tammikuu 11, 2025, 00:01:48 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Mikä laji Waterfarmiin?

Aloittaja Jurpo, toukokuu 02, 2005, 09:48:01 ap

« edellinen - seuraava »

Jurpo

Morjens chilifriikit!
Olen ensimmäistä kertaa chilejä kasvattamassa, mulla on juuri itämässä tommosia kuin Rocoto rojo, Lemon drop, Habanero red uganda ja Bolivian rainbow. Tarkoitus olisi laittaa joku noista Water farmiin ja muut multaan. Mitä suosittelette?

Kaikki muut paitsi Lemon drop on lähteny itämään, Habanero red uganda nousi pinnalle ensimmäisenä, siitä lajista oliskin kiva tietää jotain tarkemmin, en löytäny kuvaa mistään.

Kiitoksia jo etukäteen.

Aji Inferno

Terve vaan! :)

Habaneron laittaisin ensimmäisenä vesisysteemeihin, lähinnä koska Lemon Drop ja Rocoto ovat (ainakin minulla aina olleet) paljon suurempia kasveja, ja Rainbow taas enemmän koriste- kuin hyötychilinä viihtyy hyvin esim. 20cm altakasteluruukussa.

Tuota nimenomaista Habaa en ole nähnyt, mutta tuskin paljon valehtelen jos arvelen sen näyttävän hyvin samalta kuin Infernon Chinense -osion useimmat punaiset chilit. Ja tietty jännityshän on sen odottamisessa mitä noista oikein tuleekaan! :)

Kasvatusolosuhteilla on melkoinen vaikutus tuloksiin. Olen huomannut esim. Fataliin kasvien olevan käytännössä täysin erilaisia kuin samat lajikkeet omissa oloissani. Minulla esim. chinenset ovat aina jääneet tuollaisiksi runsaan puolen metrin korkuisiksi, leveiksi jölliköiksi, kun taas paremmissa olosuhteissa jengi on tavoitellut niilläkin katonrajaa... ;)

Herpiili

Tuo Habanero Red Uganda taitaa olla samaa tavaraa kuin K-kauppojen tiskeissä välillä nähtävät punaiset, ugandalaiset habanerot ;)

Ihan pätevää tavaraa ainakin itsekasvatettuna ja potkuakin riittää kyllä normaalin Habaneron veroisesti.

Hyviä lajikkeita kaikki muut paitsi Bolivian Rainbow, joka on pahan makunsa puolesta enemmänkin koristechiliksi kuin syötäväksi sopiva ;)

Baccatumit vesiviljelyssä ovat kyllä todella nopeakasvuisia :)