Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Päävalikko

Makon toinen kausi - 2013

Aloittaja Raumala, lokakuu 30, 2012, 23:08:06 IP

« edellinen - seuraava »

Raumala

#140
Kukkaa pukkaa ja reilusti !

Cajamarca avasi ensikukkansa ja näitä on paljon. Kasvikin jo + 70 cm.


Hyper Pube jatkaa kukintaa ikkunalaudalla.


Offtopic kuvana vanhoista hopeisista ruusulusikoista tehty Ruusukääty. Kierrätyshän kannattaa aina !


HUOM ! Teen muutamia chilikukka riipuksia Äitienpäivä lahjoiksi, tulossa taas vähän erillaisia mitä edelliset sarjat. Ainakin Pube kukkia ja ehkä joitain muitakin... yritän saada kuvan ja hinta/saatavuus tiedot ensiviikolla.
Samalla tyylillä mennään kun noissa Bacca riipuksissakin, jotka menivät kaikki.


Raumala

#141
Cajamarca, C. Chinensen pukkaa reilusti kukkaa ja nuppuja. Kukat melkein tuplasti isompia kun normi Chinenseissä ja paljon seitsemän terälehtisiä kukkia.











Raumala

Uudet kukkariipusmallit hahmoteltu paperille, loppuviikosta saan ehkä jo kuvia valmiista riipuksista.
Pube, Annuum ja Bacca.

akselsson1

hienoja hahmotelmia! odotan innolla kuvia itse tuotteista :)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Raumala

#144
Starfish kasvattelee podejaan.


Pink Habanero aloitti kukinnan.


Aji Fantasy aloitti myös kukinnan. Kuvaan tuli harvinaisen hyvä kontrasti, jipi jipi.  ;D

Feint

Mahtava kuva toi viiminen, huh huh! Ja todella upea kukka on!

Raumala

Kiitti, välillä säkällä onnistuu. Näköjään tolla vastavalolla saa hyvän kontrastin valkeisiin kukkiin.

Raumala

#147
Cajamarcaan rupeaa jäämään podit kiinni. Näköjään riittää luonnon valo jo Chinenseille.


Jokohan jäi ensimmäiset podit Turbo Pubeen, tollaisia on muutama kiinni ?


Ensimmäiset kukat auenneet Large Brown Habaneroon. Kuva otettu ns. myötävaloon(?). Tuli hieno helmiäishehku.

Raumala

Kerkesi touhuta noiden kukkariipusten parissa tänään vähän aikaa, siinä ne valmistuu vähän kerrallaan.
Hintaa noille tulee 70 €/kpl sis. pk:t kirjattunakirjeenä. Koko: noin 30 mm, hopea 925.
Annuum varattu Hornalle, Pube ja Bacca vielä kaupan. Joitakin ketjujakin kaupan 42 cm(2 mm papuketju) ja 45 cm(x2 normaali ja 2 mm papuketju) 15 €/kpl

Raumala

#149
Kahden viikon kasvu näkyy kuvissa hyvin kun aurinko paistanut, paitsi tänään.
29.3


Tänään 12.4. Kuvassa näkyvät tukikepit 100 cm.


En tiedä mitä olen tehnyt erilailla tälläkaudella kun kasvu noin hyvää, lannoitus samaa(Puutarhan Kesä 1,5-2 ml/l). Ainut mikä tulee mieleen niin ruukut ovat tällä kaudella 6.2 litraisia viimekauden 2,7 litraisten sijaan = puolta isommat ruukut -> puolta isommat kasvit ?

akselsson1

pakko nussia pilkkua mutta ruukut eivät ole puolta isompia, vaan kaksinkertaisia verrattuna edellisiin ;)
Mutta pilkusta huolimatta hyvin kasvaa, ja komppaisin kyllä kuitenkin tuota isomman ruukun ja nopeamman kasvun teoriaa, varsinkin jos vaihdot on ajoitettu sopivassa kohtaa :)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Raumala

Heh, kyllä täällä Sawossa on kaikki puolta isompaa. ;)
Itsekkin veikkaisin hyvin ajoitettuja ruukunvaihtoja ja jatkuvaa lannoitusta joka kastelukerralla.

jaolsten

Lainaus käyttäjältä: Raumala - huhtikuu 12, 2013, 11:51:43 AP
En tiedä mitä olen tehnyt erilailla tälläkaudella kun kasvu noin hyvää?
Kastelu maltillisempaa?
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Raumala

Lainaus käyttäjältä: jaolsten - huhtikuu 12, 2013, 14:47:51 IP
Lainaus käyttäjältä: Raumala - huhtikuu 12, 2013, 11:51:43 AP
En tiedä mitä olen tehnyt erilailla tälläkaudella kun kasvu noin hyvää?
Kastelu maltillisempaa?

No sekin myös, ylensä odoteltu että vähän lehdetkin lurpahtavat...

Raumala

#154
Jopas jotakin... uusia podin alkuja ilmestynyt.

Turbo Puben podin alku, näinköhän pääsen maistamaan ensimmäisen kerran ikinä tuoretta Pubea.


Cajamarcaan jää podit todella hyvin kiinni, + 10 kiinni.


Muita podittavia:
Lemon Drop, + 30 kiinni
Starfish, 6 kiinni
Aji Fantasy, 1 kiinni
Alma Paprika, 1 kiinni, kypsynee parinviikon sisällä, laskettuaika 22.4.

KP78

Hienoja nuo 7-lehtiset kukat. Mua kiinnostais pari Cajamarcan siementä noista sitten kun kypsyvät.

Jani M

Lainaus käyttäjältä: Raumala - huhtikuu 14, 2013, 13:27:10 IP
Turbo Puben podin alku, näinköhän pääsen maistamaan ensimmäisen kerran ikinä tuoretta Pubea.


Älä pidätä hengitystä maistiaisia odotellessa. Kypsymiseen menee aikaa. Mulla meni kaks ja puoli kuukautta tuosta vaiheesta kypsään podiin. :D Toki sisätiloissa ja keinovalolla, joten todennäköisesti nopeammin käy kypsyminen valon lisääntyessä.

Raumala

#157
Lainaus käyttäjältä: Jarok - huhtikuu 14, 2013, 15:27:26 IP

Älä pidätä hengitystä maistiaisia odotellessa. Kypsymiseen menee aikaa. Mulla meni kaks ja puoli kuukautta tuosta vaiheesta kypsään podiin. :D Toki sisätiloissa ja keinovalolla, joten todennäköisesti nopeammin käy kypsyminen valon lisääntyessä.

Kypsyminen siis juhannukseksi odotettavissa  ;D, tyytyväinen että edes yksi podin alku nyt kun Pubet kukkineet jo 2 kk.

Lainaus käyttäjältä: KP78 - huhtikuu 14, 2013, 13:36:25 IP
Hienoja nuo 7-lehtiset kukat. Mua kiinnostais pari Cajamarcan siementä noista sitten kun kypsyvät.

Onnistuu kyllä.


Raumala

#158
Muutama chilikukka riipus kaupan.
-materiaali: hopea 925
-koko: 30 mm
-keskusta kevyesti patinoitu
-hinta 70 €/kpl, sis. pk:t kirjattuna kirjeenä
-muutama ketju, 42 cm(papuketju) ja 45 cm(papuketju), hinta: 15 €/kpl

Keskimmäinen Annuum myyty (Horna), vasemmanpuoleinen Baccatum myyty(Petri) eli oikeanpuoleinen Pube enää jäljellä.
Teen muutaman vielä ennen Äitienpäivää valmiiksi...


Orkidea riipus.
-materiaali: hopea 925
-koko: 47 mm
-kevyesti patinoitu
-hinta 105 €/kpl, sis. pk:t kirjattuna kirjeenä


Kirsikankukka riipus.
-materiaali: hopea 925/kupari Mokume Gane, tausta hopea 925
-koko: 27 mm
-hinta 95 €/kpl, sis. pk:t kirjattuna kirjeenä


Siitä viimeiset uniikit kukkariipukset Äitienpäivä lahjoiksi.  ;)



Ettei mene ihan pelkäksi mainostamiseksi niin chilitkin kasvavat. Aji Fantasyyn alkoi podit tarttumaan, muutama kiinni.


Cajamarcan kaikki latvukset näyttävät tältä, kukkaa ja podeja...


Lemon Drop pötkylöitä.


Alma Paprika mokkula, 45 mm halkaisijaltaan, pikkukasvi ei ole muita podeja jaksanut kasvattaa. Laskettu kypsymisaika 22.4, jos 6 vko pitää kutinsa. Aavistuksen väri jo muuttunut.

Raumala

#159
Aji Finlandia aukaisi ensikukkansa, kyllä on oudonnäköinen kukka :o kun jäänyt värit vähille terälehdissä.
Onko tämä normaali kukka vai vaan värihäiriöinen ?