lokakuu 06, 2024, 09:29:51 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Marjat kuivahtavat puskiin?

Aloittaja Wiski, syyskuu 08, 2005, 13:48:37 ip

« edellinen - seuraava »

Wiski

Moi, mistähän mahtaisi johtua, että Aji Cristalin marjat tuppaavat nahistumaan kurttuiksi vielä puskissa ollessaan, juuri kun alkavat kypsyä?
Ikäänkuin kasvit hylkäisivät marjat syystä tai toisesta..

Kasvualustana on biolanin kasvusäkki. Oliskohan sen sisältämällä lannoitteella jotain tekemistä tämän kanssa? Laitoin toukokuun alussa noihin säkkeihin, ja epäilen että josko nyt vasta juuret ovat saavuttaneet jotain lannoite-taskuja, ja kasvit keskittyvät kasvamiseen eivätkä marjoihin?? Lisälannoitusta en ole antanut missään muodossa, ja kastellut kun lehdet rupeavat tuntumaan janoisilta.

Itse puskat ovat siis hyvinvoivia, ja tuntuvat kasvavan melkoisesti vieläkin. Kukkimistakin esiintyy. Kasvit ovat ulkona "minikasvarissa" melkein omillaan, olen nyt viikon alusta käyttänyt vähän lämpöpuhallinta öisin.

Aji Inferno

Erikoinen ilmiö, vaikka muistelisin että olen joskus kokenut... Muistaakseni Aji Amarillossa, eli baccatumissa sekin. Ei tuo lannoitusongelma ole lainkaan mahdoton arvaus. Öiden kylmymisellä voisi myös olla osaa asiaan, mutta silloin tarvittaisiin oikein kunnon kylmätyrmäys...

pkdi

Tismalleen sama tilanne kuin itsellänikin oli jokin aika sitten! marjat kyllä kypsyivät hyvin ja maistuivatkin ihan mainiolle... syytä en tiedä :E mini-kasvari, kasvatus-säkki yms täsmää itsellänikin... outoa
Chiliyhdistyksen jäsen nro: 620, palveluksessanne. pkdi @ #IRCnet/#Qnet

rasse

Samaa ilmiötä havaittavissa täälläkin. Numex Sunglow nahistuttaa kaikki palkonsa, mutta kummallista on se, että Aji Cristal, joka kasvaa ruukussa tekee sitä osalle hedelmistä, muut ovat aivan ok.

harvester

Kuivuukos se podin kanta/varsi? oon huomannut että kun tulee jonkin sortin ravinteiden virtaus häiriö saattaa koko oksa alkaa kuolemaan ja podit näin ollen nahistumaan. luonnollisesti tämä näkyy myös lehtien lerpsahtamisena ja jopa pois tippumisena aikanaan.

TepinKapsikuumi

En tiedä onko apua, mutta tutkikaapa niitä kasvejanne tarkasti. Mulla oli aikoinaan pienehkö koristechili joka nahistutti podit. Tarkemmin katseltuna kasvi oli kirvahyökkäyksen uhri.