tammikuu 08, 2025, 21:46:22 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

0llin oppivuodet

Aloittaja 0lli, lokakuu 07, 2013, 11:54:48 ap

« edellinen - seuraava »

0lli

Capsicum annuum 'Jalapeno grande', tällä kertaa Bella änki kuvaan. ^^
If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.

Cheini

Onks kissatarha vai chilitarha lähempänä? :) sisarukset?
Joko tehdään kunnolla tai ei tehdä mitään

0lli

Lainaus käyttäjältä: Cheini - huhtikuu 05, 2016, 08:37:46 ap
Onks kissatarha vai chilitarha lähempänä? :) sisarukset?

Kyllä tämänhetkisen taimimäärän perusteella chilitarha. ^^

Ei ole sisaruksia, Kölli nyt 2,5v ja Bella 1,5v.

0lli

Capsicum pubescens 'Rocoto San Isidro' (tai 'Rocoto de San Isidro'), veikkaan että hienot kukat tulossa tuon nupun perusteella. :)

0lli

Capsicum pubescens 'Rocoto montufar', kovan suosion saanut foorumin käyttäjäkunnan keskuudessa. Raumalalta olen saanut maistaa tätä, nyt ensi kertaa itse kasvattamassa kyseistä lajiketta. :)

0lli

Capsicum chinense 'CGN21500'. Tätä minulla kasvaa mullassa ja vedessä. Kova odotus päästä maistamaan, makua on kuvattu erittäin hedelmäiseksi. :)

Tässä vielä reilu kuukauden kehitys.

0lli

Chlorophytum comosum (kirjorönsylilja) ja Chlorophytum capense (viherrönsylilja). Vesilasissa juurtuneet rönsyt pääsivät eilen pikkuamppeleihin chilihuoneen ikkunalle. :)

Cheini

Hö, mites kissat nyt ylettää ruokailemaan?  :D niist tulee nätit tupsut, pitäiskö itsekin harkita...  :P pitää käydä mummolas "ostoksilla". Viimeeks ku kehuin mummon lilaa juorua (herrasjuoru ehkä), ni yks kävi hakee keittiöst sakset ja leikkas palan ennenku kerkes kissaa sanoo.

0lli

Lainaus käyttäjältä: Cheini - huhtikuu 09, 2016, 20:49:28 ip
Hö, mites kissat nyt ylettää ruokailemaan?  :D niist tulee nätit tupsut, pitäiskö itsekin harkita...  :P pitää käydä mummolas "ostoksilla". Viimeeks ku kehuin mummon lilaa juorua (herrasjuoru ehkä), ni yks kävi hakee keittiöst sakset ja leikkas palan ennenku kerkes kissaa sanoo.

Joo onneks tuo chilihuone on kokonaan blokattu karvanaamoilta (paitsi iteltä :D) ^^
Käypä ihmeessä hakemassa huoneilmaa puhdistamaan yms. :)

Cheini

Kultaköynnös ja pikkuviirivehka on jo vähän siinä ominaisuudessa, mutta ovat niin avuttoman pieniä vielä ettei tukijoukot olis pahitteeks.  :) mieti, kultaköynnös jossa on 2 lehtee  :D surkuhupaisaa.
Oon sentää onnistunu mahduttaa 11 eri huonekasvii yksiöön, ni luulis ilmankosteuden olevan kohillaan pikkuhiljaa.  :thumbup: Toki chileillä sais vielä paremmat prosentit  :chili:

Fundeeraaja

Lainaus käyttäjältä: Cheini - huhtikuu 09, 2016, 22:03:33 ip
Kultaköynnös ja pikkuviirivehka on jo vähän siinä ominaisuudessa, mutta ovat niin avuttoman pieniä vielä ettei tukijoukot olis pahitteeks.  :) mieti, kultaköynnös jossa on 2 lehtee  :D surkuhupaisaa.
Oon sentää onnistunu mahduttaa 11 eri huonekasvii yksiöön, ni luulis ilmankosteuden olevan kohillaan pikkuhiljaa.  :thumbup: Toki chileillä sais vielä paremmat prosentit  :chili:

Minulla oli aikoinaan kultaköynnös joka kiersi 50 cm nippuna 3,6x6,5 m olkkarin seinän katonrajassa 1,5 krt. Oli siinä silloin pölynpyyhintää kun ei voinut suihkuun viedä. Silloin kämppä oli muutenkin kuin viidakko. Partsi oli samaa lajia. Jengi keskustassa ihmetteli aina mun partsia ja puhuivat siitä. Sitä perua tämä chilitouhukin on. Tuo kultaköynnös on kiva kun se ei tarvitse mitään ihmeellistä hoitoa ja valoakin maltillisesti. 
Chili, jazz ja päivätorkut kera pelinkovacin.

http://kallenruokaa.blogspot.hr/

Cheini

No johan on.  :o 1,5 kertaa  :D jättiks jälkiä seinään?

0lli

Lainaus käyttäjältä: Fundeeraaja - huhtikuu 09, 2016, 22:35:18 ip
Lainaus käyttäjältä: Cheini - huhtikuu 09, 2016, 22:03:33 ip

Minulla oli aikoinaan kultaköynnös joka kiersi 50 cm nippuna 3,6x6,5 m olkkarin seinän katonrajassa 1,5 krt. Oli siinä silloin pölynpyyhintää kun ei voinut suihkuun viedä. Silloin kämppä oli muutenkin kuin viidakko. Partsi oli samaa lajia. Jengi keskustassa ihmetteli aina mun partsia ja puhuivat siitä. Sitä perua tämä chilitouhukin on. Tuo kultaköynnös on kiva kun se ei tarvitse mitään ihmeellistä hoitoa ja valoakin maltillisesti.

No siinähän tuli kaksi "ääripäätä" kultaköynnöksestä ^^ Joo viherkasvit vähän vielä uusi juttu minulle, nyt koulun kautta nekin tulleet tutummiksi. :)

Fundeeraaja

Olen aina ollut viherpeukalo. Harmi etten ryhtynyt puutarhuriksi. Tosin puutarhoilla paljon rakentanut ja huoltanut paikkoja. Minulle aina hyvinvoivat viherkasvit ovat olleet kunnia-asia ja itsestään selvyys. Puuhastelu on vastapainoa raskaalle yrittäjän arjelle.
Chili, jazz ja päivätorkut kera pelinkovacin.

http://kallenruokaa.blogspot.hr/

0lli

Itsekin yritän pitää hyvää huolta noista rönsyliljoista, ensimmäiset  viherkasvit itselleni. :)

Joo kyllä kasvien kanssa puuhastelu on erittäin rentouttavaa, palkitsevaa ja opettavaa!

0lli

Sain kun sainkin sumplittua kaikki tämänhetkiset kasvatit telttaan Led Finlandin 350W COB-ledin alle. Tuon ledin alla lehtien nivelvälit jäävät pieniksi (=tuuheampi kasvi) ja kasvu on muutenkin runsaampaa kuin tuon loistarin alla. Lisäksi huoneen lämmöt alkoi huitelemaan 25 asteessa nyt kun ulkonakin säät lämmenneet, joten hyvä ottaa tuo loistari pois käytöstä niin varmasti lämmötkin laskee. Tilahan teltasta tulee pian loppumaan, mutta kiikuttaa sitten lisää taimia muualle. :)

0lli

NFT:ssä majaileva Capsicum chinense 'CGN 21500' ja yleisilme teltasta ilman ledin valoa. :)

0lli

Capsicum annuum 'Pimiento de Padron', neljä podia kiinni jo. :)

0lli

Capsicum annuum 'Alma paprika'

0lli

Capsicum annuum 'Pimiento de Padron'