tammikuu 08, 2025, 22:05:14 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Siemenketjukirje II

Aloittaja Whili, tammikuu 03, 2013, 13:07:49 ip

« edellinen - seuraava »

Miquel

Lainaus käyttäjältä: Jarok - huhtikuu 05, 2013, 21:41:25 ip
Lainaus käyttäjältä: Miquel - huhtikuu 05, 2013, 21:36:57 ip
Idätin ketjukirjeessä olleita vihannespaprikoita, mutta mikähän lienee tuo yksi lajike. En saanut pussukan nimestä oikeen selvää enkä sitä jaksanut apteekkiin kiikuttaa oikoluettavaksi.  :) Kirjoitin itselleni muistiin sen mitä oletin pussissa lukevan, "ryzhy hvost" ei silti vaikuta olevan mikään tunnettu lajike.  ;D

Ryzhy hvost.
http://www.seemnemaailm.ee/fin/index.php?GID=13758

Kappas. Mulla siis lukee HUOST jolla googlatessa ei tärppää. Edelliseen viestiini tuli lajike siis typon myötä sattumalta oikeinkirjoitetuksi. Välillä näin?  ::)
Koska kukat ovat mitättömän pienet ja marjat syömäkelvottomia, käyttöarvo perustuu lehdistöön.

Kausi -13: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12313.0
Kausi -14: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=14231.0
Kausi -15: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=15663.0

Fredrik-flugarn

pelkäsin jo että ollu mun havannan paprika ;)
(tä sit voi poistaa ku pää rupee särkemään jos en ite muista)
Rehut ja revitetyt pelihousut, kasvatuspäiväkirja siis...
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=16281.0

jaolsten

Lainaus käyttäjältä: Fredrik-flugarn - huhtikuu 05, 2013, 21:50:27 ip
pelkäsin jo että ollu mun havannan paprika ;)
(tä sit voi poistaa ku pää rupee särkemään jos en ite muista)
Aika söpösti olet pöhnänny ittes.  :D
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Tunari

Lainaus käyttäjältä: Chilinkalastaja - huhtikuu 05, 2013, 14:56:33 ip
Pyydän isosti anteeksi kaikilta, minä töpeksin ja sain vasta eilen paketin liikkeellee.. Kirje ei ole hävinnyt..

Anteeksi vielä kerran...  :(

Juu nou hätä... Tässä vuosien varrella vain posti hukannut omia paketteja / jakaja ei ole jättänyt mitään ilmoitusta että paketti olisi odottamassa... Pelkäsin siis pahinta, mutta kiva kuulla että tallessa viel :)

-Teemu

Whili

Ei nyt ruveta maalailemaan piruja seinille !!

Sovitaan että tätä pakettia itella ei syö

Ja huomiona, että kirje paketoidaan huolellisesti teipaten, ettei se tartu lajittelukoneeseen ja repeä auki.
Ja vaihdetaan paketti uuteen, mikäli tarve vaatii.
Sekä mielellään punnitutetaan postissa, ettei jää liian pienen postimaksun vuoksi matkalle.
On meinaan melko lähellä tuo puolen kilon raja..

Tunari

Lainaus käyttäjältä: Whili - huhtikuu 06, 2013, 15:37:06 ip
Ei nyt ruveta maalailemaan piruja seinille !!

Sovitaan että tätä pakettia itella ei syö

Ja huomiona, että kirje paketoidaan huolellisesti teipaten, ettei se tartu lajittelukoneeseen ja repeä auki.
Ja vaihdetaan paketti uuteen, mikäli tarve vaatii.
Sekä mielellään punnitutetaan postissa, ettei jää liian pienen postimaksun vuoksi matkalle.
On meinaan melko lähellä tuo puolen kilon raja..

Ok, kannatan  8)

Näillä mennään toivottavasti onneton Itella saa tuon nyt ainakin miulle perille asti :)

-Teemu

Maradoona

huhtikuu 07, 2013, 16:05:32 ip #226 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 07, 2013, 17:24:16 ip käyttäjältä Chilinkalastaja
Lisää ikäviä uutisia, ei ollut löytynyt osoitetta. Tosiaan itse lähdin torstaina isälle ja jätin äidin tehtäväksi viedä kirje postiin. Sanoi ettei löytänyt postin työntekijä osoitetta..

snip
ei laiteta ihmisten osoitteita julkisesti esille
/snip

Tuollaset tiedot lukee kirjeessä ja ei ollu kelvannu..

Mutta tosiaan mitä tehdään?
Kerran luulin olleeni väärässä, onneksi olin erehtynyt.

Tunari

huhtikuu 08, 2013, 10:50:57 ap #227 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 08, 2013, 15:54:02 ip käyttäjältä Tunari
Joo, jos kirje viel siun hallussa / saatavilla, niin sen voisi toimittaa seuraavalle elikkäs M;kko: lle (tiedot toimitettu Chilinkalastajalle yv.:nä)...

-Teemu

EDIT: Joku vika nyt ett "Osoitetta ei löydy"... Ehkä oma typo tai joku muu.... Mutt paketti lähtee seuraavaksi M;kko:lle, yritän uudestaan jollain uudemmalla kierroksella...
Pahoittelut aiheuttamastani viivästyksestä...

M;kko

Ei ollut vielä tänään postilaatikossa odottamassa... Toivottavasti tällä viikolla kuitenkin, että saatais kirje taas etenemään jotakuinkin normaalisti.

HSuomi

Ilmoitan että olen ensiviikon Venäjällä duunikeikalla. Mutta mahtaisko edes ehtiä siihen mennessä mulle asti...

M;kko

Ei ollut vielä tänään postilaatikossa odottamassa... Toivottavasti tällä viikolla kuitenkin, että saatais kirje taas etenemään jotakuinkin normaalisti.

M;kko

Lainaus käyttäjältä: Tunari - huhtikuu 08, 2013, 10:50:57 ap
EDIT: Joku vika nyt ett "Osoitetta ei löydy"... Ehkä oma typo tai joku muu.... Mutt paketti lähtee seuraavaksi M;kko:lle, yritän uudestaan jollain uudemmalla kierroksella...
Pahoittelut aiheuttamastani viivästyksestä...

Jaa niin milloinkohan se paketti lähtee? Vai onko lähtenyt jo? Täällä se ei VIELÄKÄÄN ole.

Filago

huhtikuu 12, 2013, 20:29:01 ip #232 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 12, 2013, 20:33:14 ip käyttäjältä Filago
Lainaus käyttäjältä: Filago - maaliskuu 14, 2013, 16:23:57 ip

Siellä oli Flexuja kolmelta eri henkilöltä, joten reippaana tyttönä otin yhden joka pussista, niin on sitten maksimaalinen geneettinen variaatio ristipölyyntymässä, jos useampi kuin yksi itää.. Kaksi siementä laitoin jo tulille, yhden säästin.
Ja mitäs muuta, joo nyt on sitten meikäläiselläkin pari siementä sitä Guyanalaista Baccaa itämässä, saadaan isoja baccoja tännekin mittailtavaksi, jos vaikka joskus tulee kisa pitkänomaisesta baccasta taas ;).

Ja sitten oli ihan pakko ottaa kaksin kappalein myös risteytystä Trinidad scorpion x Naga. Ihme kyllä en ole tajunnut itse risteyttää vaikka noita on kasvanut molempia... Saa nähdä onko edes tulinen yhdistelmä.

Filago

Nämä ovat nyt kaikki itäneet, kiitoksia kirjeeseen lisänneille. Guyanan Bacca iti jo molemmat, samoin Naga X Skorppari risteytykset lähti molemmat. Ja tänä aamuna huomasin riemukseni, että toinen Flexuista näytti valkoista, ja valtavalla vauhdilla tunki samantien jo melkeen olkapääkaaren esiin, erittäin elinvoimaiselta siis vaikuttaa, vaikka kypäräpääriski edelleen toki on. Flexu vei siis melkein kuukauden, mutta en aio vielä hukata toivoa tuosta toisestakaan siemenestä. Nämä on olleet tavallista viileämmässä, niin yleensäkin kaikki itämiset oli aika hitaita tänä vuonna.

Filago

ps. M;kolle huomattavaa: Jos blondi ymmärsi asian kulun oikein, niin ilmeisesti kirje piti tulla sinulle suoraan Chilinkalastajalta, kulkematta Tunarin kautta, koskapa Tunari ei sitä saanut sen Kalastajan ilmoittaman osoitevirheen takia, ja ratkaisi asian ilmoittamalla Kalastelijalle sinun osoitteesi. Kysele siis häneltä, ei Tunarilta, joka raukka jäi kirjeettä.

M;kko

Filago, näin minäkin (melkein blondina) sen ymmärsin. Lainaus Tunarilta oli sisällöltään aiheeseen liittyvä, mutta en siis tarkoittanut vastaustani hänelle. Chilinkalastajalle laitoin juuri YV:tä asian tiimoilta. Toivottavasti kirje saadaan pian eteenpäin. Muutoin ryhdyn ikäväksi ja alan ehdotella kirjeisiin 18v ikärajaa...

Ja kiva kuulla flexuista! Vaikka se onkin nyt hieman yleistynyt, niin harvinaista herkkua kuitenkin ja turhan usein hankala idätettävä. Kypäräsyndrooma on yksi noista hankaluuksista.

jaolsten

Komppaan Mikkoa tietyin pienin poikkeuksin.
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Whili

Lainaus käyttäjältä: Chilinkalastaja - huhtikuu 07, 2013, 16:05:32 ip
Lisää ikäviä uutisia, ei ollut löytynyt osoitetta. Tosiaan itse lähdin torstaina isälle ja jätin äidin tehtäväksi viedä kirje postiin. Sanoi ettei löytänyt postin työntekijä osoitetta..

snip
ei laiteta ihmisten osoitteita julkisesti esille
/snip

Tuollaset tiedot lukee kirjeessä ja ei ollu kelvannu..

Mutta tosiaan mitä tehdään?

Ihmetyttää..   ???
Mikäli sulla oli samat osoitetiedot Tunarille kuin mulla, niin kyllä olisi postitädille / Itellalle kelvata.

Olkaa tarkkoja kun lähetätte osoitteitanne ja päivittäkää mahdolliset muutoksen myös mulle !!
Ja muistakaa laittaa myös lähettäjän osoite kuoreen.

Whili

Lainaus käyttäjältä: M;kko - huhtikuu 12, 2013, 21:30:20 ip
...Toivottavasti kirje saadaan pian eteenpäin. Muutoin ryhdyn ikäväksi ja alan ehdotella kirjeisiin 18v ikärajaa...

Jep, toivotaan että kirje on jo matkalla.
Ei nyt ruveta ikäviksi ja annetaan nuorisonkin harrastaa.   ;)

Lainaus käyttäjältä: HSuomi - huhtikuu 10, 2013, 21:53:44 ip
Ilmoitan että olen ensiviikon Venäjällä duunikeikalla. Mutta mahtaisko edes ehtiä siihen mennessä mulle asti...

Eipä taida ehtiä, jotenkä ei hätää..   8)
Tuoppa Venäjän maalta hyviä siemeniä jos löytyy.

Herpiili

Lainaus käyttäjältä: HSuomi - huhtikuu 10, 2013, 21:53:44 ip

Pitääpä näköjään itsekin ilmoittaa, että olen ensi viikon lähiopintojen parissa enkä siten kotosalla. Luottoahan oli siihen, että kirje ehtisi viimeistään tämän viikon aikana tänne ja eteenpäin. Jos kirje nyt lähteekin kahden viikon tauon jälkeen kulkemaan, niin lienee järkevää siirrellä joku loppupään tyyppi taas M;kko:n ja itseni väliin.

Whili

Lainaus käyttäjältä: Herpiili - huhtikuu 13, 2013, 13:44:01 ip
Pitääpä näköjään itsekin ilmoittaa, että olen ensi viikon lähiopintojen parissa enkä siten kotosalla. Luottoahan oli siihen, että kirje ehtisi viimeistään tämän viikon aikana tänne ja eteenpäin. Jos kirje nyt lähteekin kahden viikon tauon jälkeen kulkemaan, niin lienee järkevää siirrellä joku loppupään tyyppi taas M;kko:n ja itseni väliin.

Antaa mennä tällä järjestyksellä, kun ei tässä kellään taida olla tälle kesälle enään mitään istutuskiireitä.
Paitsi jos tuo väliin jäänyt Tunari haluaa kattella kirjettä, niin pikaisesti yv:tä M;kolle

Tunari

huhtikuu 15, 2013, 20:38:41 ip #239 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 15, 2013, 20:41:39 ip käyttäjältä Tunari
Kiitoksia, mennään nyt kuitenkin "virallisen" listan mukaan; (tuo postin "osoitetta ei tunneta" hyvinkin mahdollisesti oman typon (ei täysin vedellä elämisen) piikkiin)..

Nou hätä omasta puolestani; siemenet joita omistan mahdollistavat 10+v harrastuksen; tuossa paketissa oli vain itselleni uusia lajikkeita (kaikilla siis testaan itävyyden, valon tarpeen, lannoituksen yms.)... Elikkäs oma kiinnostukseni tähän ketjuun olivat itselleni uudet lajikkeet; tällä hetkellä isoissa ruukuissa 20+ taimea, ja ylimääräisiä taimia (30+) annettu eteenpäin, kun 1 ikkunalauta ja parveke sallivat vain tietyn kasvimäärän (ja chilien lisäksi kasvamassa (tottakai) kaktuksia ja mausteyrttejä)...

Omilta tiimoilta siis "nou hätä", kattelen toista osallistumista myöhemmin (jahka loppukesän aurinko tappaa suurimman osan näistä nyt hyvinvoivista chileistä)...

-Teemu