tammikuu 10, 2025, 19:14:37 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Kampin K-supermarketissa chilejä

Aloittaja mikestones, syyskuu 04, 2014, 16:49:08 ip

« edellinen - seuraava »

mikestones

hyvä että on kaikkeee smaa mitä heinän puutarhassa kg hinta kaikille sama eli 40 e/kg

oli aji cristallia, super habaneroa,s cotch bonnettia, habaneroa sun muuta, toki nuo rocotot vai mitä en on tuntuu painavan aika lailla eli kg hintaa tulee runsaasti, mutta oli siinä laijkkeita mitä kokeilla....

Jani M

Kilohintahan taitaa kuitenkin pysyä siinä 40 eurossa kilo aika kiinteästi. Lukumäärä voi tietysti vaihdella koon mukaan, kyllä esimerkiksi kilo vesimelonia painaa ihan yhtä paljon, kuin kilo rocotoa tai kilo habaneroa.  8)

mikestones

mutta on se väärin maksaa jostain aji cristallista samaa kg hinta kuin jostain 10 tulisuusluokan chilistä

NPhoBiaz

Lainaus käyttäjältä: mikestones - syyskuu 05, 2014, 07:23:33 ap
mutta on se väärin maksaa jostain aji cristallista samaa kg hinta kuin jostain 10 tulisuusluokan chilistä

Ei pidä paikkaansa. ;) Kasvatus- ja kuljetuskustannukset ovat samat kapsaisiinipitoisuudesta huolimatta. Sitä paitsi en itse maksa Aji Cristalista tulisuuden, vaan maun takia. Supertulista en käyttäisi muutenkaan ruoassa sellaisenaan, vaan jauheeksi se menisi.

Itse en Hesaa tunne ollenkaan, mutta turistioppaan (serkkuni) avustuksella kävin K-Market Mustapekassa. Olin haltioissani nähdessäni Heinän chilejä sellaisen valikoiman. Ostin mm. Bishop's Crownia, enkä koe maksaneeni senttiäkään liikaa, vaikka tulisuus lapun perusteella olikin vain 2-3. ;)

Pavla

Moni todella tulinen chili on kevyempää (ohuempi malto) tavaraa, jolloin sitä saa suhteessa enemmän kuin jotain paksumaltoista rocotoa.  :D

mikestones

Lainaus käyttäjältä: Pavla - syyskuu 05, 2014, 10:48:10 ap
Moni todella tulinen chili on kevyempää (ohuempi malto) tavaraa, jolloin sitä saa suhteessa enemmän kuin jotain paksumaltoista rocotoa.  :D

nimenomaan, itse olen niin paatunut käyttäjä jo ettei jo aji crismal oikein maistu miltään, mutta hyvä sydeemi sikälä tää ettei tarvii tilata heinältä kokonaista kiloa jotain tuotetta ja yrittää sitä sitten kuivatella.

mikestones

jahas, nyt alkoikin tässä istuessa vaikuttamaan jännästi salaattiin laittamani sxctchit sun muut super habanerot, elikkä time to go the toilet again....toivottavasti ei luennolla yliopistolla jatku tämä, vaikka pitähän se ottaa chilipullo mukaan ruokalaan. ainoa paikka yliopistolla missä on kohtuu-chiliä on kaivopuiston unicafe, muualla ei ole eli paskaa ruokaa

NPhoBiaz

Näkökulma tuokin, MUUUUTTTTA jos tarkkoja ollaan, ohutmaltoista chiliä saa suhteessa enemmän vain kappalelukua tuijottamalla. Paksumaltoisemmassa chilissä on taas kilossa enemmän itse chiliä (grammoissa), kuin ohutmaltoisemmassa. ;) Ohutmaltoisen yksilön painosta on näet suurempi osuus siemenillä ja karalla, kuin paksumaltoisen yksilön painosuhteessa. Joten Rocotokilossa on enemmän itse chiliä kuin habanerokilossa, sillä ostat vain muutaman yksilön siemenet ja karat siinä sivussa. ;D Mutta tämä pätee vain painosta puhuttaessa, ymmärrän toki että tulisuus- sekä riittoisuusnäkökulmasta tilanne on päinvastainen. :) Meni hieman offtopiciksi...

mikestones

Lainaus käyttäjältä: NPhoBiaz - syyskuu 05, 2014, 12:31:14 ip

Näkökulma tuokin, MUUUUTTTTA jos tarkkoja ollaan, ohutmaltoista chiliä saa suhteessa enemmän vain kappalelukua tuijottamalla. Paksumaltoisemmassa chilissä on taas kilossa enemmän itse chiliä (grammoissa), kuin ohutmaltoisemmassa. ;) Ohutmaltoisen yksilön painosta on näet suurempi osuus siemenillä ja karalla, kuin paksumaltoisen yksilön painosuhteessa. Joten Rocotokilossa on enemmän itse chiliä kuin habanerokilossa, sillä ostat vain muutaman yksilön siemenet ja karat siinä sivussa. ;D Mutta tämä pätee vain painosta puhuttaessa, ymmärrän toki että tulisuus- sekä riittoisuusnäkökulmasta tilanne on päinvastainen. :) Meni hieman offtopiciksi...

niin mutta käytännössä sitä kuitenkin sipaisee siitä chilistä esim salaattiin muutaman siivun ellei laita koko chiliä paloina, niin ei se painona siinä sitten säästä yhtään kustannuksia, painoi mitä painoi, se syödään siinä kuitenkin

mikestones

no nyt on rocotoa kokeiltu, sitä en osta koskaan enää. jotenkin oudon makuista ja paksua kuin tomaattia söisi, ei kolahtanut yhtään tämä laji.