tammikuu 10, 2025, 01:08:28 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Pandan paluu -14/-15

Aloittaja Rankkapanda, lokakuu 31, 2013, 20:32:55 ip

« edellinen - seuraava »

Rankkapanda

lokakuu 31, 2013, 20:32:55 ip Viimeisin muokkaus: huhtikuu 08, 2015, 18:22:13 ip käyttäjältä Rankkapanda
Huomenta kaikille!

Eli tosiaan on tullut pidettyä todella pitkään taukoa foorumista, kun joskus kiinnostus chilinkasvatusta kohtaan loppui kuin seinään. Liikaa chilejä, liian vähän tuloksia, liikaa töitä, jne... Tekosyitä kaikki. Eli chilinsiemeniä tuli juuri laitettua kivivillaan itämään ja nyt ei mopo lähde keulimaan. Tasan kuusi eri chiliä tulee kasvatukseen. Enemmän jos itää, niin valitsen vain parhaimmat ja loput roskiin. Jos vaikka tuolla määrällä saisi satoa, kun huolehtii kaikista tasapuolisesti. Ei enää ikinä reilua 150 kasvia, siinä ei ollut mitään järkeä (into koko touhuun meni, kun aikaa meni hoitamiseen ja tuloksia ei näkynyt). Palataan asiaan, kun alkaa näkyä muutoksia siemenissä. Ei mulla muuta tähän hätään. Bujakashaa!

jaolsten

Taputan seisaaltani!

Tervetuloa takaisin!
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

jewe

Paras tapa tappaa kiinnostus on laittaa ihan liikaa kasveja. Itse olen siinä rajoilla tänä vuonna.

bluesman

Welcome back! Panda oot ihan oikeassa että liian suuren kasvimäärän hoitaminen kunnolla voi viedä voimat ja jos on vielä tuholaisia joille ei välttämättä mahda mitään niin potuttaa turha työ.
Oma aikeeni on laittaa 4 chiliä ensi kaudella kasvariin.

omarosa

:) Täällä mennään yhdellä Jalapenolla
chilinkasvatuksen A:spna B:hydrosora C:provado

Feint

Oikeassa olet! Ensi kaudeksi tuntuu kaikilla olevan teemana chilien vähentäminen. Itsekin tulen tyytymään neljään lajikkeeseen ja lopun tilan käytän muille syömäkelpoisille kasvateille. Monipuolisen kasan olet saanut aikaiseksi noinkin vähällä määrällä :)

Onnea kauteen, pidähän moposta lujasti kiinni!

Tiemuh

Tervettuloa takaisin. Mitenkäs roadtrip sujui?
Itse meinaan vähentää lajikkeista, mutta kyllä kutakin lajia pitää ainakin yksi saada kasvamaan. Samalla saan vähennettyä ylituotantoa, kun villit ovat lähinnä pippurin kokoisia.

Rankkapanda

joulukuu 03, 2013, 23:12:26 ip #7 Viimeisin muokkaus: joulukuu 03, 2013, 23:47:46 ip käyttäjältä Rankkapanda
Lainaus käyttäjältä: Tiemuh - lokakuu 31, 2013, 23:22:18 ip
Tervettuloa takaisin. Mitenkäs roadtrip sujui?
Itse meinaan vähentää lajikkeista, mutta kyllä kutakin lajia pitää ainakin yksi saada kasvamaan. Samalla saan vähennettyä ylituotantoa, kun villit ovat lähinnä pippurin kokoisia.

Roadtrip on lykkääntynyt hamaan tulevaisuuteen valitettavasti. Taloustilanne ei sitä joskus sallinut, mutta ehkä sitten joskus. Toivottavasti. Ensi keväänä pitäisi koira ostaa, niin sinnekkin menee rahaa kivasti.

Mutta itse chileistä nyt asiaa. Eli idätykset menneet ihan hyvin, ainoat mitkä eivät ole itäneet ovat Red Peruvian ja Aji Gusanito. Eli jos ei kohta näiden tila muutu parempaan, niin pitää pistää pari muuta lajia idätykseen. Ja nyt chilit elävät pelkän loistevalon alla, pitää ehkä jotain järeämpää lamppua hankkia esikasvatusta varten.

Kivivillassa idätykset odottavat siirtoa johonkin muualle.

Vasemmalla muistaakseni c. flexuosum, keskellä c. galapagoense ja oikealla banaani.

bluesman

Mulla olis suht tuoreita Gusaniton siemeniä runsaasti. Ilmoittele jos kiinnostaa. Red Peruviania ei ole.

Rankkapanda

Lainaus käyttäjältä: bluesman - joulukuu 03, 2013, 23:46:29 ip
Mulla olis suht tuoreita Gusaniton siemeniä runsaasti. Ilmoittele jos kiinnostaa. Red Peruviania ei ole.

Jos ei nuo omat nyt selviä, niin sitten voisin muutaman siemenen tarvita. Pitää varmaan kehittää joku muu chili Red Peruvianin tilalle, jos ei nyt idä.

Rankkapanda

Noniin pikkuhetki taas päivitykselle. Eli kohta voi kasvatus lähteä taas kovaan vauhtiin, kunhan jaksan siirtää taimet bublereihin. 600 wattinen natikka sekä ravinteita on tullut postissa, joten uskoisin että chilit tulee kasvamaan ihan kivasti. Sähköyhtiö tykkää.

Lisää chilejä itämään, kun osa vanhoista eivät suostuneet itämään.

HBL kasvaa hitaasti, mutta varmasti.

Jalapeño Herculeksen sekä Aji Cristalin taimet voivat hyvin.

Rankkapanda

Vähän on laiskottanut, eikä ole ollut kauheasti edes päivitettävää. Mutta nyt on laitettu tämän kevään viimeiset idätykset, jos näillä sitten pärjäisi hetken aikaa. Yksikään pubescens ei ole itänyt, eikä valitettavasti Aji Gusanitokaan. Ensi vuonna niitä sitten uudestaan kokeillaan. Onnistuin myös tappamaan Habanero Brown Largeni ja enempää ei siemeniä siihen löydy idätystä varten. Jos kaikki nyt itäisi, niin jos ei vanhoja kasveja lasketa, niin näyttäisi olevan seitsemää chiliä kasvamassa. Eli tasan yhdellä lähti mopo keulimaan, mikä on todella hyvin minulta.

Enempää en idätä tänä vuonna. Kai.

Natikan alla bublereissa tuntuu kasvavan hyvin.

Ehkä noin viikon oleskelu bublerissa, kun pääsi vähän huonoon kuntoon juuret. Mutta näyttää selvinneen.

Rankkapanda

Taas on hetki vierähtänyt viime päivityksestä, mutta ei se mitään. Ilmapumppua vaille olisi bublerit valmiina tälle vuodelle ja syksyksi olen vähän harkinnut natikan ja kasvatusteltan hankkimista. Nyt on kaksi tobago sweettiä, yksi aji cristal, yksi poblano kasvamassa ja kolme vanhaa villichiliä. Jos ihan pikkuhiljaa vaikka saisi taas kasvattelut käyntiin, kun intoa riittää. Ei nyt muuta tähän hätään, palataan asiaan kun ilmapumpun saa viritettyä ämpäreihin.

Rankkapanda

Chilit pikkuhiljaa tottuvat bublerissa oloon, juuria väsäävät kovaa tahtia. Vielä kun aurinko paistaisi edes joka toinen päivä, niin kasvaisi chilit tehokkaammin. Tobago sweetit eivät selkeästi vielä ihan räjähdysmäisesti kasva, kun vasta muutama lehti kummassakin. Kesää odotellessa...