tammikuu 10, 2025, 12:41:03 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Siemenketjukirje II

Aloittaja Whili, tammikuu 03, 2013, 13:07:49 ip

« edellinen - seuraava »

San-M

Mikä on politiikka oman sadon siemeniin?
Mulla olis reilusti cgn21500 siemeniä omista kasveista. Kukkia en ole huputtanut, mutta kasvit on asuneet lasitetulla parvekkeella (=montaa pölyttäjää ei paikalle eksynyt)
Uskaltaako tällaisia laitttaa kirjeeseen?

Whili

Lainaus käyttäjältä: San-M - lokakuu 15, 2015, 22:13:22 ip
Mulla olis reilusti cgn21500 siemeniä omista kasveista. Kukkia en ole huputtanut, mutta kasvit on asuneet lasitetulla parvekkeella (=montaa pölyttäjää ei paikalle eksynyt)
Kyllä voi laittaa. 

Huru-ukko

Laita siihen pussukkaan oikea tunnus CGN 21500, eli isoilla kijaimilla  :)......
Kirjaimenviilausta  ;),mutta itse ainakin haluan että tulevat vähät kasvini on nimeltään oikeita.
Ja jotta se olisi oikein muidenkin kasvatuksissa.
Ja kohteliaisuudesta lukijaa kohtaan  :).

Whili

Lainaus käyttäjältä: Huru-ukko - lokakuu 16, 2015, 08:46:16 ap

Laita siihen pussukkaan oikea tunnus CGN 21500, eli isoilla kijaimilla  :)......
Kirjaimenviilausta,mutta itse ainakin haluan että tulevat vähät kasvini on nimeltään oikeita.
Ja jotta se olisi oikein muidenkin kasvatuksissa.
Ja kohteliaisuudesta lukijaa kohtaan  :).

Jep  :)  Oikeat nimet selkästi lappuun pussin sisälle !!
Kun kirje kotiutuu tänne varikolle (tai jolllekkin muulle  8)), niin epäselvät pussit poistuvat paketista.
Ja selkeästi ja hyvin tehdyt pussilaput helpottavat mun töitä  :D

Sholva

Kirje saapui tänään minulle. Lisäsin carolina reaperin siemeniä mukaan ja huomenna jatkaa matkaansa Wolfmanille.

karvainen

Nopsaanhan se rupesi liikkumaan, kun vauhtiin päästiin...

Whili

Lainaus käyttäjältä: karvainen - lokakuu 17, 2015, 11:37:38 ap
Nopsaanhan se rupesi liikkumaan, kun vauhtiin päästiin...
Poijat heittelee kuorta Lahdessa kädestä käteen  :D   Ja ehkä Tampereellakin..

karvainen

Ehkä parempi, että ei ole vielä mulla.
Nytkin 72 siementä itämässä :D

Saattaa olla viidakko ennen ulkokeliä :D
http://chiliblogi.blogspot.fi/2015/10/lisaa-idatyksia-kaudelle-2016.html

Wolfman

Kirje saapunut... Tuossahan sitä aikaa menee mukavasti kun tuon kahlaa läpi  :o  Maanantaina lähtee postin kyydillä eteenpäin Zinzulle.

zinzu

Täällä valmiina ottamaan koppia ja toimimaan ripeästi..
Chilejä, chilejä lisää chilejä ja pari kukkaa =D

Whili

Lainaus käyttäjältä: karvainen - lokakuu 17, 2015, 16:29:39 ip
Ehkä parempi, että ei ole vielä mulla.
Nytkin 72 siementä itämässä :D

Saattaa olla viidakko ennen ulkokeliä :D
http://chiliblogi.blogspot.fi/2015/10/lisaa-idatyksia-kaudelle-2016.html
Tutkiskele tuolta ketjun kakkosviestistä kirjeen sisältöä valmiiksi ja tee tilaa idätysosastolle  ;)

Wolfman

Pakkaamisessa sai olla vähän tarkkana ettei kirje pullistele mutta ainakin lähti Zinzulle kirjeenä, kokeili vielä postissa että meni sabluunasta läpi mutta kelpaako postinkantajalle  ???

Whili

Ylimääräiset ilmat kannattaa puristella ulos pusseista ettei pullistele liikaa  :D

zinzu

Wolfman

Lainaus käyttäjältä: zinzu - lokakuu 20, 2015, 18:24:04 ip
Kirje saapunut =)

Mukavia selailuhetkiä niiden "muutaman" lajikkeen kanssa  :P  ;)

zinzu

Siemenkasa on aikamoinen. aika mutu tuntumalla menen valikoidessa ;) menis viikkoja jos tutkailis jokaisen lajikkeen erikseen..

karvainen

Jos kiinnostaa, niin joskus perustin tälläisen ryhmän facebookkiin.
Puutarha annetaan/vaihdetaan

Siellä vaihtuu siemenet, taimet, puskat juurakot ym. Tyyliin anna pihastasi jotakin joka leviää ja saat toista tilalle, ilman rahaa.

En juurikaan chilihommia, mutta paljon muuta.
https://www.facebook.com/groups/Siemenetjakoon

Wolfman

Lainaus käyttäjältä: zinzu - lokakuu 21, 2015, 10:40:04 ap
Siemenkasa on aikamoinen. aika mutu tuntumalla menen valikoidessa ;) menis viikkoja jos tutkailis jokaisen lajikkeen erikseen..

Kävi mielessä että olis vähän levittänyt niitä pusseja pöydälle tai lattialle ja ottanut kuvan... Olis vaan pitäny kissa teljetä siksiaikaa johonkin ettei pussukat lentele mihin sattuu  ::)

Whili

Lainaus käyttäjältä: zinzu - lokakuu 21, 2015, 10:40:04 ap
Kuten tuolla aikaisemmin jo mainitsin, niin kannattaa tutustua kakkosviestin lajikelistaan etukäteen.
Toki uusia lajikkeita tulee ja vanhat pussit tyhjenevät, mutta jonkinlaisen kuvan tuosta saa.