tammikuu 10, 2025, 06:31:57 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Niken Chilihurahdus

Aloittaja Nike, kesäkuu 27, 2005, 14:19:35 ip

« edellinen - seuraava »

Nike

No hyvä tietää,ettei niin kovin harvinaista ole. Pitää yrittää pölyttää yksi pari,että näkisi mitä niistä tulee.

Mutta: päivän iso tapahtuma: 10000 lukukertaa tällä threadilla!!!!!!!!!!!!!!

:D  :D  :D  :D  Ikäväkseni on aamu,ettei voi olutta avata juhlan kunniaksi,mutta kahvi saa kelvata. Kiitoksia kaikille lukijoille!!  :D
Mummoni viljelyohje:"Juuret tulevat multaan."

Sahkolaite

Minäpä tyött.. kesälomalaisena voisin mennä avaamaan yhden oluen näin onnellisen perhetapahtuman johdosta.
Puutarhurin multaiset kädet.

H-Bomb

Onnittelut "kymppitonnikerhoon" pääsystä myös minunkin puolestani!  :D

Itselläni on vielä hieman matkaa siihen tavoitteeseen, mutta nykyisellä päivitystahdilla sen pitäisi onnistua järjellisessä ajassa  :wink:

-Harry
H-Bomb - The Fiery Finn
http://www.h-bomb.biz

cornell

Lainaus käyttäjältä: "Nike"
Tässä kuitenkin yksi positiivisimmista tapauksista,Ulupica hydrossa. Nuppuja alkoi muodostua noin viikko sitten:

:shock: looking pretty damn nice... mie kun en näistä vilhoista niin tiä... onko tietoa minkä tyyppistä versiota tosta C. eximiumista sun kasvi edustaa?

Alkanut vähitellen tää hulluus syventyä ja härölajitkin kiinnostaa....
¨käynks mä usein täällä?¨

cornell

Lainaus käyttäjältä: "Nike"
Mutta: päivän iso tapahtuma: 10000 lukukertaa tällä threadilla!!!!!!!!!!!!!!

Kiinnostavammaksi käy koko ajan !!!!

Sulla oli muuten 1 vuotis synttäritkin äsken... onnea...mul on viel pari viikkoa

ps. Bukowski on aika levoton äijä

Nike

Bukowski on niitä harvoja ihmisiä jotka näkee asiat sellaisina kuin ne ovat,myös itsensä.

Thietavu-Tommi tietäisi tuosta Ulupicasta enemmän; se on häneltä saatu pistokkaana.

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: "Nike"Bukowski on niitä harvoja ihmisiä jotka näkee asiat sellaisina kuin ne ovat,myös itsensä.

Thietavu-Tommi tietäisi tuosta Ulupicasta enemmän; se on häneltä saatu pistokkaana.

Se on, muistaakseni, muoto jota itse nimitän "isomarjaiseksi" (= ihmisen osin jalostamaksi) c.eximiumiksi. Ihminen on sekoittanut siihen c.pubescensia, mikä selittää suuremman marjan. Sekoittuminen lienee tapahtunut satoja ellei tuhansiakin vuosia sitten Boliviassa, koska edelleen luonnossa tavataan tätä isomarjaista muotoa. Kasvia kutsutaan myös Rocopicaksi (Rocoto x Ulupica) sillä suunnilleen samanlainen sellainen voidaan risteyttää myös suoraan villistä eximiumista ja Rocotosta.

Siinä mielessä se on "vakiintunut risteytymämuoto" - mutta totuus saattaa silti olla ihmeellisempikin. Nimittäin, c.eximiumia pidetään toisaalta c.pubescensin ainoana tunnettuna sukulaisena ja kantamuotona. Näiden kasvien luontaisia välimuotoja ei tunneta, mikä on merkillistä. Sen sijaan että "Rocopica" olisi (vain) kahden lajin risteytys, se saattaisi olla myös "puuttuva rengas" eli kauan etsitty Rocoton varhainen jalostusmuoto... Hieno kasvi kumminkin! :)

Nike

Värejä alkaa löytyä.

Nike

Hieman harvinaisempaa osastoa: C005641 C. Chacoense.

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: "Nike"Hieman harvinaisempaa osastoa: C005641 C. Chacoense.

Chacoense on siitä kiintoisa laji, että se edustaa eteläisellä pallonpuoliskolla samaa mitä villi c.annuum edustaa pohjoisella. Ja molemmat ovat melko läheistä sukuakin toisilleen... Maailman eteläisin chililaji, siinä missä villi-annuum on pohjoisin. :)

Nike

Risteytyykö Chacoense muuten Annuumin kanssa?

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: "Nike"Risteytyykö Chacoense muuten Annuumin kanssa?

Pitäisi risteytyä, ainakin jossain määrin...

Nike

Jesh!! Kirvat ovat vainonneet kasvejani jo pari viikkoa,ja keräsin ulkoa olikohan 7 kappaletta leppäkerttuja niitä saalistamaan. Tänään löysin kasveista MONTA leppäkertun toukkaa,joten kirvojen päivät taitavat olla luetut!  :twisted:

tknummelin

Lainaus käyttäjältä: "Nike"Jesh!! Kirvat ovat vainonneet kasvejani jo pari viikkoa,ja keräsin ulkoa olikohan 7 kappaletta leppäkerttuja niitä saalistamaan. Tänään löysin kasveista MONTA leppäkertun toukkaa,joten kirvojen päivät taitavat olla luetut!  :twisted:

Nyt vaan taustalle soimaan Imperiumin vastaisku.

Dii-dii-dii-didi-dii-didi-dii  :lol:

Nike

Joo, ja semmoinen uhkaava respiraattorin kohina ;)

Nike

Leppäkerttu vääntää jonkinlaista "sylkipesää" munilleen Frutescensin lehden alle.

Praetermissum CGN22795 alkoi vihdoin kukkia. Joskin sekin on aika pahan kirvahyökkäyksen alla (yksi kuvassakin).

cornell

Mä oon huomannut omista kasveissa, että mullassa kasvavat ovat olleet herkempiä kirvainvaasioille kuin hydrokasvit... taas yksi piste hydroilulle... leppikset toimii... omassa ansarissa on ehkä 20 aikuista, mutta ne 'toukat' vasta petoja ovat

Nike

Syksy lähestyy,lehdet alkavat jo useimmissa chileissä kellastua ja putoilla. Onneksi muutamat myöhäiset vielä jaksavat tuoda uutta väriä; eikä tarvitse olla biologi huomatakseen näiden kaverusten läheiset sukulaisuussuhteet:

Rocoto Rojo

Rocopica

Sauli Särkkä

Kuvista ei voi sanoa kuin Wau. Olen jo tainnut kysyäkin, mutta millä kameralla ja asetuksilla nuo kuva on otettu? Tainnut ainakin olla iso aukko, kun tuo tarkan alueen syvyys on noinkin nätisti kavennettu, että etu- ja taka-ala on tehokkaasti sumennettu itse kohteen ympäriltä hienosti pois.

-Sale
Sauli Särkkä

Nike

Mulla on toi Canonin G6, ja välillä käytän Canonin isoa salamaa apuna. Ja joo, aukko on täysillä.