tammikuu 10, 2025, 15:16:30 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Rakettir ja kausi 2013

Aloittaja Rakettir, maaliskuu 09, 2013, 13:44:49 ip

« edellinen - seuraava »

Rakettir

Tuon saman olen itsekin huomannut. Tuo kuva on kyllä niin surkea, että siitä ei saa mitään selvää... Ryttyisyys on paljon pahempi mitä olen aikasemmin tavannut. Kasvatusympäristö on sama kuin ennenkin joten kurttuisuuteen osasyy on kyllä myös tuo kuivuus. Kauhulla odotan mitä mittari ilmottaa litkulle vahvuudeksi...

Teikäläisen blogia parin vuoden ajan seuranneena olen todella kiitollinen sinulle. Testeistäsi on ollu suuri hyöty  ;) Kiitos siitä!
KAUDET
2013
2014
2015

Rakettir

marraskuu 08, 2013, 12:41:11 ip #21 Viimeisin muokkaus: helmikuu 09, 2014, 14:45:43 ip käyttäjältä Rakettir
Jaahans. Kävin mittailemassa tuon hydrotestin litkuja. PH oli 3,5 ja EC 2,82. Ottaen huomioon sen, että lannoitusta en ole lisännyt tuon testin aikana, niin EC on alussa ollut melkoinen...  >:(  Sen siitä saa kun summamutikassa heitin lannoitteet... Tarkemmin kasvia tutkimalla huomasin uuden juurikasvun muuttuneen mustaksi viikon sisällä... jokin muukin siis oli vikana. Ruukusta sorat pois ja näky ei pahemmin ollut silmiä hivelevä...

Juurimätää... ja paljon...

Tässä vaiheessa ensimmäinen ajatus oli heittää tuo kompostiin... kyseessähän on testi joten testaillaan sitten oikeen olan takaa. Vetyperoksidia ei minulla ollut joten sakset käteen ja mätäntynyt juurakko kompostiin ja terveet juuret esiin.

Tämän jälkeen vulcaponikkia verkkoruukkuun ja ruukku vesisäiliön pohjalle. Hydrosoran sekaan myös vulcaponikkia ja systeemi kasaan. Saas kattoo kuin käy.

Uudet litkut sisään ja pumput ja valot päälle (EC 1,5 ja pH 6,5)

EDIT: kuva laitettu näkyväksi
KAUDET
2013
2014
2015

Huru-ukko

Suihkulla kannattaa koettaa myös niiden mädäntyneiden juurien poistoa, on hellävaraisempi kuin sakset.

Omat juurimädän saaneet olen yleensä elvytellyt bubblerissa, 10l. ämpärissä. Vetyperoksidia kannattaa hommata tuonkin takia, sitä löytyy Liquid Oxygen nimellä  Kärsältäkin. 10 litran sekaan lisäsin sitä joka päivä 5 ml.
Bioponisen liemen sekaan sitä ei saa laittaa.

Rakettir

Aivan juu  :D Taas huomaa, että kirjoittaminen ei oo meitsin vahvuusalue  ???

Tuosta tekstistä saap kuvan et oon heilunu saksilla kaikki pois... Eli siis vähän selvennystä. Saksilla otin juurien päät pois (ihan mätäntyneet). Jäljelle jääneen juuripaakun laskin suihkulla niin puhtaaksi kun sain...

Mites muuten... onkohan mulla liian vähän reikii tossa ruukun pohjassa... Näkyy tuossa juurimätä-kuvassa lattialla...
KAUDET
2013
2014
2015

Rakettir

marraskuu 11, 2013, 14:28:20 ip #24 Viimeisin muokkaus: helmikuu 09, 2014, 14:48:27 ip käyttäjältä Rakettir
Lainaus käyttäjältä: Rakettir - syyskuu 25, 2013, 18:34:13 ip
MAISTELUA
...
Toisena maisteluvuorossa oli Manzano rojo. No niin ainakin siemenpussin kyljessä luki, mutta ei se kyllä se ole. Ensinnäkin mollukat eivät ole punaset ja kanta on pieni. Pikaisen tutkinnan perusteella ja semillaksen (sieltä ostin siemenet) sivuilta katsellen kyseessä voisi olla manzano amarillo... Tuoksu toi hiukan mieleen appelsiinin ja omenan pienellä hitusella chiliä. Mollukka oli tosi hyvän makuinen ja mehukas (toi mieleen hiukan kiuvahtaneen appelsiinin mehukkuudeltaan). Poltetta ei ollut paljon, mutta se oli todella miellyttävä. Jälkimaku aivan loistava. Ehdottomasti ensi kesän kasvatuslistalle!

Oliskohan sittenkin kyseessä Canario.. Nuo toiset mollukat mitä maistoin (tuo tuolloin maistamani oli ensimmäinen kypsä) oli aika hyvin tulistuneita... Semillaksen sivuilta katsottuna kukka ja mollukka aikalailla samanmalliset...
Kasvi itsessään ei ainakaan minun näköhermoani hilvellyt. Karsea risukasa...

EDIT:kuvat laitettu näkyviksi
KAUDET
2013
2014
2015

Jani M

Lainaus käyttäjältä: Rakettir - marraskuu 11, 2013, 14:28:20 ip
Oliskohan sittenkin kyseessä Canario..

Tuo on oranssi, Canariot ovat keltaisia.

Huru-ukko

Niissä on värivaihtelua jonkin verran, etenkin Semillaksen siemenissä tuota oranssia liikkellä, itsellänikin sitä oli.

Rakettir

Juuri tuo oranssinpuoleinen väri on ollut se minuakin eniten hämäävä ominaisuus... Siemenpussissa luki manzano rojo... Ja tän vuotiseen semillaksen tilaukseen tuli ihan eri lajike mitä tilasin... Onkohan siinäkin sitten tarrat sekasin vai onko vaan tullut eri lajike... Jännä nähä  :P
KAUDET
2013
2014
2015