, mutta kun ei koskaan voi olla aivan varma...

masaiman

Sitten on tietysti näitä jotka kertakaikkiaan eivät vaan muista lähettää sitä vastakirjettä ( tunnustan kertaa 2) ajoissa... Jos sen takia tälle listalle joudun niin sitä pahoittelen etukäteen, itse pyrin kyllä rehellisyyteen ja odotan sitä myös vastapelureilta, se nyt ei vaan aina mee ihan niin vaikka kuinka toivois...

Whili

Lainaus käyttäjältä: Mattson - syyskuu 01, 2012, 23:32:44 ip
Sitten on tietysti näitä jotka kertakaikkiaan eivät vaan muista lähettää sitä vastakirjettä ...

Mites se joku joskus foorumilla kirjoitti: laho latva...

Saa muistuttaa meitä huonomuistisia jos jokin lähetys joskus sattuu olemaan myöhässä.
ps. Dementia ei ole ainoastaan vanhusten tauti.

Whili

Lainaus käyttäjältä: Remotecontrol - syyskuu 02, 2012, 00:24:12 ap
Joo tämä yksi tapaus rupesi lähinnä ärsyttämään..

Nimimerkkiä tänne, niin tietää muut varoa postituskontakteja.

Otetaan häiriöt pois postituslistoilta.

Whili

Lainaus käyttäjältä: Remotecontrol - syyskuu 02, 2012, 00:51:25 ap
Laitan nimimerkin heti jos ylläpidolta tulee hyväksyntä tän topicin tarkotukselle. Voidaan sitte tänne jatkossa kerätä kaikki. Mikä parasta vielä tämän jannun kohdalla oli se että en ollut ensimmäisten arkipäivien aikana lähettänyt niin kyseli että mikä maksaa :DD

Lähretäänkö isojen rumien chilinsyöjien porukalla kyseleen kuulumisia  8)

Kääpä

syyskuu 02, 2012, 09:40:06 ap #10 Viimeisin muokkaus: syyskuu 02, 2012, 09:42:46 ap käyttäjältä Kääpä
Lainaus käyttäjältä: Whili - syyskuu 02, 2012, 00:57:06 apLähretäänkö isojen rumien chilinsyöjien porukalla kyseleen kuulumisia  8)

Isolla porukalla on hauskempaa olla väärässä kuin pienellä. Minusta on aina kuitenkin upeaa havaita, kuinka yhdellä yksilöllä on niin pirusti valtaa, että se voi muuttaa kokonaisen yhteisön itsensä näköiseksi persereiäksi. Juuri tämän ilmiön takia minä viimeksi poistin tunnukseni.

Tiemuh

syyskuu 02, 2012, 10:33:37 ap #11 Viimeisin muokkaus: syyskuu 02, 2012, 15:07:04 ip käyttäjältä Tiemuh
Ihana lukea topikkia jossa on yleisiä avautumisia asioista joista ei mitään käryä suurimpiirtein kenelläkään.

Alkuperäiseen ajatukseen minulla voisi hieman olla kannatusta, mutta sitäkin vahvemmin suosittelisin Remotecontrollia ilmoittamaan kyseisen hepun nimen siemenketjukirjeen ylläpitäjälle.

Jokainen joutuu silti itse päättämään kannattaako kenenkäkin kanssa alkaa vaihtoja tai kauppoja tekemään. Jos oikeasti on tapahtunut jokin suuri huijaus tai vedätys niin siitä on syytä kaikkienkin tietää, mutta kuka sitten päättää onko kyseessä oikeasti tapahtunut esim. rikos. Kaiki käyttäjät eivät kuitenkaan ole varustettu samallaisilla moraalikäsityksillä ym. joten myös viattomat tai ainakin ansaitsemattomat saisivat kärsiä. Esim. esimerkkitapauksessa olisi valituskin voinut suutautua toisin päin kun luvattuja salpapusseja ei tullutkaan kun niitä eniten odotti. Eli kyllä ihmiset, terveet ja vähemmän terveet, osaavat valittaa omista näkökulmistaan kokemaansa kaltoinkohtelua, oli syytä tai yleistä hyväksyntää tai ei. Jotkut jopa muuttavat faktat vastaamaan paremmin omaa näkökulmaansa, narsistisista syistä, joita voi ruokkia esim. se ettei saanut äidiltään lämpöä pienenä tai ala-asteen keittäjä laittoi liikaa keittoa aina lautaselle. Kyllähän tuollainen kaltoinkohtelu oikeuttaa moniinkin tekoihin mitä ei kuitenkaan itse muilta voisi hyväksyä.

Edit: selkeytetty korjaamalla kirjoitusvirhe

calm

Lainaus käyttäjältä: Tiemuh - syyskuu 02, 2012, 10:33:37 ap
Ihana lukea topikkia jossa on yleisiä avautumisia asioista joista ei mitään käryä suurimpiirtein kenelläkään.

Alkuperäiseen ajatukseen minulla voisi hieman olla kannatusta, mutta sitäkin vahvemmin suosittelisin Remotecontrollia ilmoittamaan kyseisen hepun nimen siemenketjukirjeen ylläpitäjälle.

Kyllä ketjukirje näkyi viestiketjun perusteella läpi menneen, vaikka muu kaupankäynti ei olekaan tuottanut tulosta.

Remotecontrol

syyskuu 02, 2012, 12:34:43 ip #13 Viimeisin muokkaus: syyskuu 02, 2012, 12:57:13 ip käyttäjältä Remotecontrol
Lainaus käyttäjältä: Whili - syyskuu 02, 2012, 00:57:06 ap
Lainaus käyttäjältä: Remotecontrol - syyskuu 02, 2012, 00:51:25 ap
Laitan nimimerkin heti jos ylläpidolta tulee hyväksyntä tän topicin tarkotukselle. Voidaan sitte tänne jatkossa kerätä kaikki. Mikä parasta vielä tämän jannun kohdalla oli se että en ollut ensimmäisten arkipäivien aikana lähettänyt niin kyseli että mikä maksaa :DD

Lähretäänkö isojen rumien chilinsyöjien porukalla kyseleen kuulumisia  8)

No nyt menee jo yli...
Lainaus käyttäjältä: Tiemuh - syyskuu 02, 2012, 10:33:37 ap

Jokainen joutuu silti itse päättämään kannattaako kenenkäkin kanssa alkaa vaihtoja tai kauppoja tekemään. Jos oikeasti on tapahtunut jokin suuri huijaus tai vedätys niin siitä on syytä kaikkienkin tietää, mutta kuka sitten päättää onko kyseessä oikeasti tapahtunut esim. rikos. Kaiki käyttäjät eivät kuitenkaan ole varustettu samallaisilla moraalikäsityksillä ym. joten myös viattomat tai ainakin ansaitsemattomat saisivat kärsiä. Esim. esimerkkitapauksessa olisi valituskin voinut suutautua toisin päin kun luvattuja salpapusseja ei tullutkaan kun niitä eniten odotti. Eli kyllä ihmiset, terveet ja vähemmän terveet, osaavat valittaa omista näkökulmistaan kokemaansa kaltoinkohtelua, oli syytä tai yleistä hyväksyntää tai ei. Jotkut jopa muuttavat faktat vastaamaan paremmin omaa näkökulmaansa, narsistisista syistä, joita voi ruokkia esim. se ettei saanut äidiltään lämpöä pienenä tai ala-asteen keittäjä laittoi liikaa keittoa aina lautaselle. Kyllähän tuollainen kaltoinkohtelu oikeuttaa moniinkin tekoihin mitä ei kuitenkaan itse muita voisi hyväksyä.

Niin tässähän tarkoitus nyt asiasta keskustella ja hyvä että sitä herättää. Ja kyllä, minusta ainakin saa valittaa niin paljon kuin haluaa jos ei kaupankäynti minun kanssa suju!
Pieni asia itselle mutta periaatteena iso. En mä tässä mitään rikosilmoitusta oo tekemässä, enkä tämän tapauksen takia topiccia luonut, vaan lähinnä jos muillakin on jotain negatiivisiä kauppakokemuksia että saadaan joku lista kenenkä kanssa ei tulisi vääntää kauppoja. Eli jos meinaat että nuo mun avautumiset on vain mun näkökulmasta niin toki voisin olla kusipää ja yksityisviestit laittaa esille, saa sitten jokanen päätellä onko se kenenkä näkökulmasta :D Kuten sanoin rahallisesti en mitään menetä eikä mitään suurta rikosta ole tapahtunut, seison vain periaatteeni takana. Mutta sydäntä lämmittää että löytyy ihmisiä jotka tykkäävät provosoinnista, mikäs sen mukavempaa =)

Ainiin ja paljonhan kauppaa käyvät myös ei foorumilaiset. Eli epäillyttävät kyselyt sähköpostitse yms, niitäkin voisi laittaa ylös sillä jos kusettaja onnistuu yhtä kusettamaan niin kyllä se koittaa vielä toisiakin. Tälläisiä topicceja vain paljon ollut muilla foorumeilla niin siitä idea lähti.

Tiemuh

Ei tietenkään puhunut sinusta Remote, enkä kenestäkään muustakaan tietystä. Satun vain asioimaan lähes päivittäin hieman kuvailemasi kaltaisten ihmisten kanssa ja siitä iinnostuin ;). Ajatuksena olikin että yhteiseen hyvään tarkoitettua voidaan käyttää myös tarkuituksiin joita vastaan ne on luotu.

jaolsten

No heidå. Olen nähnyt näitä kaupankäynnin palauteketjuja monella muullakin foorumilla. Minun puolestani voitte julkaista fooruminickit ja antaa palautteenne, niinhän esim. huutonetissäkin on tapana.

Mutta: muistakaa, missä menee asiattomuuden raja. Ketään ei esim. saa syyttää varastajaksi, rikolliseksi yms. Voitte kertoa oman versionne kaupankäynnistä, mutta mieluummin aika hellin käsin. Annetaan siis jokaiselle myös mahdollisuus antaa vastineensa, jos tulee negatiivista palautetta. Yksityisviesteistä ei kannata ottaa suoria lainauksia tänne, sillä se saattaa mennä erään rajan yli...
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Ryhis

Otin 15€ takkiin kun postittelin 12v muuntajaa Kuopijoon TurboPuberteth-nimiselle urpolle. Saatanan muuntaja on nähnyt enemmän Suomea kuin minä.

Turbopupersereikäth voi ottaa tämän viestin rehellisenä varoituksena.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Remotecontrol

Dzamuto toukokuussa halusi vaihtaa minigrippejä, koskaan niitä vaihtareita hänen puoleltaan ei ole saapunut.

biblo

Itse myönnän että olen unohtanut Danille lähettää vaihdossa siemeniä, johtuu siitä ettei ole muistissa mistä sovimme+yv hukassa.

Bluesmiehelle myös pahoittelut etten ole ehtinyt lamppuja koettaa.
"Grow food, not lawns"

masaiman

joulukuu 08, 2012, 21:24:02 ip #19 Viimeisin muokkaus: joulukuu 08, 2012, 21:42:34 ip käyttäjältä Mattson
Chilicious voisi joko lähettää siemenvaihtarikirjeessä lähettämäni valmiiksi merkitetyn paluukuoren tai edes vastata yyveeseen mikä maksaa.

EDIT:ei nähtävästi ole käynyt paikalla tiedustelun jälkeen, mutta silti odottelisin sitä kirjettä saapuvaksi kerta oli kuori ja pussit yms valmiiksi...