tammikuu 09, 2025, 22:46:36 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Siemenketjukirje II

Aloittaja Whili, tammikuu 03, 2013, 13:07:49 ip

« edellinen - seuraava »

Jani M

Lainaus käyttäjältä: HSuomi - huhtikuu 25, 2013, 21:22:46 ip
Onko muuten mitään hyötyä viedä tota pakettia huomena iltapäivällä postiin vai voinko pitää maanantaihin asti?

Ei taida olla tässä vaiheessa kautta enää parin päivän päälle.

HSuomi

3 tuntia perkasin tota "kirjettä" ja otin sieltä sitten aika randomilla tavaraa. n.30-40 eri lajiketta.
Paljon siellä oli kaikkia "numerochilejä" joista en tajunnu mitään joten ne jätin koskemattomiksi.
Annan työkaverin selata paketin huomena läpi (jos se vaan sopii) ja pistän iltapäivällä postiin.

Niin, en mä tonne mitään lisännyt kun siellä oli valmiiksi jo kaikkia siemeniä mitä mulla on. Nyt mulla on sadaksi vuodeksi siemeniä : )
Tuhannet kiitokset kaikille jotka ovat tonne lajikkeita lisäilleet.

Whili

Mitäs tossa olis sellasia mitä ehdottomasti kannattais ottaa?

Chiliwikissä on lista noista siemenistä ja sieltä on helppo katsoa löytyykö kyseisistä kasveista tarinaa.

Lainaus käyttäjältä: HSuomi - huhtikuu 26, 2013, 00:09:12 ap
Annan työkaverin selata paketin huomena läpi (jos se vaan sopii) ja pistän iltapäivällä postiin.

Vaikkakin kirjeen periaate on, että "ota ja anna", niin kirje on sevverran paksussa kunnossa, että kyllä sopii jakaa iloa muillekkin  :)

Whili

Ilmoittautumisia otetaan vastaan
Syksyn kierrokseen

Säännöt samat: YV:llä yhteystiedot

Whili

Ja sorrii, ilmoittautumisesi on rekisteröity !!
Ei tarvitse enään viidettä kertaa ilmoittautua  ;)

Macex

Lainaus käyttäjältä: Whili - huhtikuu 27, 2013, 00:38:33 ap
Ja sorrii, ilmoittautumisesi on rekisteröity !!
Ei tarvitse enään viidettä kertaa ilmoittautua  ;)

Se varmistelee, että saa viidesti siemeniä hiplata.

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

Herpiili

Lainaus käyttäjältä: Whili - huhtikuu 26, 2013, 05:21:52 ap
Mitäs tossa olis sellasia mitä ehdottomasti kannattais ottaa?

Chiliwikissä on lista noista siemenistä ja sieltä on helppo katsoa löytyykö kyseisistä kasveista tarinaa.

Hyper pubea lisäilin ja uutena laittelin mukaan Starfish x Hot Tree Pepper F2 (Capsicum baccatum x baccatum)-hybridin siemeniä.

sorrii

Olen tosiaan varmistanut mukanaoloni varmuuden vuoksi asianmukaisesti kolmena kappaleena ...

Oletteko nyt varmoja ettei pitäisi vielä kirjallisesti oikein paperillakin, ettei unohtus  :-X
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Whili

Lainaus käyttäjältä: sorrii - huhtikuu 27, 2013, 01:50:34 ap
Olen tosiaan varmistanut mukanaoloni varmuuden vuoksi asianmukaisesti kolmena kappaleena ...

Oletteko nyt varmoja ettei pitäisi vielä kirjallisesti oikein paperillakin, ettei unohtus  :-X

Aaaarrgg !!

Kattoppa tuota topikin ykkösviestiä, siellon paksuunnettuina syksyn kiertoon ilmoottautuneiren  nimet.

Whili

Dethlock

Onko noista siemenkirjeen lajikkeista mitään listaa olemassa?
I'm newbie and I know it  -  2013  -  Chilisti #2374
Kasvatuspäikkäkirja
Hydrohärpäke DethTable

Youtube kanava

Miquel

Koska kukat ovat mitättömän pienet ja marjat syömäkelvottomia, käyttöarvo perustuu lehdistöön.

Kausi -13: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12313.0
Kausi -14: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=14231.0
Kausi -15: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=15663.0

Dethlock

Kasvatuspäikkäkirja
Hydrohärpäke DethTable

Youtube kanava

Caide

Just poimin rairai-kirjeen postilaatikosta. Istutan noi rai-ruohot maahan ja lähetän paketin sit eteenpäin. En vaan ymmärrä miksi noi on pakattu pikku pussukoihin... Taitaa postitus jäädä kyllä vapun jälkeiseen aikaan...

Caide

Noniin, vien tuon kirjeen kohtapuoliin postiin ja se jatkaa matkaa Dethlockin suuntaan. Oma vaaka näytti painoksi 503 grammaa, eli ei ole kauhean lähellä sitä kahta kiloa, mitä olin lukevinani jossain vaiheessa viestiketjussa. Kaikkia lajikkeita, mitä chiliwikissä luki, ei tuolla ollut. Suht tyhjiä pusseja oli monta, taisi olla ihan kokonaankin tyhjiä. Muutaman rikkinäisen pussin vaihdoin ehjään. Otin lajikkeita vain niistä pusseista, missä siemeniä oli reilusti yli 10 kpl. Ei mulla ollut oikein muuta lisättävää kirjeeseen, kuin peruslajikkeista laitoin Jalapeño Earlya ja Fire Flamea.

Siemenvalikoima tuossa kirjeessä oli kuitenkin kyllä huikea. Kyllä aika hymyssä suin sai tuota katsella. Mahtaakohan monellakaan siemenmyyjällä olla tuollaista valikoimaa? Oli kunnia päästä mukaan ketjukirjeeseen. Ensi vuonna minulla on paljon enemmän siemeniä ja annettavaa takaisin, koitan päästä mukaan jakelemaan siemeniä yhteisölle kiitokseksi tästä.

Kiitos!

Jani M

Lainaus käyttäjältä: Caide - toukokuu 03, 2013, 09:25:57 ap
Oma vaaka näytti painoksi 503 grammaa, eli ei ole kauhean lähellä sitä kahta kiloa, mitä olin lukevinani jossain vaiheessa viestiketjussa.

Kannattaa nipistää pois se 3 grammaa, niin pääset kolmen euron postikuluilla, yli 500gr kirjeet maksaa 4,60 muistaakseni.

Dethlock

Pitää katsoa saako sitä painoa viilattua vähän alaspäin jahka kirje saapuu.
Kasvatuspäikkäkirja
Hydrohärpäke DethTable

Youtube kanava

Chilivili

Syksyn kirjeeseen olisi toiveissa päästä mukaan...

Joku mainitsi ettei kaikkia listalla olevia siemeniä ole enää jäljellä,
Joten A) päivittyykö chiliwikin lista ennen syksyä?
B) tuleeko loppuneita tai uusia lajikketa sinne lisää ennen kierroksen alkua?

Mulle vähän epäselviä noi kuviot kun en ole ennen osallistunut.

Fredrik-flugarn

Wikin lista ei voi olla muuta kuin suuntaa antavaa ellei kaikki kirjeen osallistujat sitoutuisivat päivittämään wikissä listan jos vie viimeiset tai lisää lajikkeita/lajia
Rehut ja revitetyt pelihousut, kasvatuspäiväkirja siis...
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=16281.0

Jani M

Chiliwikin listaa ei ole päivitetty aikoihin. Taitaa olla minun jäljiltä ja muistaakseni helmikuun alkupuolella se kirje kävi mulla.