tammikuu 10, 2025, 18:14:14 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Kajje - Kasvatuksen harjoittelua ZenGrow:lla

Aloittaja Kajje, lokakuu 16, 2013, 20:09:14 ip

« edellinen - seuraava »

Kajje

Lannoiteena tosiaan floran mato+micro sillä pullossa ilmoitetulla annostuksella.

Valoa pitäisi olla runsaasti eli kait tässä muu auta kuin jäädä odottelemaan :)
Liika on liikaa, kohtuus liian vähän.

Cheini

Miu Nagat on istutettu 27.9.
Isommat lehdet ja ehkä yksi pari enemmän lehtiä tällähetkellä MUTTA varmaan saman korkuinen :D
Taitaa olla ominaisuus eikä hujoppeja sais tekemälläkään. ja hidashan se. Verrattuna että jotkut samaan aikaan istutetut annuumit ovat 3x korkeempia, 3x enemmän lehtiä + nuppuilleet.

Perspektiiviä voi tuoda se että jotkut villit ei olisi vielä edes itäneetkään tässä ajassa. ;)

Tää kuva on otettu yhest Nagasta kun idätyksestä 3 viikkoa ja 1 päivä.
Joko tehdään kunnolla tai ei tehdä mitään

Kajje

Hieman päivitystä..

Siirtyminen Flora Mato + Micro käyttöön on selvästi vauhdittanut kasvua.

Vasemmalla Naga, oikealla TSMB

Kajje

Kajje

joulukuu 03, 2013, 08:32:27 ap #24 Viimeisin muokkaus: joulukuu 04, 2013, 09:20:33 ap käyttäjältä Kajje
Näin etenee BR toimistolla mullassa.....milloinhan kannattaisi toinen nyppiä pois?

Kajje

Naga kärsi hieman kirvoista sekä liika lannoituksesta...tilanne korjaantumaan päin.

Kajje

Viimeisestä päivityksestä onkin hetki aikaa...ongemia ollut..

Kirvat tekivät hieman tuhoja, mutta onneksi helposti pääsi niistäkin eroon.

Lannoitus..olin ahne ja nostin micron sekä mato:n määrää 1ml:n verran ja heti alkoi lehdet käpristymään. Laskin lannoituksen 3ml kumpaakin ( aiemmin 5ml molempia) ja heti alkoi näyttämään terveemmältä.

Vinkatkaahan jos joku on selvästi pahasti pielessä...

näin tänään:

Naga:

TSMB:

0lli

Mukavan tiheästi kyllä kasvaa nuo, itselläkin lähtee nagat kohta idätykseen:)
If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.

Feint

joulukuu 14, 2013, 20:04:38 ip #28 Viimeisin muokkaus: joulukuu 14, 2013, 20:07:49 ip käyttäjältä Feint
Ihan hyvältä näyttää kasvu. Mä käytin viime kauden muistaakseni ekat liemet(tein uudet 1-2 viikon välein) 3/3/3 micro/flora/mato ja sen jälkeen tyyliin 2/4/3 tms. Paljoa tuon 3-4ml/lannoite ei mielestäni kannata ZGssä mennä, koska siihen ei mene kuin 4-4.5l vettä kuitenkaan. Vastaavissa systeemeissä samoilla lannoilla kasvaa mulla ainakin ihan kiitettävästi chilit.

Edit. Vertailun vuoksi 2/2/2 lannat käytössä gojille ja ananaskirsikalle, pelkällä ZG:n lampulla kasvavat lähes kirjaimellisesti silmissä. On toi ZenGrow vaan aika masiina aloittelijalle, ei varmaan paljon helpommalla saa vesiviljeltyä kasveja.

Kajje

Kasvit kasvattavat isoja lehtie, mutta pituutta ei juurikaan..onkohan kaikki "ok"..joitakin lehtiä olen ottanut pois, mutta pitäisikö lisääkin vielä karsia?

0lli

Mun mielestä näyttää erittäin hyvältä ja tuuhealta, enkä lähtisi itse karsimaan lehtiä enempää, kyllä se alkaa pituuttakin venymään aikanaan:)

jaolsten

Lehtien karsiminen viivästyttää kasvua melkoisesti, en suosittele.
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Kajje

Kiitokset, jätetään vihreät siis rauhaan :) 

Kajje

Vasemmalla kuvassa oleva Naga haluaisi kovasti kukkia. Mitä mieltä olette, annanko kukkia ja kasvattaa vai nypitäänkö pois?

Lisäksi jos jokin näyttää olevan pahasti pielessä niin ilmoituksia vain!

Sihijuoma666

Minä en ainakaan koskaan nypi kukkia. Jos puskan tekee mieli kukkia niin antaa mennä vaan. Mutta enpä mitään ihmeellisiä satoja ole saanutkaan..  ;D

Chilijamppa

Minä ainakin latvoisin/nyppisin nuo pois, koska valo ei kuitenkaan vielä tässä vaiheessa riitä sadontuottoon.

jaolsten

Antakaa chilien kukkia vaan, se ei paljoa voimia vie. Tässä vaiheessa kannattaa tosin nyppiä podit pois, ellei varta vasten halua topuutella kasvua.
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Chilijamppa

Lainaus käyttäjältä: jaolsten - tammikuu 25, 2014, 00:15:59 ap
Antakaa chilien kukkia vaan, se ei paljoa voimia vie. Tässä vaiheessa kannattaa tosin nyppiä podit pois, ellei varta vasten halua topuutella kasvua.

Minun tapauksessa vois sanoa, että antaa podien tulla. ;)

Feint

Hyvältä näyttää! Mullakin on nyt ZenGrowssa Pink Habanero ja kasvu näyttää hyvin samalta kuin tuossa, todella tuuheaa ja matalaa. Mun hapaneero on ehkä kolmanneksen pienempi kuin nuo nagat, mutta sekin yrittää jo kukkia. Tässä vaiheessa voi hyvin antaa kukkia ja vaikka podittaa, muuten loppuu tila maaliskuuhun mennessä ;)

0lli

Komeita on! Kasvaisipa omatkin nagat nyt nopeasti :)