kesäkuu 17, 2024, 03:24:27 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Muusiemenketjukirje 3 (muut kuin chilit)

Aloittaja Whili, helmikuu 20, 2013, 10:05:28 ap

« edellinen - seuraava »

sorrii

LainausMä satuin ottamaan kuvat pussista kun itekkin otin samoja :)


Hiano homma, kiitos! Ny tietää mitä syö ... (jos nuo nyt itävät ... Parasta ennen: 1-2010)
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

chilimieli

Saattaapi olla vieläkin meikäläisen laittama kys. pussukka. Aikoinaan liiteristä ostettu. Muistaakseni sisältö aika mysteerinen saksalainen sekoitus. ;D Ei siis mitään selvyyttä kasveista..

sorrii

Kysymys mansikkaguavasta jota oli kierroksella jaossa!:
Otin niitä siemeniä kaksi ja idättelin lautalla ~1kk sitten. Nyt alkaa kasvi jo näyttää kasvilta ...
Musta se näyttää kuin voikukan lehtirypäs kasvattaisi vartta! G-kuvahaulla tulee ihan toisennäköisiä kasveja, jotka lehdiltään muistuttaa vähän citruksia: paksulehtisiä puita. Mulla nämä lehdet ovat aika pehmeitä, kuten voikukka. Nythän nuo jo vähän tekevät vartta, mutta silti ...  ???

Mites muilla??

Kuvassa guavat etualalla [Rootmasterissa] ja takana erilaisia tomaatteja sekä tupakoita ...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

San-M

Tuntuu että siemenillä on aika kehno itävyys. Tai ainakin niillä mitä ite satuin ottamaan
Kissanminttu 3/22
Sitruunamelissa 4/15
Ryhmäsamettikukka 1/11

Pusseihin varmaan kannattaisi merkitä siementen keräysvuosi, jolloin tietäisi missä vaiheessa siemenet on niin vanhoja että niitä kehtaa ottaa reilusti.

56URH0

Minkälaisia kasveja tässä ketjukirjeessä oikein on? Ainakin kaiken maailman koristekasvien siemeniä löytyisi vino pino ;)

San-M

Yrttejä, kukkia, tupakkaa yms yms aika kattavasti :)

Sent from my LG-D855 using Tapatalk


San-M

En usko että ketjukirjeestä otetut rucolan siemenet ovat edes rucolaa. Näyttää omituiselta, ja maistuu kammottavalta
Liekö joku tehnyt inhimillisen virheen vai källin


Whili

Kuka haluaisi ottaa kirjeen ja ketjun hoitoonsa ??

Jomppe


sorrii

Onko Whili kyllästynyt?  :(

Mitäs käytännössä noiden kirjeiden "hoitaminen" kaikkiaan pitää sisällään ?
MINÄ en ehkä ole riittävän vastuullinen, ja sekavan tilanteeni kanssa oon varmaan vajaakykyinen näin vaativiin tehtäviin, vaikka kiinnostusta vähän onkin ... niinkuin kaikkeen ... Luulisi nuorempiakin innokkaita löytyvän, kun vähän kannustaa  ;)

Tuntuu tai näyttää yleisesti olevan vähän masennuskausi täällä foorumilla, vai seuraanko vääriä vanhoja ketjuja ehkäpä ...  ??? ??
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Whili

Lainaus käyttäjältä: sorrii - elokuu 05, 2015, 10:37:08 ap
Onko Whili kyllästynyt?  :(
Mitäs käytännössä noiden kirjeiden "hoitaminen" kaikkiaan pitää sisällään ?

Omat muusiemenviljelyt ovat melko vähäisiä, joten tuo kirjekkin voisi toimia aktiivisemman toverin toimesta paremmin.
"Hoitaminen" tällä hetkellä pitää sisällään osallistujien keräämisen ja kirjeen liikkeelle laittamisen  8)
Joku reippaampi saattaisi pitää kirjeen sisällöstä parempaa huolta ja keräillä/kerjäillä täydennyksiä yms...

sorrii

LainausOmat muusiemenviljelyt ovat melko vähäisiä...


Eipä olisi mullakaan paljon annettavaa tuohon...
Tulipahan kokeiltua tupakoita, pitahayaa ja mansikkaguavaa [joka on joku tyhmä kukka..] sekä tomaatteja. Tomaateista on jotain iloa ollut sentään ...

Toivottavasti joku innokas jaksaa ..  ::)
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

zinzu

Toivottavasti jaksaa.. tähän kovasti haluaisin mukaan =D =D
Chilejä, chilejä lisää chilejä ja pari kukkaa =D

Mirka

Mulla olisi myös kiinnostusta tälle kierrokselle jos kirje lähtee syksyllä liikkeelle. Voisin jopa harkita kirjeen ottamista hoiteisiini mikäli muita halukkaita ei ilmaannu ja joku selittää mulle mitä pitäisi tehdä.  ::)

m2

Tälläistä muusiemenkirjettä en ollut aiemmin huomannutkaan, täytyypä seurailla tilanteen kehittymistä.
Josko aktivoituessaan pääsisi mukaan kiertokulkuun  ;D

sorrii

lokakuu 13, 2015, 17:15:42 ip #335 Viimeisin muokkaus: marraskuu 01, 2015, 16:14:01 ip käyttäjältä sorrii
Kiva tää on  :)  .. toivottavasti jaksaa kiertää!

Tomaattiosio ainakin on ollut hyvä mulle.
Viime kesän yksi mielenkiintoinen tuttavuus oli ruusupapu: Koristeköynnös, joka ei ole ns. "turha koristekasvi", vaan siitä tulee syötävää  ;D
Pitahayasta on tullut pitkänajan projekti, jonka voi ottaa rennosti ... sisällä saa kerätä mittaa jokusen vuoden, luulen ...
Mansikkaguavan siemenet viimeksi taas olivat jotain "krysanteemiä" .. tmso.
Tupakoita oli kans joitakin, ja olivat ihan hauskoja kasveja vaikkapa koristeena ja ötökäntorjujina.

Ihmettelimpä muuten, kun Virginiantupakka [Burley] vaikutti viihtyvän Suomen [viime] kesässä paremminkin kuin rustica, eli kessu! Kasvihuoneessa tuo VT kasvoi "sairaasti" ja nousi kattoon kiinni. Varsi tyvestä lähes 5cm. Yhden siirtsin loppukesällä mökillä kasvarista ulos ja viihtyi se sielläkin ja on edelleen voimissaan!

Offtopic .... warning ***** warning ******

Sunnuntaina kävin mökillä [Toijalan seutuvilla, järvien keskellä] ja oli aika ihmeissäni, kun se tupakkakin ulkona näytti olevan edelleen ihan voimissaan ; kasvihuoneessa tomaatit ja chilit olivat niinikään ihan kunnossa. Tampereella paleltuivat kaikki kasvit edellisviikolla ja vain persilja sekä timjami näyttivät mulla vielä vihertävän. Tuo Toijalan seuttu -alue hämeenlinnasta urjalaan- on 3-vyöhykkeen keskellä saareke joka on 2-vyöhykettä noissa kasvien vyöhykkeissä. Näyttää tosiaan olevan selvä ero näin syksyllä; varsinkin kun puutarha on veden ympäröimällä niemellä ja alle 1m vedenpinnan yläpuolella: Ei ihan äkkiä halla puraise siellä  8)

PS. Oli vielä ke 25.10 kasvit ulkonakin ihan kunnossa! Kasvihuoneesta poimin loput tomaatit, pari kiloa; yksi kypsäkin. Ajit ja Pubescensit ihan kunnossa edelleen. Ulkona Virginian tupakka ihan kunnossa; Kessu sen sijaan jo jokseenkin kuollut!
Luulen että käsitys siitä että Kessu sopii meikäläisiin oloihin, on ajalta ennen kasvatuslamppuja ja esikasvatusta sisällä. Kessuhan siis on niin nopea, että ehtii ainakin lehtiä tuottamaan reilusti, vaikka idättäisi suoraan ulos. Virginia kuitenkin näyttää kestävän paljon paremmin kylmää syksyllä.
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

sorrii

Onko muuten SKK3 lähdössä vielä liikenteeseen?? Whili(?) ..
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Whili

Eipä ole juurikaan kiinnostuneita ollut, mutta voin tuon kyllä sulle heittää jokupäivä jos kiinnostaa...

Wolfman

Minikierros Sorrii, Zinzu, Mirka,M2 ja tää karvaturpa jos ei muita kiinnosta  ::) Vai onko tarkoitus saada keväällä kierros liikkeelle ? Koristekukat ei niinkään kiinnosta mutta syötävät kyllä (yrtit yms. ja pitahaya ainakin kiinnostaisi).

m2

Jep, itse ainakin toivoisin pääseväni tutustumaan myös tähän muusiemenkirjeen sisältöön.  ;D