tammikuu 08, 2025, 22:30:12 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Pankeista..

Aloittaja Whili, maaliskuu 09, 2013, 08:10:20 ap

« edellinen - seuraava »

Whili

Nyt rupesi taas PostipankkiLeoniaSampoDanskeBank kyrsimään  >:(
Ennestään on kylmenneet välit tuon SYPymsMeritaNordeaPankin kanssa ja vähään muidenkin.
Kysymys siis kuuluu: Minkä pankin kanssa voisin kyrsiintymättä asioida ??

mohla

Tuskin minkään kanssa... ;D

Mä oon tykännyt Tapiolasta, kun keskittyvät verkkopankkina toimimiseen ja se verkkopankki toimii hyvin. Tiedottavat harvoista huoltotauoista hyvin etukäteen ja koskaan ei ole ollut ongelmia käytössä. Mulla ei ole mitään tarvetta asioida toimistolla/kassalla, niin toi toimii. Heillähän ei kassoja ole ollenkaan. Keskittämällä saa maks. jonkun 20,5% halvennuksen vakuutuksiin.

S-pankki on myös käytössä lähinnä taloustilinä ja saisihan sinne muksujen säästöpossut käydä tyhjäämässä omille tileilleen, mutta tämä on vasta suunnitelman tasolla.

biblo

Eipä ole koskaan ollut OP:sta valittamista. Ainoa nega tulee siitä, ettei tiliä pysty tarkistamaan ilman avainkoodia.
"Grow food, not lawns"

Huru-ukko

Lainaus käyttäjältä: biblo - maaliskuu 09, 2013, 08:49:38 ap
Eipä ole koskaan ollut OP:sta valittamista. Ainoa nega tulee siitä, ettei tiliä pysty tarkistamaan ilman avainkoodia.

Muuten samaa mieltä, mutta pidän plussana tuota turvallisuuteen tähtäävää toimintaa.
Hukkasin tässä päästäni 7v. siellä olleen käyttäjätunnuksen. Uutta hakemaan  ja homma kaatui siihen ettei ID- tai passi olleet enää voimassa.  70€ maksoi uusi passi (kuvineen) jonka hain 3 viikon päästä kun ei se numerosarja mieleen tullut.
Sen kanssa käyttäjätunnukset tuli ja nyt pääsee laskut maksamaan  :o.
Mutta tuo taas oli elämää ja omaakin syytä.

Ryhis

Ålandsbanken on ainoa jossa kohdeltiin kuin ihmistä, ilman mitään pompotteluja yms.

Nyt olen DanskeBankin asiakas kun "keskittämällä saa etuja", toisin sanoen Suomen Yrittäjät, DanskeBank ja Fennia ovat jotenkin keskenään naimisissa. Säästän satoja euroja käyttämällä näitä kolmea, miinuksena tuo Dansken verkkopankki joka aiheuttaa verenpaineen nousua neljänä päivänä viikossa.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Wahi

Lainaus käyttäjältä: Räyhis - maaliskuu 09, 2013, 10:12:24 ap
Ålandsbanken on ainoa jossa kohdeltiin kuin ihmistä, ilman mitään pompotteluja yms.

Nyt olen DanskeBankin asiakas kun "keskittämällä saa etuja", toisin sanoen Suomen Yrittäjät, DanskeBank ja Fennia ovat jotenkin keskenään naimisissa. Säästän satoja euroja käyttämällä näitä kolmea, miinuksena tuo Dansken verkkopankki joka aiheuttaa verenpaineen nousua neljänä päivänä viikossa.

DanskeBank on luopumassa siitä onnettomasta java-virityksestään muistaakseni kesään mennessä. Siihen asti hommaa helpottaa nimestään huolimatta myös normiselaimessa toimiva Mobiilipankki: http://mobiili.danskebank.fi/ mutta tiliotteita tuolla ei taida pystyä selaamaan.

Whili

Lainaus käyttäjältä: Wahi - maaliskuu 09, 2013, 15:38:35 ip

DanskeBank on luopumassa siitä onnettomasta java-virityksestään muistaakseni kesään mennessä. Siihen asti hommaa helpottaa nimestään huolimatta myös normiselaimessa toimiva Mobiilipankki: http://mobiili.danskebank.fi/ mutta tiliotteita tuolla ei taida pystyä selaamaan.

Jaavan sain toimimaan poistamalla KAIKKI jaavat koneelta ja asentamallla uusimman version.
Muttamutta, yhden kyrvän kun sain otsasta laskeutumaan, niin nyt nuo keksivät korottaa palvelumaksuja huimasti  >:(

Wahi

Lainaus käyttäjältä: Whili - maaliskuu 09, 2013, 15:58:28 ip
Lainaus käyttäjältä: Wahi - maaliskuu 09, 2013, 15:38:35 ip

Jaavan sain toimimaan poistamalla KAIKKI jaavat koneelta ja asentamallla uusimman version.
Muttamutta, yhden kyrvän kun sain otsasta laskeutumaan, niin nyt nuo keksivät korottaa palvelumaksuja huimasti  >:(

Joo tiedän ja toimiikin, mutta huonosti mutta joo hyvä että lopettavat tuon.

-V-

En meinaa odotella tuota uutta verkkopankkia (mikäli vanhat merkit pitävät paikkansa, se ei tule kuitenkaan toimimaan), kiitos tuon "palvelu"maksun korotuksen.

Osuuspankki olisi tuossa nurkan takana, pitäisi käydä vähän kyselemässä. Niinikään nurkan takana olisi myös Handelsbanken, onko tästä kenelläkään kokemusta? Katsovatko kieroon köyhää?

Whili

Mielenkiintoista ja tunteita herättävää keskustelua pankeista..

http://keskustelu.suomi24.fi/node/11355954

:o :o   ..en kyllä ihan purematta niele.

ottulo

Nyt kun pankeista on kova haloo (koska hui hurja, pankki käyttää talletettuja rahoja!), niin vinkiksi niille, jotka miettivät olisko jotain muuta keinoa hoitaa raha-asioita.
On. Nimittäin Bitcoin. (Tietysti kulta yms jalometallit, mutta niitä on hankala käyttää maksamiseen, varsinkaan esim. netissä.)
Suomessakin on firma, joka auttaa ja neuvoo ko. hyödykkeen hankkimisessa/hyödyntämisessä: Bittiraha. Vielä tuolla ei voi ainakaan helposti esim. ruokaostoksia maksaa, mutta pääsee sillä jo vaikka hammaslääkäriin, laskuvarjohyppäämään yms, sekä voi ostella muutamista nettikaupoista kaikenlaista.

Lyhyesti: p2p-verkolla ylläpidettävä (raha-)yksikkö, jolla ei ole keskuspankkia, ja jossa on jatkuva, mutta pieni ja pienenevä inflaatio, joka lopulta "katoaa" kokonaan tietyn yksikkömäärän tullessa vastaan. Lisäksi semi-anonyymi, sekä mahdollisuus lähettää ja vastaanottaa maksuja ympäri maailman missä vain pienillä lähetyskuluilla, kunhan on edes jonkinlainen internet-yhteys olemassa. Esim. Android-luureihin saa asennettua lompakkosoftan, jolla noita on helppo käyttää. Kannattaa tutustua itse jos kiinnostaa.

PS. Pelkkä pankkitilin jättäminen käyttämättä ei vaikuta paljon, käteinenkin on pankin rahaa.

ottulo

Lainaus käyttäjältä: -V- - maaliskuu 09, 2013, 23:50:25 ip
Osuuspankki olisi tuossa nurkan takana, pitäisi käydä vähän kyselemässä. Niinikään nurkan takana olisi myös Handelsbanken, onko tästä kenelläkään kokemusta? Katsovatko kieroon köyhää?

Tuplaposti mutta olkoon. Täällä on OP ollut käytössä jo kauemmin kuin muistan (oikeasti, tili avattiin ennen kuin tajusin itse edes sanaa "pankki"), eikä ole ollut valittamista. Joku on varmaan eri mieltä, mutta kyllä mulla on asiat hoitunut aina ihan kivasti, ja verkkopankkikin toimii vaikka kännykällä ihan hyvin. Tapiola on myös ok, vaikka vähän verkkosivut onkin tahmeammat käyttää (eivätkä myöntäneet mulle edes Debit-korttia >:(). Muista palveluista en osaa sanoa. Köyhyyteen eivät ole puuttuneet, opintolainaa on tullut tasaiseen tahtiin. ::)

Noli Me Tangere

maaliskuu 26, 2013, 12:47:04 ip #12 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 26, 2013, 13:11:24 ip käyttäjältä Sir Badger
Itsehän olen muutaman vuoden ajan keräillyt oravanraatoja motareiden varrelta sen varalta, että kaikki romahtaa.

No joo... Olen vaihtamassa Nordeasta pois. Välillä on ongelmia kortin kanssa, välillä mikään ei toimi. Jos tuonne OoPeehen vaikka vaihtais ni ois talouden kaikki tilit samassa paikassa.

Jame

Ei minullakaan ollut aiemmin mutta tällä viikolla alkoi v*tuttamaan. Asia ei ole iso mutta periaatteellinen. Eli olin maksanut pankkikortilla niin että tilin saldo oli 2-3 päivää ollut pakkasella josta tuli huomautusmaksu 12 €. Oma moka, mutta närästää vähän sen vuoksi että parilla muulla tilillä oli samaan aikaan yhteensäjoku 7 tonnia josta eivät maksa pa*kankaanvertaa korkoa mutta yhdestä pienestä tilinylityksestä rokotetaan heti.
Failure is simply the opportunity to begin again - this time more intelligently.

-V-

Tili avattu Osuuspankissa. Jahka kortti löytää tiensä taskuuni, käyn pitämässä lyhyen luennon DB:n väelle aiheesta "Tunkit ja niiden pitäminen".

ElliOop

DB:llä majailevat myös meikäläisen "mahtavat" rahavarannot, ja mieluusti vaihtaisi pois vaikka OP:lle. Ongelmia aiheuttaa lähinnä messevä ja vielä satavarmasti kasvava opintolaina, jonka siirtäminen pankista toiseen ei olekaan ihan yksinkertaista tai halpaa... Mutta sitä päivää odottelen miekin, että voin kertoa Danskelaisille totuuden sanoja tunkeista ja niiden hallussapidosta.

ottulo

Otetaan vielä tämä kertaalleen. Mulla on tili OP:ssa, Tapiolassa sekä S-Pankissa. Kaikki vaativat avainluvun, jotta pääsee katsomaan esim. saldoa. Mikä pankki ei vaadi?

Herra 47

osuus pankissa oli ennen niin että tunnuksen ja salasanan jälkeen pääsi aloitusivulle jossa sai näkymään tilin saldon... avain lukua tarvittiin vasta jos jotain muuta kun etusivua halusi katsoa
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen

ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

Jani M

Lainaus käyttäjältä: ottulo - maaliskuu 26, 2013, 22:05:26 ip

Otetaan vielä tämä kertaalleen. Mulla on tili OP:ssa, Tapiolassa sekä S-Pankissa. Kaikki vaativat avainluvun, jotta pääsee katsomaan esim. saldoa. Mikä pankki ei vaadi?

Taitaa kaikki pankit vaatia, ihan tietoturvasyistä.

Quini

DB:n mobiiliversio (Ipadille ja Iphonelle ainakaan) ei vaadi avainlukua - menee katselunäkymiin perustunnuksilla. Vasta sitten kun teet jotain toimia vaatii avainluvun.