tammikuu 10, 2025, 12:43:27 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Oletko uskovainen?

Aloittaja Aji Inferno, maaliskuu 28, 2013, 16:32:13 ip

« edellinen - seuraava »

akselsson1

Toby, älä huoli. On meitä muitakin  8)
Älyttömältähän se välillä kuullostaa kun sitä alkaa oikein miettimään.
Itse en jaksa oikein välittää.
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

ottulo

Siksipä "itsemurha on syntiä", joten jouduttaisi korkeintaan helvettiin päätymistä. En ole varma onko tuo jonkun Raamatun tulkinta vai pappien keksintöä, mutta on sille "syy" ettei mitään sopulimarssia jyrkänteelle ole tapahtunut.

Huru-ukko

Hmmmm......Kuoleman jälkeen  :o:
1. Jos et usko jumalaan, et joudu helvettiinkään.
2. Jos uskot jumalaan, joudut helvettiin tai taivaaseen.

3. Jos uskot uudeellensyntymään, sinusta voi tulla punkki chilipensaaseen......

4.Jotta pääsisit taivaaseen, sinun on pyydettävä syntejäsi anteeksi pitkin päivää....

UPM:llä ollesani remonttireiskana, samassa metallialanyrityksessä työskenteli eräs uskovainen Luvialainen hitsari, ainakin hän esiintyi uskovaisena.

Huomioita tästä:
Kun käytiin ruokalassa syömässä, hän osti pienen kahvin ja varasti salaattipöydästä annoksen +leipää maksamatta sitä joka päivä. (Henkilökunta ei uskaltanut sanoa tälle mitään peläten haukkumista).
Syötyään hän painoi pään alas ja risti sormet, epäselväksi jäi kiittikö hän ruuasta vai pyysikö anteeksi varkauttaan...... Kysyessäni asiaa minä rienasin kuulemma  :o :o.
Hän sanoi että kyllä jumala sen ymmärtää ja antaa anteeksi kun sitä pyytää.
Kunnioitan hänen uskoaan siihen että hänen jumalansa antaa synnit anteeksi kun ne tehdään tietoisesti, ja tietäen jumalansakin tämän tietävän.....

Voihan olla että hän laittoi ne säästyneet rahat kolehtihaaviin  ::).

Ehkä ymmärtämättömyydelläni pahoitin kerran hänen mielensäkkin, kun sanoin että olen varma siitä, että hänen jumalansa antaa hänelle juuri sen hänen kuoltuaan, minkä ansaitseekin......

KieroLiero

MiM

huhtikuu 24, 2014, 21:47:49 ip #64 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 24, 2014, 21:58:20 ip käyttäjältä MiM
Toki olen uskovainen...

Descartes totesi, että omaan olemassaolooni en tarvitse uskoa, koska sen koen itse "Cogito ergo sum"," ajattelen, siis olen olemassa". Siihen että fyysinen maailma on objektiivisesti olemassa (eikä mielikuvitukseni tuote) ja että saan aisteillani siitä "järkevää" tietoa (eikä esimerkiksi matrixin syöttämää mielikuvaa) joudun kuitenkin uskomaan. 

Lisäksi uskon että tekin, hyvät internetiin kirjoittavat koirat (on the internet no-one knows you are a dog) olette kaltaisiani kokevia olentoja... ei, itse asiassa pystyn tämän jo päättelemään edellisistä premisseistä ja keräämistäni todisteista (havainnoista).

Tuohon fyysisen maailman objektiiviseen olemassaoloon ja siitä tehtävien havaintojen oikeansuuntaisuuteen uskoni siis loppuukin. Loput on sitten päättelyä ja tiedettä... jaa, hmm... sellainen ongelma on vielä kuin "vapaa tahto", tai ehkä tarkemmin ilmaistuna "vapaa valinta". Siitä en oikein tiedä mitä uskoisin. Minulla on hyvin vahva tunne siitä, että sellainen minulla on (ainakin joskus), mutta kognitiivinen tiede on yhä vahvemmin osoittamassa että sellaista ei olisi olemassa, tiedä häntä. Sen tiedän, että mihinkään Raamatun Jumalaan en pystyisi uskomaan, vaikka kuinka yrittäisin.

Viime vuodesta opin sen asian, ettei kannata aloittaa liian aikaisin ja ravinteita voi antaa myös vähemmänkin. 8)
-Chilijamppa-

Toby

Lainaus käyttäjältä: MiM - huhtikuu 24, 2014, 21:47:49 ip
Lisäksi uskon että tekin, hyvät internetiin kirjoittavat koirat (on the internet no-one knows you are a dog)

vuh.

Hoidan & kasvatan chiliä apinan raivolla.

Mörkö_.

Kuka uskoo uskomattomaan, uskoo mihin vain. ;D  MINÄ EN. >:(

Ärjy-Karju

En helvetissä usko hihhulien satuja.

cossuone

Kirkosta eronnut.  Viikinkien jumalat paljon mielenkiintoisempia. En mitenkään usko niihin mutta mukavia tarinoita.

Ärjy-Karju

Samoin olen jo aikoja sitten kirkosta eronnut  ja viikinkihistoria kiinnostaa paljon. Sen osoituksena oikeassa olkapäässä tatuoitu viikinkisoturin pää kilven ja aseiden kera, alempana iso Thor:n vasara ja vasemmassa kädessä riimukivi isävainaan muistoksi.

Cannedheat

Mitä olen? Uskonko siihen mitä minä olen?

Haluaisin kyllä aloittajan ... ei muuta kuin hiljaisuudenkin jatkuvan, ja sanomani oli se.  Usein huumorina pidetään kysymystä: mikä se se Seolla on? .... Se On paari.... tai...
Let's work together!