tammikuu 09, 2025, 22:09:03 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Cherry Bomb - ...ei parhaasta päästä...

Aloittaja Jamsteri, heinäkuu 25, 2004, 19:08:53 ip

« edellinen - seuraava »

Jamsteri

Ensin siemenet itivät alle viikossa.
Sitten kasvit kasvoivat tajutonta vauhtia, niin että kaatuivat ja alkoivat kasvaa aivan oudon muotoisiksi.
Sitten alkoi jo pian näkymään nuppuja, ja kasvu pysähtyi kukkimisen alettua
Sitten ilmeistyi "marjoja" jotka kasvoivat nopeasti täyteen mittan ja jämähtivät siihen.
...
...
...
...pitkän odotuksen jälkeen eräs aloitti osoittamaan kypsymisen merkkejä...
...KAKSI VIIKKOA vievä "vihreästä punaiseksi"-värinvaihtoprosessi( yrittäkää ymmärtää mitä tarkoitan).

Itse hedelmä oli melkein täs,älleen samanmakuinen kuin tavallinen paprika, ehkä vähän enemmän luonnetta, muttei YHTÄÄN poltetta. Ja kaiken lisäksi itse hedelmä oli hävyttömän pieni, niin mauttomaksi.( halkaisija ~3cm)

Make

Ikkunalaudalla kasvatettu vissiin? No ei nuo "kaupan lajikkeet" yleensä kovin ihmeellisiä ole, tosin Jalapeno on aivan mahtava lajike! Kasvari antaa aika paljon lisää makua ja potkua annuumeihin, oman kokemukseni perusteella. Osa minun kasvattamistani NuMexeista "kaatuilee" myös, ihan perustukikepit ovat avuksi, varsinkin isomarjaisissa lajikkeissa

Jamsteri

Lainaus käyttäjältä: "Jamsteri"Itse hedelmä oli melkein täs,älleen samanmakuinen kuin tavallinen paprika, ehkä vähän enemmän luonnetta, muttei YHTÄÄN poltetta. Ja kaiken lisäksi itse hedelmä oli hävyttömän pieni, niin mauttomaksi.( halkaisija ~3cm)

:O ...eipäs sittenkään. Huomasinpas että lajikkestä tuntui olevan kasvihuoneessa kahta "muotoa": pyöreämarjaisia ja pitkulaisen marjan omaavia.

pyöreämarjaiset eivät ole ollenkaan tulisia.
...vaan pitkähedelmäiset sitten ovatkin jalapenosta tulisempiä... :O

otin kasvarista tällaisen pitkulaisen raakana leivänpäällisiksi, ja oletin tietysti senkin olevan ihan mieto, ja puraisin siitä kunnon palasen ja sitten huomasin tämän muotovaihtelun yhteiden makuun. :D