tammikuu 09, 2025, 22:22:27 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

¨Rähinä-Reetan kasvattelut 2012

Aloittaja Rähinä-Reetta, lokakuu 11, 2012, 13:59:28 ip

« edellinen - seuraava »

SK

Hei, minua kiinnostaisi kyllä galan siemenet jos sinulla niitä liika nurkissa pyörii?

Vaihdokkeja on useita. Lähinnä tuolta päiväkirjasta voi etsiä mieleistään, mutta kysymällä saattaa löytyä muutakin.

Rähinä-Reetta

Lainaus käyttäjältä: SK - lokakuu 16, 2012, 12:50:10 ip
Hei, minua kiinnostaisi kyllä galan siemenet jos sinulla niitä liika nurkissa pyörii?

Vaihdokkeja on useita. Lähinnä tuolta päiväkirjasta voi etsiä mieleistään, mutta kysymällä saattaa löytyä muutakin.

Hei vaan! Olen saanut muutaman kypsän podin siitä, ja muutamia on tulossa. Vaihtari käy minulle kyllä, kurkkailen päiväkirjaasi.  :)

Rähinä-Reetta

Kasvihuone tyhjennetty. Kauden saldo:

- diablo: syöty
- aceituno:....................... 1.4 kg
- brasileira marimbondo... 2.6 kg
- 7-pod............................. 0.9 kg
- naga morich................... 0.5 kg
- black cobra..................... 0.7 kg
- birds eye baby............... 0.4 kg
- mummon habanero........ 0.9 kg

Paljolti myöhästynyttä ja osin kehnosti tänä kesänä voineita, erityisesti naga ja 7-pod.

Rähinä-Reetta

7-pod, kasvoivat sentään kokoa ihan kivasti

naga morich

black cobra

peratut 7-podit ja muutama kyytiin ehtinyt habanero

Voisi varmaan enemmänkin panostaa noihin esillepanoihin, mutta ei nyt jaksant...

Rähinä-Reetta

Mitä olen katsellut päiväkirjoja, kaikilla on hirmuisesti lajikkeita.  :)  Mikä on tietysti täysin ymmärrettävää. Ihmettelen vain mihin ihmeeseen saatte ne kaikki puskat mahtumaan?  :D
Täytyy varmaan haeskella foorumilta näppäriä tila-ihme-ratkaisuja, itsellä kun tuntuu ettei koskaan ole tarpeeksi kasveja, mutta aina yhtä ahdasta.  :)

Toni.A

Vaatiihan se välillä melkoista luovuutta, että saa kaikki mahtumaan, mutta kyllä se sopu sijaa antaa! ;) Muutamassa paikassa pystyy noita kasveja esikasvattamaan, niin yllättävän paljon niitä sitten mahtuukin. Varastossa on lamput ja pöytä odottamassa uutta kautta ja sisälläkin on tilaa muutamalle.

Näyttäähän tuo Reetallakin olevan melkoisen tulinen loppukausi takana ja uskoisin, että jokunen tulinen lisää sinne mahtuukin ensi kaudelle. Ainakin mahdollisuus on! ;)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=7287.0
   http://sushrajalla.blogspot.com/             
         Chiliyhdistyksen jäsen no.1030

Rähinä-Reetta

lokakuu 17, 2012, 13:44:47 ip #26 Viimeisin muokkaus: lokakuu 17, 2012, 17:56:41 ip käyttäjältä ¨Rähinä-Reetta
Sisätiloihin talveksi niitä ei kuulemma enää haluta.  ;D
Taidan mä silti taivutella isännän kantamaan kanssani rocoto brownit sisälle.  ;) En raaski heittää menemään.

Nagat ovat parhaillaan miehen operoimana kylmäsavussa viskitynnyri-briketillä.

Wonka

Hienosti olet satoa saanut kylmästä kesästä huolimatta. :) Onkos brown pubet nostettu sisälle kypsyttelemään, kun ei kauden saldossa näy? Minulla kauden sato tulee koostumaan pääasiassa ruskeista pubeista ja lemon dropista (kylppärissä kypsymässä).

Rähinä-Reetta

Lainaus käyttäjältä: Willy Wonka - lokakuu 17, 2012, 18:36:32 ip
Hienosti olet satoa saanut kylmästä kesästä huolimatta. :) Onkos brown pubet nostettu sisälle kypsyttelemään, kun ei kauden saldossa näy? Minulla kauden sato tulee koostumaan pääasiassa ruskeista pubeista ja lemon dropista (kylppärissä kypsymässä).

Rocotossa alkaa nyt vasta kypsyä, ja kukkia on niin valtavasti. Iso ronkkana, tai oikeastaan kaksi samassa laatikossa. Odottelee siirtoa viimeisenä kasvihuoneessa. Yläkerran kylpyhuoneeseen päätyy, siellä on ammeen päälle rakennettu kasvattelulava. :D Täytyy yrittää saada se viihtymään. :)

Wonka

Kuulostaa tutulta touhulta.  ;D Itse leikkelin kasveista noin puolet pois jotta mahtuivat ovesta sisään ja sitten kylppärissä vielä trimmasin lähes kaiken paitsi podit ja välittömästi niiden vieressä olevat lehdet pois. Tänään keräsin pari kypsää podia ja laitoin toisen kierroksen "herpiilisidiä", ensimmäinen siis sisään nostaessa.

Rähinä-Reetta

Lainaus käyttäjältä: Willy Wonka - lokakuu 17, 2012, 20:45:37 ip
Kuulostaa tutulta touhulta.  ;D Itse leikkelin kasveista noin puolet pois jotta mahtuivat ovesta sisään ja sitten kylppärissä vielä trimmasin lähes kaiken paitsi podit ja välittömästi niiden vieressä olevat lehdet pois. Tänään keräsin pari kypsää podia ja laitoin toisen kierroksen "herpiilisidiä", ensimmäinen siis sisään nostaessa.

Ai niin, se kylppärin kapea ovi... Olin mielessäni taistellut vasta portaisiin saakka.  ;D

Rähinä-Reetta

lokakuu 18, 2012, 14:00:43 ip #31 Viimeisin muokkaus: lokakuu 18, 2012, 14:12:58 ip käyttäjältä ¨Rähinä-Reetta
No eihän ne kauniit ole...

Pitäiskö tuota leikellä vai mahtaako siitä olla tuommoiselle risupuskalle hyötyä? Jonkin verran kukkia pitkien oksien päissä.
Valaistuskin tarvitsisi ratkaista.

Rähinä-Reetta

Rähinä-Reetta

lokakuu 19, 2012, 09:33:00 ap #33 Viimeisin muokkaus: lokakuu 19, 2012, 17:05:23 ip käyttäjältä ¨Rähinä-Reetta

Hyvää huomenta, Rocotot.  :)
Minusta näyttävät jo hiukan ilahtuneen olosuhteiden muutoksesta. Kuvassa myös keltaiseksi tuunattu "kotiaurinko", jonka tilalle vaihtuu loisteputkivalaisin. Tänä talvena säästetään sähköä ja laitetaan natikka huilimaan.

Substral Naturen Tomaatti- ja yrttiravinne tarttui kauppareissulla mukaan ja ajattelinkin sitä kokeilla noille rocotoilleni testiluontoisesti. Yleensä chilien kanssa olen turvautunut "Puutarhan Kesään", joka on ainakin vaikuttanut ihan hyvältä ja helpolta lannoitteelta.

Lisää ilahduttavaa chilipostia Chilivaarilta ja tilaukseni Fataliilta

Kiitos!  :) Tuskin maltan odottaa ensikautta.

Rähinä-Reetta

Posti toi tänään taas siemeniä. Kiitos kaikille lähettäneille!
Ensi kaudesta tulee todella mielenkiintoinen. :)

Rähinä-Reetta

"Pommikirje" Reimerilta.

Rocotot päättivät sisätiloihin siirryttyään karistaa kaikki kukkanuppunsa. 4 hedelmää siellä koittaa kypsyä. Galapagoensella ollut vähän sama meininki, loppusato on pysynyt ja kypsyy hiljalleen, mutta uudet kukkanuput eivät ole menestyneet. Ei taida tämä talvikasvattelu olla minun heiniäni...  :o

ChIlIDoG

Täällä pubet aloi puskea podia, kun pääsivät sisälle.

Rähinä-Reetta

lokakuu 31, 2012, 14:26:07 ip #37 Viimeisin muokkaus: lokakuu 31, 2012, 14:35:21 ip käyttäjältä ¨Rähinä-Reetta
Kiitos vielä Erik Sourille ja SK:lle jonka postin mukana tuli mysteerinen chilijauhemaistiainen. Kokeilen sitä aamupalamunakkaaseeni heti huomenna.  :D

Rähinä-Reetta

joulukuu 09, 2012, 11:13:35 ap #38 Viimeisin muokkaus: joulukuu 09, 2012, 11:15:26 ap käyttäjältä ¨Rähinä-Reetta
Joulukuun kukkia - 'rocoto brown'

Täytyy kyllä sanoa että tässä vaiheessa ei jaksa paljoa innostua, yritän pitää hengissä nuo pari riesaa jotka hellyin ottamaan sisälle...

Galan siemeniä on yhä ylimääräisiä jos joku niitä haluaa, tai jos jotkin lähettämäni eivät itäneet niin voin laittaa uudet.

janne.k

C. galapagoense iti 9 päivässä, ei taida mitään vikaa siemenissä olla ainakaan.  :)

Kiitti vielä!