kesäkuu 06, 2024, 06:05:22 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Yleisen valokuvakilpailun kommentointiketju

Aloittaja NPhoBiaz, huhtikuu 07, 2015, 15:04:25 ip

« edellinen - seuraava »

akselsson1

tiiättekö mikä on hupsua! En nää sitä kuvaa tällä hetkellä edes itse! Google on ihan tyhmä :)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Jomppe


Trioniska

Minulle näkyy molemmat   8)

Tosin kone on käynyt ainoastaan horrostilassa niin välimuisti ei ole pyyhkiytynyt  ::)
Aloitteleva kasvattelija jolla mopo "voi" lähteä käsistä
http://chilimuistio.blogspot.fi/
Kaudet vuodesta 2014

NPhoBiaz

Jatkossa kuvien näkyvyysongelmien kommentointi tuonne kiitos. :)

Chilivaari

Kevään merkkejä havainnoimaan ja kuvaamaan, kevätpäivän tasaus on jo menossa.
Kuvauskilvassa on kovat pohjat, mutta älä anna sen pelästyttää. Aina ei tarvitse edes tavoitella voittoa, vaan voit tuoda vain esiin oman näkemyksesi keväästä. Virpojat ja pajunkissat ovat nyt ajankohtaisia.

InkRose

Ah ja voi, kyllä on kova tuo akselssonin avaus. Joudun ehkä miettimään petrausta vielä, mikäli tilaisuuksia löytyy, mutta aloitetaan nyt kuitenkin lähestulkoon kesäisellä työpäivän piristyksellä muutaman päivän takaa.

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: InkRose - maaliskuu 21, 2016, 21:55:21 ip
Ah ja voi, kyllä on kova tuo akselssonin avaus. Joudun ehkä miettimään petrausta vielä, mikäli tilaisuuksia löytyy, mutta aloitetaan nyt kuitenkin lähestulkoon kesäisellä työpäivän piristyksellä muutaman päivän takaa.

::) ::) Viimepäivien auringonpaisteet ovat kyllä tosissaan innostaneet kuvailemaan :) matskua alkaa taas tulla melkein kesäkuukausien tahtiin talven hiljaisemman elon jälkeen  :o
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Aji Inferno


NPhoBiaz

Päivät käyvät vähiin, vielä ehtii postaamaan kisakuvansa! :)

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: NPhoBiaz - maaliskuu 28, 2016, 16:51:18 ip
Päivät käyvät vähiin, vielä ehtii postaamaan kisakuvansa! :)

Pistäkäähän hop hop, tai muuten päästään kaikki osallistuneet palkintopallille  ;D
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Chilivaari

Alkais tosiaan olla aika laittaa niitä kuvia esiin. Aprillipäivänä jo äänestetään.

ottulo

Juu, tämän vuorokauden aikana tulee jotain, kunhan ehdin töiltä ja harrastuksilta edes itse vilkaista mitä kamerassa on... ;D

Chilivaari

No nyt onkin mielenkiintoinen, tosi erilainen valikoima kevään merkkejä tarjolla.
Vielä mahtuu muutama. Valinta tulee olemaan vaikea.

Chilivaari

9 hyvin erilaista kuvaa kevään merkeistä. Nyt vain pohtimaan, mikä niistä miellyttää.
Äänestys on avattu! 

akselsson1

Olipa hyvä että postasin alkukuusta, nyt onkin ollut hirveetä kiirettä :D pitääpä mennä katsomaan tarjontaa :)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

ottulo

Huhtikuun kisa on polkaistu käyntiin, joten kuvien suunnittelu/odottelu voi alkaa!

-->http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=17036.0<--

Huomautettakoon tässä, että muokkasin vähän viidettä sääntöä. En luule, että kukaan sitä olisi väärin tulkinnut aikaisemminkaan, mutta viimeistään nyt sen pitäisi olla ainakin selkeä.

Lainaus§5 Voittaja järjestää seuraavan kilpailun ja päättää aiheen, saa osallistua itse ja toimii ylituomarina. Voittaja Ylituomari ei saa ratkaista tasapeliä omaksi edukseen.

NPhoBiaz

Sääntöselvennys on ihan aiheellinen, ja voidaan minun puolestani muotoilla jatkossa noin. Muokkaan saman muutoksen aloitusviestiin.

Mahtaa olla vaikeaa olla puuttumatta suureen osaan kielioppivirheistä, noin niinkun alan ammattilaisena. :D

ottulo

Lainaus käyttäjältä: NPhoBiaz - huhtikuu 07, 2016, 09:39:33 ap
Mahtaa olla vaikeaa olla puuttumatta suureen osaan kielioppivirheistä, noin niinkun alan ammattilaisena. :D


Joskus vaikeampaa, mut osaan mielestäni aika hyvin pitää suuni kiinni silloin, kun asialla ei ole mitään väliä. ;D Tätä kyseistä kohtaa en muista aiemmin miettineeni, olihan se samassa muodossa edelliskuun kisaketjussakin. En ole vielä niin kova yrittäjä, että aivot olis jatkuvasti "töissä".

akselsson1

Varmaan se on luonteva noin kun en edes huomaa muutosta :D
Lisäksi, onnea voitosta ja uusi aihe sai taas ajatukset lähtemään ihan käsistä  ;D ;D
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Chilivaari

Huhtikuun kisassa uusi näkökulma näyttää olevan sanoilla selittely. Pistäkääpä nyt joku ihan kuvan muodossakin tuollainen aihe kehiin.


Minulle täysin uusi näkökulma valokuvaukseen oli Focus Stacking ja Focus Bracketing termeihin tutustuminen käytännössä. Makrokuvaus niiden avulla onkin yllättäen helpompaa, ei hankalampaa kuin ennen. Ensimmäisen pikku kokemukseni kirjoitin heti blogiini: http://chilivaari.blogspot.fi/2016/04/tarkennuksia-pinoamassa.html


Täällä on varmaan tuon tekniikan käyttäjiä, saatte irvailla ja korjata ihan vapaasti. Olen absoluuttinen noviisi tuolla alalla.