tammikuu 09, 2025, 22:13:12 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Muusiemenketjukirje 3 (muut kuin chilit)

Aloittaja Whili, helmikuu 20, 2013, 10:05:28 ap

« edellinen - seuraava »

Whili

Eipä tuossa varmaan muutama lisäpäiväkään haittaa, jos laittaa viralliseen osoitteeseen.

jukkan

Tupakan siemeniä ensi kevääksi etsin.  esim. eri lajikkeita.
- vaihtoon olisi tunnistamattomia chilin siemeniä ( punanen ).
- ota yhteyttä yv. tai sähköpostiin;  kaakossa@suomi24.fi
- olen Lappeenrannassa, onkos tupakkaa kasvattaneita lähiseudulla ?

sorrii

Etkös Jukkan ilmoittaudu tähän kirjeeseen mukaan.
SKK3'ssa on Virginian tupakaa, Kessua, Virginian Burley sekä Argentinean Silvestris tai-mikä-se-oli ...

Mä itse idättelin viime keväänä kaikkia niistä: Argentiinalaista joko ei itänyt tai sitten jätin sen pois [en muista]: Kolmea muuta kokeilin kasvattaa ja komiasti kasvoi ulkonakin ...
Yllätys muuten oli, että vaikka kessun pitäisi sopia meikäläiseen ilmastoon paremmin, niin Virginia kesti syksyllä kylmää huomattavasti pitempään! Kessu ilmeisesti on vain nopeampi ja ensiaikoina varmaankaan ei ole esikasvateltu ledilampuilla sisätiloissa maaliskuulta asti  ;)

Tämä kirje lähtee multa liikkeelle piakkoin, kunhan selvitän uskaltaako jättää Postin hukattavaksi vai pitäisikö harkita Matkahuollon kyytiä, tai sitten odotella että postin lakko loppuu ...

Mä otin talteen kessun sekä Virginialaisen siemeniä: Niitä tulee ihan tajuttomasti jo yhdestä kukasta. Unohdin siinä vaiheessa kuitenkin erotella "tavallisen" ja Burleyn siemeniä: Niissä kasveissa ei ollut mitään näkyvää eroa, eikä loppkesästä enää nimilappujakaan ...
Kiertokirjeessä on alkuperäiset pussit joissa jäljellä vaikka kuinka. Ja on monia muitakin mielenkiintoisia kasviksia ja kukkia ...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Whili

Lainaus käyttäjältä: karvainen - marraskuu 29, 2015, 00:57:51 ap
jos vielä liikkeellä, niin ehdottomasti mukaan ja viestiä Whilille...
Kirje on liikkeellä "minikierroksella". 
Diktaattori on vaihtunut !!!!   Mirka päättää tulevaisuudesta.

sorrii

Ainiin ...  ::) ((ollut vähän menoja ja kiireitä))

Kirje lähti eilen postivaunuilla kohti Kumilaa ...
Zinzu päässee arvatenkin maanantaina plaraamaan siiduja.

Lisäsin vähän Kessun siementä: on tuoreempaa ... Omat Virginiantupakat meni vähän sekaisin, niin en laittanut: Noitahan on muutenkin paljon.

Sitten lisäsin 60g valkosipulin itusilmuja: Toivottavasti ei painorajat ala tulla vastaan ihan pian.
Kyseessä hyvä kanta aitoa Siperialaista talvivalkosipulia. Mulla isommat sipulit olleet kuin litteitä appelsiineja: Isoimmat kynnet lähes kananmunan kokoisia ... vähän liioitellen  8)

Nämä valkosipulit kannattaa laittaa maahan heti keväällä kun sen verran sulaa että saa tökättyä reiän sormella. 5cm syvyyteen 5cm välein. Reilusti kanan tai muun ystävän paskaa.
Toinen tapa on tietysti esikasvatus sisällä viileässä paikassa: Vaatii kylmäkäsittelyn!
Niistä tulee eka kesänä hillosipulin kokoisia yksikyntisiä, jotka voi jättää maahan tai istuttaa syvemmälle myöhään syksyllä.
Toisen vuoden sipulit ovat edelleen yksikyntisiä, mutta isompia;
kolmantena vuotena tulee normaaleita monikyntisiä, joita voi sitten istutella joka syksy vaikka maailman tappiin ...

Valkosipulit ovat olleet mulla varmaan palkitsevimpia kasveja kaikista! Viime kesänäkin vaikka satoi ja oli kylmää, tuli odottamattomankin suuri sato. Taisi olla yhteensä 60kpl ja satoa ~5kg (muistelisin): puolet meni edelleen maahan ...

Itusilmuja kannattaa istutella sitten vähintään parikymmentä, että on jotain järkeä siinä...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Mirka

Jep, hyvin mahtuu/ehtii mukaan. Muokataanpas siis: sorrii -> Zinzu -> m2 -> Wolfman -> DP -> karvainen -> Mirka

Trioniska

Hmmm...

Onko missään suuntaa-antavaa vinkkiä että mitä kaikkea kirjeen matkassa menee?
Aloitteleva kasvattelija jolla mopo "voi" lähteä käsistä
http://chilimuistio.blogspot.fi/
Kaudet vuodesta 2014

sorrii

Lyhyesti:
Annuumit: joitakin paprikoita
Tomaatit: vajaat 10 lajiketta
Tupakat: oliskohan 4 lajia
Yrtit: aika tavallisia..
Juureksia ... muutama
Salaatteja..
Kaktuksilla oma pussi: pitahayaa aika paljon..
Kukkia: en edes katsonut, mutta aika paksu pussi.
Sipuleita tiet jotain ja nyt niitä valkosipulin itusia.

Perunoita ei oo .. kaikkea muuta on  8)

Wolfman

Lainaus käyttäjältä: sorrii - joulukuu 05, 2015, 17:44:21 ip
Perunoita ei oo .. kaikkea muuta on  8)

Höh... Aidanvieressä olis ollu hyvää tllaa perunoille  ???  ::)  ;D

zinzu

Kirje perillä.. näillä näkymin huomenna jatkaa matkaansa seuraavalle ;) mielenkiintoinen sisältö =D =D
Chilejä, chilejä lisää chilejä ja pari kukkaa =D

jukkan

joulukuu 14, 2015, 18:47:30 ip #371 Viimeisin muokkaus: joulukuu 14, 2015, 19:01:55 ip käyttäjältä jukkan
## Etkös Jukkan ilmoittaudu tähän kirjeeseen mukaan.
SKK3'ssa on Virginian tupakaa, Kessua, Virginian Burley sekä Argentinean Silvestris tai-mikä-se-oli ...

Olen viel uusi täällä, ja ei ole noita säännöissä vaadittuja 100 asiallista viestiä.
- Lisäksi olen nyt niin epäsäännöllisesti menossa, että mahd. kirje saattaisi jumittua osoitteeseeni...
- Siinä perusteluja, miksi en viel osallistu kirjeeseen.
- Kätevää olisi suoraan vaihtaa tupakansiemeniä, vaikka noihin chili siemeniin...
- yst. terv. jukka

m2

Siemenet saapuneet ja tallessa. Tutustun pussukoihin ja pyrin toimittamaan mahd. nopeasti paketin kohti seuraavaa.

-m2

zinzu

m2: tuliko vasta tänään?? olipas pitkään reissussa, ei taida posti vielä toimia ihan täysillä :/
Chilejä, chilejä lisää chilejä ja pari kukkaa =D

sorrii

Kannattaa tässäkin kirjeessä katsoa että paketti on kunnollinen, eli ettei mitään teipinpäitä repsota eikä ole ihan pullukka. Aikaisempia ketjukirjeitä on kadonnut useita, ja mun arvaukseni on, että paketti on jumittanut tai pahimmillaan revennyt ja levinnyt johonkin postin automaattiseen lajittelukoneeseen. Itse oon saanut parikin kertaa aika pahasti repsottavana sen paketin ...

Kokonaan revennyttä pakettia eivät varmaan rupea kasaamaan Postilla.

Trioniska

Lainaus käyttäjältä: zinzu - joulukuu 15, 2015, 22:42:31 ip
m2: tuliko vasta tänään?? olipas pitkään reissussa, ei taida posti vielä toimia ihan täysillä :/

Toki pian alkaa http://www.posti.fi/tiedotteet/2015/20151216_postissa-miljoonan-paketin-viikot.html tuokin vaikuttaa  ;)
Aloitteleva kasvattelija jolla mopo "voi" lähteä käsistä
http://chilimuistio.blogspot.fi/
Kaudet vuodesta 2014

Mirka

Vielä yksi lisäys ketjuun mukaan: m2 -> Wolfman -> DP -> karvainen -> Filago -> Mirka

sorrii

Onkos Filagolta tulossa paljonkin tomaatteja? Eikös herra niitä ole harrastellut ... ?

[[näin pienellä porukalla toinenkin kierros ehtisi hyvin ennen kevään idättelyitä ... ainakin tomaattien]]

Chilivaari

sorrii

LainausHieman tarkkuutta please, Rouva, sori...

En oo rouva!!  ???
Eikös nimestäkin näe, että olen naimaton ... pitäis nähdä!
[... Mun profiilisivulla muuten näkyy sukupuoli  :)]