tammikuu 10, 2025, 19:15:39 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Ensimmäinen chilikausi -13

Aloittaja Feint, maaliskuu 18, 2013, 14:42:17 ip

« edellinen - seuraava »

Feint

Lainaus käyttäjältä: Whili - maaliskuu 28, 2013, 08:56:41 ap
Lainaus käyttäjältä: Feint - maaliskuu 28, 2013, 08:45:30 ap
Itääkö myös nopeasti?

Vanhaa päivyriä hetken selailtuani..  kymmenen päivää.
Jotenka viikosta kahteen, tietenkin olosuhteetkin vaikuttavat.

Okei :) eli samaa luokkaa, kuin muillakin. Mulla nyt lämpötilat vaihtelee 21-28 asteen välillä, että ihan mihinkään optimaaliseen ei täällä pääse. ZenGrow ehkä lämmittää vähäsen, saapa nähdä.

Jani M

Rhomboideumit tuntuivat olevan todella vauhdikkaita itäjiä, eikä pahasti jäänyt "kypärätkään" päähän. Hydrossa ne sitten kasvaa helposti 15cm viikossa korkeutta, tuntuu olevan pyrkimys tehdä sellaisia ohkaisia pylväitä, joista sitten puskee sivuversoa melkein joka lehtihangasta. Itse siirsin noin 40cm pitkinä turpeeseen, leikkaamaton on nyt tällä hetkellä joku 1,5m korkea ja näyttäisi olevan useampi latvakin tuossa kurkottelemassa valoa kohti. Voin sanoa että zengrow jäänee pieneksi noin parissa kuukaudessa, ellei leikkele todella ahkerasti.

Feint

Lainaus käyttäjältä: Jarok - maaliskuu 28, 2013, 12:41:10 ip
Rhomboideumit tuntuivat olevan todella vauhdikkaita itäjiä, eikä pahasti jäänyt "kypärätkään" päähän. Hydrossa ne sitten kasvaa helposti 15cm viikossa korkeutta, tuntuu olevan pyrkimys tehdä sellaisia ohkaisia pylväitä, joista sitten puskee sivuversoa melkein joka lehtihangasta. Itse siirsin noin 40cm pitkinä turpeeseen, leikkaamaton on nyt tällä hetkellä joku 1,5m korkea ja näyttäisi olevan useampi latvakin tuossa kurkottelemassa valoa kohti. Voin sanoa että zengrow jäänee pieneksi noin parissa kuukaudessa, ellei leikkele todella ahkerasti.

Voi olla että siirtyy itelläkin johonkin muualle jos kasvu alkaa olemaan holtitonta. Eipä kyllä haittaa vaikka parissa kuukaudessa jäisikin zengrow pieneksi, laitan sinne jotain muuta sitten :) olen kuitenkin aika myöhässä näiden siementen kanssa ja zenin saamiseen menee nyt pääsiäisen alla ainakin reilu viikko, joten tuskin siellä mitään edes itää ennen huhtikuun puoliväliä :/

Jani M

Suosittelen idättämään kivivillakuutioissa, tuntuu itävyys olevan parasta niissä. Toinen hyvä idätystapa on Chilivaarin idätyslautta.

Feint

Lainaus käyttäjältä: Jarok - maaliskuu 28, 2013, 15:49:05 ip
Suosittelen idättämään kivivillakuutioissa, tuntuu itävyys olevan parasta niissä. Toinen hyvä idätystapa on Chilivaarin idätyslautta.

Kuutioissa on juu kaikki, omatekoisessa "kasvatuslaatikossa" muhivat. Meinaan vertailun vuoksi pistää rhomboja multaan, zeniin ja kivivillaan itämään/kasvamaan ja katson, miten käy. Hyvin tuntuu ainakin kivivilloissa itävän tällä hetkellä, ei oo mitään oikeeta lämmitystä niin ei pidä liikoja vaatia.

Jani M

Lainaus käyttäjältä: Feint - maaliskuu 28, 2013, 16:56:47 ip
Lainaus käyttäjältä: Jarok - maaliskuu 28, 2013, 15:49:05 ip

Kuutioissa on juu kaikki, omatekoisessa "kasvatuslaatikossa" muhivat. Meinaan vertailun vuoksi pistää rhomboja multaan, zeniin ja kivivillaan itämään/kasvamaan ja katson, miten käy. Hyvin tuntuu ainakin kivivilloissa itävän tällä hetkellä, ei oo mitään oikeeta lämmitystä niin ei pidä liikoja vaatia.

Minäkään en ole idätyksissä käyttänyt sen kummempaa lämpöä, kuin päivät päällä olevaa lamppua siementen yllä. 21-26 astetta lämpötilahaitarina ja hyvin ovat itäneet.

Feint

Vihdoin alkaa näkyä elämää ilman suurennuslasiakin!

Kuva on iso, muuten ette huomaisi mitään ;)

Kaikki muut, paitsi Goat's Weed itävät. Yksi Black Scorpion Tongue taitaa pitää hattua päässään. Ja toi valkonen näyttää homeelta...?

Hometta? Mitä teen?

Täytyy vissiin alkaa tunkea kuvat photobuckettiin, pikkusen isoja on kun facebookkiin lataa puhelimelta...

PP

maaliskuu 30, 2013, 17:34:46 ip #27 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 30, 2013, 17:41:59 ip käyttäjältä PP
Lainaus käyttäjältä: Feint - maaliskuu 30, 2013, 17:19:54 ip
Kaikki muut, paitsi Goat's Weed itävät. Yksi Black Scorpion Tongue taitaa pitää hattua päässään. Ja toi valkonen näyttää homeelta...?

Hometta? Mitä teen?

Ei ole hometta vaan hiusjuuristoa. Näyttää just siltä, miltä pitääkin.

Feint

Lainaus käyttäjältä: PP - maaliskuu 30, 2013, 17:34:46 ip

Hometta? Mitä teen?

Ei ole hometta vaan hiusjuuristo. Näyttää just siltä, miltä pitääkin.

Okei, kävi itselläkin mielessä mutta oli pakko varmistaa. Kiitos vastauksesta :D

Sihijuoma666

Mullakin on Goat's Weedin itämisen kanssa ongelmia.. :/ Kaikki muut kasvattaa jo oikeitakin lehtiä, mutta GW:t ei näytä mitään elonmerkkejä..

Feint

Lainaus käyttäjältä: Sihijuoma666 - maaliskuu 30, 2013, 17:37:27 ip
Mullakin on Goat's Weedin itämisen kanssa ongelmia.. :/ Kaikki muut kasvattaa jo oikeitakin lehtiä, mutta GW:t ei näytä mitään elonmerkkejä..

Onko Fataliilta siemenet? Mulla siinä mielessä onnellinen tilanne, että Goat's Weed oli noista valituista vähiten kiinnostava, eli eipä jää harmittamaan vaikkei itäiskään. Suoraan sanottuna odotan tällä hetkellä vain saavani Rhomboideumin siemenet, ei kauheasti haittaisi, vaikka se jäisi ainoaksi kasviksi :D

Sihijuoma666

Oli Fataliin.. Mua olis vähä jopa kiinnostanut tuo karvajalka, mutta eipä sitä tiedä vaikka ne tuosta vielä heräis. Uskaltaiskohan noita siemenen kuoria jollain vähän rikkoa...?

Jame

Vihdoin alkaa näkyä elämää ilman suurennuslasiakin!

Siitä se lähtee, odottavan aika vaan on pitkä.
Failure is simply the opportunity to begin again - this time more intelligently.

Feint

Lainaus käyttäjältä: Sihijuoma666 - maaliskuu 30, 2013, 18:12:17 ip
Oli Fataliin.. Mua olis vähä jopa kiinnostanut tuo karvajalka, mutta eipä sitä tiedä vaikka ne tuosta vielä heräis. Uskaltaiskohan noita siemenen kuoria jollain vähän rikkoa...?

Kauanko sulla on ollu ne itämässä? Pidän ite ainakin vielä viikon verran, ehkä kaksikin, ennen kuin lähden kikkailemaan mitään. Mulla noi on nyt kahdeksatta päivää vasta, joten mitenkään poikkeuksellistahan tuo ei vielä ole.

Jame, ihan totta tuo. Vielä rankempaa on odotella ZenGrowta ja Rhomboja nyt kun on vielä pääsiäisen pyhätkin tässä hidastamassa toimituksia :D

Sihijuoma666

Lainaus käyttäjältä: Feint - maaliskuu 30, 2013, 18:29:51 ip
Lainaus käyttäjältä: Sihijuoma666 - maaliskuu 30, 2013, 18:12:17 ip

Kauanko sulla on ollu ne itämässä? Pidän ite ainakin vielä viikon verran, ehkä kaksikin, ennen kuin lähden kikkailemaan mitään. Mulla noi on nyt kahdeksatta päivää vasta, joten mitenkään poikkeuksellistahan tuo ei vielä ole.

6.3 on laitettu itämään. Mutta maltti on valttia ja hosumalla ei tule kuin k***päisiä lapsia..  :-\

Feint

Ohhoh, aika pitkään ollu kyllä jo...ehkä on vaan osunu huono satsi kohalle, eihän sitä koskaan voi siemenistä tietää. Tietysti sitä toivois kaiken itävän, kun muittenki kohalla on lähes 100% itävyys jo viikossa :)

Feint

Kas niin...

Bolivian Rainbow

Peruvian White

Feint

5.4. itämään laitettu:

Rhomboideum 4kpl ZenGrowiin, 2kpl kivivillakuutioon
Lemon Drop 4kpl
Aji Cereza 4kpl

Jozpe

Lainaus käyttäjältä: Feint - huhtikuu 05, 2013, 16:29:47 ip
5.4. itämään laitettu:

Lemon Drop 4kpl
Aji Cereza 4kpl

Muista laittaa ZenGrowiin lannoiteliemet ja Ph:n kuntoon (noin 6) kun alkavat itää ja ensimmäisiä sirkkalehtiä ilmestyy! Tsemppiä ZG-projektin kanssa. Itse tein sen virheen, että menin pelkällä Ph 8 vedellä idätyksestä toisiin lehtipareihin. Eli ei lannoitetta ja Ph päin jotain = kasvu olematonta ja vaaleat lehdet.

Feint

Lainaus käyttäjältä: Jozpe - huhtikuu 06, 2013, 01:23:10 ap
Lainaus käyttäjältä: Feint - huhtikuu 05, 2013, 16:29:47 ip
5.4. itämään laitettu:

Lemon Drop 4kpl
Aji Cereza 4kpl

Muista laittaa ZenGrowiin lannoiteliemet ja Ph:n kuntoon (noin 6) kun alkavat itää ja ensimmäisiä sirkkalehtiä ilmestyy! Tsemppiä ZG-projektin kanssa. Itse tein sen virheen, että menin pelkällä Ph 8 vedellä idätyksestä toisiin lehtipareihin. Eli ei lannoitetta ja Ph päin jotain = kasvu olematonta ja vaaleat lehdet.

Täytyy yrittää! Laitan tänään tilausta menemään, ainakin noita pH tarvikkeita, kivivillakuutioita ja Zeniin sopivia ruukkuja pitää etsiä. Ei löytynyt paikallisesta puutarhaliikkeestä mitään.