tammikuu 09, 2025, 22:22:03 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Rekisteröityminen pakolliseksi?

Aloittaja Jassu, syyskuu 26, 2005, 09:47:51 ap

« edellinen - seuraava »

Jassu

Todella monessa ketjussa täällä näkee että "Guest" on kirjoittanut viestin ja minuutin päästä ketjussa on reply mallia "Se olin minä, hiton kirjautuminen" tmv.

Miksei rekisteröityminen/kirjautuminen ole pakollista? Tuollainen ei taatusti rajoita vähääkään aiheesta kiinnostuneen kynnystä tulla tänne - yhden viestin kirjoittajia toki tuo voi haitata mutta niiden perustalle ei varmaan foorumia kannata suunnitella :)

Ideoita?
Jassu @ chilit.net
Suomen Chiliyhdistys ry:n jäsen #028

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: "Jassu"Todella monessa ketjussa täällä näkee että "Guest" on kirjoittanut viestin ja minuutin päästä ketjussa on reply mallia "Se olin minä, hiton kirjautuminen" tmv.

Miksei rekisteröityminen/kirjautuminen ole pakollista? Tuollainen ei taatusti rajoita vähääkään aiheesta kiinnostuneen kynnystä tulla tänne - yhden viestin kirjoittajia toki tuo voi haitata mutta niiden perustalle ei varmaan foorumia kannata suunnitella :)

Ideoita?

No, tuo ei liene ollut kovin suuri ongelma kumminkaan (tai niin olen kuvitellut ainakin), ja yllättävän monet eivät mielellään anna mitään tietoja itsestään mihinkään palveluihin ellei aivan pakko ole. Sikäli saattaisimme menettää monta hyvää viestiä ja pahimmassa tapauksessa muuttua "sisäpiiriksi", mikä taas ei harrastusta oikein edesauta. Mielipiteitä?

Jassu

Lainaus käyttäjältä: "thietavu"No, tuo ei liene ollut kovin suuri ongelma kumminkaan (tai niin olen kuvitellut ainakin), ja yllättävän monet eivät mielellään anna mitään tietoja itsestään mihinkään palveluihin ellei aivan pakko ole. Sikäli saattaisimme menettää monta hyvää viestiä ja pahimmassa tapauksessa muuttua "sisäpiiriksi", mikä taas ei harrastusta oikein edesauta. Mielipiteitä?

Noh, jos katsotaan että rekkautumiseen ei tarvita kuin toimiva mailiosoite ja valittu nimimerkki niin ihan hirveästä tietojen luovuttamisesta ei ole kyse.
Jassu @ chilit.net

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: "Jassu"
Lainaus käyttäjältä: "thietavu"No, tuo ei liene ollut kovin suuri ongelma kumminkaan (tai niin olen kuvitellut ainakin), ja yllättävän monet eivät mielellään anna mitään tietoja itsestään mihinkään palveluihin ellei aivan pakko ole. Sikäli saattaisimme menettää monta hyvää viestiä ja pahimmassa tapauksessa muuttua "sisäpiiriksi", mikä taas ei harrastusta oikein edesauta. Mielipiteitä?

Noh, jos katsotaan että rekkautumiseen ei tarvita kuin toimiva mailiosoite ja valittu nimimerkki niin ihan hirveästä tietojen luovuttamisesta ei ole kyse.

Tottahan tuo. Ihmismieli on vain välillä merkillinen näissä asioissa. :) Katsotaan josko tuohon kannattaisi siirtyä!

Naxatax

Hmmh.. Itse ainakin kannatan varsinkin kun on tuo bottiongelmakin tullut ajankohtaiseksi. Sitäpaitsi jos tulee jotain yhden postin accountteja niin jotkuthan voi huomata, että "ompa täällä paljon käyttäjiä tämämpä täytyy olla hyvä foorumi!"  :D

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: "Naxatax"Hmmh.. Itse ainakin kannatan varsinkin kun on tuo bottiongelmakin tullut ajankohtaiseksi. Sitäpaitsi jos tulee jotain yhden postin accountteja niin jotkuthan voi huomata, että "ompa täällä paljon käyttäjiä tämämpä täytyy olla hyvä foorumi!"  :D

Kyllä tuo on mietinnässä, eli heti jos siltä näyttää ettei tämä muutoin luonnistu, niin otetaan käyttöön. Botit eivät vielä ole olleet (koputan puuta eli päätäni) kovin iso ongelma täällä, mutta voin kuvitella tilanteen pahenevan. Toivottavasti olen väärässä, mutta katsellaan!

Masse

Joko olisi aika tehdä rekisteröitymisestä pakollinen? Bottien spämmi vilisee silmissä.

Naxatax

Joooh... Isompia, ilkeämpiä ja muutenkin rasittavampia botteja on tullut kilokaupalla lisää. Apache chilitietoa kohdasta löytyi kaikken ilkein botti mitä tämä foorumi on ehkä nähnyt, se spammi ison listan jotain asumushankevarmastivirus sivuja sinne :(

Onneksi joku otti sen viestin pois jo.

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: "Naxatax"Joooh... Isompia, ilkeämpiä ja muutenkin rasittavampia botteja on tullut kilokaupalla lisää. Apache chilitietoa kohdasta löytyi kaikken ilkein botti mitä tämä foorumi on ehkä nähnyt, se spammi ison listan jotain asumushankevarmastivirus sivuja sinne :(

Onneksi joku otti sen viestin pois jo.

Joo, allekirjoittanut siellä käytti admin-hirmuvaltaansa ja koetti kiireessä (kahden kokouksen välissä) saada asian hetkeksi kuntoon... Kyllähän tämä pistää miettimään.

Jassu

Ja taas on botit näköjään vieraillut sivustolla, otettaiskohan tää mun rekkautusmispakko-idea kohta jo toteutukseenkin asti :)
Jassu @ chilit.net

Aji Inferno

Rekisteröitymispakolla on puolensa ja puolensa... Se vähentäisi todennäköisesti keskustelua, mutta pitäisi toisaalta botit loitolla... Kumpi on suurempi paha, siinähän se kysymys...

Jassu

Lainaus käyttäjältä: "thietavu"Rekisteröitymispakolla on puolensa ja puolensa... Se vähentäisi todennäköisesti keskustelua, mutta pitäisi toisaalta botit loitolla... Kumpi on suurempi paha, siinähän se kysymys...

Mä en oikeasti usko että se vähentää keskustelua pätkääkään. Tämä aiheemme on sen verran spesiaali-alaa että tietoa ei ihan joka paikasta löydy, jos siis tietoa haluaa niin varmasti jaksaa 30s käyttää rekkautumiseen.

Infernon foorumi on kuitenkin todella hyvä chilinkasvattelijan palsta, joten kyllä se kansa tänne eksyy on rekkautumista tai ei :)
Jassu @ chilit.net

Naxatax

Olen samaa mieltä jassun kanssa. Jos jonkilainen äänestys tästä koituu niin äänestän, että kyllä. Rekistöytyminen pakolliseksi.

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: "Naxatax"Olen samaa mieltä jassun kanssa. Jos jonkilainen äänestys tästä koituu niin äänestän, että kyllä. Rekistöytyminen pakolliseksi.

Hmm... Ehkäpä tuo sitten pitää tehdä, ellei porukalla ole asiaa vastaan suuremmin mitään? Onhan sillä puolensa, alkaen noiden botien keinoelämän hankaloittamisesta. Sitten on nuo sinänsä pikkukiusalliset, mutta kumminkin, tapaukset joissa jengi postaa guestina vahingossa. Kolmas, onneksi täällä vielä hyvin satunnaiseksi jäänyt ilmiö, eli asiattomat viestit, on sekin yksi kieltämättä hyvä syy rekisteröitymispakkoon.

Jassu

Boteista ei välttämättä päästä tuollakaan eroon, mutta ainakin niiden elämää voidaan siten hankaloittaa. phpbb:lle kun on monenmoisia scriptejä bottienkin käyttöön, eli rekkautuminen onnistuu niiltäkin mikäli turvataso foorumissa on alhainen.

2.0.11 versiosta eteenpäin phpbb tukee CAPTCHA-varmennusta, joka on suhteellisen hyvä bottien karkottelija.
Jassu @ chilit.net

Naxatax

Noh, jos menee radikaaleihin botinesto suojakeinoihin niin voihan tehdä niin että salasana lähetetään sähköpostiin joka pitää antaa accountin yhteydessä.
Tosin.. Se taitaa mennä vähän yli?

Masse

Ihan sama, vaikka tapettaisiin tykillä kärpästä, kunhan se rekkaaminen tulee pakolliseksi.

Ne, joilla on oikeasti jotain sanottavaa, rekisteröityvät kyllä. Jos tämä vähentää keskustelun määrää, niin hyvä, sillä jäljelle jäävä on sitten sitäkin laadukkaampaa. ;)

Aji Inferno

No niin... Katkesi se itsepäisenkin kamelin selkä, eli nyt rekisteröitymisen *pitäisi* olla pakollista... Kertokaapa jos homma ei toimi!

Foorumin rakenne sai myös uudistuksen, toivottavasti useimpien mielestä selkeämpään suuntaan. Muutama vanha foorumi on nyt yhdistetty, sillä alueiden määrä alkoi mennä jo vähän sekavaan suuntaan. Tästäkin kritiikki tervetullutta!

Gekko

Ihan hyvältä ja selkeältä vaikuttaa. Paitsi että vanhat viestit ovat nyt osittain missä sattuu. Esim. kokkausosio sisältää reseptejä, jotka nyt kuuluisivat parhaat reseptit -otsakkeen alle. Vanhat viestit voinee siirtää?
Solanaceae et vitae

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: "Gekko"Ihan hyvältä ja selkeältä vaikuttaa. Paitsi että vanhat viestit ovat nyt osittain missä sattuu. Esim. kokkausosio sisältää reseptejä, jotka nyt kuuluisivat parhaat reseptit -otsakkeen alle. Vanhat viestit voinee siirtää?

Tuo on totta, ja koetan siirtää niitä. Siinä on vain aikamoinen käsityö, sillä jokainen viesti pitää erikseen siirtää. Se on tällaisten uudistusten väistämätön hinta, ei siinä mitään.