tammikuu 10, 2025, 23:07:27 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

ämpäreistä väsätyt ebb&flow ja bubleri

Aloittaja levo, lokakuu 04, 2005, 11:56:32 ap

« edellinen - seuraava »

levo

Paikkakunnallani oli hieman huonosti saatavilla isohkoja astioita, jotenka ämpärit kunniaan! :)

perinteinen ämpäri bubleri
ebb&flow hydro (tätä ei ole viellä "sisäänajettu")
Chilipää #105 :: Jo vuodesta 2005! ;-)

levo

Nyt on ebb&flow "sisäänajossa" ja vaikuttaa kaikin puolin toimivalta.

Askarruttaa vain tuo vedenkierrätys...
Nytten on säädetty kierto 5 kertaa päivässä, 4:n tunnin välein, kello 6, 10, 14, 18, ja ilta kymmeneltä viimeisen kerran...
Onkohan hyvä viellä yöksi kastella juuret.....
Vai olisiko parempi ehkä jättää tuo viimeinen kierto pois?

Kellään hyväksi havaittuja aikavälejä??

levo

Eikös täällä porukka käytä ebb&flow -tyyppisiä hydroja?  :shock:
...Säädin nyt kuitenkin tuon veden lorisemaan 3:sti päivässä; 06:00 - 12:00 - 18:00.

Matti The Wiherpeukalo

Minä!!  :)
Itselläni oli 3 kertaa päivässä 15 minuutin ajan pumppu päällä. Yhessä vaiheessa oli 2 kertaa päivässä, kun tuntu olevan liikaa tuo 3 kertaa. Tämä veden tarve tosin riippuu kasvin koosta.  :wink:

Azasel

Itselläni on kasvualustana 10l ämpäri täynnä lecasoraa ja olen pitänyt vettä kiertämässä 2-4 kertaa päivässä ja sen 15-20min kerrallaan mitä tuo halpa varttiajastin juuri ja juuri osaa. Alussa tuli kokeiltua erillaisia rytmejä, ja nyt tuntuu, että tuo 4 on aika passeli, tosin minulla on se jaettu tasaisesti vuorokauden ympäri(00-06-12-18), kun kerran vähäinen valokin on jatkuvasti päällä :)
Alussa oli pienelle taimelle samaan kippaan dripfeed syöttö, joka tuntui toimivan oikein hyvin, kun juuret eivät olleet vielä niin kasvaneet.