Mitä on menossa päin honkia?

Aloittaja Don Oxcu, helmikuu 18, 2015, 14:53:11 ip

« edellinen - seuraava »

Don Oxcu

Moikka! Eilen vielä hyvissä voimissa ollut naranga oli tänään täysin kuukahtanut ja makasi lappeellaan turpeen päällä. Miten voi yhdessä yössä kasvi kuukahtaa tuolla tavalla. Olen niin amatööri chilinkasvattaja kuin vain voi olla, joten omat peukalot tällä hetkellä keskellä kämmentä. Alustana kasvilla on turve ja olen lisännyt veden joukkoon hieman NutriForten Typpi&Kalsium ravinnetta. Onko kasvi vielä pelastettavissa vai jätänkö haikeat jäähyväiset? Pistäisin kuvan tähän liitteeksi, mutta jotenki datataidot eivät riitä siihenkään  ;D

Huru-ukko

Minkä ikäinen, koska ruukutit. Tuollainen kuulostaisi nuorelta taimelta jolta on loppunut vesi, tai se on siirretty kosteasta ilmasta kuivaan sisäilmaan.....Arvailuna.
Kun juuret ei nosta vettä tulee täydellinen lakastuminen. Ei kuolema vielä heti kuitenkaan.
Jos olet ruukuttanut sen hiljattain, niin siellä turpeessa on tarpeeksi ravinteita 3-5 viikon ajaksi.

cossuone

Pakko kysyä että mitäs turvetta käytät?

Pete28

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10698.0 Tuolla on aika hyvät ohjeet kuvien laittoon. Ja sitten vielä ettet tee samaa virhettä kuin minä :)
Lainaus käyttäjältä: Chilioni - helmikuu 15, 2015, 21:47:40 ip
Olet tainnut tuonne img-tagien väliin laittaa sen sivun osoitteen jossa kuva on? Kopioi kuvan osoite siihen niin pitäisi toimia, eli niin että osoite loppuu .jpg tai vastaavaan kuvatiedostopäätteeseen. Esim picasassa avaat albumista kuvan isoksi ja oikealla hiirennapilla kopioit kuvan osoitteen.

Don Oxcu

Ruukutin sen n. 6 viikkoa sitten. Turpeen tarkempia speksejä en muista, koska sain sitä eräästä kukkaliikkeestä pienen muovikassillisen mukaan. Myyjä sanoi sen olevan oikeaa tavaraa kasvatukseen. Tästä on tosin reilu vuosi, mutta ainakin kasvit lähteneet kasvamaan vaikka aluksi olikin hiukan kuivahkoa. Vettä annoin pari päivää sitten viimeksi, ja mukana tuota edellämainittua ravinnetta. Turve kyllä tuntuu kostealta..
Kasvit muuten ovat olleet koko ajan samassa paikassa. Eli ikkunan alla, muttei suoraan auringonpaisteessa. Minulla on kaksi kasvia kasvamassa vierekkäin, joista toisen ruukutin pari viikkoa myöhemmin. Se voi vielä hyvin. Olen kastellut molempia identtisesti.

Jalien

Tuo Typpi & Kalsiumhan on kaksi komponenttisen Tomaatti- & Mansikkaravinteen toinen osa. Menee lannoitus aika pahasti pieleen jos ei ole myös tuota T&M osaa.

Don Oxcu

Okei. Mul löytyy myös toi toinen, mutta jostain netistä luin, että sitä annettais vasta kun alkaa hedelmiä tulla näkyviin. Pitää lisätä pikimiten.

Chiljonka

Lannoitteita on myös todella helppo lipsauttaa liikaa jos ei ole tarkkana, varsinkin pienillä määrillä kasteluvettä...