tammikuu 11, 2025, 02:49:13 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Makon välivuodet 2015-2016.

Aloittaja Raumala, lokakuu 25, 2014, 20:22:56 ip

« edellinen - seuraava »

Jame

Katselin videot ja yksi kohta alkoi mietityttää tuossa C02598-pätkässä kohdassa "ensimmäinen podi oli kypsynyt viime yönä.

Nimittäin maku saattaa jonkin verran vielä muuttua värinvaihtoa seuraavina päivinä tai viikkoina. Ainakin itse huomasin Aji Amarillon kohdalla että päivä-kaksi sitten väriä vaihtanut ei ollut lainkaan yhtä maukas kuin sellainen joka oli killunut vielä kymmenkunta päivää oksilla värinvaihdon jälkeen. Näin pienellä otoksella ei tietenkään kauhean pitkälle meneviä johtopäätöksiä vielä tehdä.
Failure is simply the opportunity to begin again - this time more intelligently.

MiM

Hyvin samanlainen reaktio täällä, paitsi että minulla se oli "Älä nyt hyvä mies maista niitä heti ensimmäisenä päivänä". Reaktio vahvistui vielä kun aloit vertaamaan Lemon Droppiin ja puhumaan "parfyymimaisuudesta". Ainakin minusta Lemon Dropissa on juuri kypsyneenä varsin vahva parfyymimaisuus (saippuamaisuus), joka kuitenkin pehmenee kun se saa roikkua oksassa muutaman päivän lisää.

Kivoja nuo sun videot silti  :)
Viime vuodesta opin sen asian, ettei kannata aloittaa liian aikaisin ja ravinteita voi antaa myös vähemmänkin. 8)
-Chilijamppa-

Raumala

Joo, maistellaan vielä uudelleen kun ollut pitempään kypsänä.

Chilioni

Dream Theaterko siellä kolmosvideon taustalla soi? ;)
Itse tekemällä saa just sellasen kun haluaa. Tai ainakin sinnepäin.

NPhoBiaz

Lainaus käyttäjältä: Chilioni - kesäkuu 12, 2015, 17:38:54 ip

Ei sentään. ;)

Ghost - Cirice

EDIT: Vaikkakin suuri hatunnosto hälle ken sitä laittaa soimaan videon taustalle. 8) #HenkeenJaVereen :D

Raumala

Kesän eka chilihymiö.

Podicount 213 g.

Chilioni

Lainaus käyttäjältä: NPhoBiaz - kesäkuu 12, 2015, 17:45:19 ip

Ei sentään. ;)

Ghost - Cirice

EDIT: Vaikkakin suuri hatunnosto hälle ken sitä laittaa soimaan videon taustalle. 8) #HenkeenJaVereen :D

Kerrankos sitä ihminen erehtyy, ja minä useinkin. :D Pitääpä laittaa kuunteluun moinen.
Itse tekemällä saa just sellasen kun haluaa. Tai ainakin sinnepäin.

Raumala

kesäkuu 16, 2015, 13:40:01 ip #127 Viimeisin muokkaus: kesäkuu 16, 2015, 13:51:35 ip käyttäjältä Raumala
Lainaus käyttäjältä: Chilioni - kesäkuu 14, 2015, 21:12:59 ip
Lainaus käyttäjältä: NPhoBiaz - kesäkuu 12, 2015, 17:45:19 ip

Ei sentään. ;)

Ghost - Cirice

Kerrankos sitä ihminen erehtyy, ja minä useinkin. :D Pitääpä laittaa kuunteluun moinen.

Ghosthan on ihan timangia, Papa and the boys Circus clubilla 2013.

Jigsaw alkanut vaihtamaan väriä, ei viihdy sisäkasvatuksessa minulla. Vieressä kasvavassa HSDssä 30 podia ja Cheriro Roxassakin rapiat kymmenen. No saa ainakin maistiaiset.

Cheiro Roxa, näteimpiä chilejä.

Offtopikissa, sain kummatkin metallibody kitarat kasaan, näitä on rakennettu viime syksystä asti.

joseplluissans

Bassoa länkyttävä chilinsyöjä Tampereelta.

Raumala

kesäkuu 23, 2015, 16:58:23 ip #129 Viimeisin muokkaus: kesäkuu 23, 2015, 21:59:31 ip käyttäjältä Raumala
Rocotot alkavat kukkia kohta. Todella kitukasvuisia ja lyhyitä verrattuna viimekauteen. Olen tehnyt sen huomion, että eivät viihdy Tokmannin kookoksessa. Alusta asti ollut nihkeätä noitten suhteen. Voi olla, että nuo ovat herkempiä kasvualustan suhteen. Kyseessä voi olla sama homma, mistä Chilivaari kirjoittaa blogissaan eli halvankookoksen merivesihuuhtelusta ja jonkun ravinteen puutteesta. Todella reilusti olen antanut pkta. Muut viihtyvä ok samassa kookoksessa sisällä.
Tyrkkäsin toisen numerobaccan ulos, enmmän tilaa sitten sisällä.

Numerobaccasta muutama podi. C02598.
Maistelin nyt uudelleen, kun olivat olleet reilu 10 päivää kiinni. Ehkä aavistuksen oli maut vahvistuneet ja pyöristyneet. Silti tuo mun suussa maistui hyvin Lemon Droppimaiselta, toki ei niin uber sitruunamaiselta. Menee kaikki kuivaukseen mitä tulee satoa.

Sisällä tälläkaudella sopivan väljää.

Laitettiin kaverin kanssa suomirokkiduo kasaan. Vedetään vaan omiabiisejä, kun niitä kertynyt pöytälaatikot täyteen. Covereita vedetty aikoinaan ihan tarpeeksi.

https://www.youtube.com/watch?t=16&v=Q044e4vNrCU

MiM

Lainaus käyttäjältä: Raumala - kesäkuu 23, 2015, 16:58:23 ip

Laitettiin kaverin kanssa suomirokkiduo kasaan. Vedetään vaan omiabiisejä, kun niitä kertynyt pöytälaatikot täyteen. Covereita vedetty aikoinaan ihan tarpeeksi.

https://www.youtube.com/watch?t=16&v=Q044e4vNrCU

Söikö mato habanerot, kun noin alakuloista pukkaa...?
Viime vuodesta opin sen asian, ettei kannata aloittaa liian aikaisin ja ravinteita voi antaa myös vähemmänkin. 8)
-Chilijamppa-

Raumala

Ei vanhat, kyyniset ja väsyneet jaksa olla enää iloisia...

MiM

Ei nuo kaverukset ole vanhaa nähnytkään...
-Chilijamppa-

Raumala

Hui saatana, tämän kypsymistä on pelätty. Jigsaw vs. Carolina Reaper taistelu suoritetaan ma-ti aikana ensiviikolla.
Jigsaw on omakasvattama ikkunalaudalla auringonvalolla. CR on Ollin kasvattama, kasvatusteltassa valoilla.

Trioniska

Lainaus käyttäjältä: Raumala - kesäkuu 28, 2015, 19:10:53 ip
Hui saatana, tämän kypsymistä on pelätty. Jigsaw vs. Carolina Reaper taistelu suoritetaan ma-ti aikana ensiviikolla.
Jigsaw on omakasvattama ikkunalaudalla auringonvalolla. CR on Ollin kasvattama, kasvatusteltassa valoilla.

Aika erilainen podi verrattuna omaan Jigsaw podi tuotantoon... melkein porkkanamainen Peach Bhut Jolokian podi punaisena.  :)

Aloitteleva kasvattelija jolla mopo "voi" lähteä käsistä
http://chilimuistio.blogspot.fi/
Kaudet vuodesta 2014

Raumala

On tuo Fataliin siemenistä, tokko ei ole ihan stabilisoitunut lajike.

Trioniska

Lainaus käyttäjältä: Raumala - kesäkuu 28, 2015, 20:48:51 ip
On tuo Fataliin siemenistä, tokko ei ole ihan stabilisoitunut lajike.

Vai onko kauden ensimmäisten podien syndroomaa, eli ensimmäiset epämääräisiä ja loput ok muodoltaan...
Kaudet vuodesta 2014

Raumala

Voi olla sekin, kaksi tuollaista puikulaa oli vain kiinni. Huonosti jäänyt tuohon podit kiinni. No maistiaiset saa kuitenkin.

Trioniska

Lainaus käyttäjältä: Raumala - kesäkuu 28, 2015, 22:20:21 ip
Voi olla sekin, kaksi tuollaista puikulaa oli vain kiinni. Huonosti jäänyt tuohon podit kiinni. No maistiaiset saa kuitenkin.

Minulla noita kahdet kappaleet ja toiseen on ehkä kerran tai pari kukkia tullut ja tuohon toiseen tarttui kaikki podeiksi asti. Toki poditon oli syrjemmällä vähällä valolla ja kilpaili vähästä mikä saatavilla. Podillinen oli kahden 36W Motonetin 6500K lampun alla valaisussa ja lämmössä. Toki oli iso työmaavalo antamassa oman osansa valotehoineen ja lämpöineen. Ruukut ja rungot olivat samaa kokoa.
Kaudet vuodesta 2014

Raumala

kesäkuu 29, 2015, 18:51:48 ip #139 Viimeisin muokkaus: kesäkuu 29, 2015, 22:44:03 ip käyttäjältä Raumala
Mako maistelee: osa 5, Carolina Reaper vs. FG Jigsaw

Carolina Reaper Ollilta saatu, kasvatusteltassa keinovalolla kasvatettu.
FG Jigsaw, itsekasvatettu ikkunlaudalla auringon valossa.
Kummatkin siemenet tilattu Fatalilta, maistoin vaan puolikkaat hannarina...

...ja nämähän ovat vain minun mielipiteet ja huumorilla tehty eli podipuritaanit voi jättää vinkumisen suosiolla... i'm just saying...

part 1:https://www.youtube.com/watch?v=gCktHhhu2sk

part 2:https://www.youtube.com/watch?v=5v1HGoOTDJ0

Kuva selittää miksi Jigsaw iski takavasemmalta napakasti. Meikäläisen vähäisellä kokomuksella oli Nagan vahvuinen. Mausta en erityisemmin välittänyt, mutta ei huono. Makeahko ja parfyyminen.

Carolina Reaper. Oli jonkun verran Habaneroa vahvempi. Maku oli aivan loistava, uber hedelmäinen.