tammikuu 10, 2025, 15:51:45 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

0llin oppivuodet

Aloittaja 0lli, lokakuu 07, 2013, 11:54:48 ap

« edellinen - seuraava »

0lli

4 Riottia lähti kasvamaan, taino neljäs taistelee vielä kypäränsä kanssa mutta kolmessa jo sirkat levällään:)
If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.

MrJones

Lainaus käyttäjältä: Boonusmies - helmikuu 28, 2014, 13:26:52 ip
4 Riottia lähti kasvamaan, taino neljäs taistelee vielä kypäränsä kanssa mutta kolmessa jo sirkat levällään:)

Riot on ihan kivan näköinen kasvi, podit kasvaa ylöspäin.
Maku onkin sitten eri asia...

0lli

Lainaus käyttäjältä: MrJones - helmikuu 28, 2014, 23:15:14 ip

Joo ei oo tullut maistettua, mutta kuvien perusteella hauskan näköinen juu:) Vielä niin alussa nää omat chilihommat että pitää kasvatella ja maistella kaikkia mahdollisia lajikkeita, että alkaa sit omat suosikit ja metodit löytymään:)

Jani M

Riot on annuumiksi aivan maukas kuitenkin. Maun puolesta selkeästi paras koristechili.

0lli

Lainaus käyttäjältä: Jani M - maaliskuu 01, 2014, 03:22:24 ap

Riot on annuumiksi aivan maukas kuitenkin. Maun puolesta selkeästi paras koristechili.

Hyvä kuulla! Kokoonsa nähden vaikuttaa myös olevan satoisa:)

0lli

Naga Morichin haarautuminen ja nuput:

Ja tässä 2x23W eslien alla oleilevat Riotin taimet sirkkalehdillä, oikealla California Wonder ja keskellä 2xNaga Morich, ihan kivasti nuo nagat kasvaa tommoisien pikkueslienkin alla, satoa ei tietenkään jaksa tehdä, mutta tarkoitus onkin siirtää ne parempien valojen alle heti kun mahdollista:)

0lli

1.3 itämään laitetuissa chinenseissä eloa! Vaihdoin bonchikisan lajikkeet uusiin, tällä hetkellä itämistilanne:

Pimenta Diomar 1/3
Aji Charapita 0/3

0lli

Ja itämistilanne tänään:

Pimenta Diomar 2/3
Aji Charapita 1/3

0lli

Nagan ja Jigsawin kahden viikon kasvu, jokaisella kuvalla viikko väliä:

0lli

Ankara pohdinta meneillään tulevia kasvatusvaloja miettiessä.. Olen hommaamassa 120x120x205cm mylarboxin kasvatusteltan, natikoihin ja ledeihin en nyt halua sekaantua, ehkä joskus myöhemmin, eli esl/loisteputki-valaisimia tässä olen nyt pohdiskellut. Tällä hetkellä olisi kaksi mielenkiintoista vaihtoehtoa ja haluaisin mielipidettä kumpi näistä vaihtoehdoista olisi parempi valinta:

2x250W Plug&Grow eslit heijastimineen
VAI
2x220W Starlight loistevalaisinta (tässä vielä linkki tuohon tuotteeseen, jos ei tuttu: http://www.vplux.fi/tuotteet.html?id=106/275 )

Plug&Grow esli vaihtoehdossa tietenkin vähän enemmän watteja, mutta tommoinen starlight taas levittäisi valoa laajemmalle alueelle ja tasaisemmin.. Itellä vaihtuu mielipide joka päivä noiden suhteen :D Ehdotuksia?

ChIlIDoG

Miksi ei tavallisia loisteputki valaisimia? Itse ostin joskus 1200mm putkille tarkoitetut kosteantilan valaisimet 15€/kpl (ilman putkia). putket 950 ja 965 makso muistaakseni 8€/kpl tms. 

0lli

maaliskuu 06, 2014, 13:28:55 ip #271 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 06, 2014, 13:33:53 ip käyttäjältä Boonusmies
Lainaus käyttäjältä: ChIlIDoG - maaliskuu 06, 2014, 13:22:00 ip
Miksi ei tavallisia loisteputki valaisimia? Itse ostin joskus 1200mm putkille tarkoitetut kosteantilan valaisimet 15€/kpl (ilman putkia). putket 950 ja 965 makso muistaakseni 8€/kpl tms.

Löytyykö semmoisia valaisimia helposti sellaisina että voi lyödä suoraan pistokkeen seinään? :) Kun itsellä ei riitä tieto eikä taito alkaa muuntelee niitä :D

Edit: Ja sitten sekin vielä, että monta semmoista perusloistaria mun pitäis lyödä sinne teltan kattoon että tulis 400-500W valoa? :D Kun tuo hinta ei tässä ole mikään este, sitä ei pidä miettiä, lähinnä noista vaihtoehdoista haluisin mielipiteitä :)

Chilivaari

Lainaus käyttäjältä: Boonusmies - maaliskuu 06, 2014, 13:28:55 ip... monta semmoista perusloistaria mun pitäis lyödä sinne teltan kattoon että tulis 400-500W valoa? :D Kun tuo hinta ei tässä ole mikään este...

Miksi noin valtava wattimäärä? Eikö sähkölaskukaan merkkaa mitään?
Noin sata wattia riittää minun kokemusteni mukaan chileillä sadon tuottoon noin neliömetrin alueelle, vaikkapa tämän tapaisilla valoilla: http://chilivaari.blogspot.fi/2011/09/valoa-syksyn-synkkyyteen.html

Jos käytät nelinkertaisen määrän valoa, se tuottaa myös lämpöä ja sinun on investoitava ilmastointiin.

0lli

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - maaliskuu 06, 2014, 13:55:29 ip
Lainaus käyttäjältä: Boonusmies - maaliskuu 06, 2014, 13:28:55 ip... monta semmoista perusloistaria mun pitäis lyödä sinne teltan kattoon että tulis 400-500W valoa? :D Kun tuo hinta ei tässä ole mikään este...

Miksi noin valtava wattimäärä? Eikö sähkölaskukaan merkkaa mitään?
Noin sata wattia riittää minun kokemusteni mukaan chileillä sadon tuottoon noin neliömetrin alueelle, vaikkapa tämän tapaisilla valoilla: http://chilivaari.blogspot.fi/2011/09/valoa-syksyn-synkkyyteen.html

Jos käytät nelinkertaisen määrän valoa, se tuottaa myös lämpöä ja sinun on investoitava ilmastointiin.

Ihan sillä periaatteella lähdin liikkeelle että enemmän valoa = enemmän satoa :D Joo tuota lämpenemistä oon itsekin miettinyt, mutta tarkoitus ei ole pitää telttaa kiinni kokonaan, vaan osittain avonaisena että pääsisi ilma kiertämään, ja tarvittaessa jokin tuuletinviritelmä:)

Chilivaari

Sitten tämmöinen 4x55W pitäisi riittää hyvin. Ketjuripustuksella, että saat lähelle taimia.
http://www.chilitarvike.fi/loisteputkivalaisin_4_x_55w_elektrox

0lli

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - maaliskuu 06, 2014, 14:57:57 ip
Sitten tämmöinen 4x55W pitäisi riittää hyvin. Ketjuripustuksella, että saat lähelle taimia.

Juu tuohon saatan itsekin kallistua:)

PP

Lainaus käyttäjältä: Boonusmies - maaliskuu 06, 2014, 13:28:55 ip
Edit: Ja sitten sekin vielä, että monta semmoista perusloistaria mun pitäis lyödä sinne teltan kattoon että tulis 400-500W valoa? :D Kun tuo hinta ei tässä ole mikään este, sitä ei pidä miettiä, lähinnä noista vaihtoehdoista haluisin mielipiteitä :)

Jos hinta ei ole este, kokeile keraamista monimetallia. Ei ole mitään syytä ettei vastaisi samantehoista loisteputkivalaisinta ja on mahdollisesti parempi. Tässä yksi, mutta osista kasaamalla tai ulkomailta saa varmasti halvemmalla.

Huru-ukko

Lainaus käyttäjältä: Boonusmies - maaliskuu 06, 2014, 15:48:49 ip

Kallistu siihen Starlightiin, se on samanlainen, mutta halvempi.

Sihijuoma666

Lainaus käyttäjältä: Boonusmies - maaliskuu 06, 2014, 15:48:49 ip

Tuo on mullakin ja ainakin taimet tykkää. Löytyy myös Plug & Grow 200W ESL-setti. Kummastakaan ei moitittavaa vielä.

0lli

Lainaus käyttäjältä: PP - maaliskuu 06, 2014, 16:08:21 ip
Lainaus käyttäjältä: Boonusmies - maaliskuu 06, 2014, 13:28:55 ip

Jos hinta ei ole este, kokeile keraamista monimetallia. Ei ole mitään syytä ettei vastaisi samantehoista loisteputkivalaisinta ja on mahdollisesti parempi. Tässä yksi, mutta osista kasaamalla tai ulkomailta saa varmasti halvemmalla.

Niin tuossakin olisi varmasti kova vaihtoehto, pitää nyt vielä funtsailla, on tässä vielä onneksi aikaa pohtia:)