tammikuu 09, 2025, 12:05:24 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Lemmikit ja chili.

Aloittaja Filth87, joulukuu 18, 2013, 09:23:10 ap

« edellinen - seuraava »

Filth87

En löytänyt aikaisempaa osiota tästä aiheesta.. Onko muilla sellaista kyseistä ongelmaa että kissat syö habanerokasvin lehtiä ? 4 habanero kasvia olisi nyt kokeilemassa kasvuaan *Jotain kaupan haboja, tarkkaa lajia en tiedä*

Caide

Syöhän noi kissat meillä kaikkia huonekasveja, jos vaan pääsee käsiksi. Tai enää ei ole kuin yksi kissa. Nyt on taas ollut pitkästä aikaa kissalla omat rehut, niin ei ole tainnut syödä enää lehtiä.

Chilivaari

Kissalle omaa ruohoa syötäväksi, se on minun reseptini, mutta kissat kieltämättä ovat erilaisia.
Meillä on hyvätapainen: http://chilivaari.blogspot.fi/2013/12/rocoto-santa-natalia-kuukausi-kasvua.html

0lli

Ite oon ratkaissut asian pitämällä chilit yhdessä huoneessa, minne kissalla ei ole mitään asiaa, ovi kokoajan kiinni:)
If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.

Filth87

Tää asunto on vessassa *tietty ulko-ovi* On nuille kateille omia rehuja mut Habanero on parempaa ilmeisesti. Ei oo ku 2kk ku naga pensaan kasvatus pysähty elukoiden keksiessä et siihen vois terottaa kynsiä. Eli siis voiskohan nuille lehille sumuttaa jotaki joka sais kissat lopettaan tän uuden hienon harrastuksen tuhoamisen. Ps kissat ei ole minun vaa avokin  8)

Caide

Lainaus käyttäjältä: Filth87 - joulukuu 18, 2013, 13:23:53 ip
Tää asunto on vessassa *tietty ulko-ovi* On nuille kateille omia rehuja mut Habanero on parempaa ilmeisesti. Ei oo ku 2kk ku naga pensaan kasvatus pysähty elukoiden keksiessä et siihen vois terottaa kynsiä. Eli siis voiskohan nuille lehille sumuttaa jotaki joka sais kissat lopettaan tän uuden hienon harrastuksen tuhoamisen. Ps kissat ei ole minun vaa avokin  8)

Oman kokemuksen mukaan on vaan pakko laittaa kasvit paikkaan, mihin kissa ei pääse. Mulla on yhtä kissaa lukuunottamatta kaikki mutustellut kasveja, vähän auttanut heidän omat ruohot, mutta rakas Lakukin rappas ruohot aina hetkessä mullista ja sille ei rehut auttaneet. Mulla on osa chileistä vierashuoneessa, missä ovi kiinni. Sitten on ikkunalaudoilla sen verran tiiviisti ruukut, että ei pääse sinne hyppäämään. Yksi ikkunalauta on taasen sohvan takana ja siellä Lakukin kävi aina niitä popsimassa, ellen virittänyt verhoa pyykkipojilla kiinni tiiviisti esteeksi.

Meitin kissoihin ei mitkään karkoitteet ainakaan auttaneet.

Awttu

Lainaus käyttäjältä: Caide - joulukuu 18, 2013, 13:31:05 ip
Lainaus käyttäjältä: Filth87 - joulukuu 18, 2013, 13:23:53 ip

Oman kokemuksen mukaan on vaan pakko laittaa kasvit paikkaan, mihin kissa ei pääse. Mulla on yhtä kissaa lukuunottamatta kaikki mutustellut kasveja, vähän auttanut heidän omat ruohot, mutta rakas Lakukin rappas ruohot aina hetkessä mullista ja sille ei rehut auttaneet. Mulla on osa chileistä vierashuoneessa, missä ovi kiinni. Sitten on ikkunalaudoilla sen verran tiiviisti ruukut, että ei pääse sinne hyppäämään. Yksi ikkunalauta on taasen sohvan takana ja siellä Lakukin kävi aina niitä popsimassa, ellen virittänyt verhoa pyykkipojilla kiinni tiiviisti esteeksi.

Meitin kissoihin ei mitkään karkoitteet ainakaan auttaneet.

Itselläkin pakollinen kaappikasvatus kissan vuoksi. Ei toivoakaan että voisi ikkunalaudalle tuoda.

Miquel

Rullalle käärityllä sanomalehdellä kissalle kyytiä kun eksyy pahantekoon, pitäisi oppia nopeasti.  Itsellä riitti yksi kerta. ;D Kasvata myös sallitut rehut kissalle. Popcorni, eli maissin oraat, toimii hyvin; sopivan karheaa millä katti saa karvat poistettua kurkustaan.
Kaupasta vaan sellainen säkki sitä popcornia jossa ei ole vielä rasvasa seassa, mikä on tarkoitettu kattilassa tehtäväksi.
Koska kukat ovat mitättömän pienet ja marjat syömäkelvottomia, käyttöarvo perustuu lehdistöön.

Kausi -13: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12313.0
Kausi -14: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=14231.0
Kausi -15: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=15663.0

Caide

Lainaus käyttäjältä: Miquel - joulukuu 18, 2013, 23:18:39 ip
Rullalle käärityllä sanomalehdellä kissalle kyytiä kun eksyy pahantekoon, pitäisi oppia nopeasti.  Itsellä riitti yksi kerta. ;D Kasvata myös sallitut rehut kissalle. Popcorni, eli maissin oraat, toimii hyvin; sopivan karheaa millä katti saa karvat poistettua kurkustaan.
Kaupasta vaan sellainen säkki sitä popcornia jossa ei ole vielä rasvasa seassa, mikä on tarkoitettu kattilassa tehtäväksi.

Noi sanomalehti ja suihkepullo uhkailut vaan ressaa kissaa ja yleensä ei toimi, kun kissa on yksin kotona, eikä kukaan ole uhkailemassa sitä... Itse en noita suosittele kellekään.

Zabi

Itsellä on kaksi vajaan vuoden ikäistä kollia, viime vuoden puolella söivät toisen flexun tapiksi, joka onneksi vielä lähti kasvamaan uudestaan mullan alta versoen.

Maustoin chilien lehdet nagajauheella, samana iltana Sulo-kissa ryntäsi keittiöstä olohuoneeseen "syleksimään", sen jälkeen vielä pidin kuukauden verran nagajauhetta lehdillä ja nyt on saanut chilit olla rauhassa.

Biologista torjuntaa.  :)
<br />Päiväkirjani 2011<br /><br />Iskä ei IHAN AINA ole väärässä. - Alisa 3v

Michilin

Lainaus käyttäjältä: Zabi - tammikuu 15, 2014, 18:30:57 ip
Itsellä on kaksi vajaan vuoden ikäistä kollia, viime vuoden puolella söivät toisen flexun tapiksi, joka onneksi vielä lähti kasvamaan uudestaan mullan alta versoen.

Maustoin chilien lehdet nagajauheella, samana iltana Sulo-kissa ryntäsi keittiöstä olohuoneeseen "syleksimään", sen jälkeen vielä pidin kuukauden verran nagajauhetta lehdillä ja nyt on saanut chilit olla rauhassa.

Biologista torjuntaa.  :)

Tästä kyllä peukut ylös!
Kokemusta ei ole mutta visioita riittää!

Jalien

Itselläni aika korkeat nuo idätyslaatikot, noin 17 cm, joten taimet ehtivät kasvaa niiden suojissa kohtuu vahvoiksi. Eivät ole kissoja kiinnostaneet lainakkan.
Kuten aiemmin mainittua, kissoille sallitut rehut. Kauranoraat maistuu, linnunsiemenistä kasvatettu.

Whili

Pavla

Viime kesänä erehdyin koristelemaan katteena olleet lekasorat simpukankuorilla. Mikä virhe. Kissat kiinnostuivat simpukoista ja kun poistin simpukat, huomattiin kivat lekasoranappulat. Sen jälkeen yöllä sai kuulla nappulan metsästystyä sängyn alla. Ei auttanut mitkään suojat tai karkotteet. Lopulta otin lekasorat pois, mutta sen jälkeen tongittiin mullat lattialle, kun etsittiin niitä kivoja nappuloita mullan sisältä. Nyt kasvit on talvehtimassa kasvihuonekaapissa. Odotan mielenkiinnolla, josko sama jatkuu taas keväällä.

Ennen tätä koristelua kasvit olivat saaneet olla täysin rauhassa.

Miquel

Koska kukat ovat mitättömän pienet ja marjat syömäkelvottomia, käyttöarvo perustuu lehdistöön.

Kausi -13: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12313.0
Kausi -14: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=14231.0
Kausi -15: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=15663.0

meikkupeikko

Koiralla oli viime vuonna joku fiksaatio Pink Habaneroon. Sisällä ollessa sen piti pudottaa ruukku vähintään kerran viikossa ja kun vein kasvin pihalle, koiran oli pakko maata sen päällä. Pinkki jäi tästä syystä todella pieneksi, mutta tanakaksi.

Kissaa ei chilit ole kiinnostaneet eikä kyllä muutkaan huonekasvit. Murattia kävi tuuppimassa ekana päivänä tulonsa jälkeen, mutta kun pudotin kissan saman tien lattialle, niin jätti rauhaan. Yhden Cheyennen on pudottanut, mutta se johtui enemmän huonosta telineestä kuin katista.