tammikuu 10, 2025, 15:13:21 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Kypsyys

Aloittaja napalmi, toukokuu 22, 2013, 19:01:55 ip

« edellinen - seuraava »

napalmi

mulla on nyt capsicum annuum inferno f1 hybrid chilit tuottanut hedelmiä.. kuinka kauan noin suunnillee menee että vaihtavat väriä? ovat nyt jotain 10-15 cm pitkiä ja ollut jo kuukauden eikä väri ole vaihtunut.. yksi on munmielestä oudonvärinen (ruskea päästä)  minkälainen värinvaihdos yleensä on?? tumma osa on vähän pehmeä ja luulen että se on menny huonoks...?? mistä tiiän et koska kypsä.. tulinen tuntuu olevan vihreenäkin...

Whili

Lainaus käyttäjältä: napalmi - toukokuu 22, 2013, 19:01:55 ip
mulla on nyt capsicum annuum inferno f1 hybrid chilit tuottanut hedelmiä.. kuinka kauan noin suunnillee menee että vaihtavat väriä? ovat nyt jotain 10-15 cm pitkiä ja ollut jo kuukauden eikä väri ole vaihtunut.. yksi on munmielestä oudonvärinen (ruskea päästä)  minkälainen värinvaihdos yleensä on?? tumma osa on vähän pehmeä ja luulen että se on menny huonoks...?? mistä tiiän et koska kypsä.. tulinen tuntuu olevan vihreenäkin...

"Inferno" F1 Hybrid  =>  Hungarian Hot Wax hybridi
Normaalisti kypsymiseen menee 70 - 90 päivää (kukasta kypsäksi), mutta olosuhteet vaikuttavat. Kypsyminen vaatii lämpöä.
Ja tuo tumma pehmeä osa todennäköisesti on pilaantunut, chilin kuuluu olla napakka.

napalmi

Mites toi väri? kypsinä pitäs olla punainen,keltainen vai vihreä? jotain 10 on tullu mutta yksikää ei ole vaihtanu väriä. tulisia tuntuvat olevan vihreenäkin..

Whili

Lainaus käyttäjältä: napalmi - toukokuu 23, 2013, 14:15:14 ip
Mites toi väri? kypsinä pitäs olla punainen,keltainen vai vihreä? jotain 10 on tullu mutta yksikää ei ole vaihtanu väriä. tulisia tuntuvat olevan vihreenäkin..

Vihreät ovat aina raakoja.
"Inferno" F1 Hybrid  =>  Hungarian Hot Wax hybridi on kypsänä punainen.
Tulisia ovat raakoinakin, mutta yleensä maku paranee kypsyessä.

Huru-ukko

Hungarian Hot Waxia kannattaa odottaa että se kypsyy punaiseksi, ainakin omissa makunystyröissä se maistui herkulliselta silloin pari vuotta sitten. Oikeastaan oli ensimmäinen chili jota popsin kypsänä.