tammikuu 10, 2025, 15:52:21 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Ebay. .

Aloittaja rallari85, huhtikuu 29, 2014, 19:49:53 ip

« edellinen - seuraava »

rallari85

Haluaisiko joku auttaa ja tilata ebaysta puhelimen osia mulle. En oikein ymmärrä miten se toimii. Ja ei oo paypalia. .pienen korvauksen maksan tietenkin.  Yv yhteyttä.

Lähetetty minun GT-S7580 laitteesta Tapatalkilla

Huru-ukko

Uskon että joku varmasti haluaa tilata sinulle tavaraa jopa pientä korvausta vastaan.
Valitettavasti itse en kuitenkaan pysty, koska ymmärrän miten PayPal toimii.
Jatka sitkeästi yrittämistä  :D.

rallari85

Tae sit jos joku rautalangasta ohjeet vääntää että osaisin ite :D

unenkuva

Ensimmäisenä rekisteröidyt sekä epbyhin, että paypaliin. Siirrät paypalin tilille rahaa. Sitten kun rahat ovat tulleet (menee jonkusen päivää) kirjaannut sisään ebayhin, valitset haluamasi tuotteen ja siirryt maksamaan. Maksutavaksi valitse paypalin (edellyttäen tietenkin, että kyseinen myyjä hyväksyy paypalin maksun) Kun olet rekisteröitynyt aiemmin ebayhin, lähtee paketti antamaasi osoitteeseen.

Itse olen tilannut ebayn kautta Singaboresta, sekä Amerikasta asti tavaraa, ja maksanut paypalilla. Oli muuten hauskaa, että Singaboresta tuote tuli nopeampaa kuin usein Suomesta tilattaessa :D alle viikossa tuli. Kaikki on kyllä helppoa, seuraat vain ohjeita. Vaatii tosiaan rekisteröitymisen molempiin. Helppoa kuitenkin, eikä tarvitse tehdä kuin kerran.

rallari85

No pittää yrittää

ottulo

Lainaus käyttäjältä: unenkuva - huhtikuu 29, 2014, 21:29:11 ip

Ensimmäisenä rekisteröidyt sekä epbyhin, että paypaliin. Siirrät paypalin tilille rahaa. Sitten kun rahat ovat tulleet (menee jonkusen päivää) kirjaannut sisään ebayhin, valitset haluamasi tuotteen ja siirryt maksamaan. Maksutavaksi valitse paypalin (edellyttäen tietenkin, että kyseinen myyjä hyväksyy paypalin maksun) Kun olet rekisteröitynyt aiemmin ebayhin, lähtee paketti antamaasi osoitteeseen.

1. PayPal-tili ei ole pakollinen, ellei eBay sitä vaadi. Muuten sitä kautta saa kortilla maksettua ilman tiliäkin.
2. Rahaa ei tarvitse erikseen siirtää PayPal-tilille, vaan se veloitetaan kortilta käytön mukaan. Ei siis tarvitse odotella päiväkausia.

eBay-tili kyllä pitää tehdä, postitusosoitteen yms saa vielä muutettua ihan viime metreillä tilausta tehdessä.

rallari85

Kiitos ohjeista. Jospa nyt pärjäisin. 

rasse

Lainaus käyttäjältä: ottulo - huhtikuu 29, 2014, 23:13:54 ip

1. PayPal-tili ei ole pakollinen, ellei eBay sitä vaadi. Muuten sitä kautta saa kortilla maksettua ilman tiliäkin.
2. Rahaa ei tarvitse erikseen siirtää PayPal-tilille, vaan se veloitetaan kortilta käytön mukaan. Ei siis tarvitse odotella päiväkausia.

eBay-tili kyllä pitää tehdä, postitusosoitteen yms saa vielä muutettua ihan viime metreillä tilausta tehdessä.

Itse olen kerran käyttänyt Paypalia ja silloin siirsin rahaa tilille. Summa ylitti loppujenlopuksi parilla eurolla Paypalin tilin, jolloin Visa- tililtä otettiin ko. maksu. Ymmärränkö nyt siis oikein, ettei Paypalille alunperinkään tarvitsisi siirtää yhtään mitään?

unenkuva

Juu, mutta jos ei halua luottokorttia käyttää, niin silloin pitää siirtää rahaa paypalille

ottulo

Lainaus käyttäjältä: unenkuva - huhtikuu 30, 2014, 09:27:58 ap
Juu, mutta jos ei halua luottokorttia käyttää, niin silloin pitää siirtää rahaa paypalille

Tuo on totta. Sillä tarkennuksella, että ainakin joidenkin pankkien korteista myös Electron toimii, ja uskaltaisin väittää, että kaikki Debit-kortit. Electron saattaa vaatia verkkomaksuominaisuuden aktivoinnin esim. nettipankissa etukäteen.

rallari85

Taisin mä onnistua. Kuitti ainaki tuli sähköpostilla

rasse

Lainaus käyttäjältä: unenkuva - huhtikuu 30, 2014, 09:27:58 ap

Aina oppii!

akselsson1

Olen paljon tilaillut paypalin avulla ebaysta tavaraa, ja ilman luottokorttia.  :)
Tulee ehkä hieman turvallisempi fiilis, kun vain tilisiirtona laittaa sen parikymppiä paypaliin, ja odottaa pari päivää siirtymistä.  ::)
Paketit kuitenkin kestää useimmiten kiinasta 2-4vko, jolloin 2 päivän lisäodotus ei ole paha.
Hyvin on homma toiminut :) Joskus toki kiinan paketeissa kestää kuukausi saapua, ei ole hätäsen miehen hommaa  ;D
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

rallari85

Joo hitoksee vaikeeta ku ny pitää tehdä joku tulli selvitys

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: rallari85 - toukokuu 08, 2014, 09:13:58 ap
Joo hitoksee vaikeeta ku ny pitää tehdä joku tulli selvitys

En oo koskaan tilannu niin kallista tavaraa, että ois tarvinnu moista tehdä   ::)
Väittävät että se olisi helppoa, mutta eipä ole tietoa miten homma hoidetaan  ???
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

rallari85

Joo netistä voi tehdä sen. Pitää perehtyä kun pääsee koneelle

ottulo

Ei se juuri muuta vaadi kuin tiedot paketin sisällöstä ja arvosta, omat yhteystiedot ym. Laskevat sitten mahdollisen ALV:n ja tullimaksun ja perivät sen, minkä jälkeen paketti tuodaan kotiin. Tosin kerran jouduin tekemään selvityksen tullissa, mutta tais olla siksi, että sain siten paketin nopeammin perille. :D

rallari85

No eepä se sit paha ollutkaan kun luki ohjeet huolella. Tollasta ei varmaan halvemmissa ostoksista tehdä?

masaiman

Oliko muistaakseni 22eur tulliselvityksen raja. Itse olen tilannut ebayn kautta varmaan kohta sata pakettia moottoripyörän ym. osia, tokihan pari kertaa on ongelmiakin ollut mutta pääasiassa menee ihan yhtä helposti ellei helpommin kun mistä vaan suomen nettikaupasta tilaten. Ja se tulliselvitys on ihan sikahelppo tehdä tulli.fi:n nettituonti-palvelussa. Kalleimmat paketit mitä olen tilannut lienee pari laikuituista peräkatetta jenkeistä a250eur, joskaan ei ebayn kautta mutta paypalilla kuitenkin, niillähän onnse buyer protection homma mitä olen kerran joutunut käyttämään ja sain rahani takaisin. Koskaan en ole rahaa ladannut tilille vaan käytän aina suoraa luottokorttimaksua ja hyvin toimii.

Edit: niin ja EU:n sisäisistä paketeista esim saksastahan ei alveja tartte maksaa.

Kaisuli-Haisuli

Ja jos paketti (esim. silmälasit) tulee kotia ilman tullimuodollisuuksia, vaikka arvo oliskin jotain vähän enemmän kuin 22e, niin minkäs sille sitten tekee  :D